Dodatek do gry Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings
Data wydania: 19 czerwca 2012
Pierwsze pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2010 roku gry strategicznej studia Firaxis Games. Dodatek Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie oferuje całą masę nowych atrakcji, z których bodaj najważniejszą stanowi rozwinięty moduł religii. Wprowadza on w grze dodatkowy czynnik, czyli wiarę, dzięki któremu możemy założyć i rozwijać własne wyznanie.
Gracze
Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings to pierwsze pełnoprawne rozszerzenie do gry studia Firaxis, w której wcielamy się w przywódcę jednej z wielu cywilizacji. Produkcja doczekała się wielu mniejszych dodatków DLC do ściągnięcia, wprowadzających takie elementy jak jednostki, czy nacje. W tym przypadku mamy jednak do czynienia ze sporą porcją nowej zawartości.
W Gods & Kings otrzymujemy mnóstwo nowych atrakcji. Studio Firaxis przygotowało 27 jednostek, 13 budynków, 9 cudów oraz 9 grywalnych cywilizacji. Wśród nich są między innymi Holendrzy (reprezentowani przez Wilhelma I Orańskiego), Celtowie (Boudika) oraz Majowie (K'inich Janaab' Pakal). Dodatek zawiera też trzy specjalne scenariusze: upadek Rzymu, erę średniowieczną oraz steampunkowy świat w stylistyce wiktoriańskiej.
Główną atrakcją dodatku, jak sama nazwa wskazuje, jest moduł religii. Wraz z nim wprowadzono nowy „surowiec” – wiarę – który pozwala założyć własne wyznanie i je rozwijać. W ten sposób możemy zyskać różne bonusy dla jednostek i miast oraz budować specyficzne jednostki (misjonarze, inkwizytorzy) czy budowle (katedry, meczety). Religia i bonusy z nią związane każdorazowo określane są przez nasze wybory, podejmowane na kilku etapach rozwoju.
Twórcy Civilization V rozbudowali też takie aspekty zabawy jak dyplomacja, walka (lepsza sztuczna inteligencja wrogów) oraz wolne miasta. Dzięki podrasowaniu pierwszego z wymienionych elementów możemy korzystać z usług szpiegów, który m.in. mogą wykradać technologie od innych cywilizacji. Agenci potrafią także zwiększać nasz wpływ na miasta-państwa poprzez manipulowanie wyborami.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
14GRY
Seria strategii turowych typu 4X, uznawana za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Cykl został wykreowany przez studio MicroProse, jednak z czasem pieczę nad jego rozwojem przejęła ekipa deweloperska Firaxis Games, zaś prawa do reprezentowanej przez niego marki znalazły się w posiadaniu koncernu wydawniczego Take-Two Interactive.
Podstawka dla Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie
Recenzja GRYOnline
Bogowie i Królowie to pierwsze duże rozszerzenie do piątej Cywilizacji. Liczne dodatki do mechaniki sprawiają, że podstawka otrzymuje drugie życie a sama rozgrywka od pierwszych tur staje się bardziej angażująca.
Aktualizacja: 18 lipca 2012
Poradnik do dodatku do gry Sid Meier’s Civilization V - Bogowie i Królowie skupię się na dokładnym przybliżeniu takich aspektów rozgrywki jak system religii, szpiedzy oraz scenariusze wraz ze wszelkimi powiązanymi z w/w zagadnieniami.
25 maja 2012
Civilization V: Bogowie i Królowie zapowiada się na dodatek z najwyższej półki. Liczne rozszerzenia mechaniki, w tym powrót religii, są strzałem w dziesiątkę.
Pojawiło się demo dodatku Bogowie i Królowie do Civilization V, które nie wymaga posiadania podstawowej gry. W rozszerzeniu stworzonym przez studio Firaxis możemy sprawdzić wiele z nowych elementów – w tym system religii, czy rozbudowane opcje polityczne.
gry
Szymon Liebert
29 czerwca 2012
Firma Cenega poinformowała, że najnowsza produkcja z cyklu Civilization studia Firaxis ukaże się w Polsce z czterodniowym opóźnieniem w stosunku do reszty Europy. Już dziś tytuł jest dostępny dla mieszkańców Ameryki.
gry
Grzegorz Ferenc
19 czerwca 2012
Frima 2K, wydawca dodatku Civilization V: Gods & Kings podał jego dokładną datę premiery. Gracze mogą spodziewać się rozszerzenia pod koniec czerwca tego roku.
gry
Michał Kułakowski
5 kwietnia 2012
Studio Firaxis pokazało na imprezie GDC 2012 nadchodzący dodatek do gry Sid Meier's Civilization V. Dzięki temu poznaliśmy szczegółowe informacje o Gods & Kings.
gry
Szymon Liebert
8 marca 2012
Gra Sid Meier's Civilization V otrzyma dodatek z prawdziwego zdarzenia - Gods & Kings. Rozszerzenie zostanie wydane wiosną tego roku i wprowadzi między innymi system religii oraz dziewięć nowych cywilizacji..
gry
Szymon Liebert
16 lutego 2012
Popularne pliki do pobrania do gry Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie.
mod Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie - Gods and Kings A Mod of Ice and Fire v.1.0 - 20 kwietnia 2015
trainer Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie - v1.0.1.674 +6 Trainer - 4 lipca 2012
trainer Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie - v1.0.1.705 +6 Trainer - 25 lipca 2012
Wymagania sprzętowe gry Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 1.8 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP2)/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 295 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Kozłowski
Recenzent GRYOnline.pl
2012.06.18
Bogowie i Królowie to pierwsze duże rozszerzenie do piątej Cywilizacji. Liczne dodatki do mechaniki sprawiają, że podstawka otrzymuje drugie życie a sama rozgrywka od pierwszych tur staje się bardziej angażująca.
Yuitz Junior
Zgadzam się z kolegą Cuauhtemoc - piątka jest świetna (też grałem w części od 2 do 5), miodność jest po prostu miażdżąca! :) W kłótni też nie zamierzam uczestniczyć. Ale jedno mnie ciekawi - nie denerwuje Was fakt, że jest przeogromny LAG przy czekaniu na następną turę? Szczególnie na większych mapach i jak już gra jest względnie zaawansowana... przeglądam oficjalne forum i inne. Ludzie tam piszą, że mają potężne maszyny (i7, 12 GB RAMu, dobre grafy) i jest podobnie, jak to jest u Was?
zanonimizowany870669 Chorąży
IV była dobra, pod wieloma względami nawet lepsza od V, ale już po kilku dniach widzę, że po całości nie umywa się do swej młodszej siostry. Najbardziej w IV wpieniało AI, choć głupie jak but nadrabiało tak perfidnie śmiesznym oszukiwaniem z każdej strony, w rozwoju, produkcji, dyplomacji, nauce oraz na polu walki, na przykładzie V widać jakie to było śmieszne, tutaj komputerowa przewaga zdaje się spoko wyważona. Szczególnie licytowanie się na stosy jednostek na jednym polu doprowadzało do białej gorączki, cieszy fakt szczęśliwego rozwiązania tej ostatniej patologii.
zanonimizowany922047 Pretorianin
Civilization V ze wszystkimi dodatkami to gra genialna! Cud, miód i wszystko co najlepsze. Czwórka była bardzo dobra, ale piątka jest jeszcze lepsza. Nie ma to jak pogonić Bismarcka o 4 nad ranem...
spiderlg Centurion
^^ Zgadzam się Dodatki są świetne jak i sama Gra :)
rakim89 Chorąży
Ja mam pytanie: czy po zwycięstwie np naukowym można kontynuować grę? Tak żeby np podbić wszystkie inne cywilizacje dla zabawy?