Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2011

Voice-over w grach MMO

artykuł21 marca 2011

W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.

Voice-over w grach MMO

Trudne początki Wiedźmina

artykuł13 maja 2011

Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.

Trudne początki Wiedźmina

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

artykuł28 września 2011

Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

artykuł16 maja 2011

Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

artykuł12 maja 2011

Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

Sengoku – czyli krew, honor i gry

artykuł17 marca 2011

Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.

Sengoku – czyli krew, honor i gry

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

artykuł11 lutego 2011

W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

artykuł1 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

artykuł3 stycznia 2011

Z okazji jubileuszu dziesięciolecia powstania naszego serwisu, poprosiliśmy o komentarz kilka osób, które były aktywne w Polskiej branży gier w momencie startu serwisu gry-online.pl.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

artykuł3 stycznia 2011

Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

Poprzednio w Batmanie

artykuł17 października 2011

Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.

Poprzednio w Batmanie

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

artykuł23 grudnia 2011

Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

artykuł11 marca 2011

Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

artykuł26 grudnia 2011

Rok 2011 za pasem, wyciągnęliśmy z naszej bazy sporo danych, by zobaczyć, jakie gry były dla Was najważniejsze. Czy Skyrim pokonał Wiedźmina 2? Assassin's Creed: Revelations było niespodzianką czy rozczarowaniem?

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

artykuł7 stycznia 2011

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Poprzednio w Portal

artykuł21 kwietnia 2011

Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.

Poprzednio w Portal

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

artykuł3 października 2011

Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

artykuł11 stycznia 2011

Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

artykuł12 października 2011

W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

10 lat serii Gothic

artykuł15 marca 2011

Dokładnie dziesięć lat temu – 15 marca 2001 roku – do niemieckich sklepów trafiła gra Gothic. Dzisiaj oceniamy, jaka jest kondycja kultowej w Polsce serii w dekadę po premierze.

10 lat serii Gothic

Poprzednio w Crysis

artykuł25 marca 2011

Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.

Poprzednio w Crysis

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

artykuł11 lipca 2011

Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

artykuł2 marca 2011

Super Meat Boy rodził się w bólach. Jedna z najlepszych gier niezależnych 2010 roku okupiona była stresem, brakiem snu i problemami z wydawcą. „Jak każda gra” – powiecie. Ale i tak historia Edmunda McMillena i Tommy'ego Refenesa robi wielkie wrażenie.

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

artykuł29 listopada 2011

Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu

artykuł3 stycznia 2011

Z okazji dziesięciolecia startu serwisu gry-online.pl cofamy się do początku XXI wieku, by przyjrzeć się, jak wyglądała branża gier w tamtym okresie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

artykuł20 października 2011

Jako że wielkimi krokami zbliża się trzecia, a de facto szósta, odsłona cyklu Stronghold, przypominamy, jak na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zmieniały się losy tej serii.

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

Resident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazu

artykuł31 października 2011

Capcom na londyńskim pokazie zaprezentował kilka gier. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, dlaczego bohater Asura’s Wrath jest wkurzony, czym zaskoczy nas Resident Evil: Revelations i jakie tajemnice kryje Resident Evil: Operation Racoon City.

Resident Evil razy dwa i Azura's Wrath - nowe gry Capcomu prosto z londyńskiego pokazu

Podsumowanie roku 2010: U.V. Impaler

artykuł7 stycznia 2011

Ostatnia część serii artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują 2010 rok. Dziś swoimi przemyśleniami na temat zeszłorocznych gier podzieli się z Wami U.V. Impaler.

Podsumowanie roku 2010: U.V. Impaler

Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex

artykuł20 sierpnia 2011

Deus Ex: Human Revolution przez wiele osób już teraz zostało okrzyknięte tytułem, który zgarnie statuetkę najlepszej gry roku i trzeba przyznać, że bardzo optymistyczne nastawienie do trzeciej części Deus Ex nie jest przypadkowe.

Sześć powodów, dla których warto zagrać w nową grę z serii Deus Ex

Poprzednio w Gears of War

artykuł19 września 2011

Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.

Poprzednio w Gears of War

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży

artykuł3 marca 2011

Podczas swojego wykładu na GDC 2011 David Cage przedstawił swoją wizję tworzenia oprogramowania rozrywkowego. Autor Heavy Raina postawił sprawę jasno – gry muszą się zmienić.

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży

Czego zabrakło w Kataklizmie?

artykuł14 stycznia 2011

Od premiery World of WarCraft: Cataclysm minął już miesiąc, to dobry czas, by przyjrzeć się grze ponownie i zastanowić, czy czegoś jej czasem nie brakuje.

Czego zabrakło w Kataklizmie?

Redakcyjna wyprawa do Skyrim

artykuł18 listopada 2011

Skyrim opanował redakcję naszego serwisu i wessał nawet ludzi nie pałających dotąd miłością do serii The Elder Scrolls. Prezentujemy Wam trzy krótkie opinie dotyczące tej produkcji, pełnoprawna recenzja po weekendzie.

Redakcyjna wyprawa do Skyrim

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

artykuł25 listopada 2011

Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

Bugi w grach - te zabawne i te irytujące

artykuł2 grudnia 2011

Na drodze do doskonałości jest wiele wybojów. Producenci gier potykają się na nich równie często, jak inni twrócy. Efekty bywają zabawne, bywają też denerwujące.

Bugi w grach - te zabawne i te irytujące

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2

artykuł18 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2

Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część II

artykuł16 września 2011

Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w drugim prezentujemy kilka tytułów, które aktualnie są w produkcji.

Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część II

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

artykuł4 października 2011

W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań

artykuł5 października 2011

To juz trzecie spotkanie z frakcjami występującymi w grze Might & Magic: Heroes VI. Tym razem przyglądamy się Przystani.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Przystań

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

artykuł14 października 2011

Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

artykuł17 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

artykuł8 lutego 2011

Z Adrianem Chmielarzem - dyrektorem kreatywnym i twarzą firmy People Can Fly - rozmawiamy o najnowszej produkcji polskiego studia, grze Bulletstorm.

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

artykuł27 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

Plebiscyt na gry dekady - rok 2006

artykuł26 września 2011

W 2006 roku graliśmy między innymi w Company of Heroes, Gears of War, The Elder Scrolls IV: Oblivion czy Final Fantasy XII. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - rok 2006

Drugi Wiedźmin połatany, czyli Zabójcy Królów w wersji 2.0

artykuł3 października 2011

Wiedźmin otrzymał łatę o numerku 2.0, która wedle wszelkich zapowiedzi ma być w tym roku najprawdopodobniej ostatnim dużym lekarstwem na bolączki gry.

Drugi Wiedźmin połatany, czyli Zabójcy Królów w wersji 2.0

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

artykuł19 października 2011

W latach 2007-2010 graliśmy m.in. w BioShocka, Call of Duty 4: Modern Warfare¸ Grand Theft Auto IV i pierwszego Wiedźmina. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

Poprzednio w serii Assassin's Creed

artykuł10 listopada 2011

W przededniu premiery Assassin’s Creed: Revelations warto przypomnieć sobie opowieść zaprezentowaną w dotychczasowych odsłonach cyklu autorstwa studia Ubisoft Montreal.

Poprzednio w serii Assassin's Creed

Generałowie w serii Command & Conquer

artykuł11 grudnia 2011

Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.

Generałowie w serii Command & Conquer

Gry w South Parku

artykuł28 grudnia 2011

Lepiej się kochać niż grać w WarCrafta, PSP to dar niebios, a plastikowe gitary są dla gejów - oto wybrane madrości ze świata miasteczka South Park. Jak w serialu przedstawiano "granie" i "graczy"?

Gry w South Parku

Podsumowanie roku 2010: Gambrinus

artykuł6 stycznia 2011

Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji serwisu podsumowują miniony rok. Po Verminusie i Łosiu przyszedł czas na Gambrinusa.

Podsumowanie roku 2010: Gambrinus