Data wydania: 27 maja 2003
Pierwszoosobowa strzelanina należąca do jednej z najsłynniejszych serii gier wszech czasów. Akcja Return to Castle Wolfenstein: Tides of War została osadzona w alternatywnej wersji II wojny światowej, w której Hitler usiłuje stworzyć armię nieumarłych superżołnierzy. Gracz wciela się w amerykańskiego komandosa B.J. Blazkowicza, którego zadaniem jest wyeliminowanie zagrożenia skupionego w tytułowym zamku Wolfenstein.
Gracze
Alternatywna historia przedstawiona w ramach II Wojny Światowej. Najbliżsi współpracownicy Hitlera prowadza w zamku Wolfenstein badania nad stworzeniem super-żołnierzy. Badania te uwidaczniają fascynacje Hitlera okultyzmem, idea wskrzeszenia umarłych (zombi) oraz modyfikacjami genetycznymi ludzkiego ciała. Wywiad aliantów informuje, ze Hitler nie ukończył jeszcze swojego dzieła, ale jest już bardzo, bardzo blisko, a tworzenie nieludzkich istot odbywa się już bez większych problemów. Nazywasz się B.J. Blazkowitz i podejmujesz się misji infiltracji zamku oraz pozbycia się zagrożenia, dzięki któremu III Rzesza ma realne szanse wygrać wojnę.
Jest to strzelanina z widoku z pierwszej osoby (z oczu), kontynuator (bardziej z racji tytułu, niż fabuły) kultowej, pierwszej tego typu gry. Na Gracza czeka spora ilość strzelania, jednak nie będzie miał do czynienia z bardzo szybka akcja. Przeciwnicy wykazują dość sporą inteligencje i nie idą „pod nóż”, a grający będzie miał także inne środki do dyspozycji, niż frontalny atak; części z przeciwników można się pozbyć w cichy sposób (np. zajść od tyłu z nożem w ręku), a nie mniej skuteczny. Istnieje także możliwość skorzystania z binokularów, dzięki którym możemy ocenić jak duże zagrożenie czeka nas opodal. Do zaliczenia jest 7 misji, na które składa się 39 poziomów. Niektóre z nich to zadania, w których trzeba wykazać się umiejętnością cichego, niedostrzeżonego przemykania się po levelu (elementy steath-action). Przyjdzie nam się posługiwać sporym arsenałem broni w skład, którego wchodzą prawdziwe bronie używane podczas II W.S. (karabiny, miotacz ognia, czy pistolety) jak i unowocześnione sprzęty rodem z filmów science-fiction. Przeciwnicy wykazują się dużą różnorodnością – od zwykłych żołnierzy po mutanty, szkielety, czy zombi. Każdy poziom skrywa w sobie spora ilość sekretnych lokacji, a odnajdowanie ich jest premiowane bonusami w postaci extra życia czy amunicji. Gra wykorzystuje zmodyfikowany engine Quake III Arena.
Dodatkowo wersja na Xboxa umożliwia grę do 16-tu osób w trybie multiplayer w Internecie za pomocą systemu Xbox Live! Lub tez w sieci lokalnej (system link-kabel). Istnieje możliwość gry w trybie cooperative dla dwóch Graczy na jednej konsoli (opcja podzielonego ekranu). Na Xboxie można ujrzeć też ekskluzywną broń – shotgun.
Autor opisu gry: Emil Ronda
13GRY
Cykl pierwszoosobowych strzelanek (FPS) osadzonych w alternatywnej wersji II wojny światowej. Seria została zapoczątkowana przez studio Muse Software. Obecnie prawa do marki znajdują się w rękach firmy Bethesda Softworks, a w jej rozwój zaangażowane są zespoły id Software oraz MachineGames.
5 maja 2012
Pierwszy FPS z prawdziwego zdarzenia zadebiutował 5 maja 1992 roku, czyli dokładnie dwadzieścia lat temu. Przyglądamy się co miał do zaoferowania przebój firmy id Software, dzieło późniejszych twórców Dooma i Quake'a.
Wielkimi krokami zbliża się ku końcowi długi okres oczekiwania graczy na pierwsze konkretne informacje, dotyczące nowej produkcji spod znaku Wolfenstein. Sierpniowy numer magazynu Game Informer prezentuje bowiem obszerny artykuł, zapowiadający kolejne przygody B.J. Blazkowicza – jest to zresztą temat z okładki.
gry
Radosław Grabowski
12 lipca 2008 13:55
W październiku 2005 roku dowiedzieliśmy się, że w produkcji znajduje się kolejna część serii Castle Wolfenstein. Nad grą czuwa ekipa Raven Software, zaś wyniki jej pracy mieliśmy poznać najwcześniej w tym lub najpewniej w przyszłym roku. Wszystko wskazuje na to, że rąbek tajemnicy zostanie uchylony już w przyszłym tygodniu, podczas E3 Media & Business Summit.
gry
Przemysław Zamęcki
9 lipca 2008 10:29
Prace nad filmem Return to Castle Wolfenstein zostały wstrzymane. Na szczęście tylko tymczasowo, do końca strajku hollywoodzkich scenarzystów. Serwisowi SCI FI Wire udało się zamienić słowo z Rogerem Avary, reżyserem i twórcą scenariusza.
pozostałe
Artur Falkowski
8 listopada 2007 08:59
Todd Hollenshead z firmy id Software, Inc. zapowiedział podczas tegorocznej edycji imprezy QuakeCon, że nowa gra z serii Castle Wolfenstein zostanie wydana również w wersji na konsolę PlayStation 3.
gry
Krystian Smoszna
6 sierpnia 2007 08:53
Todd Hollenshead, szef grupy id Software ujawnił wczoraj kilka informacji na temat kolejnej odsłony cyklu Castle Wolfenstein. Wśród przedstawionych przezeń wiadomości za najważniejszą należy uznać fakt, że wiele wskazuje na to, iż produkcja nadchodzącej strzelanki zostanie zakończona najwcześniej w przyszłym roku.
gry
Marek Grochowski
31 maja 2007 16:55
Gry z cyklu Wolfenstein przyzwyczaiły nas do męskich bohaterów, twardo walczących z siłami nazistowskimi. Nowy produkt z tej serii, przygotowywany przez fachowców z Raven Software wyłącznie z myślą o Xboxie 360, z pewnością nas zaskoczy. W developingu tej gry uczestniczy bowiem Carrie Conn, użyczająca przykładowo dzięki technice motion capture swoich ruchów wirtualnej postaci elitarnej zabójczyni.
gry
Radosław Grabowski
13 maja 2007 11:23
Pierwsze informacje na temat nowej gry z serii Wolfenstein pojawiły się ponad rok temu. Kolejny epizod legendarnego cyklu powstaje wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360, a jego produkcją zajmują się ludzie z id Software. Pomagają im pracownicy firmy Raven Software, którzy ostatnio odnieśli spory sukces za sprawą Quake 4.
gry
Radosław Grabowski
17 listopada 2006 09:32
Był Doom, będzie Quake, ale jak się okazuje, nie tylko. Firma id Software, a dokładnie jeden z jej współwłaścicieli – Todd Hollenshead – potwierdził oficjalnie, że powstanie jeszcze jeden film na podstawie serii gier wyprodukowanych przez legendarnych twórców pierwszoosobowych strzelanin. Mowa o oczywiście o Wolfensteinie.
pozostałe
Krystian Smoszna
8 grudnia 2005 08:52
Prawie dwa tygodnie temu dowiedzieliśmy, że firma id Software planuje nowy rozdział w serii Wolfenstein, który zostanie zaprojektowana z myślą o użytkownikach PeCetów oraz konsoli Xbox 360. Produkcją programu zajmie się sprawdzony partner Carmacka i spółki, mianowicie Raven Software. Wczoraj okazało się, że nie będzie to jedyne studio zamieszane w przygotowanie gry.
gry
Krystian Smoszna
18 października 2005 15:54
Zakończona niedawno w Amsterdamie impreza o nazwie X05, przyniosła nam mnóstwo zapowiedzi nowych gier, jakie już wkrótce pojawią się na konsoli Xbox 360. Wśród nich znalazł się kolejny produkt z serii Wolfenstein, który powstaje dzięki wspólnym wysiłkom firm id Software oraz Raven Software (podobnie jak to miało miejsce w przypadku Quake 4).
gry
Krystian Smoszna
10 października 2005 08:31
Wymagania sprzętowe gry Return to Castle Wolfenstein: Tides of War:
Xbox
Wspiera:
Xbox Live!
Średnie Oceny:
Średnia z 68 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Sorek21 Junior
Czy ta gra jest naprawdę na PC ?
Gdzie można pobrać ?
Sorek21 Junior
Jest wersja na PC czy trzeba wgrać jakiś emulatr PS2 ?
Jest tutaj ktoś ?
Hauka Pretorianin
Fana Reedycja! Naprawdę! Z tym że dziwne jest to że czasami gra jest za ciemna i nic kompletnie nie widać, jak wiadomo Xbox® zawsze miał to do siebie że podnosił efekty mroku do rangi sztuki, a tu jeszcze na pierwszym Xbox`sie czasami ktoś do mnie strzela a ja za ch*** nic nie widzę! Na plus mogę dać na pewno 7 nowych misji prolog-owych (w Egipcie), 2 nowych przeciwników oraz jedną nową broń. A i jeszcze jak skończymy całą kampanie to uzyskamy dostęp do Wolfenstein 3D do grania przez zintegrowany emulator. Fajne bajery wcisnęli do tej płytki DVD. Jeśli kogoś ciekawi Wersja gry zwana - Operation Resurrection to jest to dokładnie to samo co na Pierwszego Xbox`a z tym że na PS2 jest trochę jaśniej i HUD gracz ma inny.
Smoła1985 Junior
Piękna gra .Piękne wspomnienia ,lubię czasami wracać do tej gry