Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2011

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

artykuł28 września 2011

Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

Voice-over w grach MMO

artykuł21 marca 2011

W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.

Voice-over w grach MMO

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

artykuł12 maja 2011

Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

artykuł11 lutego 2011

W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

artykuł16 maja 2011

Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

Trudne początki Wiedźmina

artykuł13 maja 2011

Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.

Trudne początki Wiedźmina

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

artykuł25 listopada 2011

Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

artykuł1 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

artykuł11 marca 2011

Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

artykuł23 grudnia 2011

Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

artykuł2 marca 2011

Super Meat Boy rodził się w bólach. Jedna z najlepszych gier niezależnych 2010 roku okupiona była stresem, brakiem snu i problemami z wydawcą. „Jak każda gra” – powiecie. Ale i tak historia Edmunda McMillena i Tommy'ego Refenesa robi wielkie wrażenie.

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2

artykuł18 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

artykuł3 października 2011

Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

Sengoku – czyli krew, honor i gry

artykuł17 marca 2011

Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.

Sengoku – czyli krew, honor i gry

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży

artykuł3 marca 2011

Podczas swojego wykładu na GDC 2011 David Cage przedstawił swoją wizję tworzenia oprogramowania rozrywkowego. Autor Heavy Raina postawił sprawę jasno – gry muszą się zmienić.

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

artykuł20 października 2011

Jako że wielkimi krokami zbliża się trzecia, a de facto szósta, odsłona cyklu Stronghold, przypominamy, jak na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zmieniały się losy tej serii.

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

Rok 2011 w MMO

artykuł7 marca 2011

Jeśli zostaną dotrzymane terminy i zrealizowane wszystkie zapowiedzi, to rok 2011 będzie jednym z najlepszych w historii Massive Multiplaye Online.

Rok 2011 w MMO

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

artykuł27 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

Plebiscyt na gry dekady - rok 2003

artykuł8 sierpnia 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do wielkiego plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2003

Generałowie w serii Command & Conquer

artykuł11 grudnia 2011

Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.

Generałowie w serii Command & Conquer

10 lat serii Gothic

artykuł15 marca 2011

Dokładnie dziesięć lat temu – 15 marca 2001 roku – do niemieckich sklepów trafiła gra Gothic. Dzisiaj oceniamy, jaka jest kondycja kultowej w Polsce serii w dekadę po premierze.

10 lat serii Gothic

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 1

artykuł10 lutego 2011

Oczekując jutrzejszej premiery gry Test Drive Unlimited 2 w Polsce, warto choć na chwilę wrzucić bieg wsteczny i jeszcze raz przyjrzeć się początkom tej serii, czasom jej świetności, przyczynom upadku i próbom odbudowania marki.

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 1

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

artykuł7 stycznia 2011

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Resident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazu

artykuł31 października 2011

Capcom na londyńskim pokazie zaprezentował kilka gier. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, dlaczego bohater Asura’s Wrath jest wkurzony, czym zaskoczy nas Resident Evil: Revelations i jakie tajemnice kryje Resident Evil: Operation Racoon City.

Resident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazu

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

artykuł11 lipca 2011

Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

artykuł24 maja 2011

Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

Podsumowanie roku 2010: U.V. Impaler

artykuł7 stycznia 2011

Ostatnia część serii artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują 2010 rok. Dziś swoimi przemyśleniami na temat zeszłorocznych gier podzieli się z Wami U.V. Impaler.

Podsumowanie roku 2010: U.V. Impaler

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem

artykuł16 lutego 2011

Kilka dni temu mieliśmy okazję porozmawiać z głównym projektantem gry StarCraft II – Dustinem Browderem. Tematem tej rozmowy były przygotowywane przez Blizzard modyfikacje do nowego StarCrafta oraz narzędzie służące do ich tworzenia.

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem

Kooperacja w Dead Island - nasze wrażenia

artykuł20 września 2011

Techland, promując grę Dead Island, duży nacisk kładł na tryb kooperacji – postanowiliśmy sprawdzić, czy inwazję zombie na wyspie Banoi lepiej odpierać w pojedynkę czy ze znajomymi w trybie kooperacji.

Kooperacja w Dead Island - nasze wrażenia

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

artykuł14 października 2011

Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

artykuł17 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

artykuł8 lutego 2011

Z Adrianem Chmielarzem - dyrektorem kreatywnym i twarzą firmy People Can Fly - rozmawiamy o najnowszej produkcji polskiego studia, grze Bulletstorm.

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

Poprzednio w Portal

artykuł21 kwietnia 2011

Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.

Poprzednio w Portal

Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex

artykuł20 sierpnia 2011

Deus Ex: Human Revolution przez wiele osób już teraz zostało okrzyknięte tytułem, który zgarnie statuetkę najlepszej gry roku i trzeba przyznać, że bardzo optymistyczne nastawienie do trzeciej części Deus Ex nie jest przypadkowe.

Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex

Poprzednio w Batmanie

artykuł17 października 2011

Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.

Poprzednio w Batmanie

Wszystko o Nintendo 3DS

artykuł24 marca 2011

Czy rok 2011 upłynie nam pod znakiem konsol przenośnych? Podbój rynku rozpoczął już 3DS, a święta przyniosą zapewne następcę PSP. W związku jutrzejszą premierą nowego handhelda Nintendo w Europie zebraliśmy najważniejsze informacje na jego temat.

Wszystko o Nintendo 3DS

Pierwsze spojrzenie na Call of Duty Elite

artykuł31 maja 2011

Wraz z trzecią grą z serii Modern Warfare zadebiutuje Call of Duty Elite - specjalny system społecznościowy, który będzie skupiał wokół siebie miłośników rywalizacji w sieci. Sprawdziliśmy, czego możemy się po nim spodziewać.

Pierwsze spojrzenie na Call of Duty Elite

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

artykuł12 października 2011

W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

artykuł19 października 2011

W latach 2007-2010 graliśmy m.in. w BioShocka, Call of Duty 4: Modern Warfare¸ Grand Theft Auto IV i pierwszego Wiedźmina. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

artykuł29 listopada 2011

Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

artykuł26 grudnia 2011

Rok 2011 za pasem, wyciągnęliśmy z naszej bazy sporo danych, by zobaczyć, jakie gry były dla Was najważniejsze. Czy Skyrim pokonał Wiedźmina 2? Assassin's Creed: Revelations było niespodzianką czy rozczarowaniem?

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

FILMag #1 - Rzeź dziewczyny z tatuażem w cieniu Sherlocka

artykuł31 grudnia 2011

W pierwszej odsłonie naszego cyklu poświęconego filmom dowiecie się, dlaczego warto zobaczyć Dziewczynę z tatuażem, a także Rzeź Romana Polańskiego. Poznacie również szczegóły na temat Prometeusza. Na końcu recenzje ostatnich przebojów kinowych.

FILMag #1 - Rzeź dziewczyny z tatuażem w cieniu Sherlocka

Wiedźmin 2 kontra PEGI

artykuł1 czerwca 2011

CD Projekt podpadł organizacji zarządzającej europejskim systemem klasyfikacji gier. Część materiałów promujących Wiedźmina 2 nie zawiera obowiązkowych oznaczeń PEGI. Klienci mogli więc zostać wprowadzeni w błąd.

Wiedźmin 2 kontra PEGI

Poprzednio w Dead Space

artykuł24 stycznia 2011

Na początku XXV wieku ludzkość staje przed widmem zagłady. Zachłannie eksploatowana Ziemia zostaje całkowicie wyjałowiona z surowców naturalnych. Jedynym rozsądnym wyjściem z beznadziejnej sytuacji jest próba odnalezienia potrzebnych surowców w kosmosie.

Poprzednio w Dead Space

Czego zabrakło w Kataklizmie?

artykuł14 stycznia 2011

Od premiery World of WarCraft: Cataclysm minął już miesiąc, to dobry czas, by przyjrzeć się grze ponownie i zastanowić, czy czegoś jej czasem nie brakuje.

Czego zabrakło w Kataklizmie?

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

artykuł3 stycznia 2011

Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań

artykuł5 października 2011

To juz trzecie spotkanie z frakcjami występującymi w grze Might & Magic: Heroes VI. Tym razem przyglądamy się Przystani.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno

artykuł6 października 2011

Dzieje Piekła są równie pokrętne i tajemnicze jak ono samo. Demony i ogniste poczwary pojawiły się dopiero w trzeciej odsłonie sagi Heroes, od razu zajmując stałe miejsce w sercach wielu graczy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Twierdza

artykuł7 października 2011

Życie orków nigdy nie było łatwe. Stworzeni przez czarodziejów z Siedmiogrodu, mieli powstrzymać pierwszą inwazję demonów. Plan magów był prosty: polegał na skrzyżowaniu krwi piekielnych bestii z ludzkim ciałem.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Twierdza

Kult Mrocznego Rycerza

artykuł13 października 2011

Dwuznaczny protagonista, miasto będące satyrą na nasze lęki i cierpienia oraz płodna rzesza fanów. Oto dlaczego Batman jest obecnie hegemonem współczesnej rozrywki.

Kult Mrocznego Rycerza