Nowy/The New Kid in Town | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
Aktualizacja:
Nowy/The New Kid in Town

Po stworzeniu postaci i obejrzeniu wprowadzenia rozpoczniesz grę w swoim pokoju. Pierwszym zadaniem jest wyjście na dwór i znalezienie jakichś nowych przyjaciół. Zanim to jednak zrobisz warto rozejrzeć się po swoim domu i dokładnie go przeszukać. Jest to wspólny wątek dla całej gry, więc warto abyś od razu odruchowo nauczył się przeglądać wszystkie szafki i schowki. Bardzo ułatwisz sobie w ten sposób rozgrywkę zapewniając sobie stały dopływ gotówki i różnych użytecznych przedmiotów. Zawsze rozglądaj się po całej lokacji, w której przebywasz i szukaj żółtego koloru na klamkach itp. Po tym kolorze rozpoznasz, że możesz otworzyć dany przedmiot, lub wejść z nim w interakcję w inny sposób. Większość domów w grze używa tego samego modelu, więc bardzo szybko nauczysz się, gdzie warto zaglądać. W swoim pokoju znajdziesz również schowek, w którym możesz przechowywać przedmioty, które chcesz zachować na później. Dodatkowo w łazience korzystając z "minigry" na ubikacji możesz zaopatrzyć się w bobka, którym później możesz rzucić w przeciwnika w walce, by go obrzydzić. Po rozejrzeniu się po domu wyjdź na dwór. Alternatywnie, jeśli będziesz zbyt długo zwlekał z wyjściem, twój tata wyrzuci cię za drzwi.

Na zewnątrz skieruj się na prawo, gdzie natrafisz na Buttersa toczącego nierówny bój ze złowrogim elfem. Butters zdaje się przegrywać i przydałaby mu się pomoc. Podejdź do elfa i uderz go, by go przepędzić. Butters zostanie twoim pierwszym znajomym na Facebooku. Regularnie rosnąca lista znajomych jest niezbędna by odblokowywać nowe umiejętności swojej postaci, dlatego kolejnym nawykiem, który warto nabyć powinno być rozmawianie z każdym nowo napotkanym mieszkańcem miasteczka, wliczając w to zarówno dzieci jak i dorosłych. Niektóre osoby są na tyle elitarne, że nie będą chciały zostać twoimi znajomymi, dopóki nie powiększysz odpowiednio swojej dotychczasowej listy.
Udaj się za Buttersem do twierdzy Kupa Keep, by poznać Wielkiego Czarodzieja.

U Cartmana możesz rozejrzeć się po twierdzy. Później będziesz musiał wybrać swoje imię i swoją klasę. O ile, jak się okaże, na swoje imię nie masz wielkiego wpływu, o tyle wybór klasy jest już istotny i stały, więc nie będziesz mógł jej już zmienić. Szczegółowe informacje o poszczególnych klasach i ich zdolnościach znajdziesz w odpowiednim rozdziale poradnika. Gdy wybierzesz klasę udaj się do Clyde'a i kup od niego broń (wystrzegaj się plotek o ile nie chcesz stracić 2$) odpowiednią dla swojej postaci.

Czas na samouczek walki. Choć jest ona turowa, to jednak ma w sobie elementy zręcznościowe i wymaga szybkiej reakcji w odpowiednich momentach. Na początek musisz po prostu uderzyć przeciwnika. Wybierz swoją broń, kliknij na Clydzie i obserwuj swoją postać. Gdy podbiegnie do przeciwnika twoja broń zaświeci przez moment. Wtedy musisz kolejny raz wcisnąć przycisk ataku. Jeśli zrobisz to zbyt wcześnie, lub zbyt późno, uderzenie straci na impecie i będzie dużo słabsze. Powtarzaj klikanie za każdym razem, gdy zobaczysz podświetlenie.
Po wykonaniu podstawowe ataku użyj ataku na maksa. Zasada działania jest taka sama.

Czas na turę Clyde'a. Musisz zablokować uderzenie. Gdy zacznie na ciebie biec, zauważysz w pewnym momencie świecący okrąg pod nogami swojej postaci. Wtedy musisz wcisnąć przycisk bloku, by zminimalizować swoje obrażenia.
Teraz czas na użycie umiejętności specjalnej, która będzie zależna od klasy, którą wybrałeś:
-Wojownik: kliknij przycisk ataku, by podrzucić piłkę. Gdy zacznie opadać, kliknij ponownie by uderzyć w nią kijem;
-Mag: klikaj systematycznie przycisk ataku;
-Złodziej: kliknij atak za każdym razem, gdy twoja broń się podświetli;
-Żyd: klikając szybko na zamianę lewo i prawo zacznij kręcić swoją procą robiąc kółka (na padzie po prostu rób okręgi w lewo drążkiem analogowym), gdy proca się podświetli, wciśnij przycisk ataku.
Po wykonaniu ataku specjalnego walka zacznie działać już na normalnych zasadach. Clyde zacznie atakować podwójnie (wciskaj blok za każdym razem, gdy zauważysz podświetlenie), a potem przyjdzie twoja tura, więc wyprowadź któryś z ataków, których się nauczyłeś. Nie powinieneś mieć problemów z szybkim pokonaniem przeciwnika. Po walce udaj się za Cartmanem by zobaczyć Kijek Prawdy.

KKK zostanie zaatakowane przez elfy. Jest to finałowa część samouczka. Musisz stoczyć trzy pojedynki (by jakiś rozpocząć po prostu podejdź do któregoś elfa i go uderz, do kogo podejdziesz najpierw nie ma znaczenia, bo walki są zawsze w tej samej kolejności):
1. Walka z wojownikiem i łucznikiem. Tu nauczysz się kontratakować po bloku. Po zblokowaniu ataku przeciwnik się przewróci. Wtedy kliknij przycisk ataku, by uderzyć go, gdy leży. Obu przeciwników powinieneś łatwo ściągnąć umiejętnością specjalną. W razie potrzeby wspomóż się atakiem na maksa;
2. Wojownik i łucznik 2. Wojownik wejdzie w pozycję riposty. Oznacza to, że skontruje każdy atak wręcz. Takich delikwentów musisz neutralizować za pomocą łuku lub umiejętności specjalnych. Użyj łuku i strzel w łucznika. Gdy pozbędziesz się łucznika, wojownik wejdzie w pozycję odbicia, co z kolei znaczy, że odbije każdy strzał z łuku, ale jest podatny na atak wręcz i umiejętność specjalną. Wykończ go wykorzystując jedno lub drugie;
3. Dwóch wojowników. Jeden z przeciwników schowa się za tarczą. Tarcza jest w stanie zablokować określoną ilość ataków, bez względu na to jak mocnych. Dlatego najlepiej niwelować je umiejętnościami, które robią dużo uderzeń jednocześnie. Użyj podstawowego ataku. Pierwszy cios powinien zbić tarczę, a drugi pozbyć się przeciwnika. Drugi wojownik ma z kolei wysoki pancerz, więc taktyka będzie odwrotna. Zastosuj atak na maksa, by się przez niego przebić.
Po ostatniej walce elfy się wycofają. Jak się jednak okaże udało im się zdobyć Kijek Prawdy. By go odzyskać musisz zebrać trójkę największych wojowników królestwa, Tweeka, Tokena i Criaiga.
0
- South Park: Kijek Prawdy - poradnik do gry
- South Park: Kijek Prawdy - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Porady ogólne | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Mapa South Park - Wschód | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Mapa South Park - Zachód | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Nowy/The New Kid in Town | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Do broni/Call the Banners (1) Token | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Do broni/Call the Banners (2) Tweek | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Do broni/Call the Banners (3) Craig | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Bard/The Bard | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Kosmiczne uprowadzenie/Alien Abduction | Opis przejścia
- Pozyskaj nowych sojuszników/Gain New Allies | Opis przejścia
- Zaatakuj szkołę/Attack the School | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Pokonaj majtkowe gnomy/Defeat the underpants gnomes | Opis przejścia
- Zawieranie sojuszy/Forging Alliances | Opis przejścia
- Dokop Clyde'owi!/Beat Up Clyde! | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Zdrada od wewnątrz/Betrayal from Within | Opis przejścia w South Park - Kijek Prawdy
- Opis przejścia
- South Park: Kijek Prawdy - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany993963 Legionista
Mam nadzieję, że Ci ulżyło...
zanonimizowany995216 Junior
Mam problem z misją ,w której muszę zmylić strażników. Klikam G ale zamiast Podstępnego Psikacza wyskakuje mi Prukoczar w tym kółeczku po lewej na dole. Wie ktoś jak mam to naprawić?
suhardus Junior
Witam, od pewnego czasu mam pewien problem, a mianowicie, gdy korzystam ze zdolności specjalnych kogoś z drużyny nie pojawia się błysk który określa moment uderzenia i w rezultacie cały czas jest "za późno" (próbowałem już w różnych momentach - bez efektu) na początku ten problem nie występował i błysk był. Dodam jeszcze, że u głównej postaci tego problemu nie ma.
papo9876 Junior
Ej wie ktoś gdzie są części do stroju wiedźmy najlepiej tułów i gdzie jest taka broń co wygląda jak sztylet taki duży
KillereQ18 Junior
gdzie znaleźdć spirytuz???? do walki z bakteriom.
A_wildwolf_A Senator
wszystkie potrzebne rzeczy do walki z extra potworkami dostanie od brata ojca Stana
hans82 Junior
proszę o pomoc gdzie mogę znaleźć pancerz wiedźmy mam już czapkę i rękawice
MarshallPL44 Chorąży
Mam problem w statku kosmicznym. A mianowicie, ta część w której ufoludki wkładają nam sondę do tyłka. Ta biała idzie łatwo, ale ta czarna. No po prostu wciskam najszybciej jak mogę, ale i tak się nie udaje. Ktoś pomoże?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
