World of Tanks - poradnik do gry

Poradnik do World of Tanks zawiera zarówno informacje podstawowe, jak i garść porad dla graczy zaawansowanych. Ponadto zawiera szczegółowe opracowanie najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami jak również metodami walki przeciwko nim.

9 stycznia 2015Autorzy solucji: Asmodeusz & Damian Klapczarek (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry

Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry "w czołgi" i zrozumienie podstawowych zasad rządzących rozgrywką, ale także garść porad, które mogą przydać się bardziej zaawansowanym czołgistom. Oprócz tego zawiera on krótki opis najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami charakterystycznymi jak również metodami walki przeciwko nim.

Poradnik zawiera:

  • Opis założenia konta, wybór regionu oraz aktywowanie kodów bonusowych;
  • Informacje dotyczące podstawowych mechanik rządzących grą;
  • Porady dla początkujących: rodzaje pojazdów;
  • Porady zaawansowane: interfejs, rozszerzona mechanika gry, manewry, taktyka;
  • Informacje o załodze i sprzęcie;
  • Opis kilkunastu wybranych czołgów.

W poradniku użyto następujących oznaczeń kolorystycznych:

  • Kolor pomarańczowy - nazwy czołgów;
  • Kolor niebieski - nazwy broni;
  • Kolor brązowy - terminy używane w grze.

Sławomir "Asmodeusz" Michniewski, Damian Klapczarek, Patryk Greniuk, Baliga Wojciech (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem World of Tanks - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 9 stycznia 2015.

Komentarze Czytelników (82)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.05.2014 11:06
odpowiedz
Agniecha66
1
Junior

Mam nadzieję , że jeszcze uaktualnicie ten poradniczek bo gra cały czas się zmienia. Ja bardzo dużo grałem swego czasu w tę grę i chyba znowu zacznę zapraszam tez na stronę grymmodarmowe.pl tam jest też trochę o tej i innych grach MMO. Pozdrawiam

29.05.2014 22:12
odpowiedz
panmurzyn123418
1
Junior

Komentarz albo komentaż.

29.05.2014 22:22
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[53]
Pewnie jak beda jakies wieksze zmiany (a szykuja sie w najblizszym czasie) to przelece po calosci i zobacze co usunac/czego nie/co zmienic.

03.07.2014 11:56
odpowiedz
gregoryWOT
3
Junior

Dodajcie więcej poradników do gry World of Tanks.
Dajcie poradnik do Jg.Pz.IV

03.07.2014 16:09
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[56]
Niestety jako autor nie mialem i nie wiem czy bede mial (w tej chwili mam duzo na glowie) czas aby dokonczyc reszte, moze kiedys w wolnym czasie. Ale jesli chcesz moge na szybkiego cos tam skrobnac o JgPz4 czyli jednym z najgorszych niszczycieli dostepnych dla niemcow :)

Zacznijmy od sprzetu: rammer (dosylacz), wentylacja a jako trzeci modul mozna dac siatke kamuflazowa (od biedy mozna tez lornete polowa albo system namierzania ale moim zdaniem nie warto).

Moduly: do dyspozycji masz krotka 88mm oraz dluga 75mm. Polecam uzywac 75mm, gdyz pomimo mniejszych zadawanych obrazen ma lepsza penetracje i duza szybkostrzelnosc.

Zaloga: kamuflaz jako pierwszy (i szosty zmysl dla dowodcy), pozniej mozesz dac kompanie braci.

Jak grac? Schowac sie na drugiej/trzeciej linii i strzelac :P. Jak napotkasz slabsze czolgi (tier4-5) mozesz je bez probleu rozwalic, wiekszosc nie jest w stanie cie przebic od przodu. Tier6 to juz problem bo KV-1S czy KV-2 moze cie zniszczyc 1-2 strzalami. Najwazniejsze jest wybranie dobrej pozycji na mapie (za krzakami itp) i dziobanie przeciwnika. Przeciwko tier7 i tier8 rowniez mozna sie chowac, lecz niektorych pojazdow nie przebijesz od przodu. Wtedy albo uzywasz amunicji premium (za kredyty) albo probujesz je oflankowac. JgPz4 jest dosyc mobilny wiec da rade nim objechac pole walki i strzelac w bok/tyl wroga. Lecz nie licz na cuda - on jest juz dosyc slaby na tier6 wiec na 7 i 8 jest po prostu kolejnym mięsem do odstrzalu.

03.08.2014 18:38
odpowiedz
andrzejex
1
Junior

czy te wymagania dzialajom?

13.08.2014 18:58
odpowiedz
Diego345
1
Junior

a zrobi ktoś poradnik do Hellcata i tej lini?

25.08.2014 14:55
odpowiedz
kwiść
71
Generał

Już niedługo przeprowadzimy aktualizację dotychczasowego poradnika oraz dodamy kolejne 10 maszyn. 20 następnych czeka w kolejce :)

22.11.2014 12:35
odpowiedz
Alvaro95
1
Junior

Witam- chciałbym zapytać, kiedy dokładnie nastąpi aktualizacja poradnika a może już nastąpiła, tylko przegapiłem ją :)

22.11.2014 13:01
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

Wiem, ze wypowiem sie za kwiścia i nie mam dokladnych dat, ale z tego co widze poradnik jest powoli aktualizowany. Od czasu kiedy ostatnio sie nim zajmowalem doszly informacje o mapach, sporo czolgow etc.

Widze, ze kilka czolgow wymaga poprawek (np. VK45b juz nie ma slabych punktow na przodzie, jest on na prawde swietnie opancerzony) ale to detale.

No i propsy za mapki - bardzo fajnie wykonane :)

22.11.2014 13:02
odpowiedz
Blackbeard
56
Non timebo mala

Asmodeusz raportet

22.11.2014 13:09
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

Juz nie placz. W grudniu pogram bo bedzie T-34-85M do zdobycia (bodajze 35k expa dziennie przez 2 tygodnie czy cos takiego) a w patchu pewnie wejda individual missions i do zdobycia bedzie stug premka/t28 concept/t55a/obj260 (is-7 z wieza podobna do is4)

22.11.2014 13:13
odpowiedz
Blackbeard
56
Non timebo mala

Morda?

08.01.2015 12:17
odpowiedz
kwiść
71
Generał

Ponownie zaktualizowaliśmy poradnik. Tym razem rozbudowaliśmy rozdział ze słowniczkiem najważniejszych pojęć i rozdział o czołgach do zarabiania. Poprawione zostały też czołgi KV-1S oraz StuG IIIB.
Jeśli chodzi o nowe maszyny, to do poradnika doszły:
Sheman Firefly
Archer
Achilles
Challenger
Charioteer
FV4004 Conway
FV4005 Stage II
T28 Concept
Object 260
StuG IV
WZ-111
T-34-85M
WZ-111

17.01.2015 20:56
odpowiedz
gregoryWOT
3
Junior

Moglibyście szybciej dodawać czołgi?
Dlaczego tu nie ma art?
Dodajcie wszystkie mapy i czołgi z wot?
Narazie jest tu 1/5 pojazdów

18.01.2015 13:54
odpowiedz
Romigracz
1
Junior

Witam dobry artykuł jednak jest kilka błędów pewnie z przeoczenia.Czołgi premium mają za zadanie lepiej zarabiać to prawda ale zarobki nie są różowe jak autor przedstawił zależy to od naszego zdobytego tzw expa zadanych punktów uszkodzeń przeciwnikowi czyli im więcej zdamy uszkodzeń ‹trafień przebić wykrycia innych czy odbić naszym pancerzem›od tego zależą nasze zarobki tak na prawdę można wyjść nawet na minus czołgiem premium 8tieru jeżeli nas zniszczą i nie zadamy żadnych uszkodzeń.Koszty naprawy są na tym samym poziomie jedynie koszty amonicji jest w zależności od posiadanego działa jest taniej nie na wszystkich.Jedynie można szkolić załogę tego samego poziomu czyli jeśli mamy premium tanka np Love czołg ciężki szkolimy na czołgi ciężkie i tylko tego samego kraju.Więcej daje nam konto premium czasowa możliwość zarobku wyżej o 50 % które jest płatne w złotówkach lub złocie które jest płatne.Jeszce jedno czołgi premium wcale nie są lepsze pod żadnym względem od zwykłych wręcz przeciwnie mają słabsze działa gorszą penetracje normalny czołg bez problemu nas zniszczy my musimy bardziej się starać żeby go uszkodzić i przebić.Program jest stale udoskonalany i modyfikowany w prowadzane są nowe maszyny więc nikt się nie nudzi.Pozdrawiam

21.01.2015 08:54
odpowiedz
gregoryWOT
3
Junior

Moglibyście dodać nisko tierowe niemieckie niszczyciele.? Te z serii szklanej? Oraz poradnik do nich.

09.02.2015 18:53
odpowiedz
gregoryWOT
3
Junior

KIEDY AKTUALIZACJA BĘDZIE?

11.02.2015 11:05
odpowiedz
kozi3000
65
Generał

Gra wymiata na Xbox 360.Lepiej mi się gra niż na pc'cie.Ciagle akualizacje są ,dodają nowe nacje i czolgi,gra się łatwiej,są różnorodne misje za które jest srebro,dość a nawet zloto ,polecam goraca,mam juz 7 tier ;)

16.02.2015 22:36
odpowiedz
vest18
1
Junior

Kiedy odbędzie się następna aktualizacja ? :)

16.02.2015 22:38
odpowiedz
x68
8
Generał
16.02.2015 22:51
odpowiedz
vest18
1
Junior

ale mi chodziło o aktualizację poradnika

16.02.2015 23:11
odpowiedz
x68
8
Generał

Jeżeli chcesz się więcej nauczyć korzystaj z rożnych źródeł. Czytałeś to tak przy okazji? :

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/79468-jedyny-sluszny-poradnik/

A najbardziej zaawansowane poradniki dla doświadczonych graczy są tutaj :

http://wotlabs.net/strategy/

http://wotlabs.net/tank-reviews/

http://wotguru.com/

17.02.2015 08:46
odpowiedz
vest18
1
Junior

Teraz dałeś coś- o wiele lepszego :) Tak, czytałem

08.07.2015 20:25
odpowiedz
amaraniusz games
1
Junior

jak to zainstalować?

13.09.2015 19:09
odpowiedz
rysiek7774
1
Junior

Witam.
Czy jak zakupię poradnik to wszelkie aktualizacje poradnika będę miał dostępne, czy będę musiał za każdym razem go wykupić?

25.10.2015 22:50
odpowiedz
Auron
2
Junior

Dodajcie opisy czołgów Chińskich i Japońskich, bo są spore braki :)

19.11.2015 21:31
odpowiedz
mosakfil11
1
Junior

Usuń artykuł o FV4202 bo wczoraj zastąpili go Centurionem Action X

02.12.2015 11:39
odpowiedz
U.s.Mafia113
1
Junior

Mój ulubiony czołg to i tak 113

26.12.2015 18:10
odpowiedz
MatiMage
1
Junior

Te czerwone częsci to są weak spoty?