Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 16 sierpnia 2018, 12:55

autor: AlexB

Realm Royale straciło 93% graczy w nieco ponad dwa miesiące

Realm Royale, czyli sieciowa produkcja z uniwersum Paladins: Champions of the Realm oparta o tryb battle royale, z dnia na dzień traci na popularności. W nieco ponad dwa miesiące tytuł stracił 93% bazy graczy.

Gdy na początku czerwca bieżącego roku Realm Royale debiutowało na Steamie w ramach wczesnego dostępu wydawało się, że wszystko toczy się w bardzo dobrym kierunku. Osadzona w uniwersum popularnego Paladins: Champions of the Realm sieciowa strzelanka free-to-play oparta o tryb battle royale w pierwszych dniach swojej bytności na platformie firmy Valve cieszyła się zainteresowaniem zarówno ze strony graczy, jak i streamerów na Twitchu. W szczytowym okresie bawiło się w niej niemal 105 tysięcy osób jednocześnie. Wyniki te stały się dla niektórych podstawą do spekulacji, że tytuł w przyszłości będzie realną konkurencją dla Playerunkown's Battlegrounds i Fortnite: Battle Royale. Jak się jednak okazało, entuzjazm był przedwczesny. Jak podaje serwis GitHyp, z dnia na dzień Realm Royale traciło zainteresowanie. Obecnie tytuł w tym samym momencie uruchomionych ma średnio 6322 ludzi. To spadek aż o 93% w porównaniu z pierwszym tygodniem bytności na rynku.

Popularność Realm Royale spada na łeb na szyję. - Realm Royale straciło 93% graczy w nieco ponad dwa miesiące - wiadomość - 2018-08-16
Popularność Realm Royale spada na łeb na szyję.

Co przesądziło o skoku i nagłym spadku popularności Realm Royale? Początkowo gracze chwalili tytuł – określali go mianem jednej z najbardziej dopracowanych produkcji studia Hi-Rez. Ponadto zdaniem dziennikarzy GitHyp, stanowił on doskonałą alternatywę dla osób, którym spodobała się stylistyka Fortnite, lecz nie do końca przepadają za obecną tam mechaniką budowania. Z czasem jednak zaczęły pojawiać się kolejne aktualizacje, które zdaniem wielu popsuły zabawę. W recenzjach na Steamie pojawiają się narzekania między innymi na hitboksy, balans broni, bezsensowność większości umiejętności specjalnych czy niestabilne serwery.

Powyższy wykres nie wygląda dobrze dla studia Hi-Rez. / Źródło: GitHyp - Realm Royale straciło 93% graczy w nieco ponad dwa miesiące - wiadomość - 2018-08-16
Powyższy wykres nie wygląda dobrze dla studia Hi-Rez. / Źródło: GitHyp

Zatem czy możemy już ogłosić, że Realm Royale podzieli los między innymi The Culling 2 i pójdzie do piachu? Nie do końca. Paladins: Champions of the Realm wciąż cieszy się sporą popularnością, zatem studio Hi-Rez ma środki, by nadal wspierać nawet nierentowny projekt, jakim obecnie wydaje się być ich najnowsza produkcja, i doprowadzić go do wyjścia z fazy wczesnego dostępu. Poza tym, wzorem H1Z1, które swego czasu było w podobnej sytuacji, tytuł wyruszy wkrótce na podbój rynku konsolowego. W przygotowaniu są już wersje na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Można się zapisywać do ich zamkniętych beta-testów. Linki do odpowiednich formularzy dostępne są poniżej.

Realm Royale straciło 93% graczy w nieco ponad dwa miesiące - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Realm Royale

Realm Royale