Rozwijanie postaci i rekomendowana ścieżka rozwoju w Thief Simulator
Aktualizacja:
Gra Thief Simulator oddaje do dyspozycji gracza prosty system rozwoju postaci, który pozwala graczowi zdobywać kolejne poziomy doświadczenia, zyskując punkty umiejętności, które z kolei pozwalają odblokowywać nowe zdolności, dające dostęp do nowych narzędzi. Jest to system prosty, dający jednak małe pole do popisu i który jednocześnie może utrudnić rozgrywkę, gdy źle rozdysponuje się uzyskane punkty. W tym rozdziale znajdziesz opis działania rozwoju postaci, wraz z rekomendowaną ścieżką rozwoju.

Jak działa rozwój postaci?
Rozwój postaci opiera się na pozyskiwaniu punktów doświadczenia, które umożliwiają awans na kolejne poziomy. Te z kolei odblokowują punkty rozwoju, które ulokować można w jednej z kilkunastu zdolności, by odblokować dostęp do nowych narzędzi - a bez tych włamania do niektórych domów są nie tyle utrudnione, co niemożliwe.
Punkty doświadczenia gracz otrzymuje w momencie zakończenia napadu, przy opuszczaniu mapy. Punktowany jest każdy przedmiot, który uda Ci się ukraść, a na całość wpływa ogólna oceną, którą otrzymasz za skok - najwięcej punktów otrzymasz, jeśli nikt Cię nie zauważył i udało Ci się otrzymać ocenę S, najmniej przy ocenie B, gdy wezwana zostanie policja. Na wyższy poziom awansujesz, gdy uda Ci się zdobyć wystarczającą ilość punktów doświadczenia na danym poziomie - ilość ta, rzecz jasna, rośnie wraz z kolejnymi poziomami, przez co awansowanie z czasem delikatnie zwalnia. Jednakże, jeden dobry skok potrafi awansować postać o 2 poziomy.
Gdy zdobędziesz punkty umiejętności, wystarczy otworzyć kartę (uruchamiając opcje gry) i rozdysponować umiejętności wedle uznania - bądź sugerując się listą, którą znajdziesz w kolejnym akapicie.
Uwaga - opis narzędzi, które odblokowują dane zdolności, znajdziesz w rozdziale "Dostępne narzędzia".

W jakiej kolejności odblokowywać umiejętności?
Pod uwagę musisz wziąć fakt, iż nie masz kompletnej dowolności w rozwoju postaci - musisz awansować do konkretnego poziomu, a także odblokować wszystkie zdolności poprzedzające tą, na której Ci zależy. Mając to na uwadze, warto odblokowywać zdolności w następującej kolejności:
- Otwieranie zamków poz. 1 (Lockpicking 1) - zdolność wymagana do odblokowania. Daje dostęp do Prostego Wytrychu (DIY Lockpick), którego warto od razu kupić.
- Otwieranie zamków poz. 2 (Lockpicking 2) - kolejna wymagana zdolność. Daje dostęp do Wytrychu (Lockpick) - kup go, gdy tylko odblokujesz tą zdolność.
- Zręczność poz. 1 (Agility 1) - zdolność umożliwia rzucanie cegłami, którymi można odwracać uwagę innych postaci i rozbijać szyby.
- Zręczność poz. 2 (Agility 2) - odblokowuje dostęp do Rękawic do wspinania (Climbing Gloves), które należy natychmiast kupić.
- Otwieranie zamków poz. 3 (Lockpicking 3) - odblokowuje dostęp do Automatycznego wytrychu (Mini Electric Lockpick). Kup go, jeśli tylko masz gotówkę.
- Plecak poz. 1 (Backpack 1) - zwiększa pojemność plecaka o 25%.
- Plecak poz. 2 (Backpack 2) - zwiększa pojemność plecaka o kolejne 25%.
- Zręczność poz. 3 (Agility 3) - zwiększa szybkość poruszania się z ciężkimi przedmiotami.
- Otwieranie zamków poz. 4 (Lockpicking 4) - odblokowuje dostęp do Noża do szkła (Glass Knife) i Narzędzi do otwierania sejfów (Safecracking Tools). Oba narzędzia warto zakupić jak tylko będzie gotówka.
- Szacowanie poz. 1 (Appraisal 1) - umożliwia wycenę większej ilości przedmiotów.
- Szacowanie poz. 2 (Appraisal 2) - odblokowuje Narzędzia Jubilerskie (Jewerly Tools), które pozwalają rozbierać biżuterię na części.
- Elektronika poz. 1 (Electronics 1) - odblokowuje dostęp do Narzędzi do Hackowania (Hacking Tools) i Mikro Kamer (Micro Camera). Warto kupić sobie 2-3 kamery i z nich korzystać.
- Plecak poz. 3 (Backpack 3) - zwiększa pojemność plecaka o kolejne 25%.
- Kradzież aut poz. 1 (Car Theft 1) - umożliwia kradzież aut bez alarmu i usuwanie części samochodowych.
- Szacowanie poz. 3 (Appraisal 3) - odblokowuje dostęp do Lornetki (Binoculars), którą warto od razu zakupić.
- Elektronika poz. 2 (Electronics 2) - odblokowuje dostęp do PDA Hackera (Hacking PDA).
- Plecak poz. 4 (Backpack 4) - dodaje kolejne 25% pojemności plecaka.
- Kradzież aut poz. 2 (Car Theft 2) - odblokowuje dostęp do Elektrycznego pick guna (Car Lock Pick Gun) - warto się w niego wyposażyć, jeśli planujesz kradzież aut.
- Zręczność poz. 4 (Agility 4) - umożliwia wspinanie się po rynnach.
- Kradzież aut poz. 3 (Car Theft 3) - odblokowuje dostęp do Złodzieja Sygnału Kluczyka (Car key signal cloner).
- Szacowanie poz. 4 (Appraisal 4) - umożliwia wycenę większej ilości przedmiotów.
- Elektronika poz. 3 (Eletronics 3) - odblokowuje dostęp do Laptopa Hakera (Hacking Laptop), w który warto się wyposażyć, choć jest bardzo kosztowny.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.