Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lipca 2021, 12:14

autor: Adrian Werner

Unreal Engine 5 imponuje w demie The Coalition; czy tak będzie wyglądało Gears 6?

Zajmujące się marką Gears of War studio The Coalition zaprezentowało imponujące demo technologiczne, pokazujące możliwości silnika Unreal Engine 5.

Studio The Coalition zaprezentowało Alpha Point, czyli demo technologiczne mające pokazać możliwości silnika Unreal Engine 5. Zespół przygotował projekt na tegoroczną edycję imprezy Game Developers Conference, która miała charakter wirtualny.

Pokazane demo działa na konsoli Xbox Series X w 46 klatkach na sekundę i zostało przeskalowane do 4K za pomocą Temporal Super Resolution, czyli opracowanej przez studio Epic Games technologii oferującej rozwiązania podobne do DLSS Nvidii. Alpha Point jest imponujące pod względem wizualnym – robi duże wrażenie pod względem poziomu detali otoczenia oraz systemu oświetlenia. The Coalition pokazało również świetnie wyglądający model postaci.

Studio podzieliło się również garścią liczb, które dobrze obrazują postęp w poziomie detali. Większość elementów graficznych w Alpha Point składa się z ok. 300 – 500 tysięcy trójkątów. To piętnaście razy więcej niż wynosiła średnia dla Gears 5. Zdradzono również, że w przypadku przygotowanego przez studio przykładowego modelu postaci same jego rzęsy składają się z 3500 trójkątów. Dwie generacje konsol temu, w czasach Xboksa 360, taka liczba wystarczyła na cały model bohatera.

The Coalition to studio koncentrujące się na rozwijaniu marki Gears of War. Przygotowana przez zespół prezentacja możliwości Unreal Engine 5 może więc dawać przedsmak tego, czego należy się spodziewać po grafice Gears 6 lub Gears Tactics 2. W maju zespół potwierdził, że następne Gearsy powstają właśnie na tym silniku.

Przypomnijmy, że pierwsze demo UE5 mogliśmy zobaczyć w maju zeszłego roku. Deweloperzy spoza studia Epic Games sporo musieli poczekać, zanim otrzymali możliwość sprawdzenia tej technologii. Silnik udostępniono w ramach wczesnego dostępu dopiero rok później. Od tego czasu mogliśmy obejrzeć kilka ciekawych eksperymentów. Jeden moder odtworzył w Unreal Engine 5 mapy Inferno i Dust 2 z Counter-Strike: Global Offensive, a inny twórca zrobił to samo ze słynną lokacją z The Elder Scrolls V: Skyrim.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Gears 5
  2. Recenzja gry Gears 5 – tryby w maszynie wskakują na swoje miejsce
  3. Gears 5 - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej