Dragon Age: Inquisition Przed premierą

Przed premierą 12 czerwca 2014, 11:00

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Widzieliśmy Dragon Age: Inkwizycja - BioWare w dobrej formie

Miłośnicy gier RPG powinni zaznaczyć datę 7 października w swoim kalendarzu. Po półgodzinnej prezentacji Dragon Age: Inkwizycja jesteśmy dobrej myśli. Nowa produkcja BioWare nie powtórzy grzechów swojej poprzedniczki.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Dragon Age: Inkwizycja - najlepsze RPG od czasu Skyrima

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Opóźnienie premiery trzeciego Wiedźmina mocno ułatwiło firmie BioWare walkę o rolplejowy tron w 2014 roku. Co prawda, już niedługo zadebiutuje zarówno Pillars of Eternity, jak i Wasteland 2, ale oba te tytuły nie są kierowane do masowego odbiorcy. Co innego Dragon Age: Inkwizycja, które jest nową propozycją kanadyjskiego zespołu dla fanów produktów spod znaku action-RPG. Seria powraca na rynek po trzyletniej przerwie i niewątpliwie ma coś do udowodnienia po niezbyt przychylnie przyjętej przez fanów „dwójce”. Czy gra odkupi winy pośród tych, którym odejście od koncepcji pierwowzoru nie przypadło do gustu? Po dzisiejszym spotkaniu z Inkwizycją pokuszę się o stwierdzenie, że szanse na to są spore.

Eric Ladlaw z firmy BioWare nie poszedł na łatwiznę i zaprezentował za zamkniętymi drzwiami długi jak na targowe standardy, bo ponad trzydziestominutowy fragment rozgrywki. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku opisywanego przez nas we wtorek pokazu Wiedźmina, przyjrzeliśmy się kilku zadaniom z głównego wątku fabularnego, które następowały po sobie w logicznym ciągu. Celem zmagań na tym etapie kampanii było odnalezienie i zabicie Alexiusa, stojącego w opozycji do tytułowej Inkwizycji maga, który ukrywał się w Redcliffe – lokacji dobrze znanej weteranom pierwszej odsłony cyklu. Deweloperzy wyraźnie puścili tu oko właśnie do nich, choć akurat powrót do Fereldenu był dla Kanadyjczyków wygodny również z innego względu. Konstrukcja zaplanowanych tam questów pozwoliła pokazać zebranym wiele różnych aspektów dotyczących mechaniki rozgrywki.

Widzieliśmy Dragon Age: Inkwizycja - BioWare w dobrej formie - ilustracja #2

W kwestii budowy świata Inkwizycja wyraźnie powraca do korzeni serii. Jeśli komuś przeszkadzał niewielki obszar działania w Dragon Age II i bieganie w tę i we w tę pomiędzy tymi samymi lokacjami, z pewnością ucieszy się na wieść, że tym razem mamy do czynienia z różnorodnym i piekielnie dużym areałem. Potwierdził to zresztą sam Ladlaw: „To nasza najbardziej rozbudowana gra. Ferelden to tylko jeden z regionów, który odwiedzimy podczas całej przygody, i jest on znacznie większy od krainy, którą przemierzaliście w Początku.” Na uwagę zasługują przyjemne dla oka landszafty, choć zapewnie nie wszystkim fanom wyraźna zmiana w oprawie wizualnej przypadnie do gustu. Inkwizycja jest bardzo kolorowa, w okolicach Redcliffe dominują ciepłe, pastelowe barwy, co stanowi duży kontrast w stosunku do tego, co oglądaliśmy w poprzednikach. Skoro mowa o świecie, warto wspomnieć o możliwościach jego przemierzania. Do tej pory Dragon Age był w tej kwestii dość statyczny – wszędzie dreptaliśmy na piechotę. Teraz istnieje opcja przywołania jednego z wierzchowców, które to mają się różnić rasą i, co za tym idzie, właściwościami. Leniwi chętnie skorzystają natomiast z możliwości szybkiej podróży. Fast travel działa dokładnie tak samo jak w Skyrimie – klikamy na markerze lokacji z poziomu mapy i po chwili lądujemy na miejscu. Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia operacji jest oczywiście wcześniejsze odwiedzenie miejscówki w tradycyjny sposób.

Widzieliśmy Dragon Age: Inkwizycja - BioWare w dobrej formie - ilustracja #3

Choć centralną postacią opowieści jest Inkwizytor, gra kładzie bardzo duży nacisk na działanie w drużynie. Nasz podopieczny będzie mógł dobrać sobie trzech różnych towarzyszy spośród dziewięciu kandydatów (najwięcej w historii serii) i, wzorem „dwójki”, dowolnie przełączać się pomiędzy nimi w trakcie zabawy. Każdy z dodatkowych śmiałków ma wyraźnie zarysowaną przez scenarzystów osobowość i swoją bogatą historię, która na różne sposoby zostanie wpleciona w fabułę produktu. Za przykład posłużył tutaj mag Dorian – nieujawniony dotąd, siódmy grywalny towarzysz, który jako niegdysiejszy uczeń wspomnianego już Alexiusa jest obecnie jednym z ważniejszych kompanów protagonisty. Szybka zmiana herosa największe znaczenie będzie mieć, rzecz jasna, podczas walki, ale jak się chwilę później okazało, nie tylko. Prowadzony przez Ladlawa Inkwizytor nie mógł otworzyć wytrychem drzwi, więc problem rozwiązał za niego obecny w drużynie łotrzyk.

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?
Widzieliśmy grę Vampyr na E3 2017 – RPG-owy czarny koń roku?

Przed premierą

Studio Dontnod, znane ze świetnej przygodówki Life is Strange, zbliża prace nad grą Vampyr do wielkiego finału. Wielkiego, bo z prezentacji na targach E3 wyłonił się obraz diabelnie intrygującego RPG, które może mocno namieszać na rynku tej jesieni.

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
12.06.2014 12:18
planet killer
81
Konsul

A budowa samych lokacji?

"duże korytarze" czy pełna otwartość?

12.06.2014 12:27
odpowiedz
UniQus
11
Legionista
7.5

Znajac Elektronikow to co czwarty Q bedzie do kupna jako DLC.
Jak dla mnie mocne 7,5

12.06.2014 12:38
odpowiedz
Wzol
21
Legionista

@planet killer - coś co moim zdaniem jest całkiem dobrym pomysłem, biorąc pod uwagę, że regiony w grze są od siebie bardzo oddalone - kilka mniejszych, ale otwartych światów.

12.06.2014 12:42
odpowiedz
planet killer
81
Konsul

Malo precyzyjnie się wyraziłem.
Sledze informacje o DA I,wiem takie rzeczy.
Duże i instancje spoko ale chodzi mi czy skały i drzewa nie tworzą korytarzy na malej przestrzeni.

12.06.2014 13:17
odpowiedz
BlackHunterPL
1
Junior

Byłem lekko sceptyczny bo na E3 nie pokazali samej rozgrywki, ale jak UV widział grę w akcji i pisze, że jest dobrze to mają moje pieniądze:)

12.06.2014 13:31
odpowiedz
graczo1818
46
Uciekinier
0.0

Na gameplayu pokazali pierwszy raz nie sztywną grę ,ale i tak będzie sztywna

12.06.2014 13:35
odpowiedz
kęsik
68
Legend
7.0

Mnie tam bardzo zastanawia jak oni zamierzają wypuścić tę grę za 4 miesiące skoro oni dopiero mają wersję alfa. No chyba, że znowu będą sprzedawać płatną betę i łatać ją przez następny rok.

12.06.2014 13:48
odpowiedz
Mateusz16b
109
Rycerz

19 minut z prezentacji, którą UV oglądał: https://www.youtube.com/watch?v=DSGmlW7Z8EY. Bardzo ładnie to wygląda :)

12.06.2014 14:06
odpowiedz
victripius
88
Joker

Wygląda to bardzo obiecująco, jednak trzeba zobaczyć, jak gra będzie się prezentować po premierze. Natomiast jest ogromny potencjał na to, żeby to właśnie nowy Dragon Age był najlepszą grą rpg w tym roku.

12.06.2014 14:26
odpowiedz
kapciu
108
kapciem

UV - będziesz na pokazie Pillars of Eternity?

12.06.2014 14:32
odpowiedz
Sachzor
3
Legionista

Gra wygląda jak by miała być bardziej arcade'owa niż II. Co oni zrobili z tą serią ;/

12.06.2014 15:33
odpowiedz
juchi
9
Legionista
1.0

Dragon Age skończył się, moim zdaniem, na części pierwszej

12.06.2014 15:46
odpowiedz
U.V. Impaler
154
Hurt me plenty

kapciu ---> Byłem :)

12.06.2014 16:07
odpowiedz
Kamron
9
Legionista
7.0

Walka ze smokiem jakoś niech będzie, grafika i lokacja bardzo ładne, ale walka ??? Przecież to wygląda jak jakiś MMO/Hack'and'slash - mam nadzieję że tak nie zostanie, bo miałem nadzieję na jakiegoś RPG'a przed W3, może R3?

12.06.2014 16:30
odpowiedz
Anatta
1
Junior

Pierwszy DragonAge był jedną z moich ulubionych, ale następne jakoś mnie nie przekonują.

12.06.2014 18:24
odpowiedz
James_007
141
Septimus

boże, marzy mi sie Planescape albo Baldur z taką grafiką i z lekką nutą kinemtyzacji...

12.06.2014 20:51
odpowiedz
Dariusxq
52
Forumowy Prowokator
2.0

Dla mnie to wygląda na mega kicz 2/10 Bioware się skończyło

13.06.2014 03:04
odpowiedz
Szaku
112
Szaman
8.5

Sądzę, że to będzie dobry RPG, ale bez szału :)

13.06.2014 07:53
odpowiedz
deTorquemada
171
I Worship His Shadow

Mam mieszane uczucia .... wiem, wiem, grafika nieważna, ale ona tutaj jakaś taka "drewniana"

13.06.2014 07:54
odpowiedz
Soulcatcher
197
ESO

deTorquemada

Mam mieszane uczucia ....

Ja też mam mieszane uczucia, nie wiem czy być zachwyconym czy uwadowanym ;)

13.06.2014 10:46
odpowiedz
Cahir_aep_Ceallach
18
Legionista
9.0

Najważniejszy jest balans pomiędzy taktycznością z jedynki i dynamiką z dwójki. Wtedy będzie dobrze.

13.06.2014 12:57
odpowiedz
Elistokles
23
Legionista

Boże, co za mongoły tłumaczyły tą grę?! "Zginę pierwsza".. - poważnie? Widać, że tak naprawdę żaden mongoł tego nie tłumaczył, tylko inny mongoł wrzucił na translator. Jak tu nie ściągać pirata?

14.06.2014 08:11
odpowiedz
rhemek
53
Pretorianin

Wiadomo co z Edycja Kolekcjonerska w polsce, bedzie czy nie ?

14.06.2014 13:11
odpowiedz
Shadow Khajiit
18
Centurion
9.0

Gra zapowiada się ciekawie oczekuje czegoś bardzo dobrego ;)

15.06.2014 13:27
odpowiedz
JaspeR90k
54
ONE MAN ARMY
9.0

Gameplay z E3 ukazujący walkę ze smokiem pokazuje że za system walki można śmiało pochwalić BioWare bo na gameplayu wyraźnie widać że udało im się znaleźć idealny kompromis pomiędzy tym co oferowała pierwsza i druga część serii czyli taktykę i dynamikę starć, również ten pomysł na walkę ze smokiem świetnie się prezentuje, oby tylko gra utrzymała równie wysoki poziom trudności co poprzedniczki. Dobrze w końcu z całą pewnością stwierdzić że lokacje będą ogromne tak jak zapowiadano i nie powtórzy się blamaż z poprzedniej część serii. Zapowiedz daje jasny sygnał że Dragon Age: Inkwizycja będzie skupiał w sobie wiele najlepszych cech gatunku cRPG.

01.07.2014 21:54
odpowiedz
Ahaswer
56
ciwun

A ja dopiero co zacząłem grać w Dragon Age: Origin ;) Gram w to, bo mam rzut izometryczny i aktywną pauzę, czyli to co w Baldurs Gate. Inaczej nie tknąłbym gry nawet kijem.
Nie wczytywałem się w informacje na temat dwójki, więc nie wiem czy po dwójkę sięgnę, ale trójka oferująca oba rozwiązania (rzut izometryczny i aktywna pauza) adresowana jest również do mnie...

02.08.2014 01:32
odpowiedz
Boruto
2
Junior

To będzie gra. Ludzie narzekają na DA2 ale jeżeli ktoś przejdzie DA 1 i od razu wskakuje w DA 2 to zmiana dynamiki wychodzi na dobre. Dostajesz coś lekko odświeżonego, więc znudzenie jest troszke odroczone. Patrząc na DA:I , nie mam wątpliwości będzie sukces. A na razie czekamy na Risena 3 :)

16.11.2014 13:56
odpowiedz
misteriolalista
21
Generał
10

No gra udana :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze