Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 marca 2018, 18:54

Doskonałe wyniki sprzedaży Cities: Skylines

Na dwa dni przed trzecimi urodzinami gry Cities: Skylines jej twórcy ujawnili, że udało jej się osiągnąć kolejny świetny wynik sprzedaży. Z tej okazji deweloperzy przygotowali dla graczy prezent w postaci aktualizacji, która wnosi między innymi nową stację radiową.

Cities: Skylines
  • Gatunek: strategia ekonomiczna
  • Platformy: PC, PS4, XONE
  • Wersja językowa: z polskimi napisami (na PC), angielska (na konsolach)
  • Producent: Colossal Order
  • Wydawca: Paradox Interactive

Za dwa dni Cities: Skylines będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Tytuł wciąż sprzedaje się niczym ciepłe bułeczki, o czym poinformowała ekipa Colossal Order. Deweloperzy ujawnili, że gra trafiła już w ręce pięciu milionów graczy z całego świata i z tej okazji postanowili zrobić prezent wszystkim jej posiadaczom. Jutro światło dzienne ujrzy darmowa aktualizacja, która przyniesie ze sobą nową stację radiową (Official Mars Radio), kosmodrom ChirpX Launch Site oraz skórkę astronauty dla Chirpera.

Możliwość zaprojektowania idealnego miasta działa na wyobraźnię graczy… ku uciesze ekipy Colossal Order i firmy Paradox Interactive. - Doskonałe wyniki sprzedaży Cities: Skylines - wiadomość - 2018-03-09
Możliwość zaprojektowania idealnego miasta działa na wyobraźnię graczy… ku uciesze ekipy Colossal Order i firmy Paradox Interactive.

O tym, że Cities: Skylines będzie wielkim sukcesem studia Colossal Order i firmy Paradox Interactive, wiedzieliśmy już nieco ponad miesiąc po premierze pecetowej wersji tego tytułu, kiedy to do graczy trafił pierwszy milion egzemplarzy. Kolejny świetny wynik produkcja odnotowała w marcu zeszłego roku, trafiając w ręce ponad 3,5 miliona osób. Inna sprawa, że w kwietniu 2017 roku tytuł pojawił się również na konsoli Xbox One, z kolei w sierpniu – na PlayStation 4, co także zwiększyło bazę jego posiadaczy; swoją cegiełkę do tego wyniku zapewne dołożyły również darmowe weekendy (ostatni był organizowany w lutym zeszłego roku).

Przez trzy lata, które upłynęły od premiery Cities: Skylines, ekipa Colossal Order dostarczyła szereg oficjalnych rozszerzeń, które wprowadziły ponad tysiąc nowych funkcji. Modderzy także mieli ręce pełne roboty, dostarczając ponad sto czterdzieści cztery tysiące modyfikacji; wśród nich prym wiodą mapy i scenariusze, przez co strona gry w Warsztacie Steam wręcz pęka w szwach.

O tym, jak silną markę udało się stworzyć ekipie Colossal Order niech świadczy fakt, że kiedy SimCity (a więc reprezentant kultowej serii) trafiło w ręce dwóch milionów graczy, firma Electronic Arts mówiła (ustami Franka Gibeau) o sukcesie tej produkcji. Uczeń przerósł mistrza – to chyba najlepsze podsumowanie.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej