Alpha Centauri: Początek gry
Aktualizacja:
Grę rozpoczynamy z jedną kolonią i z jednostką Scout Patrol. Patrolem odkrywamy nieznaną okolicę, a w kolonii każemy rozpocząć produkcję Colony Pod (służą do budowy kolejnych kolonii). Po pierwszej turze zostaniemy zapytani, nad jakim odkryciem mają pracować nasi naukowcy. Najlepiej jest wybrać technologię Centauri Ecology, która pozwoli nam budować jednostki formerów, które są kluczem w rozwoju kolonii. Po wybudowaniu Colony Poda wysyłamy go w najlepsze miejsce pod budowę nowej bazy. Miejsce na nową kolonię powinno mieć dostęp do składników odżywczych (nutrients - są na mapie w miejscach, gdzie widać zielony kolor), dzięki temu koloniści nie zginą z głodu. Dobrą okolicą dla nowej bazy są pola z rzeką, które dają bonus do produkcji energii. Należy unikać pól, które pokryte są grzybem (pola z czerwonym kolorem) ponieważ utrudniają one rozwój bazy. Bazy najlepiej budować w odległości 4 kwadratów od siebie. Dzięki temu nie będą przeszkadzały sobie nawzajem w rozwoju.
Po wybudowaniu nowej bazy, każemy budować w niej i bazie macierzystej jednostki Scout Patrol, które będą bronić bazy przed atakami Mind Worms. Następnie w obu bazach budujemy znowu Colony Pod, które wysyłamy, aby zbudowały nowe bazy. Jeśli możemy budować formerów, każemy budować je w bazach, które już zbudowały jednego Colony Poda i budujemy kopalnie i farmy na terenach przyległych do naszych baz. Całą operację powtarzamy, dopóki nie zbudujemy 20-40 baz (na dużych mapach). Po pewnym czasie nie opłaca się budować już w starych bazach Colony Podów, ponieważ za długo trwa ich podróż do terenów, na których chcemy zakładać nowe bazy. W starszych bazach budujemy formerów, którzy będą budować drogi łączące nasze kolonie. Budowa dróg umożliwi łatwiejszą obronę baz przed atakami Mind Worms. Nadszedł czas na budowę budynków i tajnych projektów (Secret Projects). Budynkiem, który warto wybudować na początku jest Recycling Tanks, który daje bazie dodatkowe zasoby. Korzystając z zasobów energii warto przyśpieszać na początku budowę nowych Colony Podów, formerów i budynków, dzięki temu szybciej rozwinie się nasze państwo. Na początku gry nie warto wdawać się w konflikty militarne, chyba że nie mamy już gdzie budować naszych baz, a ich liczba jest mała (mniej niż 10) i napotkaliśmy przeciwnika bardzo szybko. Wtedy trzeba jak najszybciej zbudować w bazach siłę uderzeniową. Najlepiej do tego nadadzą się jednostki typu Rover. Ich podstawową zaletą jest szybkość. Dzięki temu, że nasze bazy połączone są drogami szybciej dotrą na linię frontu. Po wyprodukowaniu odpowiedniej liczby jednostek (w początkowej fazie gry wystarczy 7-10), przemieszczamy je w stronę granicy wroga. Nasz atak skupiamy po kolei na każdej bazie wroga. Ważne jest, aby nie rozpraszać sił. Możemy wroga zniszczyć, zostawić mu jedną bazę (jego głos przyda się w przyszłości podczas głosowania w radzie planety) lub zdobyć tyle miast, ile uznamy za stosowne.
Po zbudowaniu około 40 baz na dużych mapach, możemy zakończyć fazę ekspansji i przestać budować nowe bazy. Na mniejszych mapach wystarczy 10-20 miast.
- Sid Meier's Alpha Centauri - poradnik do gry
- Sid Meier's Alpha Centauri: Poradnik do gry
- Alpha Centauri: Rozpoczęcie nowej gry
- Alpha Centauri: Wybór frakcji
- Alpha Centauri: Początek gry
- Alpha Centauri: Środkowa faza gry
- Alpha Centauri: Rozwój gospodarczy
- Alpha Centauri: Rozwój technologiczny
- Alpha Centauri: Ekologia i walka z obcymi formami życia
- Alpha Centauri: Wojna
- Alpha Centauri: Dyplomacja
- Alpha Centauri: Tajne projekty
- Alpha Centauri: Zarządzanie społeczeństwem
- Alpha Centauri: Słowo na koniec
- Sid Meier's Alpha Centauri: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zarith Legend
pochwalam ideę publikowania poradników do staroci, ale mam jedno zastrzeżenie: ten poradnik jest za krótki!!! nie przeczytałem go całego - nie mam abonamentu - ale mam na dysku alphę centauri więc wiem:) po prostu, za mało stron aby poradnik był kompletny -- gra jest naprawde skomplikowana:)
zanonimizowany138431 Legend
Podniosę wątek, bo chciałbym się zapytać - gdzie poza allegro dostanę w Polsce tę gierkę?
MOD Generał
Conroy>>Ja kupiłem w Empiku z serii Collector (seria gier Electronic Arts) już dawno bo w listopadzie 2003 roku za 19.90zł.
zarith>>Właśnie dlatego że gra jest skomplikowana ,pełny poradnik do niej zajmowałby z 200 stron.Poza tym ta gra nie jest tak trudna nawet na wyższych poziomach trudności jak Civilization 3,wystarczy postępować według paru schematów i bez problemu można wygrać na każdym poziomie trudności.
Lindil Senator
Z całym szacunkiem dla autora - poradnik do Alphy Centauri, który uważam za wyczerpujący:
zanonimizowany138431 Legend
MOD--> Obleciałem już wszystkie Empiki i Media Markty w trójmieście. Również nigdzie w necie nie mogę tego zdobyć. Nie chcę ściągać, ale chyba nie mam wyboru jeśli chcę w to zagrać.
zanonimizowany138431 Legend
Pfff, nawet torrenta nie mogę z tą grą znależć. Kurcze, Alpha Centauri to jakiś temat tabu?! Kastrują za granie w to?
Lindil Senator
Faktycznie, legalnie już kupić praktycznie nie można. Use the osiołek... Jest tam również dodatek, który w Polsce nie doczekał się nawet dystrybutora.
zanonimizowany178442 Chorąży
Chyba da sie to kupi na www.fajny .pl
Goomich Konsul
Jak można jednocześnie wsadzić do bloku militarnego Gajanki ( -1 Morale, -1 Police) i Spartan (+2 Morale, +1 Police)?
MOD Generał
Goomich>>Bo obydwie nacje są lepsze na małych mapach niż dużych i w krótkiej grze niż dłuższej.Krótka gra i małe mapy to raczej taktyka podboju.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
