Data wydania: 6 grudnia 2004
Druga odsłona bestsellerowej gry RPG w uniwersum Star Wars. Za powstaniem KotOR 2 stoi studio Obsidian Entertainment. Fabuła rozpoczyna się 5 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwszej części gry i opowiada zupełnie odrębną historię. Tym razem wcielamy się w rolę ostatniego z rycerzy Jedi, którego zadaniem jest odbudowanie rozwiązanego Zakonu i przywrócenie dawnego porządku w galaktyce.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Star Wars: Knights of the Old Republic - The Sith Lords to druga część znakomitej gry z gatunku cRPG przygotowanej przez kanadyjskie studio BioWare. Za developing tej odsłony odpowiedzialny jest już kto inny, zespół Obsidian Entertainment, notabene będący partnerem BioWare.
Akcja The Sith Lords rozpoczyna się w pięć lat po ostatnich wydarzeniach jakie miały miejsce w oryginalnym KotORze, zaś historia którą przedstawia nie jest bezpośrednią kontynuacją fabuły „jedynki” (czego wynikiem jest niemożność zaimportowania do gry swojej postaci z pierwowzoru). Gracze wcielają się w postać ostatniego z rycerzy Jedi, weterana wojen Mandaloriańskich, który powraca z wygnania do Republiki, zniszczonej i zdewastowanej wojną pomiędzy rycerzami Jedi (reprezentującymi jasną i ciemną stronę mocy). W wyniku tego konfliktu rozwiązano Zakon rycerzy Jedi, a w galaktyce zapanował chaos. Jak łatwo się domyśleć, to przed naszym bohaterem zostaje postawione zadanie odrodzenia zakonu i przywrócenie dawnego porządku.
Z racji tego, iż nasz Jedi od dawna przebywał na banicji, na początku rozgrywki nie dysponuje praktycznie żadnymi potężniejszymi mocami, a nawet nie posiada swojego miecza świetlnego. Rzecz jasna w trakcie gry na nowo zdobywa i rozszerza swoje „zapomnienie” umiejętności. Budowa nowej gry jest dokładnie taka sama jak oryginalnego Star Wars: Knights of the Old Republic. Co więcej wykorzystuje ona ten sam engine i rozwiązania technologiczne. Nie starano się na siłę wymyślać czegoś nowego, tylko do sprawdzonych już, i nieco usprawnionych, mechanizmów zaadaptowano nową, wielowątkową fabułę z licznymi zwrotami akcji i questami pobocznymi. Podobnie jak w części pierwszej przebieg akcji, poszczególne wydarzenia oraz jej zakończenia zależą od wcześniejszych decyzji i poczynań graczy.
Zarówno interfejs jak i system walki pozostały praktycznie niezmienione. Wprowadzono tylko niewielkie ulepszenia, jak np. dwie konfiguracje broni, pomiędzy którymi możemy się błyskawicznie przełączać w zależności od wrogów jakim musimy stawić czoła. W jednej chwili możemy też prowadzić maksymalnie trzy postacie (główny bohater + dwóch innych członków drużyny), aczkolwiek, wzorem KotOR 1, w drużynie może znajdować się ich więcej.
Podczas przygody zwiedzamy siedem światów, w tym Dantooine czy Telos. Spotykamy dawnych znajomych, m.in. Revana, T3-M4 i HK-47. Mamy też okazję zagrać w szereg znanych już mini gierek, w tym w Pazaaka, a nawet pilotować statek Ebon Hawk.
Jedną z większych zmian wprowadzonych w The Sith Lords są olbrzymie możliwości modyfikowania i konstruowania nowych przedmiotów z licznych podzespołów, m.in. otrzymywanych z rozkładania na czynniki pierwsze znalezionych rzeczy. Daje to graczom możliwość dopasowywania wykorzystanego ekwipunku do indywidualnych predyspozycji postaci, co wpływa na ich możliwości.
Pojawiają się tu również nowe klasy postaci „Prestige” (Sith Lord, Sith Marauder i Sith Assassin dla ciemnej strony mocy i Jedi Master, Jedi Watchman oraz Jedi Weapon Master dla jasnej strony mocy) oraz szereg nowych mocy Jedi, w tym: Dark Sider Rage, Battle Meditation, Force Sight (umiejętność widzenia przez ściany) i Force Clairvoyance (pozwalająca na zobaczenie części poziomów na których jeszcze nie byliśmy).
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 10 lutego 2005
Xbox 6 grudnia 2004
Apple iOS 18 grudnia 2020
Android 18 grudnia 2020
Nintendo Switch 8 czerwca 2022
Producent: Obsidian Entertainment / Aspyr Media (AND) / Aspyr Media (iOS) / Aspyr Media (Switch)
Wydawca: Lucasfilm Games / LucasArts
4GRY
Seria osadzonych w uniwersum Gwiezdnych wojen gier RPG. Cykl został wykreowany przez studio BioWare, wcześniej znane m.in. z takich tuzów gatunku, jak dwie pierwsze części Baldur’s Gate czy gra Neverwinter Nights. Z czasem w jego historii zapisały się również studia Obsidian Entertainment, Aspyr Media oraz Saber Interactive.
Recenzja GRYOnline
Długo i niecierpliwie czekaliśmy na drugą część KOTOR-a. Gra, którą otrzymaliśmy, nie jest tym, czego się spodziewaliśmy, chociaż ciągle mamy do czynienia z niezłym erpegiem.
Aktualizacja: 2 kwietnia 2012
Poradnik do drugiej części gwiezdnej sagi Star Wars: Knights of The Old Republic II: The Sith Lords, zawiera informacje wstępne dotyczące wyboru postaci i rozpoczęcia rozgrywki oraz pełny opis przejścia gry zilustrowany mapami poszczególnych lokacji.
26 lipca 2025
Kto odpowiada za tworzenie gier? Studia gamingowe? Tak, to prawda. Za nimi kryją się jednak pojedyncze osoby i często fanami właśnie ich twórczości jesteśmy. Nawet o tym nie wiedząc.
13 marca 2021
Błędy i bugi to zmora wielu gier. Na szczęście są tytuły, które mimo problemów poradziły sobie. Dziś nie będziemy im poświęcać czasu. Wybraliśmy gry dobre, które z powodu błędów nie mogły rozwinąć w pełni skrzydeł.
21 grudnia 2015
Niewiele gier może pochwalić się tym, co Knights of the Old Republic II – po ponad 10 latach od premiery wciąż każdego dnia zagrywają się w nie tysiące graczy. Główną zasługę należy za to przypisać konkretnemu modowi... którego współautorem jest Polak.
15 listopada 2015
Niektórzy deweloperzy potrzebują lat, inni dekad, by przebić się na sam szczyt branży. Innym zaś wystarcza jedna gra: taka, która ustanawia nowe trendy, odnosi sukces komercyjny lub artystyczny, i nawet po latach może się pochwalić statusem kultowej.
9 listopada 2012
Lucasfilm to nie tylko filmowe Gwiezdne Wojny, ale też cała masa kultowych gier ze stajni LucasArts, do których prawa ma teraz Disney. Spytaliśmy redaktorów naszego serwisu, które z tych produkcji powinny doczekać się kontynuacji.
Ukazał się pierwszy epizod Revenge of Revan, czyli fanowskiego projektu pomyślanego jako nowa odsłona Star Wars: Knights of the Old Republic.
gry
Adrian Werner
4 kwietnia 2025
Kultowe Star Wars: Knights of the Republic można pobrać za darmo z Epic Game Store w wersji na systemy Android oraz iOS.
gry
Jakub Błażewicz
21 lutego 2025
Z okazji nadchodzącego Prime Day 2024 Amazon udostępni subskrybentom usługi Prime Gaming aż 15 gier. Wśród nich są m.in. KotOR II czy Hitman: Absolution.
gry
Marcin Bukowski
25 czerwca 2024
Gracze pozwali Aspyr Media i Saber Interactive za to, że nie otrzymali obiecanego DLC do KOTOR 2 na Nintendo Switch. Dodatek miał przynieść oczekiwaną zawartość.
gry
Adam Adamczyk
27 września 2023
Star Wars: Knights of the Old Republic II ma problemy na Switchu. Gra zawiera błąd, który uniemożliwia ukończenie gry.
gry
Przemysław Dygas
23 czerwca 2022
Kontynuacja kultowej gry RPG Star Wars: Knights of the Old Republic jest już dostępna na Nintendo Switchu. Port zbiera bardzo dobre recenzje.
gry
Kamil Kleszyk
9 czerwca 2022
Star Wars: Knights of the Old Republic 2 trafi na Nintendo Switch. Ponadto gra zostanie wzbogacona o zawartość wyciętą w oryginalnym wydaniu.
gry
Przemysław Dygas
30 maja 2022
Użytkownicy forum RPG Codex zauważyli pewną interesującą aktywność Aspyr Media. Otóż studio z Teksasu aktywnie rekrutuje nowe osoby do prac nad dużą grą RPG. W połączeniu z faktem, że zatrudnia ono sporo weteranów BioWare, pojawiły się spekulacje, że to właśnie ta ekipa jest odpowiedzialna za tworzenie Star Wars: Knights of the Old Republic 3 (bądź remake'u którejś z poprzednich odsłon).
gry
Miłosz Szubert
27 stycznia 2021
Według plotek trwają prace nad nową odsłoną serii Star Wars: Knights of the Old Republic. W projekt nie jest zaangażowane studio BioWare ani firma Electronic Arts.
gry
Adrian Werner
25 stycznia 2021
Myśleliście ostatnimi czasy nad powrotem do Star Wars: Knights of the Old Republic II? Za niedługo będziecie mieli okazję do zagrania w tytuł na urządzeniach mobilnych z system Android oraz iOS.
gramynawynos.pl
Karol Laska
8 grudnia 2020
Popularne pliki do pobrania do gry Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords.
trainer Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - +7 trainer - 14 lutego 2005
trainer Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - +18 trainer - 2 marca 2005
mod Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - The Sith Lords Restored Content v.1.8.5 - 18 lipca 2016
patch Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - v.1.0a – v.1.0b UK - 28 kwietnia 2005
mod Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - M4-78 Enhancement Project v.1.2.4 - 18 lipca 2016
patch Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - v.1.0b US - 15 kwietnia 2005
trainer Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - Complete Unlocker - 29 maja 2007
patch Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - v.1.0a UK - 28 kwietnia 2005
mod Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - Party Swap v.1.3 - 15 maja 2016
trainer Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - Movies Unlocker - 7 października 2005
Wymagania sprzętowe gry Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.6 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 128 MB (GeForce4 lub lepsza), 3.7 GB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 4447 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 21318 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Artur Dąbrowski
Recenzent GRYOnline.pl
2005.02.24
Długo i niecierpliwie czekaliśmy na drugą część KOTOR-a. Gra, którą otrzymaliśmy, nie jest tym, czego się spodziewaliśmy, chociaż ciągle mamy do czynienia z niezłym erpegiem.
Orzech
Ekspert
2022.06.19
Mnie nie zachwyciła, generalnie KOTOR 2 jawi mi się jako niezły choć mocno nierówny RPG mający lepsze i gorsze momenty, świetną muzykę, misje i fabułę bez polotu, przyjemny i znajomy gameplay(choć zdecydowanie za łatwy), dobrych towarzyszy oraz 2 absolutnie beznadziejnych, nieprzytomnych antagonistów z czego jeden kilka razy łaskawie przypomina o swoim istnieniu, natomiast drugi jest tak nieobecny, że równie dobrze można by go całkowicie wyciąć a jedyna rzecz która go charakteryzuje to jego maska.Rozwój postaci, walka w początkowej fazie gry i eksploracja lokacji pchała grę do przodu i mimo borykających ją problemów grało się na tyle znośnie, żeby ją ukończyć.
T20
Ekspert
2015.09.04
Pozytywna gierka, ale zdecydowanie jedynka bardziej mi przypasowała jeśli chodzi o fabułę i towarzyszy.Moim skromnym zdaniem historia naszego bohatera jest jakaś taka nijaka. Niby coś się tam robi i pomaga, ale czasami łapałam się na typowym zaliczaniu misji bez jakiegoś wielkiego zaangażowania.Ostatni etap gry uważam za przesadzony...
banan1000
Gracz
2016.02.22
Fabuła w The Sith Lords jest znacznie gorsza niż w pierwszej części, na początku wydawało mi się że będzie ciekawie, ale potem już było coraz gorzej, chociaż nie tragicznie. Graficznie wygląda tak samo jak pierwsza część. Na plus nowe moce, fajne dialogi, towarzysze są lepsi niż w jedynce i klasy prestiżowe. Daję takie naciągane 8 :)
Krzysztof Lewandowski
GRYOnline.pl Team
2022.03.20
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
czorny50
Ekspert
2016.03.19
Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.18
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (21 318)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
75% rekomendacji (21)
Nintendo Life
Mitch Vogel
RPG Site
Scott White
NintendoWorldReport
Neal Ronaghan
Hardcore Gamer
Chris Shive
Digital Chumps
Sophia Griggs
zanonimizowany1297543 Pretorianin
Wiadomo, klasyka. Moim zdaniem druga część ciekawsza od pierwszej, przyjemniej mi się grało. Warto docenić KotOR zarówno pierwszy, jak i drugi za bycie taką małą legendą z gatunku cRPG oraz za świat Gwiezdnych Wojen, który został przedstawiony przekonująco, budził zaangażowanie. Pozostaje czekać na remaster obu części.
Orzech Centurion
Mnie nie zachwyciła, generalnie KOTOR 2 jawi mi się jako niezły choć mocno nierówny RPG mający lepsze i gorsze momenty, świetną muzykę, misje i fabułę bez polotu, przyjemny i znajomy gameplay(choć zdecydowanie za łatwy), dobrych towarzyszy oraz 2 absolutnie beznadziejnych, nieprzytomnych antagonistów z czego jeden kilka razy łaskawie przypomina o swoim istnieniu, natomiast drugi jest tak nieobecny, że równie dobrze można by go całkowicie wyciąć a jedyna rzecz która go charakteryzuje to jego maska.
Rozwój postaci, walka w początkowej fazie gry i eksploracja lokacji pchała grę do przodu i mimo borykających ją problemów grało się na tyle znośnie, żeby ją ukończyć.
Pabloninho Pretorianin
Grę ukończyłem w około 65h. Grałem z wgranym modem TSLRCM 1.86 oraz spolszczeniem.
Gra super, ale gorsza od jedynki, mimo że miałem dodatkową zawartość z moda. Nie wiem jak wygląda gra z wyciętą (niedokończoną) zawartością, na pewno jeszcze gorzej.
Fabuła była trochę skomplikowana. Podobnie jak jedynka, na początku trochę za trudna, potem za łatwa. Ogólnie jedna z lepszych w jakie grałem. Ocena 9.0.
boy3 Legend
Napisałbyś skąd pobrać mod po pl przywracający wycięta zawartość i jak zainstalować na polskiej wersji gry (grę mam z goga)
Admin Senator
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzje graczy