Porady ogólne i podstawy rozgrywki | Podstawy This is the Police
Aktualizacja:

Gazety. Codziennie przed rozpoczęciem zmiany, nasz bohater czyta nagłówki gazet. Większość mówi o nastrojach i wydarzeniach które dzieją się w Freeburg'u. Czasem jednak dowiesz się z nich trochę więcej np. "Burmistrz jest niezadowolony z pracy policji". Takie informacje powinny cię zmotywować do poprawy swojej sytuacji.
Zmiany (Shifts). Masz do dyspozycji dwie grupy podkomendnych. Zmiana A i B. Kiedy jedna pracuję, druga odpoczywa. Dzięki temu masz możliwość dowodzenia całkiem sprawną choć mniejszą grupą. W skład wchodzą nie tylko policjanci, ale również detektywi. Transfery i przydziały możesz ustalać dopiero podczas dnia, nie możesz tego robić na początku ani na końcu dnia. Podobnie rzecz się ma z zwalnianiem i zatrudnianiem. Przy tym pierwszym pamiętaj, że musisz kierować się zasadami - trzeba mieć podstawy do zwolnienia.

Odprawa przed rozpoczęciem zmiany. Zanim zacznie się właściwy porządek dnia, dowiesz się czy wszyscy przyszli do pracy i czasem wysłuchasz różne prośby swoich ludzi. Czasem są to sprawy błahe np. jeden chce dokończyć książkę, drugi mówi, że niby się źle czuje itd. Innym razem będą dawali całkiem poważne powody - sprawy do załatwienia w urzędzie albo rozprawa sądowa. Te błahe możemy śmiało ignorować (np. dokończenie książki). Natomiast jeśli to poważne np. syn naszego funkcjonariusza miał poważny wypadek (1), to lepiej dać dzień wolnego (oficer nie będzie zdolny ani efektywny do pracy w takim stanie). Czasem możesz kogoś zwolnić z aktualnego dnia, ale rozkazać przyjść od razu na następną zmianę. Jeśli nie jesteś w podbramkowej sytuacji, lepiej nie korzystać z tej opcji. Wypoczęty policjant lepiej pracuje, a zmęczony i tak poprosi o dzień wolnego. W tym momencie możemy także kogoś awansować (2). Jeśli często będziesz odmawiał swoim oficerom dnia wolnego, zwłaszcza jak będą mieli powód, będą oni bardziej skłonni do donoszenia na ciebie choćby np. za handel z mafią.
Wezwania (Calls). Co jakiś czas pokazuję się możliwość odpowiedzi na wezwanie na mapie, lub po prawej stronie zgrupowane w tabeli. Są różnego rodzaju zadania - wezwanie do przestępstwa, pomoc obywatelom, rozpoczęcie śledztwa, asekuracja mafijnych działań i inne. Do każdego zadania będziesz mógł wysłać od 1 do kliku funkcjonariuszy. Ilość slotów podpowie ci też czy jest to trudne czy łatwe zadanie. Jeśli miejsca na przydział policjantów mają czerwoną obwódkę, znaczy że wszystkie muszą być obsadzone. O tym na jakie zadania wysyłać rozsądną ilość przeczytasz już dalej w dużej sekcji "Wezwania, przestępstwa i przysługi". Wynik akcji zawsze sprowadza się do tego czy przestępca zbiegł lub został złapany, policjant przeżył lub został zabity i cywile przeżyli czy zostali zabici.

Przy wezwaniu ukaże się czas w sekundach, jaki ci pozostał do wysłania patrolu. Możesz więc czekać na powrót swoich ludzi i w ostatniej sekundzie wysłać ich dalej. Szybkość odpowiedzi nie wypływa ani pozytywnie ani negatywnie na wynik akcji. Jest kilka typów wezwań:
Żółte, pomarańczowe i czerwone. Są ta wezwania do różnych przestępstw. Kolor zmienia się im bliżej jest do końca odliczenia.
Zielony. Przysługi dla mieszkańców miasta, często bogatych. Wymaga wysłania kilku policjantów do danego miejsca. Spotkać ich mogą różne rzeczy, a to zrezygnują z pracy bo traktujesz ich jak chłopców na posyłki, a to wrócą pijani albo wypoczęci bo grali 2 godziny z dzieciakami na automatach. Zazwyczaj zleceniodawcy odwdzięczą ci się pieniędzmi.
Fioletowy. Miejsce rozpoczęcia śledztwa. Poślij tam swoich detektywów aby zajęli się rozwiązaniem przestępstwa czy innej zbrodni. Czasem są to kradzieże, morderstwa albo namierzenie członków gangu. Pamiętaj, że jeśli nie rozpoczniesz śledztwa tego dnia, to przepadnie na następny dzień. Zaczęte śledztwa można odłożyć na później. Jeśli zdobędziesz dowody i dowiesz się kto jest winowajcą, znów pojawi się jeden lub więcej znaczników domniemanej lokacji.
Niebieski/jasno pomarańczowy. Są to zadania w czasie wojny mafii, dla Varga i Sand'a. Jest ich sporo w tym okresie więc nie martw się jak któryś nieświadomie ominiesz. Zazwyczaj wymagają 1-2 funkcjonariuszy.
Czarny. W danym miejscu jest protest. Aby móc na niego zareagować trzeba wysłać 4 policjantów, oddział SWAT i (jak już masz) więźniarkę. Kiedy przystąpisz do wykonania zadania patrol zawsze da sobie radę, pytanie tylko jak postąpisz. Zawsze będziesz miał do wyboru czy użyć siły czy nie. Jest to uzależnione czy postąpisz według wskazówek burmistrza. Dostaniesz wtedy opcje sfabrykowania dowodów, aby mieć alibi.
Ciemnoczerwony. łańcuch zdarzeń dotyczących seryjnego mordercy. Można powiedzieć, że jest to trudniejsze śledztwo. Przeciwnik nie jest łatwy, a ty będziesz musiał składać wiele elementów układanki. Jeśli będziesz chciał trzymać to w tajemnicy i rozwiązać po swojemu, niektórzy twoi ludzi doniosą na ciebie. Natomiast jeśli przekaż informacje agentom FBI, rozwścieczy to mordercę i przejdzie on do działania.
Otrzymasz również zlecenia z ratusza. Takie wezwania wyskakują nagle i nie możliwości ich odłożyć. Zazwyczaj wymagają od jednego do trzech funkcjonariuszy i często są już niedostępni do końca dnia. Choć nie otrzymujesz z tego żadnych korzyści, to wpłynie pozytywnie na twoją ocenę u burmistrza.

Przydzielanie funkcjonariuszy. Wystarczy kliknąć na portret u dołu, albo go przeciągnąć, żeby przydzielić funkcjonariusza do zadania. Gra podpowiada nam, że trudność wezwania można ocenić po ilość miejsc/slotów przeznaczonych na to zadanie. Jeśli jest 1 lub 2 zazwyczaj jest to łatwe wezwanie. Jednak czasami okazuję się sprawą trudniejszą - wtedy patrol poprosi o przysłanie posiłków. Kogo i ilu funkcjonariuszy wysłać, możesz rozpoznać uważnie czytając opis wezwania. Do młodych dzieciaków, które ukradły buty ze sklepu warto wysłać przeciętnych gliniarzy, ale do kilku osobowego napadu z bronią w ręku, gdzie jest przewidzianych 4-6 miejsc, nawet maksymalną ilość i to tych lepszych. Również do takich zadań lepiej wysłać słabszych policjantów, żeby łatwo zdobyli dodatkowe punkty. Pamiętaj, że warto zostawiać sobie kogoś w rezerwie. Jeśli wyskoczy ci zdarzenie gdzie czas reakcji to tylko kilka sekund, a twoi nie zdążą wrócić, możesz ryzykować nieprzyjemnym wynikiem.
0
- This is the Police - poradnik do gry
- This is the Police - poradnik do gry
	
- Podstawy
		
- Porady ogólne i podstawy rozgrywki | Podstawy This is the Police
 - Interfejs | Podstawy This is the Police
 - Zarządzanie podkomendnymi | Podstawy This is the Police
 - Pieniądze, burmistrz i inne przeszkody | Podstawy This is the Police
 - Miejsca na mapie | Podstawy This is the Police
 - Wezwania, przysługi, protesty i wojna mafii | Podstawy This is the Police
 - Śledztwa | Podstawy This is the Police
 - Gangi | Podstawy This is the Police
 - Seryjny Morderca | Podstawy This is the Police
 - Szturm | Podstawy This is the Police
 
 
 - Podstawy
		
 
 - This is the Police - poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Xani1337 Chorąży
Wie ktoś do czego służą odznaki? Czy przydzielanie ich daje jakieś trwałe efekty? Nie zostało to kompletnie wyjaśnione w tutorialu (w poradniku zresztą też :P) :/
Haako Legionista
Owszem, opisałem to w poradniku: Zarządzanie podkomendnymi -> Rangi (Badges).
Oprócz efektu natychmiastowego (+50 profesjonalizmu) i awansu na wyższą rangę, gra podpowiada, że obecność funkcjonariusza lepiej wpłynie na grupę, którą wyślesz w teren. Ma go też zachęcić do zarzucenia złych nawyków i poważniejszego traktowania pracy (np. nie będzie często wyskakiwał rano z głupimi prośbami.
Jaki jest rzeczywisty efekt - trudno mi ocenić. Tak samo jak rzeczywisty wpływ profesjonalizmu na pracę policjantów.
Nie wiem czemu twórcy uparli się, aby dawać policjantom odznaki, żeby mogli awansować. Przecież kiedy policjant zaczyna pracę, to właśnie dostaje odznakę, nie? ;)
Widać, że dajesz ludziom "belki" - zobacz sobie te  zdjęcia prawdziwych rang w policji, lub wpisz w google.
http://www.testydopolicji.info/uploads/1/1/2/9/11298155/4078310_orig.jpg
http://firedognz.weebly.com/uploads/1/8/3/2/18326179/733455_orig.jpg
http://swordandpen.tripod.com/rank_images/pic_united_states_police_examples.gif
swiki Pretorianin
Wie ktoś dlaczego nie mogę zakończyć śledztw? Odkryłem kto jest sprawcą i na drugi dzień możliwość aresztowania znika (wiem, że gra mówi, że podejrzany nie będzie czekał wiecznie, ale śledztwo stoi. Nie można go zamknąć a detektywi prowadzący blokują się na śledztwie na zawsze) Mam już dwa takie śledztwa a na dodatek nie mogę wczytać gry bo sledztwo rozwiązałem w niedzielę i bym musiał cały tydzień powtarzać
BFHDVBfd Generał
Dlaczego w poradniku nie ma chyba najtrudniejszej części gry czyli śledztw? Serio, co mi po tym, że ktoś opisze dzień po dniu, skoro śledztwa to najtrudniejsza część gry i w późniejszym etapie są frustrujące. Zaciąłem sie na dwóch i za nic w świecie nie umiem tego ułożyć.
kęsik Legend
Co należy zrobić jeżeli detektywi pracujący przy śledztwie nie dostarczają nowych slajdów? Przydzielałem do sprawy 6 osób i nic. Zmieniałem głównego na lepszego i też nic. Mam to archiwizować i wrócić potem gdy będę miał lepszych ludzi? Ciężko będzie ich wytrenować jak śledztwa nie będzie można skończyć.
mlokos79 Legionista
Czy ktoś w redakcji ogóle sprawdza te wypociny? Poziomu merytorycznego nie oceniam ale ilość literówek, błędów stylistycznych a nawet ortograficznych jest zatrważająca!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
