Artykuły i opinie na temat gry Grand Theft Auto III

Nie tylko gwint – najlepsze minigry w historii gier
artykuł9 maja 2020
W większych grach często pojawiają się mniejsze, stanowiąc przyjemne urozmaicenie standardowej zabawy. Wiedźmin 3, GTA czy Mortal Kombat - łączą je prześwietne minigry, o których Wam dzisiaj więcej opowiemy.

Niemy protagonista zepsuł mi kolejną świetną grę
artykuł6 listopada 2019
Istnieją mechaniki i środki narracyjne, których nie lubi niemal nikt, a mimo to twórcy bardzo chętnie z nich korzystają. Jednymi z nich są zabójcy dobrych fabuł, niemi protagoniści.

Czy w otwartym świecie da się opowiedzieć dobrą historię?
artykuł30 sierpnia 2018
Znacie to. Wielka mapa, multum aktywności i swoboda działania, a w tle niezapadająca w pamięć fabuła z jakimś tam łotrem, jakimiś tam przyjaciółmi do uratowania i zwrotem akcji, o którym zapominamy po dziesięciu minutach. Czy naprawdę tak musi być?

W poszukiwaniu źródeł otwartych światów – zanim powstał Skyrim. Część II – Praktyka
artykuł8 grudnia 2017
Kontynuujemy podróż przez dekady w celu odnalezienia źródła gier z otwartymi światami. Pozostawiamy za sobą czasy najnowsze i wracamy do prehistorii.

Pogromcy mitów w serii GTA - w poszukiwaniu wyimaginowanych sekretów
artykuł3 października 2015
Seria Grand Theft Auto skrywa wiele tajemnic, fani zaś potrafią spędzić całe lata poszukując dowodów istnienia nawiedzonych miejsc bądź tajemniczych stworzeń zamieszkujących stworzone przez Rockstar North światy.

Cenzura w branży - za co banuje się gry
artykuł13 października 2013
Co łączy River Raid i Call of Duty, Medal of Honor i Mass Effect, Fallout i Beyond: Dwie Dusze? Wszystkie te gry wpadły w oko cenzorów. Powody są czasami... kuriozalne.

Wirtualne piaskownice, czyli miasta w serii Grand Theft Auto
artykuł16 września 2013
Przyglądamy się miastom, jakie pojawiły się w grach z serii Grand Theft Auto, oraz temu, jak bardzo są one podobne do swych rzeczywistych odpowiedników.
Przeczytaj również:

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
artykuł20 stycznia 2021
Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Przeprosiny CD Projektu za Cyberpunka, czyli szybka lekcja, czego lepiej nie mówić
artykuł15 stycznia 2021
Excuses are like assholes. Everyone has one and they all stink. Szkoda, że CEO CD Projekt Red Marcin Iwiński nie znał tego angielskiego powiedzenia. Jego przeprosiny zabrzmiałyby wtedy dużo lepiej.

Najgorsze gry 2020 roku - 13 tytułów, na które lepiej było nie czekać
artykuł9 stycznia 2021
2020 rok zapamiętamy przede wszystkim jako rok zarazy. Oprócz niej humor psuły nam jednak także bardzo złe gry. Oto te najsłabsze.