Kradzież i sprzedaż łupów w Thief Simulator

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Esencją gry Thief Simulator jest kradzież. Kraść trzeba w obrębie każdej misji, a skradzione łupy należy spieniężyć, by być w stanie pozyskać jeszcze lepsze narzędzia do kolejnych włamań. W rozdziale tym poznasz zasadę działania mechanizmu kradzieży, a także późniejszej sprzedaży łupów.

Kradzież

Cały proces kradzieży rozpoczyna się od włamania się do domu. Wejść możesz przez dowolne drzwi - pod warunkiem, że posiadasz sprzęt do ich otwarcia - przez okno (wycinając dziurę bądź wybijając szybę), bądź też wspinając się na niestrzeżony balkon i wdzierając się do domu przez piętro. Wszelkie narzędzia wykorzystywane do włamań, jak i ich krótki opis, znajdziesz w rozdziale "Dostępne narzędzia".

Gdy już będziesz w środku, trzeba zacząć rozglądać się za łupami. Część z nich, jak telewizory, sprzęt audio i RTV, obrazy czy mała elektronika leżeć będą na widoku, część schowana jednak będzie wewnątrz dziesiątek, a czasami setek, schowków rozrzuconych po całym domu. Ich obecność w danym miejscu jest przypadkowa - generowana za każdym razem, gdy odwiedzisz dom. Podczas zbierania łupów zwracaj szczególną uwagę przede wszystkim na elektronikę (dyski twarde, laptopy, routery, itp.), biżuterię i gotówkę. Te pierwsze cechują się największą wartością w stosunku do swojej wagi, gotówka z kolei nie zajmuje miejsca w plecaku, można jej nabrać tyle, ile uda Ci się znaleźć.

Na uwagę zasługują tutaj duże przedmioty - telewizory, kuchenki mikrofalowe, obrazy, odtwarzacze. Ogólnie rzecz ujmując wszystko to, co po podniesieniu zostaje w rękach postaci zamiast trafiać do plecaka - z przedmiotami tymi trzeba będzie udać się do samochodu. Następnie otworzyć musisz bagażnik i podejść od tyłu auta z przedmiotem w rękach - ten automatycznie przeniesiony zostanie do bagażnika. Potem wystarczy tylko zamknąć klapę, by przypadkowy przechodzień nie zobaczył przedmiotu i można udać się z nim do lombardu.

Ucieczka z miejsca kradzieży

Gdy już zapchasz plecak cennymi przedmiotami, splądrujesz wszystkie szafki w poszukiwaniu gotówki i zwiniesz duży przedmiot (można ukraść jeden na raz - w bagażniku nie zmieści się więcej), trzeba będzie uciec z miejsca zdarzenia. Najlepiej wykorzystać drogę, dzięki której udało Ci się dostać do środka - będzie ona najbezpieczniejsza.

Celem każdego włamania jest uzyskanie oceny S, by zdobyć możliwie najwięcej punktów doświadczenia. - Kradzież i sprzedaż łupów w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Celem każdego włamania jest uzyskanie oceny S, by zdobyć możliwie najwięcej punktów doświadczenia.

Jeśli nie niesiesz w rękach dużego przedmiotu, wystarczy opuścić teren domu niezauważonym przez żadną postać, potem można już bezkarnie się poruszać - żaden przechodzień nie zwróci na ciebie uwagi, dopóki nie będziesz się skradać albo biegać z łomem w rękach. Jeśli jednak musisz wynieść duży przedmiot, musisz unikać wzroku przechodniów. Jeśli kontakt jest nieunikniony, wywal przedmiot na ziemię - przechodzień nie zwróci na niego uwagi - poczekaj, aż postać się oddali i podnieś go z powrotem. Teraz udaj się do auta, załaduj łupy i opuść lokację, by zakończyć misję.

Sprzedaż łupów

Duże przedmioty sprzedać możesz w lombardzie, kładąc je na miejsce z napisem BIG ITEMS. - Kradzież i sprzedaż łupów w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Duże przedmioty sprzedać możesz w lombardzie, kładąc je na miejsce z napisem BIG ITEMS.

Teraz czas na najłatwiejszy etap - sprzedaż łupów. I tutaj jednak pojawia się problem - przedmioty sprzedać możesz w lombardzie (udać się tam możesz po opuszczeniu mapy Greenview), jednak tamtejszy kupiec zaoferuje iście lichwiarskie ceny za sprzęt. Zamiast je tam opychać, warto zostawić je w skrytce w bazie i wykorzystać na jeden z dwóch sposobów:

  1. Sprzedając na stronie BlackBay (dostępna z poziomu komputera w bazie) - tam co jakiś czas pojawiają się zlecenia na konkretne przedmioty, za które dostaniesz znacznie większą gotówkę, niż w lombardzie.
  2. Do wykonania misji - spora część z misji pobocznych (dostępnych w zakładce Rent-a-Thug z poziomu komputera w bazie) wymagać będzie kradzieży konkretnego przedmiotu, bądź ich większej ilości. Za wykonywanie tych zadań otrzymasz znacznie większą gotówkę, niż podczas typowego opychania sprzętu w lombardzie.
Portal BlackBay pozwala sprzedać przedmioty za lepszą cenę, niż ta oferowana przez lombard. - Kradzież i sprzedaż łupów w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Portal BlackBay pozwala sprzedać przedmioty za lepszą cenę, niż ta oferowana przez lombard.

Dodatkowo, warto wstrzymać się ze sprzedawaniem biżuterii w lombardzie do momentu, aż zdobędziesz umiejętność Szacowanie 2 (Appraisal 2) i Narzędzie Jubilerskie (Jewelry Tools). Pozwalają one na rozbieranie biżuterii na elementy, za które otrzymasz w lombardzie większą kwotę, niż za gotową błyskotkę.

Podobało się?

0

Thief Simulator

9 listopada 2018

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl