Alpha Centauri: Zarządzanie społeczeństwem
Aktualizacja:
Właściwości naszego społeczeństwa opisane są za pomocą dziesięciu współczynników:
- Economy - im większy współczynnik tym więcej otrzymujemy energii za każde pole, na którym pracują nasi mieszkańcy i za każdą bazę;
- Efficiency - opisuje efektywność naszego społeczeństwa; im większa efektywność, tym mniejsze marnotrawstwo energii;
- Morale - im większy współczynnik, tym większe morale mają nasze jednostki;
- Growth - im większy współczynnik, tym szybciej w bazach rodzą się nowi mieszkańcy;
- Industry - im większy współczynnik, tym szybciej budujemy budynki i nowe jednostki;
- Planet - im większy współczynnik, tym mniejsze zniszczenia ekologiczne;
- Police - im większy współczynnik, tym więcej jednostek w każdej bazie może pełnić funkcję policji( policja zapobiega buntom dron); bardzo niski współczynnik Police, sprawia że mieszkańcy buntują się gdy nasze jednostki są oddalone od baz macierzystych;
- Probe - im większy współczynnik, tym nasze Probe Teams są skuteczniejsze i przeciwnikowi trudniej jest podejmować działania szpiegowskie przeciwko nam;
- Support - im większy współczynnik, tym utrzymanie jednostek jest tańsze;
- Research - im większy współczynnik, tym szybciej dokonujemy odkryć naukowych.
Typy zarządzania społeczeństwem
Zarządzanie społeczeństwem opiera się na 4 dziedzinach: Polityce, Ekonomii, Wartościach i Społeczeństwie Przyszłości. Negatywne efekty jednego typu zarządzania możemy wyeliminować za pomocą typu zarządzania z innej dziedziny.
Polityka:
- Frontier: podstawowa polityka, żadnych plusów i minusów;
- Police State:modyfikatory: +2 Support, +2 Police, -2 Efficiency, doskonała polityka podczas wojny;
- Democratic: +2 Efficiency, +2 Growth, -2 Support, doskonała polityka na czas pokoju;
- Fundamentalist: +2 Probe, +1 Morale, -2 Research, wybieramy tylko wtedy, gdy nastawiamy się na walkę za pomocą Probe Teams, w innych przypadkach nie polecam.
Ekonomia:
- Simple: podstawowa ekonomia, bez modyfikatorów;
- Free market: modyfikatory: +2 Economy, -3 Planet, -5 Police, najlepsza ekonomia do wyboru w przypadku, gdy nasze państwo zakończyło fazę ekspansji i skupiamy się na rozwoju ekonomicznym;
- Planned: modyfikatory: +2 Growth, +1 Industry, -2 Efficiency, najlepsza ekonomia w początkowej fazie rozwoju;
- Green: modyfikatory: +2 Efficiency, +2 Planet, -2 Growth, warto wybierać tylko wtedy, gdy chcemy mieć małe zniszczenia ekologiczne i chcemy łapać Mind Worms.
Wartości:
- Survival: bez modyfikatorów;
- Power: modyfikatory: +2 Support, +2 Morale, -2 Industry, warto wybrać ten typ zarządzania podczas wojny;
- Knowledge: modyfikatory +2 Research, +1 Efficiency, -2 Probe, wybieramy wtedy, gdy zależy nam na szybkim rozwoju naukowym a inne wartości są niedostępne;
- Wealth: modyfikatory: +1 Economy, +1 Industry, -2 Morale, najlepsza wartość podczas fazy rozwoju gospodarczego.
Społeczeństwo przyszłości:
- None: bez modyfikatorów;
- Cybernetic: modyfikatory: +2 Efficiency, +2 Planet, +2 Research, -3 Police, bardzo dobry typ zarządzania podczas fazy rozwoju gospodarczego, jednak trzeba uważać na bunty dron; znakomicie sprawdza się, gdy wybudowaliśmy Tajny Projekt The Network Backbone; zmniejsza marnotrawstwo, które jest duża bolączką wielkich państw;
- Eudaimonic: modyfikatory: +2 Economy, +2 Growth, +2 Industry, -2 Morale, bardzo dobry typ zarządzania podczas fazy rozwoju gospodarczego, dla mniejszych państw lepszy nawet od Cybernetic;
- Though control: modyfikatory: +2 Morale, +2 Police, +2 Probe, -3 Support, przydatny tylko wtedy, gdy mamy duża armię, za pomocą której chcemy utrzymać spokój w naszym państwie.
- Sid Meier's Alpha Centauri - poradnik do gry
- Sid Meier's Alpha Centauri: Poradnik do gry
- Alpha Centauri: Rozpoczęcie nowej gry
- Alpha Centauri: Wybór frakcji
- Alpha Centauri: Początek gry
- Alpha Centauri: Środkowa faza gry
- Alpha Centauri: Rozwój gospodarczy
- Alpha Centauri: Rozwój technologiczny
- Alpha Centauri: Ekologia i walka z obcymi formami życia
- Alpha Centauri: Wojna
- Alpha Centauri: Dyplomacja
- Alpha Centauri: Tajne projekty
- Alpha Centauri: Zarządzanie społeczeństwem
- Alpha Centauri: Słowo na koniec
- Sid Meier's Alpha Centauri: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zarith Legend
pochwalam ideę publikowania poradników do staroci, ale mam jedno zastrzeżenie: ten poradnik jest za krótki!!! nie przeczytałem go całego - nie mam abonamentu - ale mam na dysku alphę centauri więc wiem:) po prostu, za mało stron aby poradnik był kompletny -- gra jest naprawde skomplikowana:)
zanonimizowany138431 Legend
Podniosę wątek, bo chciałbym się zapytać - gdzie poza allegro dostanę w Polsce tę gierkę?
MOD Generał
Conroy>>Ja kupiłem w Empiku z serii Collector (seria gier Electronic Arts) już dawno bo w listopadzie 2003 roku za 19.90zł.
zarith>>Właśnie dlatego że gra jest skomplikowana ,pełny poradnik do niej zajmowałby z 200 stron.Poza tym ta gra nie jest tak trudna nawet na wyższych poziomach trudności jak Civilization 3,wystarczy postępować według paru schematów i bez problemu można wygrać na każdym poziomie trudności.
Lindil Senator
Z całym szacunkiem dla autora - poradnik do Alphy Centauri, który uważam za wyczerpujący:
zanonimizowany138431 Legend
MOD--> Obleciałem już wszystkie Empiki i Media Markty w trójmieście. Również nigdzie w necie nie mogę tego zdobyć. Nie chcę ściągać, ale chyba nie mam wyboru jeśli chcę w to zagrać.
zanonimizowany138431 Legend
Pfff, nawet torrenta nie mogę z tą grą znależć. Kurcze, Alpha Centauri to jakiś temat tabu?! Kastrują za granie w to?
Lindil Senator
Faktycznie, legalnie już kupić praktycznie nie można. Use the osiołek... Jest tam również dodatek, który w Polsce nie doczekał się nawet dystrybutora.
zanonimizowany178442 Chorąży
Chyba da sie to kupi na www.fajny .pl
Goomich Konsul
Jak można jednocześnie wsadzić do bloku militarnego Gajanki ( -1 Morale, -1 Police) i Spartan (+2 Morale, +1 Police)?
MOD Generał
Goomich>>Bo obydwie nacje są lepsze na małych mapach niż dużych i w krótkiej grze niż dłuższej.Krótka gra i małe mapy to raczej taktyka podboju.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
