Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 1 maja 2014, 16:58

autor: Góral

DriveClub na PlayStation 4 w 1080p i 30 klatkach na sekundę

Studio Evolution ujawniło, że gra wyścigowa DriveClub na konsolę PlayStation 4 działać będzie w rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę. Dzięki temu twórcom uda się dostarczyć najładniejsze modele samochodów jakie widzieliśmy, długie trasy i zaawansowane efekty świetlne. Przy okazji wyjawiono powody opóźnienia produkcji. Okazało się, że chodziło o dynamiczne menu.

Dwa dni temu poznaliśmy datę premiery wyczekiwanej przez posiadaczy konsoli PlayStation 4 gry wyścigowej DriveClub. Natomiast dziś możemy Wam przekazać nowe informacje dotyczące technicznej strony produkcji. Jak się bowiem okazało, tytuł studia Evolution (autorzy m.in. serii MotorStorm) działać ma w rozdzielczości 1080p przy 30 klatkach animacji na sekundę. Reżyser projektu, Paul Rustchynsky, stwierdził, że deweloper na początku planował 60 klatek, ale po dokładniejszym poznaniu sprzętu, zdecydowano, że najlepszym rozwiązaniem będzie Full HD i okrojona o połowę animacja, gdyż w DriveClub zobaczymy ponoć najdokładniejsze modele samochodów w historii gier wideo. Do tego twórcy oddadzą do naszej dyspozycji długie trasy oraz zaimplementują zaawansowane efekty świetlne.

DriveClub przyjedzie do posiadaczy konsol PlayStation 4 w październiku. - DriveClub na PlayStation 4 w 1080p i 30 klatkach na sekundę - wiadomość - 2014-05-01
DriveClub przyjedzie do posiadaczy konsol PlayStation 4 w październiku.

Poznaliśmy także powody, a raczej powód przesunięcia daty premiery. Okazało się, że chodziło głownie o dynamiczne menu gry.

„Dynamiczne menu to jakby portal w DriveClub. Działa podobnie do sieci społecznościowych. Nie w takiej skali jak Facebook, ale jest do niego podobne. Musieliśmy się upewnić, że całe połączenie otaczające grę, nieważne czy jest to dołączanie do klubów, wysyłanie wyzwań, czy wykorzystywanie aplikacji DriveClub na iOS i Androida – wszystko musiało chodzić idealnie (…) To, co stworzyliśmy na początku nie działało tak płynnie, łączenie z innymi graczami nie było tak intuicyjne, jak tego chcieliśmy, więc musieliśmy przyjrzeć się tym elementom ponownie, użyć nowych technik…” – stwierdził Rustchynsky.

Jednocześnie wyjawił, że dodatkowy czas przeznaczono także na dopieszczenie modeli samochodów, tras, itd., ale głównie chodziło tylko o menu. DriveClub zadebiutuje w Europie 8 października, więc przez kilka najbliższych miesięcy twórcy z pewnością jeszcze bardziej usprawnią swoją produkcję. Wydaje się, że użytkownicy konsol PlayStation 4 otrzymają naprawdę warty uwagi tytuł, ale o wszystkim przekonamy się po premierze. Tymczasem zachęcam do obejrzenia ostatnio opublikowanego zwiastuna.

DriveClub

DriveClub