Data wydania: Anulowana
Warhound to wzbogacona o elementy cRPG i strategii strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), autorstwa studia Techland. Gracz wciela się w najemnika, którego specjalnością jest eliminowanie złych ludzi. Rozgrywka polega na wykonywaniu zlecanych misji oraz inwestowaniu zarobionych pieniędzy w sprzęt i trening umiejętności bohatera. Prace nad grą zostały wstrzymane w 2010 roku.
Warhound studia Techland to kolejny przedstawiciel gatunku FPS, poruszający tematykę najemników. Mamy w nim również do czynienia z elementami właściwymi dla gier cRPG, i w tym przypadku nie jest to tylko mało istotny dodatek. Czas pomiędzy poszczególnymi misjami, spędzony na rozwijaniu własnych umiejętności, jest równie ważny (a w perspektywie całej rozgrywki być może nawet ważniejszy), jak sama akcja.
W grze wcielamy się w postać zawodowo zajmującą się „sprzątaniem śmieci”. Nasz najemnik nie jest jednak obojętny wobec kodeksu moralnego i pracuje tylko dla „tych dobrych”, eliminując osobników ze świata przestępczego. Sama rozgrywka nie polega tylko na monotonnym i rutynowym wykonywaniu kolejnych misji. Aby odnieść sukces musimy podejść do zabawy myśląc przyszłościowo, starannie dobierając kolejne zlecenia pod względem trudności, a także dbać o rozwój bohatera.
Realizując swoje cele odwiedzamy wiele różnych zakątków świata, m.in.: Koreę, Afrykę, Bałkany, Amerykę Południową, Azję Środkową, Wyspy Pacyfiku. Zlecenia przychodzą niemal z każdego miejsca globu, a naszymi pracodawcami mogą być tak różne postaci, jak prezydenci państw, biznesmeni, a nawet zwykli ludzie, zmęczeni bezradnością policji i szerzącą się w okolicy przestępczością. Po wybraniu określonego zadania, lecimy na miejsce, „sprzątamy”, odbieramy nagrodę i znikamy niczym duch. I nikt się nigdy nie dowie o tym, że mamy jakikolwiek związek ze sprawą. Wyjątkiem są koledzy po fachu – inni najemnicy - bowiem każda pomyślnie ukończona akcja owocuje wzrostem reputacji w środowisku. Jeśli postaramy się szczególnie dobrze, to właśnie o naszym bohaterze będzie się mówić jak o legendzie. Same misje są zróżnicowane, a co więcej, zawsze istnieje kilka sposobów osiągnięcia sukcesu (ilość rozwiązań jest zależna od posiadanych przez naszą postać umiejętności). Dzięki temu, że do niektórych miejsc wracamy więcej niż raz (może się zdarzyć, że na oczyszczonym terenie pojawią się nowi przestępcy), jest okazja sprawdzenia różnych wariantów.
Bardzo istotnym elementem jest inwestowanie w bohatera i zwiększanie jego cech i umiejętności. Czas pomiędzy misjami spędzamy na doskonaleniu poszczególnych elementów profesji zawodowego mordercy. Możemy poświęcić się zdobyciu licencji alpinisty, nauczyć się perfekcyjnego prowadzenia różnych typów pojazdów (od jeepów poprzez pojazdy opancerzone i czołgi, aż po łodzie), a także osiągnąć mistrzostwo w strzelaniu. Osiągnięcie rangi specjalisty daje nam szansę na otrzymanie nowych zleceń, których nie bylibyśmy w stanie wcześniej wykonać. Nieodzownym elementem jest także zdobywanie nowych narzędzi walki, tak by skutecznie zabijać na wiele sposobów, oraz kupowanie informacji o przyszłych celach.
Programiści z Techlandu stworzyli silnik graficzny pozwalający uzyskać znakomite efekty. Mamy więc do czynienia z wiernym odwzorowaniem praw fizyki, reagującymi na podmuchy wiatru dymem, kurzem i mgłą, a także doskonale dopracowanymi detalami (na przykład mimiką twarzy).
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
Xbox 360
PC Windows
Gry podobne:
19 kwietnia 2007
Główną cechą gry w założeniu autorów ma być szeroko rozumiana swoboda. Dotyczyć ona będzie nie tylko wyboru misji, ale również sposobu prowadzenia rozgrywki, a także rozwoju postaci.
Okazuje się, że oficjalna zapowiedź gry wyścigowej Nail’d to nie jedyne ciekawe wieści, jakie w ostatnich godzinach postanowiła przekazać firma Techland. Z informacji do jakich dotarł serwis Polygamia wynika, że studio zostało zmuszone wstrzymać produkcję gier Chrome 2 (PC) i Warhound (PC, X360).
gry
Piotr Doroń
22 kwietnia 2010
Zakończenie prac nad Call of Juarez: Więzy Krwi umożliwiło polskiej firmie Techland podjęcie tematu dwóch innych gier powstających w oparciu o najnowszą generację silnika Chrome Engine. O dobrej formie Dead Island mogliście przeczytać pod koniec zeszłego tygodnia. Aktualnie na tapecie znajduje się natomiast Warhound – strzelanina inspirowana Crysisem, w której wcielimy się w „dobrego najemnika”.
gry
Piotr Doroń
7 lipca 2009
Znany polski producent pierwszoosobowych shooterów – Techland, od jakiegoś czasu w pocie czoła pracuje nad przynajmniej trzema dużymi tytułami. Kto pamięta o które gry chodzi?
gry
Filip Grabski
26 listopada 2008
Przygotowywany przez wrocławski Techland pierwszoosobowy shooter, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie pojawi się na rynku w tym roku. Oparty na najnowszej generacji silnika Chrome Engine Warhound powędruje do posiadaczy pecetów i konsol Xbox 360 najwcześniej w styczniu 2008.
gry
Marek Grochowski
6 sierpnia 2007
Warhound, nowa strzelanina studia Techland, o której po raz pierwszy usłyszeliśmy w sierpniu ubiegłego roku, doczeka się konwersji na konsolę Xbox 360. Taką oto informację można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu, jakie polska firma opublikowała na początku stycznia.
gry
Krystian Smoszna
11 stycznia 2007
zanonimizowany792436 Pretorianin
Gierka zapowiadała się świetnie ale chyba nie wyjdzie nic z tego moze tak za 2 lata. bleeee. Bez oceny zostawiam.
zanonimizowany755084 Generał
Przekładali premierę przekładali aż w końcu się wstrzymali ... pojeby!
KuboL|Bambol Generał
Tak wlasnie oglądam sobie Hypera i puszczają archiwalnego GameFactory'a. Rozmawiają o Warhoundzie, i pokazują grę w akcji. Pamiętam jak kilka lat temu bardzo liczyłem na ten tytuł. No i dupka ;c
fisher181818 Centurion
co za hamy jak mogli wstyrzymać prace tak mega gry ja pie***le
Veselar Generał
Ciekawe jak ta gra, by działała gdyby nie kasacja jej.