Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2014, 11:15

autor: Marcin Skierski

Dark Souls II - wersja na Xboksa 360 działa płynniej od tej na PlayStation 3

Według danych serwisu Digital Foundry, gra Dark Souls II działa nieco płynniej na Xboksie 360 niż na PlayStation 3. Redaktorzy Digital Foundry porównali wersje na obie konsole w obszernym artykule. Udostępnili też filmy zestawiające ze sobą poziom oprawy graficznej i płynność animacji na wspomnianych platformach sprzętowych.

Serwis Digital Foundry porównał oprawę graficzną i płynność animacji konsolowych wersji gry Dark Souls II, które pojutrze będą miały swoją oficjalną premierę w Polsce. Nie uwzględniono będącej w przygotowaniu pecetowej edycji, która na rynku zadebiutuje dopiero pod koniec kwietnia. Powyższy materiał wideo prezentuje porównanie graficzne wersji na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Jak twierdzą redaktorzy Digital Foundry, obie stoją na bardzo zbliżonym poziomie i większe różnice można zauważyć przede wszystkim w stosunku do pierwszej części Dark Souls. Głównie mowa o lepszej grze świateł i cieni, fizyce oraz technologii ambient occlusion. Na przykładzie Dark Souls II widać jednak, że twórcy mieliby problem z wyciągnięciem czegoś więcej z konsol poprzedniej generacji.

Sprawa wygląda nieco inaczej przy porównaniu płynności animacji, gdzie nieco lepiej wypada wersja na Xboksa 360. Posiadacze konsoli Microsoftu mogą liczyć średnio na 30-40 klatek na sekundę, podczas gdy użytkownicy PlayStation 3 muszą się przygotować na ok. 30 klatek na sekundę, z tendencją do drobnych spadków poniżej tej wartości. Dokładne porównanie możecie zobaczyć w drugim filmie widocznym w tej wiadomości.

Wersja na PlayStation 3 korzysta za to z technologii V-Sync - w przeciwieństwie do tej na Xboksa 360, gdzie występuje tzw. screen tearing, który może przeszkadzać wielu graczom. Najniższa zarejestrowana wartość to 14 klatek na sekundę w przypadku PlayStation 3 oraz 20 klatek na sekundę na Xboksie 360. Konsola firmy Sony miała wówczas problem z wyświetleniem serii eksplozji, podczas gdy na Xboksie 360 największy spadek animacji objawił się w trakcie przechodzenia przez mgłę.

Dark Souls II to kolejna odsłona wymagającej serii mrocznych gier RPG akcji, które zasłynęły ze swojego wysokiego, a zarazem świetnie zbalansowanego poziomu trudności. Produkcja studia From Software zadebiutuje 14 marca w Europie na PlayStation 3 i Xboksie 360 oraz 25 kwietnia na PC. W tej chwili nie ma planów wydania gry na konsolach nowej generacji.