Miłe złego początki (Evil's Soft First Touches) | Zadania główne | Wiedźmin 3
Aktualizacja:
Miłe złego początki (Evil's Soft First Touches)

Jest to pierwsze zadanie główne otrzymywane przy rozpoczęciu rozgrywki. Przy karczmie Karczma Siedem Kotów (Seven Cat Inn) (M1,1) znajduje się tablica ogłoszeń. Znajdziesz na niej to zadanie oraz jedno poboczne. Udaj się w północno-wschodnią część na wschód od Novigradu do pewnego szlachcica imieniem Olgierd. Otrzymasz od niego szczegóły zlecenia, którego dalszą część wykonasz w Oxenfurcie.

Bo dotarciu do centrum Oxenfurtu znajdź wejście do kanałów znajdujące się pośrodku placu w miejscu starej studni. Na dole zaatakuje cię utopiec (poziom 30). Po chwili za kratą znajdziesz Shani. Po rozmowie podążaj za nią.

Znajdziecie się przy kracie. Uderz znakiem Aard w prawą krawędź krat, aby zniszczyć kawałek muru i odblokować przejście. Po wspólnym zbadaniu leża potwora cofnij się kilka kroków, by zebrać klucz. Pozwoli ci on otworzyć kraty po przeciwnej stronie korytarza. Na niższym poziomie kanałów znajdziesz jeszcze sporą grupę utopców, których musisz pokonać.

W południowo-zachodniej odnodze korytarza znajdziesz schowek z recepturą na ulepszenie petardy Wyśmienity Północny Wiatr (Superior Northern Wind). Później przejdź korytarzem za drewniane drzwi, lecz wtedy bądź już gotów, gdyż po chwili nastąpi animacja i walka z bossem - przygotuj odpowiedni ekwipunek i wykonaj medytację, by odnowić eliksiry.

Twoim przeciwnikiem jest wielka ropucha - zaklęty książę. Aby go pokonać masz do wyboru dwie strategie zależnie od tego, jakie umiejętności rozwijałeś. Używaj ognia (znak Igni, petardy Smoczy Sen (Dragon's Dream), Gwiazda Tańcząca (Dancing Star)) przy każdej okazji lub zajmij się walką mieczem - w tym pomoże ci zdecydowanie znak Yrden, na który ropucha jest wyjątkowo podatna (także granat Północny Wiatr (Northen Wind) chwilowo i skutecznie ją spowolni).
Jej główne ataki to plucie kwasem oraz obszarowy wystrzał kwasu z grzbietu, ciągłe podskoki, które bez Yrden uniemożliwiają atak, a przede wszystkim bardzo potężny atak językiem, który potrafi się przebić przez znak Quen i zadać ci obrażenia.

Po walce i krótkiej cutscenie rozpocznie się kolejny etap zadania. Przeniesiony zostaniesz na wyspę na północ od Novigradu, atakowany przez grupę dobrze wyposażonych Ofiryjczyków (poziom 32), podczas gdy ty masz tylko mieczyk. Walka jest opcjonalna - równie dobrze możesz szybko uciec z pola bitwy. Walka z magiem, mini-bossem pozwoli ci jednak zdobyć dodatkowe doświadczenie.

Warto udać się od razu do pobliskiej latarni morskiej (Opuszczone miejsce) - jest tam punkt szybkiej podróży, a na przedostatnim piętrze latarni znajdziesz szlachetną zbroję Ksieżyc w Nowiu (New Moon).

Udaj się teraz w pobliże wioski Yantra w obszarze na wschód od Novigradu i zaczekaj do północy. Po rozmowie ze zleceniodawcą - Panem Lusterko (Master Mirror) - zleci ci on udanie się ponownie do Olgierda w jego posiadłości.

Po przybyciu do dworu okaże się, że stoi on w ogniu, a kompania Olgierda próbuje zabić jednego ze swoich. Możesz pozostać bierny (2 opcje dialogowe) i po prostu "dogadać się" i przejść do poboru wypłaty za zlecenie lub zechcieć uwolnić skazanego (1 opcja dialogowa), lecz wtedy będziesz musiał zmierzyć się z Olgierdem.
Jest to ostatni etap zadania. Otrzymasz wynagrodzenie 450 koron oraz po opuszczeniu dworu - krew Von Evereców od Gauntera O'Dimm.

Kluczem do zwycięstwa może być pewna prosta technika, obejmująca trzy szybkie ataki i odskok, najlepiej na lewą/prawą stronę oponenta. Atak możesz zainicjować nawet podczas serii ciosów przeciwnika i masz wtedy dużą szansę przerwania jego serii. Wiele z ataków będzie bronionych, jednak czekasz przede wszystkim na moment, gdy Olgierd rzuci piaskiem - zaraz po tym będzie chwilę "odpoczywał" i to jest moment, gdy wyprowadzasz najsilniejsze ciosy. Najważniejsze to wykonywanie uniku, gdy przeciwnik wykonuje cios specjalny (szybkie poruszanie się jako "cień) - wtedy koniecznie wykonaj uskok, gdyż ten cios może pozbawić cię nawet i połowy zdrowia. Niestety granaty czy kusza na wiele się tu nie przydadzą, znaki - poza Quen, opcjonalnie Yrden - także nie przyniosą efektu.
0
- Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - poradnik do gry
- Zadania główne
- Miłe złego początki (Evil's Soft First Touches) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Hulaj dusza! (Dead Man's Party) | Zadania główne | Wiedźmin 3 Serca z Kamienia
- W księżycową jasną noc (A Midnight Clear) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Sezamie, otwórz się! (Open Sesame!) - część I | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Sezamie, otwórz się: Wiedźmińskie przyprawy (Open Sesame! - Witcher Seasonings) - główne zadanie | Zadania główne
- Sezamie, otwórz się: Kasiarz (Open Sesame! - The Safecracker) - główne zadanie | Zadania główne
- Sezamie, otwórz się: Włamywacz (Open Sesame! - Breaking and Entering) | Zadania główne
- Sezamie, otwórz się! (Open Sesame!) - część II | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Żyli długo i szczęśliwie (Scenes From a Marriage) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Kto sieje wiatr... (Whatsoever a Man Soweth...) | Zadania główne | Wiedźmin 3
- Zakończenia | Zadania główne | Wiedźmin 3 Serca z Kamienia
- Zadania główne
- Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Sment Junior
Dawid AB miecz można zdobyć podczas finałowej misji, tuż za widmem lezego, na skale
Elmoro Junior
Panowie przypadkiem natrafiłem na materiał i po przeczytaniu stwierdzam że nie, miecz od odina nie jest najmocniejszy w grze bo jest lepszy miecz Geralda z rivi który otrzymałem po zwyciezeniu turnieju w dodatku krew i wino w toussaint, ma ten 3 miejsca na kamienie runiczne i jest o +22 magiczny, jedyne co ma IRis to że robi się czerwony i można użyć potężnej mocy ale żywotność wtedy zabiera
tomek2082 Legionista
ja spotkałem cały miecz w finałowym pojedynku z O'Dimmem
sokolidas Junior
Mam problem, bo w skarbcu borsodich nie wziąłem schematu na jadowity stalowy miecz cechu żmii. Czy da się wrócić tam po ten schemat?
DavidAB Junior
Witam
Czy można jakoś inaczej zdobyć pancerz cechu żmiji?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.