World of Tanks - poradnik do gry

Poradnik do World of Tanks zawiera zarówno informacje podstawowe, jak i garść porad dla graczy zaawansowanych. Ponadto zawiera szczegółowe opracowanie najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami jak również metodami walki przeciwko nim.

24 marca 2014Autorzy solucji: Asmodeusz & Damian Klapczarek (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry

Niniejszy poradnik do World of Tanks zawiera nie tylko informacje pomocne zarówno zupełnie początkującym graczom pozwalające na rozpoczęcie gry "w czołgi" i zrozumienie podstawowych zasad rządzących rozgrywką, ale także garść porad, które mogą przydać się bardziej zaawansowanym czołgistom. Oprócz tego zawiera on krótki opis najpopularniejszych w grze pojazdów wraz z ich cechami charakterystycznymi jak również metodami walki przeciwko nim.

Poradnik zawiera:

  • Opis założenia konta, wybór regionu oraz aktywowanie kodów bonusowych;
  • Informacje dotyczące podstawowych mechanik rządzących grą;
  • Porady dla początkujących: rodzaje pojazdów;
  • Porady zaawansowane: interfejs, rozszerzona mechanika gry, manewry, taktyka;
  • Informacje o załodze i sprzęcie;
  • Opis kilkunastu wybranych czołgów.

W poradniku użyto następujących oznaczeń kolorystycznych:

  • Kolor pomarańczowy - nazwy czołgów;
  • Kolor niebieski - nazwy broni;
  • Kolor brązowy - terminy używane w grze.

Sławomir "Asmodeusz" Michniewski, Damian Klapczarek (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem World of Tanks - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 24 marca 2014.

komentarze czytelników (57)

WGA_Jasysae_PL  2013-08-16 - 15:53

Świetny poradnik! :) Po więcej informacji zapraszam na oficjalne forum gry World Of Tanks gdzie specjaliści i doświadczeni gracze chętnie pomogą zagłębić wiedzę :) Pozdrawiam Jasysae

555Lechu555  2013-08-26 - 14:49

..Czemu nie ma poradnika do B1

Asmodeusz  2013-08-26 - 14:54

Podczas robienia poradnika zalozylem limit: 5 tier w gore. Na 4 tierach siedzi sie bardzo krotko a i sam nie mam na nich duzego doswiadczenia. Z tego co jezdzilem B2 (podobny do B1) polecam korzystac chociaz z niewielkiej ilosci zlotej amunicji (kupowac ja za kredyty). Poza tym nauczyc się kątować czołg (w poradniku jest opis) - B1 ma "ok" pancerz i czesc strzalow powinien odbijac. Ogolnie jednak: skonczyc go jak najszybciej i wyrzucic. No i przy okazji - kolejny update powoli sie "robi". Jesli ktos ma zyczenia co do konkretnej linii dajcie znac.

555Lechu555  2013-08-26 - 15:02

no... jezdze BDR G1 B i .porażka!!!!!!! jedyny [+] to dosc dobra armatka..

zibbabve  2013-09-07 - 14:43

Super Poradnik, Fajny czołg co by tu więcej dodać

zibbabve  2013-09-07 - 14:47

Super czołg ale z pancerzem się nie zgadza, słabe miejsce jeszcze jest po lewej stronie wizjarza. Właśnie strzelając w to zniszczyłem kw-1

zibbabve  2013-09-07 - 14:50

jak dodać poradnik? jpeg

mex  2014-01-29 - 21:54

Witam , a ja mam problem aż wstyd się przyznać , pewnie coś napsociłem i nie wiem jak to odkręcić. Rozpoczyna się dowolna bitwa , odlicza się czas i momencie rozpoczęcia rozgrywki znikają mi listy z lewej i prawej strony drużyny przeciwnej i własnej , proszę o pomoc

Asmodeusz  2014-01-29 - 21:54

chyba CTRL+TAB trzeba bylo kliknac oprocz tego ALT+V zdejmuje i pokazuje interfejs

scopy  2014-02-01 - 11:16

zrobiłem pewne ulepszenia do gry jak ktoś chce to są tu do wersji 8.10 [link]

scopy  2014-02-01 - 11:42

chomikuj.pl/scopy/world-of-tanks++przyspieszenia++ulepszenia

xKrokoszx  2014-03-25 - 22:12

mam takie pytanie czy zaloga wyszkolona na pewnym typie pojazdu (A) po przeniesieniu na inny pojazd (B) i wyszkoleniu jej do powiedzmy 98% zostanie ponownie przeniesiona na pojazd (A) musi przechodzić przez szkole czy operuje danym pojazdem na poziomie ukończonym dla danego wozu?

Asmodeusz  2014-03-25 - 22:33

musi ponownie

JihaaD  2014-04-04 - 23:08

"Rzuciłem okiem" na poradnik. Porady OK. Do usunięcia 1.niemieckie niszczyciele z gałęzi "szklanych" nie mogą mieć wentylacji. 2.Nie polecajcie graczom perka wyznaczony cel (celowniczy) na innych pojazdach niż lekkie czołgi bo ten perk nie działa w trybie snajperskim ani artyleryjskim. Najlepszy perk na każdym pojeździe to naprawa (poza artą) i kamuflaż. Na dowódcy "Szósty zmysł". Następnie jak kto woli "braterstwo broni" u każdego załoganta na 100%. Celowniczy -"strzał z biodra" (wszystkie niszczyciele również oraz arta-to naprawdę działa). Kierowca- gładka jazda, niemieckie-"czystość i porządek".Ładowniczy -"mokry magazyn". Dziękuję za uwagę :)

premium350424664  2014-04-19 - 08:33

Jeśli prace nad poradnikiem zostały zakończone to znaczy że nie warto go czytać. W grze mmo cały czas są zmiany, w przypadku wota bardzo duże.

Agniecha66  2014-05-14 - 11:06

Mam nadzieję , że jeszcze uaktualnicie ten poradniczek bo gra cały czas się zmienia. Ja bardzo dużo grałem swego czasu w tę grę i chyba znowu zacznę zapraszam tez na stronę grymmodarmowe.pl tam jest też trochę o tej i innych grach MMO. Pozdrawiam

panmurzyn123418  2014-05-29 - 22:12

Komentarz albo komentaż.

Asmodeusz  2014-05-29 - 22:22

[53] Pewnie jak beda jakies wieksze zmiany (a szykuja sie w najblizszym czasie) to przelece po calosci i zobacze co usunac/czego nie/co zmienic.

gregoryWOT  2014-07-03 - 11:56

Dodajcie więcej poradników do gry World of Tanks. Dajcie poradnik do Jg.Pz.IV

Asmodeusz  2014-07-03 - 16:09

[56] Niestety jako autor nie mialem i nie wiem czy bede mial (w tej chwili mam duzo na glowie) czas aby dokonczyc reszte, moze kiedys w wolnym czasie. Ale jesli chcesz moge na szybkiego cos tam skrobnac o JgPz4 czyli jednym z najgorszych niszczycieli dostepnych dla niemcow :) Zacznijmy od sprzetu: rammer (dosylacz), wentylacja a jako trzeci modul mozna dac siatke kamuflazowa (od biedy mozna tez lornete polowa albo system namierzania ale moim zdaniem nie warto). Moduly: do dyspozycji masz krotka 88mm oraz dluga 75mm. Polecam uzywac 75mm, gdyz pomimo mniejszych zadawanych obrazen ma lepsza penetracje i duza szybkostrzelnosc. Zaloga: kamuflaz jako pierwszy (i szosty zmysl dla dowodcy), pozniej mozesz dac kompanie braci. Jak grac? Schowac sie na drugiej/trzeciej linii i strzelac :P. Jak napotkasz slabsze czolgi (tier4-5) mozesz je bez probleu rozwalic, wiekszosc nie jest w stanie cie przebic od przodu. Tier6 to juz problem bo KV-1S czy KV-2 moze cie zniszczyc 1-2 strzalami. Najwazniejsze jest wybranie dobrej pozycji na mapie (za krzakami itp) i dziobanie przeciwnika. Przeciwko tier7 i tier8 rowniez mozna sie chowac, lecz niektorych pojazdow nie przebijesz od przodu. Wtedy ...