E-100 Niemieckie czołgi ciężkie

World of Tanks - poradnik do gry

24 marca 2014Autorzy solucji: Asmodeusz & Damian Klapczarek (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

E–100

Informacje ogólne

Nazwa - E-100 - CZOŁGI NIEMIECKIE - World of Tanks - poradnik do gry

Nazwa

E–100

Typ

Czołg ciężki

Poziom

X

Uzbrojenie

15cm KwK 44 L/38: penetracja 235mm; obrażenia 750

Pancerz

Kadłub: 200mm/130mm/150mm, wieża: 250mm/150mm/150mm

Wytrzymałość

2700 punktów życia

Mobilność

Prędkość maksymalna: 30km/h, silnik: 1200KM

Rola

Walka na średnim dystansie, walka w zwarciu

E–100 to pierwszy z dwóch dostępnych dla Niemców czołgów ciężkich dziesiątego poziomu. Pojazd ten posiada jeszcze silniejsze opancerzenie niż jego poprzednik oraz jeszcze więcej punktów życia. Dodatkowo E–100 ma dostęp do największej armaty, jaką mogą używać czołgi ciężkie: 15cm KwK 44 L/38. Rola tego pojazdu zmienia się wraz z zamontowanym działem: posiadając podstawowe wyposażenie może on śmiało prowadzić ostrzał na średnim dystansie, zaś po zainstalowaniu mniej celnej drugiej broni zmuszony jest do walki w zwarciu. Pomimo bardzo wysokich liczb na papierze, E–100 posiada wiele wad. Jest on powolny, posiada dużo słabych punktów, które można przebić działami ósmego poziomu a obie dostępne dla niego armaty cechują się bardzo małą penetracją. Z tego też powodu czołg ten jest bardzo trudny w prowadzeniu i jedynie najlepsi gracze będą w stanie wykorzystać jego zalety. Początkujący gracze powinni unikać tego pojazdu, gdyż będzie on co najwyżej źródłem frustracji, a utrzymanie go jest jak studnia bez dna dla naszych kredytów.

Rozwój, sprzęt, załoga

Czołg ten posiada tylko jeden moduł do wynalezienia: działo 15cm KwK 44 L/38.

  • Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszona wentylacja.
  • Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, ulepszony system naprowadzania
  • Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Warto również wytrenować czystość i porządek oraz hamowanie sprzęgłem.

Słabe punkty

Frontalny pancerz E–100 jest bardzo nieregularny – jak na czołg tej wielkości posiada on bardzo dużo słabych punktów - E-100 - CZOŁGI NIEMIECKIE - World of Tanks - poradnik do gry

Frontalny pancerz E–100 jest bardzo nieregularny – jak na czołg tej wielkości posiada on bardzo dużo słabych punktów. Najwięcej miejsca zajmuje przednia górna płyta i jest to jedyny fragment o wytrzymałość którego nie musimy się obawiać: na dłuższą metę jest ona niezniszczalna. Niestety zaraz pod nią znajduje się dolna płyta, którą mogą uszkodzić wszystkie czołgi jakie możemy napotkać. Strzelając w nią pod kątem prostym, na dystansie około 50metrów możemy liczyć na przebicie każdym działem z penetracją 200mm lub większą. Dopiero na bardzo krótkim dystansie kąt ostrzału jest na tyle duży, że trafienie w dolna płytę będzie skutkowało rykoszetem. Ochrona tego punktu jest najważniejszym zadaniem kierowcy E–100, gdyż nie tylko najłatwiej zadać tam obrażenia, lecz także każdy skuteczny strzał może nas podpalić. Jeśli już uda nam się zbliżyć do przeciwnika zauważymy kolejne słabe strony kolosa: wieża nie jest aż tak odporna jak by się nam wydawało. Działa z penetracją 270mm mogą śmiało strzelać w przednią płytę. Użytkownicy słabszych armat mogą celować w dolną część wieży, tuż przy kadłubie – już działa z 200mm penetracji są w stanie przebić ten punkt. Jako kierowca E–100 musimy wiedzieć jak bronić się przed tymi atakami. Najlepszą metodą jest ustawianie wieży pod skosem podczas przeładowania co zwiększa efektywny pancerz frontalny i utrudni jej przebicie.

Boczny pancerz E–100 nie jest tak mocny jak frontalny - E-100 - CZOŁGI NIEMIECKIE - World of Tanks - poradnik do gry

Boczny pancerz E–100 nie jest tak mocny jak frontalny. Wieżę można przebić pod kątem prostym każdym działem ósmego poziomu. Z kadłubem jest podobnie, lecz musimy celować mniej–więcej w połowie jego wysokości. Zbyt niski strzał nie uczyni w ogóle szkody, zbyt wysoki może się odbić od podwójnego pancerza w jaki wyposażony został E–100. Ustawienie boku pod kątem znacznie utrudnia jego przebicie i zwiększa szansę na rykoszet.

Jak grać...

...jako kierowca E–100?

  • Pomimo, że armata 12,8cm KwK 44 L/55 pozwala nam walczyć na średnim dystansie musimy pamiętać, że nasz wrażliwy przedni dolny pancerz jest bardzo łatwy do trafienia: konieczne jest ukrycie go za wzniesieniem bądź jakąkolwiek inną przeszkodą terenową.
  • Używając działa 15cm KwK 44 L/38 powinniśmy walczyć w zwarciu, ukrywając nasze słabe punkty a samemu celując w słabszy pancerz wrogiego pojazdu. Armata ta posiada bardzo słabą penetrację i długi czas przeładowania, stąd też każdy rykoszet drastycznie zmniejsza naszą szansę na zwycięstwo.
  • Czołg ten jest bardzo wrażliwy na ataki z flanki i już kilka czołgów średnich jest w stanie go pokonać. Wybierając miejsce do toczenia pojedynku ogniowego powinniśmy brać pod uwagę lokacje zapewniające nam osłonę naszego słabego przodu oraz boków.
  • Warto uprzednio zadbać o odpowiednie wsparcie. Samotny E–100 w szczerym polu jest bardzo łatwy do zniszczenia.
  • Jako, że czołg ten jest bardzo duży i wolny, jest wymarzonym celem dla wysokopoziomowej artylerii. Poruszając się po polu walki zawsze musimy wyszukiwać osłoniętych miejsc.
  • Kluczem do sukcesu jest doskonała znajomość wszystkich pojazdów w grze i ich słabych stron. Musimy zdawać sobie sprawę, które czołgi stanowią dla nas zagrożenie, a które możemy łatwo wyłączyć z akcji. Oprócz tego dobry kierowca E–100 musi wiedzieć, w którym momencie przejść z gry defensywnej do ofensywy.

...przeciwko E–100?

  • Najłatwiejszą metodą na zniszczenie E–100 jest pozbawienie go wsparcia, a następnie oflankowanie go. Osamotniony czołg jest bardzo łatwym celem.
  • Walcząc z nim frontalnie ciężkim czołgiem musimy ciągle się poruszać, aby utrudnić mu celowanie. Każdy chybiony przez E–100 strzał to 750 obrażeń mniej i kilkanaście sekund na przycelowanie w jego słabe punkty.
  • Atakując czołgiem średnim musimy uważać na działo przeciwnika. E–100 jest w stanie zniszczyć większość czołgów średnich dwoma–trzema pociskami, stąd najlepiej atakować, kiedy kolos przeładowuje.
  • Czas naprawy gąsienic na tym pojeździe jest bardzo długi, stąd dosyć łatwo można go unieruchomić. Unieruchomiony czołg to martwy czołg – skoncentrowany ogień niszczycieli czołgów i artylerii powinien szybko dokonać dzieła zniszczenia.