Cytadela Karn Dum | Finał | Władca Pierścieni Wojna na Północy
Aktualizacja:
Cytadela Karn Dum
Karn Dum: Pokonaj Agandura
![]() | ![]() |
Agandur jest podobnym bossem do Wulfruna z początku piątego rozdziału i Kapitana z Karn Dum z końca szóstego. Nie zacznie jednak walki od otoczenia się ognistymi płomieniami, tylko od razu zaatakuje cię wręcz. Jest o wiele szybszy od poprzednich bossów, jeszcze częściej się teleportuje, jego ciosy są silne, a ich kombinacje zabójcze.
![]() | ![]() |
Dlatego nie walcz z nim bezpośrednio wręcz, tylko uderzaj z tyłu, kiedy będzie zajęty twoimi towarzyszami, a jeszcze lepiej atakuj go z dystansu celując w głowę. Agandur może także unieść się, teleportować gdzieś w dal i zacząć w ciebie miotać magicznymi kulami. Przeczekaj ten atak unikając kul, a potem wracaj do walki, kiedy i Agandur powróci.
![]() | ![]() |
Gdy zdrowie bossa spadnie do połowy, przywoła on Trolla z ognistym młotem. Choć jest nieco wytrzymalszy i silniejszy od swoich zwyczajnych pobratymców, walka z nim nie będzie należała do najtrudniejszych. Pokonaj go strzelając w głowę lub zadając mocne ciosy naprzemiennie z unikaniem ciosów trolla, a Agandur powróci do walki.
![]() | ![]() |
Teraz sprawa może się nieco skomplikować, gdyż boss nie będzie sam - prócz niego pojawi się także trzech szybkich wojowników barbarzyńców z dwiema broniami i jeden więzień. Twoim celem jest jak najszybsze wybicie tych wrogów (korzystaj ze wszystkich specjalnych umiejętności), w przeciwnym wypadku twoi towarzysze zostaną dosłownie zasypani ciosami i polegną.
![]() | ![]() |
Po unieszkodliwieniu wrogów wracaj do walki z bossem. Uważaj na jego ataki wręcz i magiczne kule. Nie strzelaj w niego, jeśli lewituje, bo zanim go zlokalizujesz, i tak przeniesie się w inne miejsce. Kiedy będzie bliski śmierci, przywoła taką samą grupę wrogów, co poprzednio - jak najszybciej ich wybij. Korzystając z tych wskazówek powinieneś w końcu poradzić sobie z Agandurem.
![]() | ![]() |
To jednak nie koniec walki, a dopiero jej pierwszy etap. Zanim jednak skorzystasz ze świetlistych wrót, które zabiorą cię do drugiego, możesz obiec dziedziniec, aby poniszczyć skrzynki i beczki, a także przeszukać stosy z przedmiotami. Zrób to koniecznie, jeśli masz mało pocisków (strzał lub bełtów). Następnie skorzystaj ze świetlistych wrót.
![]() | ![]() |
Drugi etap będzie wymagał sporej zręczności i celności. Każdy atak Agandura - nawet magiczna kula - powala na ziemię, dlatego bez uników i ciągłego biegania się nie obejdzie. Boss korzysta z tych samych ataków przez całą walkę - unikaj ich i zadawaj mu obrażenia. Jeśli walczysz wręcz, atakuj go z tyłu, a najlepiej korzystaj z ataków dystansowych i celuj w głowę Agandura.
![]() | ![]() |
Jeśli zauważysz, że Agandur jest na ziemi i zaczyna się elektryzować, jak najszybciej się od niego oddal. Po chwili zniknie, a na jego miejscu powstanie elektryczna fala uderzeniowa, która powali cię i zrani, jeśli na czas nie uciekniesz.
![]() | ![]() |
Agandur będzie też oczywiście korzystał z magicznych pocisków. Kiedy zniknie i nie pojawi się nigdzie na ziemi, oznacza to, że należy szukać go w powietrzu. Masz tylko chwilę na trafienie go (najlepiej w głowę), gdyż boss po naładowaniu energii wypuści serię kul, a potem zniknie i pojawi się w innym miejscu.
![]() | ![]() |
Poza zwykłymi atakami wręcz Agandur będzie co jakiś czas unosił się na chwilę, a potem uderzał z powietrza. Jeśli w ciebie wycelowany jest atak, szybko wykonaj unik. Te ataki będą bardzo częste, jeśli boss jest na ziemi.
![]() | ![]() |
Kiedy zdrowie Agandura spadnie do połowy, zacznie przelatywać nad pozostałościami mostu, na którym walczysz, rażąc błyskawicami wszystko, co znajdzie się pod nim. Musisz być wtedy czujny i usuwać się jak najprędzej z drogi, którą będzie leciał boss. Po wykonaniu serii tych ataków Agandur nie będzie ich więcej używał.
![]() | ![]() |
W tym samym momencie otrzymasz informację, że Beleram - choć ranny - może ci pomóc. Oczywiście możesz przywołać orła, ale lepiej tego nie rób. Jeśli uda ci się pokonać Agandura bez korzystania z pomocy Belerama, otrzymasz [OSIĄGNIĘCIE] Zbawca orłów.
![]() | ![]() |
Ogólnie rzec biorąc walka z Agandurem nie jest najtrudniejszą walką w grze. Wszystko polega na częstych unikach i byciu celnym, a także korzystaniu ze wszystkich najmocniejszych specjalnych umiejętności. W końcu uda ci się go pokonać i jednocześnie zakończyć grę, co wiąże się ze zdobyciem [OSIĄGNIĘCIA] Bohater Północy.
Uwaga! Jeśli przeszedłeś grę na poziomie normalnym (nie łatwym), otrzymasz dodatkowo [OSIĄGNIĘCIE] Zwycięzca i zostanie odblokowany heroiczny poziom trudności. Jeśli przejdziesz grę na tym poziomie, otrzymasz kolejne [OSIĄGNIĘCIE] Legendarny bohater, a ostatni - najwyższy, czyli legendarny - poziom trudności zostanie ci udostępniony. Przejście gry na legendarnym poziomie trudności oznacza zdobycie [OSIĄGNIĘCIA] Wbrew wszystkiemu, lecz nie będzie to łatwe.
Powodzenia!
0
Komentarze czytelników
Ak1919 Junior
O co chodzi w wyzwaniach Lorien i Osgiliath, czy po przejściu ich są odblokowywane jakieś inne nowe ?
Czy one są tylko bo są?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.