Gra przestała działać: 18 grudnia 2013
Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza próba stworzenia gry MMO osadzonej w świecie wzorowanym na uniwersum fantasy Warhammer, rozwijanym już od 1983 roku przez firmę Games Workshop.
GRYOnline
Gracze
Uwaga: 18 grudnia 2013 roku zostały zamknięte serwery gry i zaprzestano jej dalszego rozwoju.
Warhammer Online: Age of Reckoning to pierwsza próba stworzenia gry MMO osadzonej w świecie wzorowanym na uniwersum fantasy Warhammer, rozwijanym już od 1983 roku przez firmę Games Workshop. Zatem produkt ten zdecydowanie powinien zainteresować zarówno miłośników komputerowych MMO, jak i wszelakiej maści figurek, komiksów lub gier fabularnych związanych z Warhammerem.
Firma Mythic Entertainment, odpowiadająca ze developing i ciągły postęp Warhammer Online, w porozumieniu z Games Workshop, zdecydowała się nie osadzać gry w żadnym znanym dotychczas okresie historycznym. Decyzja ta dała jej programistom i projektantom sporą swobodę w budowaniu wirtualnego uniwersum, zaś jednymi z głównych źródeł inspiracji były: słynna gra fabularna Warhammer Fantasy Role-play oraz figurkowa gra bitewna Warhammer Fantasy Battle. W wyniku otrzymaliśmy coś całkiem nowego, zupełnie nową otoczkę i nieznane dotąd wydarzenia rozgrywające się w tym słynnym świecie fantasy. Jednakże wszystko trzyma specyficzny klimat Warhammera.
Podobnie jak w Dark Age of Camelot, poprzednim produkcie Mythic Entertainment z gatunku MMOcRPG, tak i tutaj, kwintesencją rozgrywki jest gigantyczna wojna poszczególnych światów i nacji, określana pojęciem Realm versus Realm. W konflikcie biorą udział przedstawiciele następująych ras: Humans, Chaos Humans, High Elves, Dark Elves, Dwarves, Orcs, Goblins. Jak łatwo się domyśleć, wszyscy diametralnie różnią się od siebie zarówno pod względem wizualnym, jak i charakterystycznych zdolności jakie mogą rozwinąć i z jakich mogą korzystać podczas walki. Ogólnie rzecz biorąc, struktura gry do pewnego stopnia przypomina tą znaną z DAoCa - każda strona konfliktu posiada swój ląd ojczysty, gdzie można w spokoju rozwijać prowadzone postacie (PvE), a do walki poszczególnych armii wydzielony został specjalny obszar graniczny (analogiczny do frontierów znanych z DAoC).
Jednak w stosunku do Dark Age of Camelot znacznie rozwinięto ideę RvR. Przede wszystkim, grający toczą nieustanne batalie nie tylko o budowle wojskowe (np. zamki) lecz również o kontrolę nad źródłami surowców kluczowych dla egzystencji każdego z królestw. Są nimi np. tartaki czy wszelakiego rodzaju świątynie. Ponadto w Warhammer Online: Age of Reckoning pod pojęciem RvR kryją się też specjalnie wydzielone pola bitew (tzw. Battlefieldy lub Skirmishe). Spektakularne zwycięstwa w tych arenach mogą otworzyć drogę tryumfującej frakcji do najazdu na obszary ojczyste przeciwnika, w tym i do splądrowania jego stolicy.
Proces kreacji i rozwoju postaci został podzielony na kilka stopni, tudzież faz. Na samym początku gracz może wybrać jeden z podstawowych archetypów dla swojego bohatera, a w marę postępów, decydować się na jego ewolucję w kolejne, bardziej wyspecjalizowane profesje. Ciekawym elementem są także zmiany wizualne awatarów, m.in. z czasem Orkowie stają się wyżsi i bardziej muskularni, a Krasnale bardziej owłosieni i przysadziści.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 18 września 2008 18 grudnia 2013 (EOL)
Producent: Mythic
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Warhammer Online mial być spełnieniem marzeń fanów MMOcRPG na kolejny krok w rozwoju tego gatunku. Czy spełnił pokładane w nim nadzieje?
11 sierpnia 2020
Są takie produkcje do których człowiek sięga pamięcią i ciepło je wspomina, a w które już niestety nie zagra. Dzisiaj przyglądamy się takim martwym pięknym światom, które być może warto byłoby wskrzesić… A z drugiej strony przypominamy, dlaczego odeszły.
21 grudnia 2009
Końcówka roku to zawsze świetny czas na podsumowania. Od dzisiaj do czwartku włącznie będziecie mogli przeczytać, jak redakcja Serwisu Informacyjnego (Łosiu, eLKaeR, U.V. Impaler i Verminus) zapamiętała minione dwanaście miesięcy.
12 września 2008
Już 18 września wkroczymy w ogarnięty wojną świat Warhammer Online. Oto przedsmak tego, co nas tam czeka.
28 kwietnia 2008
Czy Warhammer Online: Age of Reckoning okaże się grą wartą poświęcenia jej czasu? To pytanie kołatało mi się po głowie podczas podróży do Paryża, gdzie pod koniec marca miała miejsce europejska prezentacja tej gry.
23 czerwca 2006
Znowu przyszło lato i jak co roku czas na zestawienie fikcji, faktów i pobożnych życzeń na temat nowych, wspaniałych gier MMO, które zobaczymy w najbliższym czasie oraz opisanie w co właściwie możemy sobie zagrać już teraz.
Czy do dobrej zabawy w MMO potrzebne są tłumy osób? Niektóre społeczności udowadniają, że nie. Czasem wystarczy garstka graczy w martwej produkcji, aby tchnąć w nią życie. I nie zawsze nostalgia odgrywa w tym wszystkim kluczową rolę.
opinie
Patryk Manelski
6 października 2023
Return of Reckoning, tworzona przez fanów i dostępna w fazie alfa kontynuacja gry MMORPG Warhammer Online: Age of Reckoning, której serwery zamknięto w 2013 roku, wciąż jest wzbogacana o nową zawartość i stanowi nie lada gratkę dla miłośników Starego Świata.
gry
Hubert Śledziewski
27 czerwca 2021
Były twórca gry Warhammer Online: Age of Reckoning zasugerował firmie Electronic Arts, że mogłaby udostępnić graczom pozostałości po wyłączonej niedawno produkcji. Byłby to klient bez połączenia z serwerami, który nie oferowałby żadnej formy rozgrywki, ale pozwalałby przynajmniej zwiedzać Stary Świat.
gry
Krzysztof Mysiak
24 grudnia 2013
Dziś w nocy z powodu wygaśnięcia umowy licencyjnej swój żywot zakończy gra MMO Warhammer Online: Age of Reckoning. Do końca zabawy pozostało jeszcze kilkanaście godzin.
gry
Kamil Zwijacz
18 grudnia 2013
Warhammer Online: Age of Reckoning zakończy swój żywot w grudniu. Do tego czasu wszyscy dotychczasowi fani produkcji mogą grać bez płacenia abonamentu. Twórcy przygotowali też dodatkowe atrakcje, które pomogą jeszcze bardziej nacieszyć się ostatnimi chwilami gry.
gry
Łukasz Szliselman
4 listopada 2013
W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. kolejną porcję szczegółów na temat Camelot Unchained, wznowienie sprzedaży cyfrowych wersji Final Fantasy XIV: A Realm Reborn oraz niespodziankę przygotowaną przez amerykańskiego wydawcę TERA.
gry
Michał Marian
20 września 2013
Poinformowano, że 18 grudnia bieżącego roku nastąpi zamknięcie serwerów gry Warhammer Online: Age of Reckoning. Jest to spowodowane wygaśnięciem umowy między studiem Mythic Entertainment a firmą Games Workshop.
gry
Krzysztof Mysiak
19 września 2013
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o konsolowym demie The Cursed Crusade, planach BioWare Mythic, a także technologii nowej generacji firmy Square Enix.
gry
Piotr Doroń
13 października 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dodatkach do R.U.S.E., Quake Live i Warhammer Online, wznowieniu klasycznej strzelaniny Yars’ Revenge, premierze Alien Breed 3: Descent, rozszerzeniu dostępu do bety Killzone 3, a także rychłym debiucie platformy do odbioru usługi OnLive. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
18 listopada 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o ścieżce dźwiękowej do Call of Duty: Black Ops, darmowych utworach z soundtracka nail’d, sprzedaży 100 milionach egzemplarzy gier z serii FIFA, a także wdrożeniu płatnych przedmiotów do Warhammer Online. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
5 listopada 2010
Wymagania sprzętowe gry Warhammer Online: Age of Reckoning:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 15 GB HDD, Windows XP/Vista.
Lista dodatków do gry Warhammer Online: Age of Reckoning:
Dodatek
18 listopada 2010
RPG
Warhammer Online: Age of Reckoning - The Verminous Horde to oficjalny dodatek do gry MMORPG - Warhammer Online: Age of Reconing. Przygotowane przez ekipę deweloperską studia BioWare Mythic rozszerzenie wprowadza grywalną rasę Skavenów, poważne zmiany w systemie walki RvR, a także szereg innych poprawek i nowości.
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 595 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Bartula
Recenzent GRYOnline.pl
2008.12.30
Warhammer Online mial być spełnieniem marzeń fanów MMOcRPG na kolejny krok w rozwoju tego gatunku. Czy spełnił pokładane w nim nadzieje?
Sebioslaw Legionista
Młotek ciągle ma się dobrze. Producenci po zamknięciu ostatniego serwera oddali tym Panom oficjalnie Warhammera, pod warunkiem, że do końca jego istnienia granie będzie za darmo.
[link]
Ozcar Chorąży
... ale jest to: http://www.gothicwars.org/index.php/topic/11863-warhammer-online-legal-private-server/
Z tym, że clienta pobierajcie z forum po rejestracji, bo tu jest stara wersja. Na razie trafiłem na kilka nieistotnych bugów i jedno niewykonalne zadanie. Czyli nie jest tak źle, porównując w oficjalnym serwerem sprzed lat.
Kasquit Chorąży
Chyba ta gra by się utrzymała, gdyby tak przeszli na darmowniaka i (choć ja bym nie był do końca szczęśliwy) wprowadzić po prostu skavenów (do destro oczywiście, w pełni grywalnych, rozwijamy normalnie od 1 levela) jako... płatnych. Tak, wtedy by się chyba utrzymali, nie musieliby chyba nawet robić szczurzych obozowisk, taka moja sugestia, jak Mythic było bardzo biedne, ale teraz i tak już za późno :(
dimzard Legionista
Okazuje się że war emu też ma swój prywat a myślałem że to tylko projekt emulatora offline. Okazuje się że war emu też ma swój prywat a myślałem że to tylko projekt emulatora offline.
dimzard Legionista
I prywata zamknęli lecz powoli tworzy się nowy http://warhammeronline.corplaunch.com/index.php?gid=397228