World of Tanks - poradnik do gry

Poradnik do World of Tanks zawiera zarówno informacje podstawowe, jak i garść porad dla graczy zaawansowanych. Ponadto zawiera szczegółowe opracowanie najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami jak również metodami walki przeciwko nim.

9 stycznia 2015Autorzy solucji: Asmodeusz & Damian Klapczarek (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry

Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry "w czołgi" i zrozumienie podstawowych zasad rządzących rozgrywką, ale także garść porad, które mogą przydać się bardziej zaawansowanym czołgistom. Oprócz tego zawiera on krótki opis najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami charakterystycznymi jak również metodami walki przeciwko nim.

Poradnik zawiera:

  • Opis założenia konta, wybór regionu oraz aktywowanie kodów bonusowych;
  • Informacje dotyczące podstawowych mechanik rządzących grą;
  • Porady dla początkujących: rodzaje pojazdów;
  • Porady zaawansowane: interfejs, rozszerzona mechanika gry, manewry, taktyka;
  • Informacje o załodze i sprzęcie;
  • Opis kilkunastu wybranych czołgów.

W poradniku użyto następujących oznaczeń kolorystycznych:

  • Kolor pomarańczowy - nazwy czołgów;
  • Kolor niebieski - nazwy broni;
  • Kolor brązowy - terminy używane w grze.

Sławomir "Asmodeusz" Michniewski, Damian Klapczarek, Patryk Greniuk, Baliga Wojciech (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem World of Tanks - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 9 stycznia 2015.

komentarze czytelników (69)

Asmodeusz  2014-03-25 - 22:33

musi ponownie

JihaaD  2014-04-04 - 23:08

"Rzuciłem okiem" na poradnik. Porady OK. Do usunięcia 1.niemieckie niszczyciele z gałęzi "szklanych" nie mogą mieć wentylacji. 2.Nie polecajcie graczom perka wyznaczony cel (celowniczy) na innych pojazdach niż lekkie czołgi bo ten perk nie działa w trybie snajperskim ani artyleryjskim. Najlepszy perk na każdym pojeździe to naprawa (poza artą) i kamuflaż. Na dowódcy "Szósty zmysł". Następnie jak kto woli "braterstwo broni" u każdego załoganta na 100%. Celowniczy -"strzał z biodra" (wszystkie niszczyciele również oraz arta-to naprawdę działa). Kierowca- gładka jazda, niemieckie-"czystość i porządek".Ładowniczy -"mokry magazyn". Dziękuję za uwagę :)

premium350424664  2014-04-19 - 08:33

Jeśli prace nad poradnikiem zostały zakończone to znaczy że nie warto go czytać. W grze mmo cały czas są zmiany, w przypadku wota bardzo duże.

Agniecha66  2014-05-14 - 11:06

Mam nadzieję , że jeszcze uaktualnicie ten poradniczek bo gra cały czas się zmienia. Ja bardzo dużo grałem swego czasu w tę grę i chyba znowu zacznę zapraszam tez na stronę grymmodarmowe.pl tam jest też trochę o tej i innych grach MMO. Pozdrawiam

panmurzyn123418  2014-05-29 - 22:12

Komentarz albo komentaż.

Asmodeusz  2014-05-29 - 22:22

[53] Pewnie jak beda jakies wieksze zmiany (a szykuja sie w najblizszym czasie) to przelece po calosci i zobacze co usunac/czego nie/co zmienic.

gregoryWOT  2014-07-03 - 11:56

Dodajcie więcej poradników do gry World of Tanks. Dajcie poradnik do Jg.Pz.IV

Asmodeusz  2014-07-03 - 16:09

[56] Niestety jako autor nie mialem i nie wiem czy bede mial (w tej chwili mam duzo na glowie) czas aby dokonczyc reszte, moze kiedys w wolnym czasie. Ale jesli chcesz moge na szybkiego cos tam skrobnac o JgPz4 czyli jednym z najgorszych niszczycieli dostepnych dla niemcow :) Zacznijmy od sprzetu: rammer (dosylacz), wentylacja a jako trzeci modul mozna dac siatke kamuflazowa (od biedy mozna tez lornete polowa albo system namierzania ale moim zdaniem nie warto). Moduly: do dyspozycji masz krotka 88mm oraz dluga 75mm. Polecam uzywac 75mm, gdyz pomimo mniejszych zadawanych obrazen ma lepsza penetracje i duza szybkostrzelnosc. Zaloga: kamuflaz jako pierwszy (i szosty zmysl dla dowodcy), pozniej mozesz dac kompanie braci. Jak grac? Schowac sie na drugiej/trzeciej linii i strzelac :P. Jak napotkasz slabsze czolgi (tier4-5) mozesz je bez probleu rozwalic, wiekszosc nie jest w stanie cie przebic od przodu. Tier6 to juz problem bo KV-1S czy KV-2 moze cie zniszczyc 1-2 strzalami. Najwazniejsze jest wybranie dobrej pozycji na mapie (za krzakami itp) i dziobanie przeciwnika. Przeciwko tier7 i tier8 rowniez mozna sie chowac, lecz niektorych pojazdow nie przebijesz od przodu. Wtedy ...

andrzejex  2014-08-03 - 18:38

czy te wymagania dzialajom?

Diego345  2014-08-13 - 18:58

a zrobi ktoś poradnik do Hellcata i tej lini?

kwiść  2014-08-25 - 14:55

Już niedługo przeprowadzimy aktualizację dotychczasowego poradnika oraz dodamy kolejne 10 maszyn. 20 następnych czeka w kolejce :)

Alvaro95  2014-11-22 - 12:35

Witam- chciałbym zapytać, kiedy dokładnie nastąpi aktualizacja poradnika a może już nastąpiła, tylko przegapiłem ją :)

Asmodeusz  2014-11-22 - 13:01

Wiem, ze wypowiem sie za kwiścia i nie mam dokladnych dat, ale z tego co widze poradnik jest powoli aktualizowany. Od czasu kiedy ostatnio sie nim zajmowalem doszly informacje o mapach, sporo czolgow etc. Widze, ze kilka czolgow wymaga poprawek (np. VK45b juz nie ma slabych punktow na przodzie, jest on na prawde swietnie opancerzony) ale to detale. No i propsy za mapki - bardzo fajnie wykonane :)

Blackbeard  2014-11-22 - 13:02

Asmodeusz raportet

Asmodeusz  2014-11-22 - 13:09

Juz nie placz. W grudniu pogram bo bedzie T-34-85M do zdobycia (bodajze 35k expa dziennie przez 2 tygodnie czy cos takiego) a w patchu pewnie wejda individual missions i do zdobycia bedzie stug premka/t28 concept/t55a/obj260 (is-7 z wieza podobna do is4)

Blackbeard  2014-11-22 - 13:13

Morda?

kwiść  2015-01-08 - 12:17

Ponownie zaktualizowaliśmy poradnik. Tym razem rozbudowaliśmy rozdział ze słowniczkiem najważniejszych pojęć i rozdział o czołgach do zarabiania. Poprawione zostały też czołgi KV-1S oraz StuG IIIB. Jeśli chodzi o nowe maszyny, to do poradnika doszły: Sheman Firefly Archer Achilles Challenger Charioteer FV4004 Conway FV4005 Stage II T28 Concept Object 260 StuG IV WZ-111 T-34-85M WZ-111

gregoryWOT  2015-01-17 - 20:56

Moglibyście szybciej dodawać czołgi? Dlaczego tu nie ma art? Dodajcie wszystkie mapy i czołgi z wot? Narazie jest tu 1/5 pojazdów

Romigracz  2015-01-18 - 13:54

Witam dobry artykuł jednak jest kilka błędów pewnie z przeoczenia.Czołgi premium mają za zadanie lepiej zarabiać to prawda ale zarobki nie są różowe jak autor przedstawił zależy to od naszego zdobytego tzw expa zadanych punktów uszkodzeń przeciwnikowi czyli im więcej zdamy uszkodzeń {;trafień przebić wykrycia innych czy odbić naszym pancerzem};od tego zależą nasze zarobki tak na prawdę można wyjść nawet na minus czołgiem premium 8tieru jeżeli nas zniszczą i nie zadamy żadnych uszkodzeń.Koszty naprawy są na tym samym poziomie jedynie koszty amonicji jest w zależności od posiadanego działa jest taniej nie na wszystkich.Jedynie można szkolić załogę tego samego poziomu czyli jeśli mamy premium tanka np Love czołg ciężki szkolimy na czołgi ciężkie i tylko tego samego kraju.Więcej daje nam konto premium czasowa możliwość zarobku wyżej o 50 % które jest płatne w złotówkach lub złocie które jest płatne.Jeszce jedno czołgi premium wcale nie są lepsze pod żadnym względem od zwykłych wręcz przeciwnie mają słabsze działa gorszą penetracje normalny czołg bez problemu nas zniszczy my musimy bardziej się starać żeby go uszkodzić i przebić.Program jest stale udoskonalany i modyfikowany w prowadz ...

gregoryWOT  2015-01-21 - 08:54

Moglibyście dodać nisko tierowe niemieckie niszczyciele.? Te z serii szklanej? Oraz poradnik do nich.