Data wydania: 4 marca 2005
Cold Fear to typowy przedstawiciel gatunku survival-horror, czyli dynamicznej gry akcji, w której istotną rolę odgrywa nastrój grozy. Warto przy tym dodać, iż jest to pierwsza tego typu produkcja wydana przez giganta UbiSoft.
GRYOnline
Gracze
Steam
Cold Fear to typowy przedstawiciel gatunku survival-horror, czyli dynamicznej gry akcji, w której istotną rolę odgrywa nastrój grozy. Warto przy tym dodać, iż jest to pierwsza tego typu produkcja wydana przez giganta UbiSoft, za jej developing odpowiedzialne jest natomiast studio DarkWorks, które w przeszłości zasłynęło już dzięki stosunkowo dobrze przyjętemu przez graczy Alone in the Dark IV: The New Nightmare.
Gracz wciela się w postać Toma Hansena, oficera Amerykańskiej Straży Przybrzeżnej, który w samym środku sztormu otrzymuje polecenie zbadania pewnego obiektu dryfującego po Morzu Beringa. Ów obiekt okazuje się być rosyjskim statkiem wielorybniczym. Główny bohater dostaje się na jego pokład i odkrywa, iż na pokładzie nie ma załogi. W miarę rozwoju rozgrywki zaczyna jednak wpadać na różnorakie stwory, które najprawdopodobniej opanowały cały okręt. Hansen co pewien czas spotyka nieliczne osoby, co ciekawe, większość z nich próbuje go zabić. W dalszej części gry akcja przenosi się na nie mniej tajemniczą platformę wiertniczą.
Cold Fear, jak na rasowy survival-horror przystało, jest tytułem, którego akcja przebiega w bardzo dynamiczny sposób. Kluczowy element zabawy stanowią oczywiście widowiskowe walki z udziałem wielu różnych modeli broni (pistolety, karabiny maszynowe, a także broń biała). Spore wyzwanie stanowią inteligentni, a także śmiertelnie niebezpieczni na mniejsze dystanse wrogowie.
Oprawa wizualna gry jest wyjątkowo widowiskowa. Cała akcja rozgrywa się w trakcie szalejącej burzy, którą starano się jak najwierniej odtworzyć (nagłe podmuchy wiatru, nieustannie padający, ulewny deszcz, potężne fale wdzierające się na pokład okrętu itp.). Akcja obserwowana jest z wielu różnych kamer przy czym najczęściej jest to perspektywa trzeciej osoby (TPP). Z uwagi na wyjątkowo krwawe pojedynki a także mroczny klimat rozgrywki Cold Fear skierowany jest w stronę dorosłego odbiorcy.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 29 marca 2005
PlayStation 2 4 marca 2005
Xbox 4 marca 2005
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Z komputerowymi horrorami jest jak z klasycznymi grami przygodowymi – dobrych tytułów nigdy za wiele. W ostatnim czasie na rynek trafiły co najmniej dwa interesujące survival-horrory – Cold Fear oraz Obscure. Pierwszy z nich bierzymy dzisiaj pod lupę...
Recenzja GRYOnline
„Cold Fear” sprawia wrażenie gry, w której autorzy tak bardzo skupili się na kilku istotnych efektach graficznych, że zapomnieli o całej reszcie. Potencjał został zmarnowany przez drętwą fabułę, praktycznie żaden poziom trudności i krótki czas rozgrywki.
19 października 2007
Komu z was na widok słów „gra z supermarketu” włos się jeży na głowie? A może na krok w stronę wielkiego wora z promocją reagujecie alergią?
15 marca 2005
Bohaterem gry jest Tom Hansen, oficer staży przybrzeżnej stacjonujący na Alasce. Człowiek z barwną przeszłością, która nie pozwala o sobie zapomnieć i normalnie żyć. Konkretnie chodzi o nieudaną akcję przechwycenia dużej ilości przemycanych narkotyków.
3 marca 2005
Cold Fear to przedstawiciel gatunku survival-horror, czyli dynamicznej gry akcji, w której istotną rolę odgrywa nastrój grozy. Zapraszamy do lektury wywiadu, jaki z twórcami tej gry przeprowadził jej polski wydawca, firma Cenega Poland.
Był taki czas, kiedy portfolio firmy Ubisoft było naprawdę zróżnicowane. W efekcie spod skrzydeł francuskiego wydawcy wyszedł całkiem udany survival horror, który jednak nie zdołał nawiązać wyrównanej walki z debiutującym nieco wcześniej Resident Evil 4.
opinie
Krystian Pieniążek
13 września 2025
Ubisoft sprzedał firmie Atari prawa do pięciu swoich gier. Być może doczekamy się ich odświeżonych wydań.
gry
Marcin Bukowski
27 sierpnia 2025
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o łatkach do F1 2011 i Skyrim, terminie premiery Jak & Daxter HD Collection, programie Kinect Accelerator, długości wątku fabularnego w Final Fantsy XIII-2, a także demie RAGE.
gry
Piotr Doroń
22 listopada 2011
Studio Darkworks pracuje nad survival horrorem o nazwie Black Death, w którym zmierzymy się z ludźmi przeobrażonymi w mutanty po zetknięciu z tajemniczą czarną chmurą. Producent znany z gier Alone in the Dark: The New Nightmare i Cold Fear szykuje strzelankę pierwszoosobową ze zróżnicowanymi typami broni oraz pewnymi wyborami moralnymi.
gry
Szymon Liebert
24 czerwca 2011
Wielkimi krokami zbliża się premiera filmu na podstawie serii Silent Hill, aczkolwiek nie będzie on jedynym, nawiązującym do gier z gatunku survival horror. Nakręcono już bowiem wcześniej dwa dzieła, oparte o cykl Resident Evil. Poza tym drogą ku srebrnemu ekranowi podąża teraz także gra Cold Fear, konkurencyjna wobec pozycji spod znaku SH i RE.
pozostałe
Radosław Grabowski
8 kwietnia 2006
Zakończył się nasz mini konkurs dla posiadaczy abonamentów MayClub w którym nagrodą dla zwycięzcy był egzemplarz gry Cold Fear. Tym razem szczęśliwy los uśmiechnął się do osoby o ksywce ...
pozostałe
Janusz Burda
29 sierpnia 2005
Kolejny konkurs z serii „gra za friko” i kolejna ciekawa nagroda do wygrania, którą tym razem jest gra Cold Fear. Reguły zabawy wciąż te same – jeden mail i odrobina szczęścia wystarczą, aby przesyłka z nagrodą trafiła właśnie do was.
pozostałe
Janusz Burda
24 sierpnia 2005
Poradnik do gry z gatunku survival-horror - Cold Fear dokładnie opisuje jak ukończyć całą rozgrywkę wykonując kolejne zadania, w taki sposób by zminimalizować konieczność ponownego odwiedzania tych samych pomieszczeń.
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
10 maja 2005
Pracownikom firmy Darkworks i ich partnerom z korporacji Ubisoft Entertainment udało się dotrzymać słowa, danego na początku bieżącego miesiąca. Wersja PC nowego wirtualnego horroru pt. Cold Fear ujrzała bowiem światło dzienne w zapowiadanym wcześniej terminie.
gry
Radosław Grabowski
30 marca 2005
Wydawało się, że właściciele platform Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox będą bardziej uprzywilejowani w kwestii nowej gry akcji pt. Cold Fear. Według pierwotnych założeń edycja konsolowa miała bowiem znacznie wyprzedzić wariant PeCetowy. Stanie się jednak inaczej.
gry
Radosław Grabowski
6 marca 2005
Popularne pliki do pobrania do gry Cold Fear.
trainer Cold Fear - +10 trainer - 5 kwietnia 2005
mod Cold Fear - Cold Fear Widescreen Fix v.29112021 - 2 października 2022
trainer Cold Fear - +4 Trainer - 6 marca 2012
patch Cold Fear - retail alternate executable - 1 kwietnia 2005
mod Cold Fear - Cold Fear - Xbox One Controller Fix - 1 sierpnia 2020
mod Cold Fear - ColdFear - Extended Edition - 31 lipca 2020
trainer Cold Fear - bonus items unlocker - 5 października 2005
trainer Cold Fear - +4 Trainer #2 - 25 kwietnia 2012
mod Cold Fear - ColdFear Sweet FX - 1 sierpnia 2020
mod Cold Fear - Unlock Extreme Mode - 29 lipca 2020
Wymagania sprzętowe gry Cold Fear:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 2.2 GB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1170 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1290 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2005.05.16
Z komputerowymi horrorami jest jak z klasycznymi grami przygodowymi – dobrych tytułów nigdy za wiele. W ostatnim czasie na rynek trafiły co najmniej dwa interesujące survival-horrory – Cold Fear oraz Obscure. Pierwszy z nich bierzymy dzisiaj pod lupę...
Maciej Kurowiak
Recenzent GRYOnline.pl
2005.03.09
„Cold Fear” sprawia wrażenie gry, w której autorzy tak bardzo skupili się na kilku istotnych efektach graficznych, że zapomnieli o całej reszcie. Potencjał został zmarnowany przez drętwą fabułę, praktycznie żaden poziom trudności i krótki czas rozgrywki.
game _hunter
Ekspert
2019.08.17
Mogła być to świetna gra, ale liczne wady zmuszają mnie do obniżenia ostatecznej oceny. Najpierw wymienię zalety gry, których też jest niemało:+ świetny klimat (twórcy przenoszą gracza na wzburzone morze, które naprawdę można poczuć)+ grafika (świetna gra świateł, dobre tekstury, woda spływająca po ekranie podczas stania na deszczu)+ bronie (niezbyt duży wybór, ale każda spluwa różni się od innych siłą rażenia, celnością, pojemnością magazynka itd.)+ fizyka (podczas sztormu ciężko utrzymać równowagę na pokładzie, nie mówiąc o celowaniu do wrogów podczas którego trzeba złapać się barierki, aby ustabilizować tryb celowania. Elementy otoczenia również przesuwają się podczas wychyleń statku)+ potrafi przestraszyć (głównie za pomocą jump-scare'ów, chociaż są momenty, gdy nagle gaśnie światło, panuje totalna ciemność i cisza)Teraz trochę o wadach gry:- idiotycznie rozstawione save pointy (pierwsza wada w zestawieniu i zarazem największa. Dwukrotnie gra mnie zniechęciła do dalszej rozgrywki, gdy na samym starcie, po rozpoczęciu New Game przez 45 minut nie doszedłem do żadnego checkpointa, a pierwsze starcie z mutantem w sypialni od razu kończyło się śmiercią. Dalej jest jeszcze gorzej... Momentami wystarczy przejść przez 2 drzwi od jednego save'a a już dostajemy możliwość kolejnego zapisu)- mała różnorodność przeciwników (naliczyłem się około 5 rodzajów stworów spotkanych przez całą grę)- skopana fabuła (pomysł z eksperymentami na statku jest ciekawy, ale ostateczne wykonanie bardzo słabe. Cutscenki niezbyt ciekawe, mało rozmawiania, ciągle tylko dokumenty do zbierania, które niewiele wnoszą do historii)- bardzo dużo backtrackingu, który jest niesamowicie upierdliwy, gdyż W COLD FEAR NIE MA MAPY (ten element przekłada się zarówno na zaletę jak i wadę. Brak mapy potęguje survivalowy klimat sprawiający ciągłą niepewność i zagubienie. Aczkolwiek, niektóre lokacje są tak rozbudowane, szczególnie, gdy dojdziemy do etapu z użyciem wind, że nie wiemy nawet, na którym piętrze jesteśmy a co dopiero zrealizowanie zadania polegającego na znalezieniu jakiejś lokacji)Podsumowując gra bardzo dobra, na pewno warto zagrać i nie zniechęcać się po pierwszej śmierci. Gdyby wyżej wymienione wady były poprawione, gra na pewno zyskała by tytuł kultowej.
Vlad Tepes
Ekspert
2018.07.18
Grę ukończyłem na normal w jakieś 8-9h. Przypomina mi połączenie Resident Evil 0 lub 1 oraz Dead Space, tyle że jest znacznie gorsze od w/w tytułów. Rodzajów przeciwników jest zdecydowanie za mało, ciągle lata się po tych samych obszarach, a system zapisu gry też jest dość osobliwy. Niemniej gra bardziej mnie wciągnęła, niż Past Cure, które skończyłem wczoraj, a za te grosze za jakie ją kupiłem w przecenie na Steam, nie załuję i... nawet polecam.
MadtPL
Ekspert
2018.12.03
Butryk89
Ekspert
2016.04.21
May_3 Chorąży
Jest to świetny horror, podobny do Resident Evil 4 tylko fabuła lepiej poprowadzona, bardziej logiczna i realniejsza bez przesadnych potworów, ale gameplay i klimat tak samo dobry.
Niestety ta gra jest mało popularna ponieważ początkowo wyszła jedynie na PlayStation 2 i długo nie była portowana, marki wcześniej nie miała wyrobionej przez co była niszowa.
Mimo to ta gra jest naprawdę świetna dla osób, które lubią dobrej klasy survival-horrory. Grać koniecznie na padzie. Polecam.
May_3 Chorąży
Gierka ma podobną mechanikę jak Resident Evil 4, ogólnie tytuł poważniejszy, mniej fantasy od RE, lokacje świetne, klimat genialny, niezła fabuła, muzyka świetna, akcja znakomicie poprowadzona.
Jak dla mnie gra jest rewelacyjna, na równi z Residentem 4.
fakk3 Konsul
Całkiem przyzwoita gra. Kilka dni temu ją ukończyłem. Jak ktoś lubi klimaty filmu "Coś" Carpentera lub gry pod tym samym tytułem to może się zauroczyć. Niestety największą wadą tej produkcji jest kamera. Zastanawiam się czy twórcy wprowadzili sposób celowania po premierze Resident Evila 4 czy już wcześniej to zaimplementowali (Cold Fear wyszedł 2 miesiące po RE4). Momenty kiedy kamera wraca do pierwotnego położenia po odłożeniu broni bywa bardzo frustrujące. Nie mówię już o zapisywaniu gry. Choć buduje to faktycznie napięcie. W grze dużo się strzela, ale nie umniejsza to ciągłego uczucia zagrożenia. Nie raz podskoczyłem jak zarażony wyskoczył zza rogu, a wcześniej go tam nie było. No i jak zauważyłem leżące gdzieś zwłoki to od razu strzelałem im w głowę. Tak na wszelki wypadek gdyby postanowiły się nagle podnieść. Po materiałach bonusowych do odblokowania widać, że studio włożyło w tą grę sporo pasji, ale szkoda, że nie dopracowało ją technicznie.