Rozwój kolonii | Poradnik dla początkujących
Aktualizacja:
W tym rozdziale dowiesz się co zrobić, aby rozwinąć swoją kolonię. Będzie to zbiór porad dotyczących budowy, walki i tworzenia murów ochronnych. Mamy nadzieję, że dzięki tym informacją uda ci się przetrwać nawet podczas swojej pierwszej rozgrywki w They Are Billions.
Budynki
- Na początku gry możesz postawić tylko parę podstawowych budynków. Rozwój kolonii da Ci możliwość tworzenia kolejnych. Najbardziej podstawowym budulcem w grze jest drewno, z czasem zdobędziesz kamień, żelazo oraz olej. Stawiaj dużą ilość namiotów (Tent) dostarczających kolonistów i robotników.
- Zapewnią Ci one dużo pracowników, potrzebnych do dalszego rozwoju kolonii i rekrutacji nowych jednostek wojskowych.
- Korzystaj maksymalnie z dostępnego miejsca, stawiaj przy wszystkich jeziorach tyle chatek rybaka (Fisherman Cottage), ile zdołasz, a przy każdym lesie oprócz Tartaków (Sawmill) - stawiaj również chaty myśliwych (Hunters Cottage) - są o wiele wydajniejsze przy lesie. Tereny trawiaste najlepiej zagospodarować na farmy (Farm). Kiedy chcesz postawić farmę, sprawdź uprzednio cały teren. Dobrze postawiona farma potrafi wyprodukować do 64 porcji jedzenia.

- Przy stawianiu budowli produkcyjnych (kopalń, farm) warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden czynnik: ilość dostępnego terenu/surowca. Na przykład, przy bardzo małym zbiorniku wodnym, gdzie zmieścimy tylko jeden port rybacki, znajdź miejsce z możliwie największą produkcją jedzenia.
- Gdy jezioro jest na tyle duże, by pomieścić więcej budowli, staraj się wybudować ich jak najwięcej, niekoniecznie kierując się jak największą produkcją na pojedyńczym budynku. Taka metoda powoduje maksymalizację pozyskiwania surowców i szybszy rozwój.
- Pamiętaj również o wykorzystaniu magazynu (Warehouse), który daje bonus +20% do produkcji i zwiększa miejsce do magazynowania surowców. Warto go zbudować w pobliżu farm i kopalń. Kilka takich budynków koło siebie to marnotrastwo surowców, bonusy do produkcji nie nakładają się. To samo tyczy się rynku (Market) i banku (Bank).
Informacje na temat każdego budynku znajdziesz w Spis budynków wraz ze statystykami.
Sposób budowania budynków cywilnych
Musisz dokładnie rozplanować, w jaki sposób chcesz budować domostwa dla Twoich mieszkańców. Najlepiej, abyś rozplanował to w taki sposób, aby zostawić sobie miejsce na postawienie rynku (wymóg: 200 kolonistów) i banku (wymóg: 400 kolonistów, każdy potrzebuje 3x3 miejsca + 1 kratka odstępu), a wokół tych budynków budować domy. W ten sposób maksymalizujesz sobie dochód w złocie o 30% z każdego domu i zmniejszasz zapotrzebowanie na jedzenie również o 20% z każdego domu.
Kolejność budowania w pierwszej fazie
Kolejność budowania w momencie rozpoczęcia rozgrywki zależy od dwóch czynników: dostępności surowców do wydobycia, dostępności surowców leżących losowo na mapie. Na początek wybuduj chatę rybaka lub chatę myśliwego, następnie tartak oraz tyle namiotów ile dasz radę i kolejny tartak. Nie zapomnij o sukcesywnym dobudowywaniu kolejnych namiotów, budowli zapewniających jedzenie i energię (Wiatrak - Mill)oraz Wieżę Tesli (Tesla Tower), jeśli potrzeba więcej terenu do budowy. Do dnia 5-6, musisz mieć conajmniej 2-3 tartaki i kopalnie kamieni (Quarry). Koniecznie zbuduj Garnizon (Soldiers Center) lub Drewniany Warsztat (Wood Workshop).
- W przypadku zbudowania najpierw garnizonu, możesz wytrenować parę jednostek, będą Ci potrzebne w momencie obrony granic kolonii oraz ekspansji na nowe tereny. Możesz je również wysłać aby wstępnie zabijały zombie, jednak nie przesadź - nadmierne zabijanie zombie z jednej strony kolonii prowadzi do zwiększonej aktywności zombie z drugiej strony kolonii.
- Gdy wybudowałeś najpierw Drewniany Warsztat, zacznij od wynalezienia farm. Zależnie od aktywności zombie na mapie, chęci ekspansji w poszukiwaniu surowców lub krótkiego czasu do pierwszej fali, po farmie zbadaj balistę (Great Ballista), następnie Rynek i Chatę (Cottage).
- Na tym etapie rozgrywki nie musisz w ogóle budować murów. Jeżeli martwisz się, że zombie są zbyt blisko i Twoje jednostki nie są w stanie wybronić kolonii, wystarczy jednowarstwowy Drewniany Mur (Wood Wall).
Wybór burmistrza

- Co parę progów mieszkańców pojawi ci się wybór burmistrza. Wybierasz z 2 propozycji. Dzięki temu dostajesz bonusy. Na razie w grze znajdują się cztery progi, na których pojawiają się przedstawiciele. Po wyborze możesz sprawdzić historię wyborów w specjalnym menu. Progi te to 30, 200, 600 i 1200 kolonistów.
Na początku warto brać bonusy do rozwoju. Ułatwią ci one rozrastanie kolonii. W początkowych dniach rozgrywki dodatkowe jedzenie i drewno jest bardzo przydatne.
- Kiedy już rozbudujesz swoją kolonię warto przyjrzeć się dodatkowym budynkom. Jeśli będziesz mieć do dyspozycji Platformę Wiertniczą albo Wieżę Energetyczną (Shocking Tower) to nie zastanawiaj się. Wieża ułatwi ci obronę przed zombie. Zaatakuje wszystko co stanie jej na drodze. Lista burmistrzów znajduje się w Spisie możliwych do wylosowania burmistrzów.
0
- They Are Billions - Poradnik Do Gry
- Poradnik do gry
- Poradnik dla początkujących
- 10 porad do They Are Billions | Poradnik dla początkujących
- Zmiany w grze They Are Billions | Poradnik dla początkujących
- Jak zacząć grę? | Poradnik dla początkujących
- Wybór poziomu trudności | Poradnik dla początkujących
- Porady ogólne | Poradnik dla początkujących
- Rozwój kolonii | Poradnik dla początkujących
- Spis budynków ze statystykami | Poradnik dla początkujących
- Spis burmistrzów możliwych do wylosowania w They Are Billions | Poradnik dla początkujących
- Statystyki kolonii | Poradnik dla początkujących
- Spis jednostek niedoświadczonych, weteranów, zombie ze statystykami | Poradnik dla początkujących
- Zombie i rodzaje zombie w They Are Billions | Poradnik dla początkujących
- Jak przetrwać 80 dni w They Are Billions? | Poradnik dla początkujących
- Prowadzenie walk | Poradnik dla początkujących
- Jak przetrwać pierwsze dni w They Are Billions? | Poradnik dla początkujących
- Poradnik dla początkujących
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zmroku Konsul
A cóż w tym dziwnego? Są gry early access, są również poradniki do gier early access. :)
Maniak23 Chorąży
Wypadało by zmienić nazwy angielskie na polskie gdyż gra posiada polską wersję językową.
Mifczu Legionista
Właśnie sobie czytam po tym jak zginąłem od pułapki elektrycznej drugi raz:
"Pułapki elektryczne są kompletnie nieszkodliwe dla bohatera - nie będą one aktywować się, gdy się do nich zbliżysz, a razić będą wyłącznie zarażonych."
Chyba warto zaktualizować poradnik
lorak118 Centurion
Czemu poradnik w wersji do pobrania nie zawiera kampanii ????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
