Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 kwietnia 2016, 18:06

autor: Kamil Zwijacz

Champions of Anteria - Ubisoft tworzy RPG na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria

Firma Ubisoft w imieniu studia Blye Byte zapowiedziała miks RPG i strategii pt. Champions of Anteria, powstający na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria. Produkcja ukaże się 30 sierpnia bieżącego roku na komputerach osobistych.

Pamiętacie jeszcze taką grę jak The Settlers: Kingdoms of Anteria? Miała to być kolejna odsłona słynnej serii The Settlers, lecz niedługo po zapowiedzeniu jej w czerwcu 2014 roku słuch o niej zaginął. Dziś firma Ubisoft postanowiła jednak zabrać głos w sprawie, wyjaśniając co i jak. Otóż tej produkcji już nie ma. Tytuł spotkał się z wieloma negatywnymi opiniami, więc studio Blue Byte postanowiło wprowadzić szereg zmian, które są na tyle radykalne, że porzucono starą nazwę i od dziś The Settlers: Kingdoms of Anteria to Champions of Anteria. Gra ma zadebiutować 30 sierpnia na komputerach osobistych i sprzedawana będzie za 30 euro, czyli około 128 zł.

W produkcję miał okazję pograć już nasz redakcyjny kolega Adam, który spisał swoje wrażenia w tym miejscu, więc wiemy już o niej całkiem sporo. Nim jednak przejdziemy do konkretów, mamy jeszcze jedną ważną wiadomość – choć Champions of Anteria nie należy do cyklu The Settlers, tak marka ta żyje nadal. Niestety deweloperzy nie zdradzili, jakie mają wobec niej plany na przyszłość.

Champions of Anteria to wesoła gra z kreskówkową oprawą graficzną. - Champions of Anteria - Ubisoft tworzy RPG na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria - wiadomość - 2016-04-22
Champions of Anteria to wesoła gra z kreskówkową oprawą graficzną.
Champions of Anteria w skrócie:
  • taktyczna gra RPG od studia Blue Byte;
  • powstała na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria;
  • ukaże się 30 sierpnia na komputerach osobistych.

W Champions of Anteria uczestniczyć będziemy w trwającej około 20 godzin przygodzie, opowiadającej o walce gracza z Plemieniem z Wydm, Szarobrodych i Złamanej Koronie. Tytuł to taktyczna gra RPG, która w porównaniu do The Settlers: Kingdoms of Anteria ma cechować się znacznie zminimalizowaną warstwą strategiczno-ekonomiczną. Sprowadzać ma się ona do zarządzania niewielkim królestwem, w którym będziemy stawiać budynki, wykuwać nowe bronie, wytwarzać eliksiry itd. Wszystko to zostanie jednak bardzo uproszczone, gdyż główną atrakcją mają być właściwie misje.

Te będą różnorakie – od konieczności eskortowania wozów i ochrony wież, po nacieranie na wrogie stolice, w których znajdą się także silni bossowie. Rozgrywka w nich to coś w rodzaju miksu Torchlighta, World of Warcraft i Divinity: Original Sin. Gracze kontrolować mają trójkę herosów dysponujących unikalnymi zdolnościami (trzeba będzie wybrać przed misją 4 z 12 umiejętności), i z ich pomocą siekać i rąbać napotkanych wrogów. Co ciekawe, młócka nie ma stawiać tylko na wartką akcję, gdyż w dowolnej chwili włączymy aktywną pauzę i zaplanujemy kolejne ruchy. Z kolei potyczki z bossami przypominać mają gry MMORPG. Możecie więc liczyć na kilkufazowe starcia.

Najlepszym podsumowaniem dzisiejszych doniesień będą słowa Adama, który w swojej zapowiedzi stwierdził, że:

„Champions Of Anteria zapowiada się jako intrygująca odskocznia dla fanów nieszablonowych produkcji. Nie będziemy mieli do czynienia z grą roku, ale po solidnym dopieszczeniu może wyjść z tego całkiem zjadliwa produkcja. A że twórcy obiecują kampanię na 20 godzin, nie będzie to wcale taka krótka przygoda.”

Champions of Anteria - Ubisoft tworzy RPG na bazie anulowanego The Settlers: Kingdoms of Anteria - ilustracja #3