Tropico 3: Rozdział 5 - Zatoka piratów
Aktualizacja:
Rozdział 5 - Zatoka piratów
Okres kadencji:
- 1950-1975
Poziom trudności:
- 160%
Cel główny:
- zgromadź jak najwięcej pieniędzy na koncie w szwajcarskim banku przed rokiem 1975
Cele dodatkowe:
- zgromadź 30000 dolarów zysku z rozrywki
- wskaźnik rozrywki min. na poziomie 60

Kolejne zadanie nastawione na turystykę, a przy okazji napychanie własnego portfela. Zacznij jak zwykle od zapewnienia mieszkańcom pracy, domostw oraz podstawowych potrzeb dotyczących zdrowia (klinika), religii (kościół) i rozrywki (restauracja). Generalnie polecam postawić kilka farm kukurydzy, ananasów i tytoniu na prawo od pałacu i zrobić z tego zakątka osiedle rolnicze (obrazek powyżej) . Z czasem warto pomyśleć o szkole średniej i fabryce konserw, która zwiększy nasze zyski. Jak najszybciej wydaj dekret "pozwolenie na budowę", zapewniający przy stawianiu budynków dopływ gotówki na twoje szwajcarskie konto. Niedługo po rozpoczęciu misji jedna z firm zaproponuje ci tańsze wybudowanie elektrowni, jeśli uczynisz to w ciągu dwóch lat od złożenia oferty. Jest to dosyć korzystna propozycja z której warto skorzystać, jeżeli posiadasz fundusze. Jeśli brakuje ci pieniędzy, to zignoruj propozycję i zajmij się umacnianiem gospodarki. Warto też zainwestować w uczelnię wyższą, która zapewni ci pracowników do elektrowni. W międzyczasie będziesz dość często dostawał oferty, w których możesz wspomóc budżet miasta lub własne konto w Szwajcarii. Każdą z propozycji trzeba rozpatrywać indywidualnie i w zależności od sytuacji. Jeśli masz problemy z gotówką to lepiej postawić na rozwój miasta, a dopiero potem zajmować się własnym portfelem.

Kiedy uzbierasz trochę grosza wybuduj na południu port turystyczny, a następnie zacznij rozwijać bazę turystyczną w okolicach piramidy. Warto przekształcić tamtejszą piramidę w muzeum (chociaż możesz również przerobić ją na wykopaliska i zapewnić sobie wpływy na prywatne konto), wybudować do niej drogę i stawiać wzdłuż niej hotele i różne rozrywki, które przyciągną turystów (obrazek powyżej) . Oczywiście, jeśli początkowo masz problemy z finansami, to zacznij od bungalowów i moteli oraz atrakcji stawianych w okolicy plaży. Z czasem inwestuj jednak w coraz droższe hotele oraz rozrywki pokroju kasyna i luksusowych restauracji, które zapewnią ci większe przychody, a przy okazji pozwolą zwiększyć wskaźnik rozrywki, dzięki czemu osiągniesz obydwa cele drugorzędne. Dobrym rozwiązaniem jest ogłaszanie dekretów promujących turystykę. Cały czas pamiętaj jednak o mieszkańcach wyspy i zaspakajaj ich potrzeby. W innym przypadku w wyborach może czekać cię bardzo niemiła niespodzianka. Nie zapominaj, że zawsze możesz zwiększyć swoje szanse odpowiednim przemówieniem oraz wydaniem kilku dekretów, które poprawią codzienne życie mieszkańców. Jeśli pod koniec kadencji będziesz miał problemy z zamachowcami, to pamiętaj o wydaniu dekretu o tajnej policji. Gdybyś miał też kłopoty z jednym z mocarstw, to zawrzyj sojusz z drugim i postaw u siebie jego bazę wojskową.
0
- Tropico 3 - poradnik do gry
- Tropico 3: Poradnik do gry
- Tropico 3: Opis przejścia
- Tropico 3: Rozdział 1 - Banany
- Tropico 3: Rozdział 2 - Druga szansa
- Tropico 3: Rozdział 3 - Schronienie pielgrzyma
- Tropico 3: Rozdział 4 - Tytan przemysłu
- Tropico 3: Rozdział 5 - Zatoka piratów
- Tropico 3: Rozdział 6 - Podzielona lojalność
- Tropico 3: Rozdział 7 - Reformy
- Tropico 3: Rozdział 8 - Viva Tropico
- Tropico 3: Rozdział 9 - Wielka gra
- Tropico 3: Rozdział 10 - Lizus
- Tropico 3: Rozdział 11 - Chciwość
- Tropico 3: Rozdział 12 - Głęboko w ropie
- Tropico 3: Rozdział 13 - Turistico
- Tropico 3: Rozdział 14 - Przeklęta wyspa
- Tropico 3: Rozdział 15 - Wolność
- Tropico 3: Opis przejścia
- Tropico 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
andrzej1 Senator
Gra mi się nie podoba ale poradnik w porządku!
zanonimizowany542039 Legionista
Rozdział 13 cytat:
skorzystaj z dekretu „Rozwolnienie na budowę”,
tomek_ka Legionista
napaliłem się na powrót na Tropico, tyle godzin tam spędziłem, jednak jak poczytałem poradnik to widzę, że nie ma żadnych zmian od jedynki, te same budynki, te same dekrety, jedynie grafika lepsza... i za to mam dać 90zł?! jak ktoś grał w 1 i 3, proszę niech da znać, czy się mylę!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
