
Data wydania: 29 września 2006
FIFA 07 to kolejne wcielenie jednej z najpopularniejszych i najznamienitszych serii symulatorów piłkarskich. Tegoroczna odsłona odznacza się przede wszystkim podniesionym realizmem rozgrywki, szczególnie w zakresie sprawowania kontroli nad zawodnikami.
GRYOnline
Gracze
FIFA 07 to kolejne wcielenie jednej z najpopularniejszych i najznamienitszych serii symulatorów piłkarskich. Tegoroczna odsłona odznacza się przede wszystkim podniesionym realizmem rozgrywki, szczególnie w zakresie sprawowania kontroli nad zawodnikami. Także miłośnicy szerszych opcji menadżerskich oraz fani prowadzenia rozbudowanych potyczek online znajdą w nowej Fifie wiele ciekawych nowości.
Mechanika programu przeszła poważny lifting, w znaczącym stopniu zmieniając zasady rządzące podaniami oraz grą bez piłki. Włożono bardzo wiele wysiłku, by całkowicie pozbyć się nierealistycznego efektu wzajemnego przenikania się zawodników, za sprawą dopracowanego systemu kolizji. W konsekwencji większą rolę odgrywa teraz siła i masa zawodnika, zaś umiejętność odpowiedniego zastawienia się lub przepchnięcia piłkarza drużyny przeciwnej nierzadko pozwoli wypracować dogodną sytuację i otworzyć drogę do bramki. Rozszerzono także zakres możliwych do wykonania ruchów i zagrań, także bez piłki, wyposażając największe piłkarskie sławy w zestaw firmowych, charakterystycznych dla siebie, zagrań. Poprawiona sztuczna inteligencja zawodników niesterowanych aktualnie przez gracza, również wpływa pozytywnie na komfort grania oraz grywalność rozgrywki. Ponadto, zasadniczym zmianom poddano sposób oddawania strzałów – mamy teraz większą kontrolę nad podkręcaniem piłki (np. korzystając z joypada, lewa gałka odpowiada za zmianę toru lotu piłki), co oczywiście umożliwia zdobywanie bardziej spektakularnych bramek. Poprawka ta dotyczy także stałych fragmentów gry. Zwiększenie potencjału strzeleckiego zawodników musiało zostać zrównoważone przez poprawienie skuteczności bramkarzy – teraz dysponują oni zdecydowanie większą inteligencją oraz szerszą paletą parad bramkarskich. W efekcie strzelanie bramek nie należy już do rzeczy najprostszych i wymaga od gracza opanowania piłkarskiego rzemiosła w znacznym stopniu. W zamian za to jesteśmy świadkami bardziej widowiskowych boiskowych spektakli. Rozszerzono też algorytmy sterujące zachowaniem się publiczności. Kibice żywiołowo reagują na losy spotkania, szczodrze nagradzając udane zagrania głośnymi śpiewkami i bezlitośnie ganiąc słabą grę gwizdami. Kluczowe w danym momencie postacie zręcznie wychwytuje i ukazuje inteligentna kamera, teraz pracująca znacznie swobodniej i mniej szablonowo.
Dla graczy preferujących nieco spokojniejsze i bardziej intelektualne spojrzenie na piłkę nożną przygotowano rozbudowany tryb pracy trenerskiej. Jako menadżer wybranego zespołu troszczymy się o wystawienie optymalnego składu i dobranie odpowiedniej taktyki na wszystkie mecze sezonu. Odnosząc efektowne zwycięstwa szybko zaskarbiamy sobie zaufanie i poparcie kibiców, jeśli jednak efekty naszej pracy wypadają poniżej oczekiwań, spodziewajmy się zdecydowanych ataków prasy oraz spadku zainteresowania klubem, co negatywnie wpływa nie tylko na naszą karierę, ale i także na powodzenie całej drużyny. Na naszej głowie spoczywa także odpowiedzialność za transfery i pracę z młodzieżą – umiejętne korzystanie z tych możliwości szybko pomoże nam załatać najsłabsze punkty zespołu i doprowadzić nas do wielu zwycięstw. Co więcej, FIFA 07 nie ogranicza użytkowników do dostępnej palety klubów piłkarskich i oferuje nową opcję stworzenia własnej drużyny od podstaw. Jest jednak mało prawdopodobne że zostaniemy do skorzystania z tej atrakcji zmuszeni – twórcy umieścili bowiem w grze niezwykle szeroką gamę drużyn do wyboru (27 lig z dwudziestu krajów, co łącznie daje nam zawrotną liczbę 510 wiernie odwzorowanych drużyn, z prawdziwymi nazwiskami piłkarzy oraz aktualnymi strojami).
Programiści zafundowali graczom małą rewolucję także w warstwie gry multiplayer. Najnowsza FIFA umożliwia graczom wzięcie udziału w interaktywnych, internetowych rozgrywkach, których harmonogram w pełni pokrywa się z rzeczywiście prowadzonymi – system ten nosi nazwę EA SPORTS Interactive Leagues i obejmuje w sumie cztery ligi: angielską Premiership, niemiecką Bundesligę, francuską Ligue 1 oraz meksykańską 1st Division. Wybieramy jedną z dostępnych drużyn i rozgrywamy wszystkie mecze dokładnie w tym samym czasie, co nasza prawdziwa ulubiona ekipa. W ten sposób odpowiadamy za poczynania wybranego klubu przez cały sezon – wymaga to oczywiście dużej wytrwałości, ale splendor i sława, jakie spływają na zdobywcę mistrzowskiego tytułu, są niełatwe do opisania. Zwolennicy gry wieloosobowej w nieco bardziej standardowym wydaniu mogą rozegrać własne mini-puchary, w których bierze udział do ośmiu żywych graczy. Zgodnie z tegoroczną modą EA Sports na integrację produktów oznaczonych cyferkami 07 z serwisami ESPN, także FIFA 07 oferuje swoim użytkownikom stały dostęp do wiadomości ze świata sportu – teraz możemy już bez przerwy grać w naszą ulubioną grę piłkarską, nie martwiąc się, że przegapimy jakieś brzemienne w skutkach wydarzenie sportowe.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 29 września 2006Polskie napisy i dialogi
Xbox 29 września 2006Angielskie napisy i dialogi
GameCube 29 września 2006Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 27 października 2006Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 2 29 września 2006Polskie napisy i dialogi
Nintendo DS 29 września 2006Angielskie napisy i dialogi
PlayStation Portable 29 września 2006Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



40GIER
Najbardziej znany cykl piłkarskich symulacji i zarazem jedna z najpopularniejszych serii sportowych w historii branży gier wideo. Na przestrzeni lat seria FIFA zaznaczyła swoją obecność na w zasadzie wszystkich platformach sprzętowych – od komputerów osobistych, przez konsole, skończywszy na urządzeniach mobilnych.
Recenzja GRYOnline
Z jednej strony wiele rzeczy poprawiono i powróciła dobrze znana radość z gry, z drugiej jednak mecze w których w ciągu 5 minut zdobywamy 10 goli i 5 czerwonych kartek nie przypominają rzeczywistych rozgrywek piłkarskich.
Recenzja GRYOnline
Można pokusić się o stwierdzenie – nie jest rewelacyjnie, nie jest źle. Aby jednak podnieść poziom sfery audio, należy zamienić Włodzimierza Szaranowicza na kogoś.
Recenzja GRYOnline
Kolejna FIFA, pytamy się więc znowu: czy zmieniło się coś prócz liczby w tytule? Pytanie jakby retoryczne, ale okazuje się, że da się udzielić na nie odpowiedzi.
Aktualizacja: 10 sierpnia 2018
Poradnik do gry sportowej FIFA 07 opisuje Tryb Menedżerski, a więc zagadnienia finansowe oraz wszelkie aspekty dotyczące opieki nad piłkarzami i rynku transferowego, wykonywanie i zastosowanie manewrów oraz taktykę używaną w czasie rozgrywki.
3 września 2007
1 września w warszawskim centrum handlowym Blue City odbyły się polskie finały WCG 2007. Impreza, która po raz kolejny pokazała, że emocje towarzyszące wirtualnym pojedynkom są nie mniejsze niż te na stadionach czy w sportowych halach.
9 sierpnia 2006
Pamiętacie, jak całkiem niedawno napisałem, że tegoroczna jesień dla rodzimych fanów komputerowo-konsolowej piłki nożnej zapowiada się wyjątkowo gorąco? Po poniedziałkowej prezentacji najnowszego odsłony FIFY jestem tego więcej niż pewien...
We wtorek opisałem ostatnią z wydanych dotychczas części FIFA i na tym nasz cykl powinien się zakończyć. Powinien, lecz tego nie zrobi, bowiem do omówienia jest jeszcze wiele niezwykle istotnych czynników, a głównym założeniem dzisiejszego odcinka będzie stwierdzenie „FIFA jako element popkultury”.
gry
Jakub Kralka
26 czerwca 2008 12:54
W siódmej części naszego cyklu przechodzimy do czasów jak najbardziej aktualnych – ostatnich trzech gier z serii FIFA. Te produkcje są szczególnie istotne z perspektywy polskiego gracza, zawierają bowiem liczne elementy, które śmiało można uznać za „patriotyczne”. Pierwszy z nich – Orange Ekstraklasa jako samodzielna liga. Drugi – komentarz Włodzimierza Szaranowicza i Dariusza Szpakowskiego!
gry
Jakub Kralka
24 czerwca 2008 16:39
Wprawdzie Polacy odpadli już z historycznych dla nich Mistrzostw Europy, niemniej dzięki produkcjom EA Sports mamy możliwość zdobyć wirtualnie prestiżowy tytuł czempiona Starego Kontynentu. O jego randze świadczy na przykład fakt, iż pochodzące z Kanady studio w ogóle się nim zainteresowało i postanowiło tworzyć gry bazujące na jego motywach.
gry
Jakub Kralka
19 czerwca 2008 12:05
FIFA 98 i FIFA 99 zawiesiły poprzeczkę naprawdę wysoko. W zupełności pokonały całą istniejącą konkurencję, w związku z tym największym rywalem serii spod znaku EA Sports stała się ona sama. Jakkolwiek skomplikowanie by to nie brzmiało – FIFA 2000 musiała być jeszcze lepsza.
gry
Jakub Kralka
17 czerwca 2008 16:32
Dzisiejszy odcinek będzie odcinkiem specjalnym, a jego temat przewodni brzmi: FIFA na Mistrzostwach Świata. Jak sami dobrze wiecie, co cztery lata rozgrywane są Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, a dla EA Sports jest to znakomita okazja do zwiększenia swoich zysków całkiem niewielkim kosztem.
gry
Jakub Kralka
12 czerwca 2008 13:05
W poprzednim odcinku odpowiedzieliśmy sobie na pytanie jak wyglądały pierwsze lata obecności serii na rynku i czy ktokolwiek miał szanse jej zagrozić. Odpowiedź okazała się prosta – w obliczu potęgi EA Sports nie miał szans żaden z producentów, a FIFA 98 i FIFA 99 stały się już absolutnie i niepodważalnie najlepszymi piłkami kopanymi na rynku.
gry
Jakub Kralka
10 czerwca 2008 11:32
W 1993 roku zadebiutowała seria FIFA, a już w wakacje 1994 fani piłki nożnej mogli kupić jej kolejną część, zatytułowaną FIFA Soccer 95. Brylowała wtedy na szesnastobitowej konsoli Genesis. Kilka miesięcy okazało się dla EA Sports zbyt krótkim okresem, by znacząco udoskonaliść perspektywę rzutu izometrycznego. Niemniej zakres zmian i tak był imponujący.
gry
Jakub Kralka
5 czerwca 2008 17:17
Rok 1994 był dla piłki nożnej ważny z kilku powodów. Pierwszy i chyba jednak wiodący prym – Mundial w Stanach Zjednoczonych. Drugim, równie istotnym wydarzeniem – przede wszystkim dla graczy – była rosnąca w tym okresie popularność gry FIFA International Soccer.
gry
Jakub Kralka
3 czerwca 2008 16:23
Tegoroczna edycja turnieju World Cyber Games będzie się bardzo różnić od poprzednich – ogłosił dziś na konferencji prasowej Przemysław Moraczewski, główny organizator WCG. Uczestnicy zmierzą się również w grach konsolowych, finał odbędzie się w innym miejscu niż rok temu, a imprezę poprowadzi Tede – jeden z najpopularniejszych polskich raperów.
gry
Bartłomiej Kossakowski
21 czerwca 2007 14:55
Ludzie z serwisu Centrum FIFY uwijają się jak w ukropie. Niespełna dwa miesiące temu zakończyli prace nad Mega Patch PL 2006, a już prezentują nową edycję modyfikacji, tym razem dla FIFY 07.
gry
Maciej Bajorek
18 czerwca 2007 13:40
Popularne pliki do pobrania do gry FIFA 07.
demo FIFA 07 - updated - 20 września 2006
mod FIFA 07 - FIFA 07 Resolution Patch - 5 lutego 2017
mod FIFA 07 - Mega Patch PL 07 - 26 lutego 2007
trainer FIFA 07 - + 6 trainer - 16 października 2006
mod FIFA 07 - MPPL 07 Deluxe - 18 czerwca 2007
trainer FIFA 07 - Unlocker - 1 marca 2007
patch FIFA 07 - patch #1 download US - 26 października 2006
patch FIFA 07 - Demo Graphics Patch - 25 września 2006
patch FIFA 07 - teams UK - 22 lutego 2007
patch FIFA 07 - patch #1 download PL - 26 października 2006
Wymagania sprzętowe gry FIFA 07:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.3 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 1.2 GB HDD, Windows 2000/XP.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci
Xbox
Wspiera:
Xbox Live
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
PlayStation Portable
Wspiera:
karta pamięci
Nintendo DS
Wspiera:
Wi-Fi
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 7443 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Szablata
Recenzent GRYOnline.pl
2006.12.07
Z jednej strony wiele rzeczy poprawiono i powróciła dobrze znana radość z gry, z drugiej jednak mecze w których w ciągu 5 minut zdobywamy 10 goli i 5 czerwonych kartek nie przypominają rzeczywistych rozgrywek piłkarskich.
Adam Kaczmarek
Recenzent GRYOnline.pl
2006.10.27
Można pokusić się o stwierdzenie – nie jest rewelacyjnie, nie jest źle. Aby jednak podnieść poziom sfery audio, należy zamienić Włodzimierza Szaranowicza na kogoś.
kęsik
Ekspert
2016.03.19