World of Tanks - poradnik do gry

Poradnik do World of Tanks zawiera zarówno informacje podstawowe, jak i garść porad dla graczy zaawansowanych. Ponadto zawiera szczegółowe opracowanie najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami jak również metodami walki przeciwko nim.

24 marca 2014Autorzy solucji: Asmodeusz & Damian Klapczarek (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry „w czołgi” i zrozumienie podstawowych zasad rządzących rozgrywką, ale także garść porad, które mogą przydać się bardziej zaawansowanym czołgistom - World of Tanks - poradnik do gry

Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry „w czołgi” i zrozumienie podstawowych zasad rządzących rozgrywką, ale także garść porad, które mogą przydać się bardziej zaawansowanym czołgistom. Oprócz tego zawiera on krótki opis najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami charakterystycznymi jak również metodami walki przeciwko nim.

Poradnik zawiera:

  • Opis założenia konta, wybór regionu oraz aktywowanie kodów bonusowych;
  • Informacje dotyczące podstawowych mechanik rządzących grą;
  • Porady dla początkujących: rodzaje pojazdów;
  • Porady zaawansowane: interfejs, rozszerzona mechanika gry, manewry, taktyka;
  • Informacje o załodze i sprzęcie;
  • Opis kilkunastu wybranych czołgów.

W poradniku użyto następujących oznaczeń kolorystycznych:

  • Kolor pomarańczowy – nazwy czołgów;
  • Kolor niebieski – nazwy broni;
  • Kolor brązowy – terminy używane w grze.

Sławomir „Asmodeusz” Michniewski, Damian Klapczarek (www.gry–online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem World of Tanks - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 24 marca 2014.

komentarze czytelników (51)

schranz21  2013-05-15 - 19:45

czy jak przekwalifikuje czlonka zalogi na nastepny czolg w drzewku to moge tak przenosic od 1 tieru do 10 czy tylko 3-4 czolgi i dalej nie da rady ? dzieki za pomoc mam nadzieje ze nie zakrecilem za bardo i zrozumiecie o co mi chodzi :)

Asmodeusz  2013-05-15 - 19:50

Mozesz przenosic dowolnie, nawet z tier1 czolgu lekkiego na tier10 czolg ciezki. Mozesz tez przenosci wiele razy, wiec ta sama postac moze byc na czolgu tier 1, 2, 3, 4, ... itd.

Xao777  2013-05-15 - 19:50

32 - zalogantow mozesz przeszkolic na kazdy czolg,pod warunkiem ze go wybadales. oczywiscie nie mozesz zrobic zalogi ktora mozesz wrzucic do dowolnego np amerykanskiego czolgu ciezkiego,bo jest przeszkolona na kazdy pojazd,na kazdy czolg trzeba osobno przeszkolic zaloge.

lukimat  2013-06-12 - 14:54

Jak Dla Mnie ten Czołg Jest Bardzo Dobry Działko 107 Pancerz Ale troszke Wolny Wole z Tego Tieru KW-1S :]

lukimat  2013-06-12 - 14:56

Ooo... IS-7 Właśnie go Kupiłem i Musze Go Obczaic ale E-100 Mi się lepiej Gra :D

wondi9  2013-06-15 - 10:13

jeden z najlepszych czołgów na swój tier z powodu mocnego pancerza

WGA_Jasysae_PL  2013-08-16 - 15:53

Świetny poradnik! :) Po więcej informacji zapraszam na oficjalne forum gry World Of Tanks gdzie specjaliści i doświadczeni gracze chętnie pomogą zagłębić wiedzę :) Pozdrawiam Jasysae

555Lechu555  2013-08-26 - 14:49

..Czemu nie ma poradnika do B1

Asmodeusz  2013-08-26 - 14:54

Podczas robienia poradnika zalozylem limit: 5 tier w gore. Na 4 tierach siedzi sie bardzo krotko a i sam nie mam na nich duzego doswiadczenia. Z tego co jezdzilem B2 (podobny do B1) polecam korzystac chociaz z niewielkiej ilosci zlotej amunicji (kupowac ja za kredyty). Poza tym nauczyc się kątować czołg (w poradniku jest opis) - B1 ma "ok" pancerz i czesc strzalow powinien odbijac. Ogolnie jednak: skonczyc go jak najszybciej i wyrzucic. No i przy okazji - kolejny update powoli sie "robi". Jesli ktos ma zyczenia co do konkretnej linii dajcie znac.

555Lechu555  2013-08-26 - 15:02

no... jezdze BDR G1 B i .porażka!!!!!!! jedyny [+] to dosc dobra armatka..

zibbabve  2013-09-07 - 14:43

Super Poradnik, Fajny czołg co by tu więcej dodać

zibbabve  2013-09-07 - 14:47

Super czołg ale z pancerzem się nie zgadza, słabe miejsce jeszcze jest po lewej stronie wizjarza. Właśnie strzelając w to zniszczyłem kw-1

zibbabve  2013-09-07 - 14:50

jak dodać poradnik? jpeg

mex  2014-01-29 - 21:54

Witam , a ja mam problem aż wstyd się przyznać , pewnie coś napsociłem i nie wiem jak to odkręcić. Rozpoczyna się dowolna bitwa , odlicza się czas i momencie rozpoczęcia rozgrywki znikają mi listy z lewej i prawej strony drużyny przeciwnej i własnej , proszę o pomoc

Asmodeusz  2014-01-29 - 21:54

chyba CTRL+TAB trzeba bylo kliknac oprocz tego ALT+V zdejmuje i pokazuje interfejs

scopy  2014-02-01 - 11:16

zrobiłem pewne ulepszenia do gry jak ktoś chce to są tu do wersji 8.10 [link]

scopy  2014-02-01 - 11:42

chomikuj.pl/scopy/world-of-tanks++przyspieszenia++ulepszenia

xKrokoszx  2014-03-25 - 22:12

mam takie pytanie czy zaloga wyszkolona na pewnym typie pojazdu (A) po przeniesieniu na inny pojazd (B) i wyszkoleniu jej do powiedzmy 98% zostanie ponownie przeniesiona na pojazd (A) musi przechodzić przez szkole czy operuje danym pojazdem na poziomie ukończonym dla danego wozu?

Asmodeusz  2014-03-25 - 22:33

musi ponownie

JihaaD  2014-04-04 - 23:08

"Rzuciłem okiem" na poradnik. Porady OK. Do usunięcia 1.niemieckie niszczyciele z gałęzi "szklanych" nie mogą mieć wentylacji. 2.Nie polecajcie graczom perka wyznaczony cel (celowniczy) na innych pojazdach niż lekkie czołgi bo ten perk nie działa w trybie snajperskim ani artyleryjskim. Najlepszy perk na każdym pojeździe to naprawa (poza artą) i kamuflaż. Na dowódcy "Szósty zmysł". Następnie jak kto woli "braterstwo broni" u każdego załoganta na 100%. Celowniczy -"strzał z biodra" (wszystkie niszczyciele również oraz arta-to naprawdę działa). Kierowca- gładka jazda, niemieckie-"czystość i porządek".Ładowniczy -"mokry magazyn". Dziękuję za uwagę :)