Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

World of Tanks - poradnik do gry

World of Tanks - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

110 | Czołgi chińskie w World of Tanks World of Tanks poradnik

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

110

Informacje ogólne

Nazwa - 110 | Czołgi chińskie w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

Nazwa

110

Typ

Czołg ciężki

Poziom

VIII

Uzbrojenie

100mm 62-100T: penetracja 215mm; obrażenia 320

Pancerz

Kadłub: 120mm/90mm/60mm, wieża: 201mm/148mm/50mm

Wytrzymałość

1450 punktów życia

Mobilność

Prędkość maksymalna: 40km/h, silnik: 580KM

Rola

Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia, walka w zwarciu

110 jest pojazdem łączącym w sobie cechy charakterystyczne czołgów ciężkich IS-2 oraz radzieckiego IS-3. Posiada on "nos szczupaka", który ze względu na swoje duże nachylenie jest w stanie odbijać większość strzałów wroga. Oprócz tego cechuje się on dużą prędkością maksymalną i odporną na ostrzał wieżą. W przeciwieństwie do czołgów serii IS uzbrojony jest on w armatę mniejszego kalibru: szybkostrzelne działo 100mm 62-100T.

Rozwój, sprzęt, załoga

Nasz czołg powinien od samego początku wykorzystywać wynalezione na IS-2: działo 122mm D-25T oraz jednostkę napędową 12150LS. W pierwszej kolejności będziemy musieli opracować nowe zawieszenie, następnie wieżę i działo 100mm 62-100T.

Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszona wentylacja.

Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, ulepszony system naprowadzania

Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.

Słabe punkty

Przednia górna płyta, czyli nos szczupaka, jest praktycznie niewrażliwa na ogień z dział o penetracji rzędu 200-220mm; działa o lepszych właściwościach są w stanie ją przebić, lecz mimo wszystko nie polecam atakować tego fragmentu pancerza czołgu 110 - 110 | Czołgi chińskie w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

Przednia górna płyta, czyli nos szczupaka, jest praktycznie niewrażliwa na ogień z dział o penetracji rzędu 200-220mm; działa o lepszych właściwościach są w stanie ją przebić, lecz mimo wszystko nie polecam atakować tego fragmentu pancerza czołgu 110. O wiele lepszym punktem jest dolna (trójkątna) płyta - możemy ją uszkodzić korzystając z armat o zdolności do penetracji 175mm pancerza. W przypadku, gdy przeciwnik jest ustawiony do nas pod kątem, możemy celować w "policzki" jego nosa - bez ochrony gwarantowanej przez naturalny duży kąt ataku możemy je przebić bez większego problemu.

W przeciwieństwie do radzieckiego IS-3 boki 110 są bardzo wrażliwe na ostrzał, gdyż nie posiada on podwójnej warstwy pancerza. Przyjmowanie strzałów na gąsienice jest nadal możliwe, lecz ograniczone zostało do dział mniejszego kalibru - pociski z armat o penetracji 260mm uszkodzą nas bez większego problemu.

Wieża 110 jest prawie identyczna jak wieża radzieckiego czołgu ciężkiego IS-8. Ma ona obły kształt i 201mm pancerza na froncie, dzięki czemu odbije większość skierowanych ku niej strzałów. Jedynie armaty z pojazdów 10 poziomu wykorzystujące amunicję premium będą w stanie ją przebić bez większych problemów. W przypadku, gdy używamy dział o gorszych właściwościach penetracji pancerza (około 220mm) możemy celować w zaznaczone na rysunku punkty, lecz musimy liczyć się z możliwością rykoszetu.

Podobnie jak w czołgach radzieckich magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży i bezpośrednio pod nią w kadłubie. Warto tutaj odnotować fakt, że czołg 110, podobnie jak IS-3, ma tendencję do eksplodowania już po jednym celnym trafieniu. Silnik znajduje się w tylnej części pojazdu.

Jak grać...

...jako kierowca 110?

  • Pierwsza i najważniejsza zasada: nasz nos musi być zawsze nakierowany na przeciwnika, dzięki czemu stajemy się znacznie mniej wrażliwi na ostrzał. Przeciwnik atakujący nas po skosie lub od boku bez większego problemu będzie w stanie zadać nam obrażenia.
  • Walcząc z pojazdami tego samego lub niższego poziomu musimy jedynie dbać o ukrycie naszej dolnej płyty pancerza. Po ustawieniu 110 w pozycji hull down będziemy praktycznie niezniszczalni. Dodatkowym atutem jest duża szybkostrzelność działa 100mm 62-100T pozwalająca na wyeliminowanie praktycznie każdego pojazdu ósmego poziomu w pojedynku jeden na jednego.
  • Walcząc z pojazdami wyższego poziomu powinniśmy starać się wystawiać na ostrzał jedynie wieżę, gdyż nasz przedni pancerz może zostać uszkodzony. Posiadana przez nas armata 100mm 62-100T nie jest wystarczająca do starć ogniowych z tymi oponentami - musimy nie tylko trafiać w ich słabe punkty lecz też posiłkować się amunicją podkalibrową.
  • 110 nie jest może najbardziej mobilnym czołgiem ciężkim swojego poziomu, lecz jego spora prędkość maksymalna pozwala mu dosyć szybko przemieszczać się po mapie. Wykorzystajmy ją do zmieniania kierunku naszego natarcia oraz do ewentualnych szybkich powrotów na zagrożony fragment linii frontu.
  • Podczas odblokowywania kolejnych modułów będziemy skazani na jazdę z armatą 122mm D-25T. Działo to jest niewystarczające na ósmym poziomie, stąd też będziemy musieli posiłkować się amunicją kumulacyjną. Jest ona niestety dosyć droga (4000 kredytów za pocisk), stąd też czołg ten jest jednym z lepszych momentów do wydania zgromadzonego wolnego doświadczenia.
  • Czołg ten ma bardzo małą zdolność wychylania działa w płaszczyźnie pionowej i nie powinien walczyć w terenie pagórkowatym bądź górzystym.

...przeciwko 110?

  • Koniecznie musimy atakować jego słabą dolną przednią płytę pancerza lub boki/tył pojazdu. Nos 110 potrafi odbić zadziwiająco dużo strzałów, stąd szkoda marnować na niego amunicję.
  • Poruszając się pojazdami niższego lub tego samego poziomu nie powinniśmy wdawać się w pojedynki jeden na jednego z czołgiem 110. Jego szybkostrzelność pozwoli mu na pokonanie praktycznie każdego oponenta (wyjątkiem jest tutaj AMX 50 100 dysponujący jeszcze większa siłą ognia).
  • Pojazdy wyższego poziomu nie powinny mieć większych problemów ze zniszczeniem 110. Penetracja na armacie 100m 62-100T nie jest najlepsza i przeciwnik będzie zazwyczaj miał problemy z przebiciem naszego pancerza. Musimy uważać na kierowców używających amunicji premium.
  • Mimo, że trafienie 110 za pomocą działa samobieżnego może być trudne, to każde zadane przez nas obrażenia mogą być katastrofalne w skutkach: czołg ten często otrzymuję uszkodzenia krytyczne.