Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2015, 18:35

autor: Piotr Bicki

Rise of the Tomb Raider - nowy gameplay i europejska data premiery

Na konferencji Microsoftu poprzedzającej start targów gamescom nie mogło zabraknąć Rise of the Tomb Raider – nowej odsłony przygód Lary Croft, która przez jakiś czas dostępna będzie tylko na Xboksie One. Zaprezentowano nowy fragment gameplayu, a także ujawniono europejską datę premiery gry.

Najważniejszym punktem prezentacji Rise of the Tomb Raider na konferencji Microsoftu był pokaz nowego fragmentu gameplayu. Składał się on w zasadzie z dwóch części. W pierwszej panna Croft kładła nacisk na ciche działania. Zabawa sprowadzała się więc do skradania, ukrywania się w trawie i przemykania od osłony do osłony, a także na skrytobójczym eliminowaniu wrogów. W tym ostatnim przydatne okazały się podręczny nóż oraz znajdujący się na wyposażeniu bohaterki łuk. Ten ostatni posiada ciekawą funkcję, bo pozwala wystrzelić dwie strzały jednocześnie, które mogą trafić dwa odrębne cele. Twórcy przygotowali też kilka typów pocisków – poza tradycyjnymi grotami, Lara zrobiła użytek także z wybuchowych oraz zawierających śmiercionośną truciznę.

Osoby, które wolą na otwartą walkę, nie powinny być jednak rozczarowane – w drugiej części demonstracji młoda Croft wyszła z cienia i sięgnęła bo broń palną, a także po ładunki wybuchowe. Odpowiedzialni za powstanie gry deweloperzy ze studia Crystal Dynamics podkreślają, że gracze będą mogli dobrać sobie styl rozgrywki według własnych potrzeb – będzie na przykład można zabawić się w skrytobójcę, by po chwili rozprawić się z przeciwnikami niczym Rambo.

Oprócz kolejnego gameplayu pokazano także nowy zwiastun. Zwieńczony został on europejską datą premiery Rise of the Tomb Raiderprodukcja na Starym Kontynencie zadebiutować ma 13 listopada, a więc trzy dni po premierze w Stanach Zjednoczonych, którą wyznaczono na 10 listopada. Oczywiście wtedy produkcja zawita tylko na Xboksa One – Microsofft zawarł z firmą Square Enix umowę, w ramach której gra przez pewien okres ma być dostępna tylko na konsoli giganta z Redmond. Na pozostałych platformach – a więc komputerach osobistych i PlayStation 4 – tytuł pojawić ma się w późniejszym terminie. Nie wiadomo dokładnie kiedy, ale kilka tygodni temu ujawniono, że posiadacze blaszaków dostaną nowy projekt deweloperów z Crystal Dynamics na początku 2016. Właściciele PS4 poczekają natomiast trochę dłużej, bo do końcówki przyszłego roku.