Dodatek do gry Age of Wonders III
Data wydania: 14 kwietnia 2015
Drugi oficjalny dodatek do turowej gry stategicznej Age of Wonders III studia Triumph Software z 2014 roku. W rozszerzeniu odwiedzamy ponownie fantastyczną krainę Evermore, w której poszczególne rasy rywalizują ze sobą o dominację. W trakcie zupełnie nowej kampanii fabularnej, wcielamy się w postać Avika – dziedzica królestwa Frostlingów, który pragnie odzyskać swoją krainę dzięki zakazanym mocom nekromancji.
Gracze
Age of Wonders III: Eternal Lords to po Golden Realms drugi duży dodatek do piątej części popularnej serii strategii turowych od ekipy Triumph Studio. Ponownie odwiedzamy fantastyczną krainę Evermore, w której poszczególne rasy rywalizują o dominację.
W trakcie kampanii dla jednego gracz wcielamy się w rolę Avika, dziedzica mroźnego królestwa Frostlingów, który uwolnił zakazane moce nekromancji i pragnie odzyskać swoją krainę. W miarę rozwoju fabuły bohater musi wybierać pomiędzy dziedzictwem swojej rasy, a wykorzystaniem pełnego potencjału nowo zdobytych zdolności.
Eternal Lords wprowadza sporo zmian do rozgrywki, w tym tytułowych Wiecznych Lordów, czyli Nekromantów, będących siódmą specjalizacją przywódcy. Władcy śmierci dysponują zdolnościami tworzenia nieumarłych jednostek, jak również przemiany zdobytych miast w nekropolie pełne żywych trupów. Oprócz tego przywódcy mogą zostać jednym z trzech Czempionów, uzyskując dostęp do mocy Dobra, Zła lub Neutralności (w tym będących jednostkami najwyższego poziomu aniołów). Do tego dochodzą dwie nowe rasy: zmiennokształtni Tigrani (ludzie-tygrysy) oraz specjalizujący się w ofensywie i żeglarstwie Frostlingowie (ludzie lodu).
Inne zmiany obejmują system poparcia naszego królestwa przez poszczególne rasy (co pozwala odblokować unikalne rasowe perki oraz uzyskać zwycięstwo przez uzyskanie maksymalnego poparcia od wszystkich ras) oraz Cosmic Events, czyli wydarzenia losowe, w tym m.in. najazd armii trolli czy spadające gwiazdy, zwiększające szczęście wszystkich jednostek na mapie. Nie zabrakło też nowych przedmiotów oraz miejsc na mapie, jak również samodzielnych scenariuszy.
Rozszerzenie wprowadza też nowy tryb rozgrywki wieloosobowej, play by e-mail, w którym uczestnicy przesyłają stan gry na serwery studia Triumph, a kolejne ruchy można wykonywać w dowolnym odstępie czasowym.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
PC Windows
Producent: Triumph Studios
Wydawca: Triumph Studios
7GIER
Cykl strategii turowych, wykreowany przez holenderskie Triumph Studios. Marka Age of Wonders bywa uznawana za „duchową następczynię” serii Master of Magic.
Do premiery Age of Wonders III: Eternal Lords zostało niewiele czasu, twórcy coraz chętniej ujawniają więc kolejne szczegóły. Na świeżo opublikowanym wideo omawiają najistotniejsze zmiany, a także prezentują kilka nowych jednostek oraz klasę nekromanty.
gry
Luc
4 kwietnia 2015
Wymagania sprzętowe gry Age of Wonders III: Eternal Lords:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz/AMD Athlon 64 X2 2.6 GHz , 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT/ Radeon HD 3870 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8/8.1.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz/AMD Phenom X4 9900 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 460/Radeon HD 6850 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows Vista/7/8/8.1.
Średnie Oceny:
Średnia z 64 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Shady1989 Junior
No mi nawet nowi Szroniacy przypadli do gustu natomiast Tigranie tak trochę mnie zawiedli. Nekromanta to już klasa sama w sobie :). Brakuje mi tylko rasy nomadów z Shadow Magic
FanBoyFrytek Konsul
@Yarovit dla mnie nadal ta gra jest słaba z tym dodatkiem ale cóż ja uważam za najlepszą część magie cienia :) Głównie fabularnie mnie wciągneła a nawet dzisiaj będę grać ze znajomymi :) Nieumarłych to ja wolę rase niż przemienianie . A co do szroników nigdy ich nie lubiałem . Ale ogólnie rzecz biorąc dodatek dobry pasujący do 3 która mi się nie podoba . AoW 3 to niedługo bardziej warcrafta będzie przypominać :) Ci co nie wiedzą co to warcraft https://www.gry-online.pl/gry/warcraft-iii-the-frozen-throne/z9de0#pc albo studio za dużo bawiło sie w overlodzie i tak im zostało .
FanBoyFrytek Konsul
Co do mojej ulubionej rasy to nieumarli , mroczne elfy i rasa smoków z shadow magic która tutaj mi się w ogóle nie podoba , mrocznych elfów tu nie ma już wiem czemu a nieumarli tez liczyć w pełnym 100% ich nie ma .
Niektórym nie podobają sie tigranie itd ale i tak dają 10/10 fanboye :) ja daje 9/10 .
Gogorlos Centurion
Podobała mi się fabuła. Uwielbiam Melenis. Chciałbym jednak widzieć jakieś przerywniki filmowe itp. Szkoda, że więcej kasy nie mieli na zrobienie gierki. Grywalność niesamowita. Bardzo dużo jednostek. Bije "hirołsy" na głowę.
10/10
Gogorlos Centurion
No i podobało mi się zakończenie, gdzie stajemy po stronie Melenis. Dla tych, którzy chcą sobie przypomnieć zakończenie:
spoiler start
W końcu wszyscy trafimy w objęcia śmierci. Melenis miała oczywiście rację. Po co odkładać to, co nieuniknione? Pustka ma swoje piękno. Śmierć nie jest okrucieństwem, ale wyzwoleniem, które przynosi życie. Pamiętam głupie skłonności, takie jak honor czy chwała. Po śmierci nie mają znaczenia.
Wspólnie z Melenis zabiliśmy Werlaca i zniszczyliśmy Wrota. Gdy magowie lub ktokolwiek ostatecznie zdoła się przebić z drugiej, na Athli nie będzie już życia.
Życie
Trudno mi sobie przypomnieć czym było życie. Nie pamiętam dlaczego, ale wydaje mi się, że gdy zabiłem Sanhild byłem smutny. Kolejna z głupich skłonności. Niech świat odpocznie, niech wszystko odpocznie. Spokój. Cisza.
Życie kwitnie jeszcze tylko w morzu, ale już niedługo. Wkrótce się dopełni, a wtedy będziemy mogli uwolnić energię, która utrzymuje nas w stanie nieumarłym.
A jeżeli przybędzie ktoś z Krainy Cieni i znajdzie ten dziennik, proszę, aby pozostawił ten świat w spokoju. Niech zostanie taki jaki jest, jako miejsce wiecznego odpoczynku. Jako wspaniały grobowiec, kaplica wzniesiona na cześć triumfującej śmierci.
spoiler stop