Street Fighter 4: Akuma
Aktualizacja:
Akuma
![]() | Diabeł powrócił i jest bardzo potężny. Jest to najczęściej (obok Kena) wybierana postać przez graczy z Europy. Jego ruchy są podobne do tych, które znamy ze Street Fightera Third Strike. Zadają spore obrażenia, mają dobry priorytet, a Super i Ultra Combo, potrafi być bardzo wkurzajace. Jego słabością jest niska stamina. Znaczy to że gdy oberwie, straci więcej energi, niż inne postacie Poza tym, Akuma jest jedną z najsilniejszych postaci w grze. |
Ciosy zwykłe
- p+MP - Overhead Chop
Klasyka. Uderza dwa razy.
- d+MK (w powietrzu) - Dive Kick
Musimy skoczyć do przodu i wklepać atak będąc w najwyższym punkcie.
Ciosy specjalne
- qcf+P - Gou Hadouken
Jest to fireball, identyczny jak w przypadku Kena i Ryu.
- qcf+P (w powietrzu) - Zankuu Hadouken
W zależności od tego, który P naciśniemy, zmieni się kąt i prędkość projectile'a. Większość graczy używa LP w najwyższym punkcie skoku,na przeciwniku stojacym w rogu ekranu. Po wylądowaniu, najlepiej jest wykonać jakiekolwiek uderzenie na low.
- hcb+P - Shakunetsu Hadouken
Ten projectile leci znacznie szybciej niż w Street Fighter Third Strike. Akuma zbiera siły (co zajmuje chwilę) i wypuszcza fireballa. Wersja z HP uderza trzy razy, z MP dwa, z LP raz.
- p, d, dp +K - Hyakki Shuu
W zależności od naciśnietego kopniaka, Akuma pokona mniejszy lub wiekszy dystans. Po wykonaniu Hyakki Shuu w powietrzu, możemy przejść do"
- Dive Kick - naciskamy K
- Hammer Fist (armor breaking) - naciskamy P.
- Rzut - naciskamy LP+LK.
- qcb+K - Tatsumaki Zankuu Kyaku (armor breaking)
Może być użyty również w powietrzu. Jeśli wejdzie, przewróci przeciwnika, a jeśli nacisniemy MK lub HK to Akuma uderzy kilka razy. LK używamy gdy chcemy rozpocząć juggle'a. Następnie możemy kontynuowac combo atakując HP Shoryuken.
- p, d, dp+P - Shoryuken
Atak o wysokim priorytecie. Od wciśnietego puncha zależy siła, zasięg oraz liczba uderzeń. LP jest najsłabsze, ale jeśli nie trafi to nie jesteśmy narażeni na countera . Atak ten jest dobry na skaczących przeciwników. HP ma największy zasięg i uderza 3 razy. Dobrze kończy juggle i combosy, a jeśli mamy dobry timing to spokojnie możemy nim zdejmować nadlatujących przeciwników. Jeśli jednak nie trafimy, przygotujmy się na spore obrażenia. MP zadaje dwa obrażenia i ma średni zasięg.
- p, d, dp + 3xP lub 3xK - Ashura Senkuu
Ruch joyem możemy odwrócić by wykonać teleport do tyłu. Wersja z P zabierze nas na drugi koniec ekranu, a wersja z K umieści nas mniej więcej w polowie. Ten ruch ma znacznie mniejsze opóźnienie niż w SF3 Third Strike, przez co Akuma nie musi obawiać się żadnego countera .
Ataki Ex
- qcf+2xP - Ex Gou Hadouken
Dwu hitowa wersja normalnego fireballa. Według niektórych graczy ruch ten jest zupełnie nieprzydatny. Zadaje podobne obrażenia co zwykły fireball, a ten nie zabiera paska Super.
- qcf+2xP (w powietrzu) - Ex Zankuu Hadouken
Podwójny fireball, który jeśli trafi to tylko raz. Od wciśniętych 2xP zależy kąt projectila.
- hcb+2xP - Ex Shakunetsu Hadouken
- p, d, dp+2xK - Ex Hyakki Shuu
- qcb+2xK - Ex Tatsumaki Zankuu Kyaku (armor breaking)
Wykonując ten atak obracamy się w miejscu. Jeśli przeciwnik jest dostatecznie blisko, otrzyma kilka uderzeń.
- d, dt, t+2xK (w powietrzu) - Ex Tatsumaki Zankuu Kyaku
- p, d, dp+2xP - Ex Shoryuken
Super Combo
- LP, LP, p, LK, HP - Shun Goku Satsu (armor breaking)
To Combo jest bardzo szybkie. Szybsze niż poprzednio i zabiera około 30 % energii przeciwnikowi (w zależności od postaci). Przechodzi przez normalne ataki (z wyjatkiem fireballa) i wchodzi nawet jeśli stoimy na drugim końcu ekranu.
Ultra Combo
- LP, LP, t, LK, HK - Shun Goku Satsu (armor breaking)
Przechodzi przez fireballa i zabiera 60% energii przeciwnika (jeśli pasek revenge jest pełny). Jedynym sposobem ucieczki jest podskok lub przeskok nad.
Combo
- MK (z powietrza), HP, cancel LK Hurricane Kick, HP Shoryuken.
- HK (z powietrza), MK (kucając), cancel HP Hadouken.
![]() | ![]() |
Komentarze czytelników
zanonimizowany653201 Legend
przyda mi się ten poradnik
Paczis Pretorianin
Spoko poradnik trochę ciężko na początku skapować z tymi wyjaśnieniami ale jak sie załapie to idzie świetnie!
zanonimizowany640077 Legionista
no fajny poradnik ale jak to sie robi?
zanonimizowany577349 Pretorianin
Fajny poradnik, brawo GOL.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



