Żyli długo i szczęśliwie (Scenes From a Marriage) | Zadania główne | Wiedźmin 3
Aktualizacja:
Żyli długo i szczęśliwie (Scenes From a Marriage)

W ramach zadania, po zakończeniu poprzedniego tj. Sezamie, otwórz się! (Open Sesame!) - część II zostaniesz wysłany natychmiast po zdaniu raportu Olgierdowi do opuszczonej posiadłości na wschodzie (M1,19). Po dotarciu na miejsce i zbadaniu wskazanych elementów wyposażenia w ogrodzie podejdź do drzwi frontowych. Zobaczysz tam stłuczoną lampę, a ślad od niej wiodący zaprowadzi cię na tyły domu gdzie zmierzysz się z bossem - Klucznikiem (Caretaker).

Kluczem do zwycięstwa jest wyłącznie miecz i wspomaganie eliksirami (np. Błyskawica (Thunderbolt)) oraz znak Quen. Inne znaki - poza Igni, lecz o wyjątkowo niskiej skuteczności - nie dają efektu. Granaty również można odłożyć do tego starcia na bok.
Strategia walki: po prostu unikaj ataków (możesz również parować, nie zalecane) aż przeciwnik wykona specjalny atak posyłając falę uderzeniową. Jego broń ugrzęźnie wtedy w ziemi, a ty masz czas na zadanie 4 ataków silnych, po czym musisz wykonać unik. Sporadycznie przeciwnik będzie szarżował, wykonaj wtedy unik i nie atakuj go, gdyż wyjątkowo szybko dochodzi po tym do siebie. Uważaj, gdyż każde otrzymane obrażenie regeneruje przeciwnika (nie, gdy masz aktywny znak Quen).

Gdy zadasz mu ok. 1/3 obrażeń oraz później po zabraniu ponad połowy zdrowia przyzwie on duchy zmarłych. Nie są one po niczyjej stronie, lecz przeciwnik zabijając je (jednym ciosem) regeneruje swoje zdrowie, dlatego musisz go uprzedzić (może być przydatna kusza) pomagając sobie mini-mapą, na której ujrzysz pojawiające się duchy. Boss w tym czasie nie będzie się tobą interesował, lecz nie masz również możliwości zaatakowania go, gdyż poskutkuje to natychmiastowym odepchnięciem.
Po skończonej walce i zakończeniu dialogu z psem i kotem, które podejdą do ciebie otrzymasz od nich klucz do domu. Warto również podnieść broń klucznika - Łopata Klucznika (The Caretaker Spade), która poza dużymi obrażeniami leczy cię ilością 10% zadanych obrażeń przeciwnikowi.

W budynku kieruj się na piętro. Tam po przejściu przez balkon zmierzysz się z Upiorem z obrazów (The Wraith of the Painting). Walka nie jest trudna - wspomagając się eliksirami leczącymi (ewentualnie jedzeniem) i znakiem Quen atakuj jak najszybciej zjawę. Będzie ona uzdrawiać się korzystając z obrazów - dostrzeżesz wtedy, że portret świeci na zielono, jak najszybciej zatrzymaj ten proces atakując ten element. Zjawa zawsze zdąży częściowo się zregenerować, dlatego tak ważne jest szybkie zakończenie walki, a jako że upiór nie atakuje zbyt często i silnie, dlatego warto skupić się jedynie na ofensywie.
Po walce kolejnym pomieszczeniem jest sypialnia, gdzie znajdziesz ciało Iris von Everec. Zbadaj je i wyjdź na zewnątrz, po czym idź w lewo na mur, by zlokalizować miejsce dla jej pochówku. Po wezwaniu ducha zostaniesz przeniesiony do namalowanego świata. W tym świecie twoim głównym zadaniem będzie uzupełnienie scen o brakujące elementy, znajdujące się w pobliżu. Za uzupełnienie wszystkich scen brakującymi elementami i ich odtworzenie otrzymasz osiągnięcie/trofeum Pełny obraz (Curator of Nightmares).

Pierwsza scena jaką ujrzysz to Iris przy sztaludze i Olgierd siedzący na ławce. Musisz uzupełnić scenę o dwa elementy znajdujące się na balustradzie altany - paletę do farby oraz książkę. Farby połóż na stoliku obok Iris, a książkę wręcz Olgierdowi do ręki.

Teraz zejdź do ogrodu. Po jego prawej stronie znajdziesz ponownie parę zakochanych przy fontannie. Nie musisz zwiedzać pozostałej części ogrodu, jako że nie znajdziesz tam nic poza pająkami. Podnieś obiekt leżący na fontannie - szklankę, którą włóż Olgierdowi do ręki. Po tej scenie czeka cię walka z czterema mniejszymi pająkami oraz ich matką, nie jest to jednak boss.

Kolejna scena to biesiada wewnątrz budynku. Zbadaj duży obraz na ścianie, na którym zobaczysz podpowiedzi, co powinieneś zrobić. Zapal w kominku (interakcja lub znak Igni) oraz zapal świeczniki na stole, jednak nie wszystkie - tylko dwa od strony kominka (przy których siedzą biesiadnicy). Idź kolejno na piętro. Jeszcze jedna scena do uzupełnienia - podnieś zakrwawiony ręcznik z podłogi przed łóżkiem i połóż go na stoliku koło Olgierda.

Przejdź do sąsiedniego pokoju. Musisz ułożyć kompozycję martwej natury tak, jak wygląda ona na obrazie malowanym przez Iris. Podnieś kielich leżący na lewo od sztalugi oraz miskę z owocami za Iris i ułóż na stoliku przy Olgierdzie: jabłko po lewej prawej stronie, winogrona po lewej, a kielich pośrodku.
W kolejnej scenie znajdujesz się w pracowni Olgierda. Ponieś świeczki przy oknie oraz kredę na komodzie i dokończ pentagram nakreślony na podłodze. Świeczki musza leżeć na okręgu pentagramu. Po cutscenie musisz wydostać się z płonącego pomieszczenia - zrobisz to używając obrazu powieszonego na ścianie.

Znajdziesz się przed budynkiem w zamieci, która rani Geralta. Wejdź do budynku poprzez wejście do piwnicy po prawej stronie od schodów na mur. Na podłodze znajdziesz kontrakt ślubny (Marriage contract), który wręczysz stojącemu ojcu oraz kubek, który przypada Olgierdowi.
W pomieszczeniu na piętrze podniesiesz trzy rzeczy: dużą i małą miskę oraz tacę z jedzeniem. Tacę wręcz klucznikowi, małą miskę koty, a dużą psu. Przejdź do ostatniego pomieszczenia, w którym na stole znajdziesz list. Nim go jednak podniesiesz upewnij się że jesteś gotów do walki: napraw broń, medytuj, by odnowić eliksiry.

Czeka cię walka z Największym koszmarem Iris (Iris' Grestest Fear), czyli wcieleniem Olgierda, które przyjmuje jego styl walki. Dostrzeżesz wielu przeciwników, lecz podejdź do walki spokojnie - jeśli ich nie sprowokujesz, dopiero po zabiciu jednego, kolejny będzie go zastępował (poziom życia jest wspólny dla wszystkich monstrów). Z tego względu podczas pojedynku 1 na 1 nie używaj granatów, znaków (jedynie Quen, tym bardziej że pozostałe nie dają prawie żadnego efektu). Walcząc wystarczy stale parować ciosy i gdy przeciwnik weźmie rozpęd zablokować cios tuż przed trafieniem, aby odrzucić i chwilowo obezwładnić przeciwnika.
Gdy jednak dojdzie do walki z kilkoma przeciwnikami świetnie sprawują się petardy Pył Księżycowy oraz Bomba Dwimerytowa. Przeciwnicy są w pełni odporni na ogień. Staraj się nie wykonywać zbyt długich kombinacji, gdyż przeciwnik rzuci ci wtedy piaskiem w oczy; jeśli zostaniesz porażony krzykiem wykonaj krótki odskok i przejdź do kontry. Dwóch ostatnich przeciwników jest nieco silniejszych - wykonują dodatkowy szybki atak na odległość oraz parują większość twoich ciosów. Walka zakończy się, gdy pokonasz ostatniego przeciwnika (pasek zdrowia będzie miał jeszcze około 10%). Uwaga - najtrudniejsze podejście, czyli walka ze wszystkimi przeciwnikami naraz (po prostu uderz każdego z nich, by włączył się do walki) nagradzane jest osiągnieciem/trofeum Kiedy wrogów kupa... (When It's Many Against One...).

Po odbytej walce będziesz mógł porozmawiać z Iris. Musisz zadecydować, czy zechcesz wziąć od niej różę, czy zostawisz ją w jej świecie wraz z kwiatem. Wybór ma wpływ na krótką scenę w zakończeniu fabuły, gdzie przekażesz Olgierdowi różę lub płótno, na którym jest namalowana. Tak, czy inaczej oba rozwiązania doprowadzą do pomyślnego zakończenia zadania.
0
- Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - poradnik do gry
- Zadania główne
- Miłe złego początki (Evil's Soft First Touches) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Hulaj dusza! (Dead Man's Party) | Zadania główne | Wiedźmin 3 Serca z Kamienia
- W księżycową jasną noc (A Midnight Clear) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Sezamie, otwórz się! (Open Sesame!) - część I | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Sezamie, otwórz się: Wiedźmińskie przyprawy (Open Sesame! - Witcher Seasonings) - główne zadanie | Zadania główne
- Sezamie, otwórz się: Kasiarz (Open Sesame! - The Safecracker) - główne zadanie | Zadania główne
- Sezamie, otwórz się: Włamywacz (Open Sesame! - Breaking and Entering) | Zadania główne
- Sezamie, otwórz się! (Open Sesame!) - część II | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Żyli długo i szczęśliwie (Scenes From a Marriage) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Kto sieje wiatr... (Whatsoever a Man Soweth...) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Zakończenia | Zadania główne | Wiedźmin 3 Serca z Kamienia
- Zadania główne
- Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Sment Junior
Dawid AB miecz można zdobyć podczas finałowej misji, tuż za widmem lezego, na skale
Elmoro Junior
Panowie przypadkiem natrafiłem na materiał i po przeczytaniu stwierdzam że nie, miecz od odina nie jest najmocniejszy w grze bo jest lepszy miecz Geralda z rivi który otrzymałem po zwyciezeniu turnieju w dodatku krew i wino w toussaint, ma ten 3 miejsca na kamienie runiczne i jest o +22 magiczny, jedyne co ma IRis to że robi się czerwony i można użyć potężnej mocy ale żywotność wtedy zabiera
tomek2082 Legionista
ja spotkałem cały miecz w finałowym pojedynku z O'Dimmem
sokolidas Junior
Mam problem, bo w skarbcu borsodich nie wziąłem schematu na jadowity stalowy miecz cechu żmii. Czy da się wrócić tam po ten schemat?
DavidAB Junior
Witam
Czy można jakoś inaczej zdobyć pancerz cechu żmiji?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.