Opis wybranych czołgów

World of Tanks - poradnik do gry

10 września 2014Autorzy solucji: Asmodeusz & Damian Klapczarek (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Znamy już mechanikę rządzącą World of Tanks, znamy kilka manewrów i zagrywek taktycznych, wiemy jak działa nasze wyposażenie i czego możemy oczekiwać od naszej załogi. Najwyższa pora poznać maszyny, którymi przyjdzie nam jeździć. W tej części poradnika zamierzam pokrótce opisać dostępne w grze pojazdy, tam gdzie to możliwe uwzględniając najważniejsze informacje, takie jak: wytrzymałość pancerza, słabe punkty, cechy szczególne, wskazówki dotyczące jazdy danym czołgiem oraz walki przeciwko niemu.

Zanim zabierzemy się za dalszą lekturę warto zapamiętać jeszcze jedną poradę: posiadanie czołgu wyższego poziomu nie oznacza, że będziemy lepiej zarabiali na nim kredyty oraz wygrywali więcej walk. Każdy czołg posiada indywidualny przelicznik dla zdobytych pieniędzy stąd dwie walki, w których zadaliśmy tyle samo obrażeń mogą dać zupełnie różne rezultaty. Generalnie czołgi rzędów 1-4 zarabiają wystarczająco, aby bez problemu kupić pojazd wyższego poziomu, rzędy 5-6 mają najlepszy współczynnik zdobywania kredytów w grze - warto zawsze posiadać przynajmniej jeden pojazd tego typu w garażu, aby zdobywać na nim kredyty. Maszyny wyższych poziomów (7-10) mogą zarobić, ale w dużej mierze zależy to od doświadczenia gracza i stopnia wyekwipowania czołgu. Większość początkujących graczy będzie jednak na nich traciła pieniądze.

Musimy też wiedzieć, że nawet jeśli posiadamy czołg wyższego poziomu nie będziemy automatycznie wygrywali więcej walk. Niestety sama maszyna nie odniesie za nas zwycięstwa, a w grze znajduje się wielu weteranów grających po kilka miesięcy czy nawet lat, których umiejętności są na tyle duże, że potrafią pokonać silniejszego przeciwnika nie tracąc nawet punktu życia. Stąd też warto zaznajomić się ze wszystkimi pojazdami: zarówno tymi z niższych jak i wyższych rzędów, aby znać ich słabe i silne strony.

Legenda

  • kolor zielony: fragment pancerza, który możemy przebić działami niższego poziomu.
  • kolor żółty: obszar, który możemy przebić bronią tego samego poziomu, ale czasami pocisk może rykoszetować. Działa wyższego rzędu nie będą miały problemu z penetracją.
  • kolor czerwony: obszar, który prawie zawsze odbija pociski z armat tego samego poziomu. Działa wyższego rzędu też mogą rykoszetować.