Resident Evil 5: Civilian Checkpoint (1-1)
Aktualizacja:
Civilian Checkpoint (1-1)
Stawiając pierwsze kroki, nie możemy wyciągnąć broni, ani przejść do okna ekwipunku. Wykorzystajmy ten czas na przyzwyczajenie się do sterowania i wybrania najlepszego dla nas układu przycisków. Gdy to zrobimy, udajemy się do rzeźnika, znajdującego się na samym końcu drogi. Przechodzimy przez drzwi.
![]() | ![]() |
Rozmawiamy z naszym łącznikiem. Po obejrzeniu cut-scenki, udajemy się w strone świecącej srebrnej walizki, leżącej na stole. Otwieramy ją i zbieramy naszą pierwszą i podstawową jednocześnie broń - pistolet M92F. Zarówno Sheva, jak i Chris będzie z niej teraz korzystać. Zbieramy złoto , ukryte w drewnianych skrzyniach i wychodzimy ze sklepu. Możemy także przeczytać kilka dokumentów, rozrzuconych po sklepie. Kierujemy się jedyną, możliwą ścieżką.
![]() | ![]() |
Poruszając się naprzód, znajdziemy zarżnięte zwierzę. Przy bliższym kontakcie, odkryjemy że jest ono jeszcze ciepłe. Idąc prosto, następnie w prawo, dojdziemy do ślepego zaułku, więc wchodzimy do budynku, do którego drzwi znajdują się obok martwego zwierzęcia. Wewnątrz znajdziemy dwa Green Herbs . Jeśli je połączymy zwiększymy ich efekt. Opuszczamy to pomieszczenie i przechodzimy przez czerwone drzwi. Usłyszymy głośny krzyk. Pierwsza walka czeka na nas za rogiem.
![]() | ![]() |
Wchodzimy do domku i widzimy dwóch maijinów, trzymających bezbronnego mieszkańca wioski. Gdy się przemieni, zostaniemy zaatakowani. Szanse na to, że w niego trafimy za nim nas złapie, są bardzo niewielkie, więc by uniknąć obrażeń, ruszamy, szybko, lewą gałką analogową. W kolejnym pomieszczeniu znajdziemy amunicję, leżącą na półce. Przez okno, wychodzimy na zewnątrz. Idąc aleją, zostaniemy zaatakowani przez większą grupę przeciwników. Nie walczymy z nimi, tylko obracamy się i biegniemy do najbliższego budynku (możemy oczywiście walczyć z maijinami, jeden z nich upuści drogocenny Topaz , ale nie robimy tego przy pierwszym przechodzeniu gry).
![]() | ![]() |
Po ucieczce, zbieramy Red Herb oraz Grenade. Przy pomocy partnera, forsujemy metalowe drzwi i wchodzimy do kolejnego pomieszczenia. W beczkach znajdujemy złoto. Używamy noża by je zniszczyć. Jedynym wyjściem z tej lokacji jest właz, prowadzący do podziemnego tunelu. Biegniemy na jego drugą stronę i wchodzimy po drabinie. Zbieramy amunicję i Green Herb i przechodzimy przez drzwi.
![]() | ![]() |
Biegniemy ścieżką, prowadzącą w dół. Skaczemy i zgarniamy skarby , znajdujące się przed domem. Oglądamy cut-scenkę. Musimy teraz odeprzeć atak kilkudziesięciu przeciwników. Mamy do wyboru dwie opcje. Możemy ufortyfikować się w domu, zastanawiając półkami, drzwi i okno, a stojąc w otwartych drzwiach, strzelać do wszystkich wpadających do środka.
![]() | ![]() |
Po jakimś czasie, przeciwnik wyposażony w ogromny topór, rozwali ścianę. Musimy więc jak najszybciej opuścić dom. Naszym zadaniem jest teraz czekanie na posiłki. Najlepiej jest pozostać w ruchu, a strzelając w czerwone beczki, pozbywać się kolejnych fal przeciwników. Zbieramy wszystko co tylko wpadnie nam w ręce: Green Herb , Red Herb , amunicję i przede wszystkim pistolet maszynowy VZ61 , który ukryty jest srebrnej walizce, w górnym, prawym rogu lokacji. Przy jego pomocy, załatwiamy oponenta z toporem. Ołów bardzo mu smakuje, ale gdy padnie, zostawi po sobie wartościowy Gold Ring .
![]() | ![]() |
Gdy nadejdzie odpowiedni czas, włączy się cut-scenka a ten etap się zakończy.
- Resident Evil 5 - poradnik do gry
- Resident Evil 5: Poradnik do gry
- Resident Evil 5: Opis przejścia
- Resident Evil 5: Civilian Checkpoint (1-1)
- Resident Evil 5: Public Assembly (1-2)
- Resident Evil 5: Storage Facility (2-1) (1)
- Resident Evil 5: Storage Facility (2-1) (2)
- Resident Evil 5: Train Station (2-2)
- Resident Evil 5: Savanna (2-3)
- Resident Evil 5: Marchlands (3-1)
- Resident Evil 5: Execution Ground (3-2) (1)
- Resident Evil 5: Execution Ground (3-2) (2)
- Resident Evil 5: Caves (4-1) (1)
- Resident Evil 5: Caves (4-1) (2)
- Resident Evil 5: Worship Area (4-2)
- Resident Evil 5: Underground Garden (5-1)
- Resident Evil 5: Experimental Facility (5-2) (1)
- Resident Evil 5: Experimental Facility (5-2) (2)
- Resident Evil 5: Uroboros Research Facility (5-3) (1)
- Resident Evil 5: Uroboros Research Facility (5-3) (2)
- Resident Evil 5: Ship Deck (6-1)
- Resident Evil 5: Main Deck (6-2)
- Resident Evil 5: Bridge Deck (6-3)
- Resident Evil 5: Opis przejścia
- Resident Evil 5: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Daremny poradnik.
W ogóle nie opisana ostatnia walka, na easy musiałem kminić kilka godzin i bez filmiku nie dał bym rady.
Grając Shevą w ostatniej walce podczas QTE trzeba na prawdę baaardzo szybko wciskać guzik.
Jakiś filmik na YouTube obejrzyj, jak ktoś przechodzi ten poziom.
kto wie jak przejsc chapter 6.6
JA NP MAM PROBLEM ZE ZLOKALIZOWANIEM EMBLEMATOW
a te zdjecia wcale mi nie pomagaja
Beznadziejny opis ostatniej walki, stracilem blisko godzine probujac postepowac wedle poradnika i okazalo sie, ze trzeba to zrobic w inny sposob. Dobrze, ze wszedlem na inna strone i sie o tym dowiedzialem, bo obwinialbym wylacznie siebie o brak zdolnosci manualnych. Jesli juz kazecie sobie za cos placic niech to bedzie wykonane porzadnie.
jak zdobyc bsaa emblem 17 i 30
Mam takie pytanie w ostatecznej walce bossem trzeba wskoczyć na głaz który się przewróci?
witam w tym poradniku jest mały błąd jezeli chodzi o BSAA Emblem numer 20 i 21 autor podaje te samo miejsce w tym przypadku:)
Nawet dobry poradnik. Dzięki niemu udało się łatwiej przejśc calą gre. Dzięki Mikas.
Próbuje i próbuje ale wpaść te osiągnięcie nie chce, próbuje ciągle na rozdziale 1-2 z tą elektrowienką. Lecz zauważyłem gdy Sheva mnie uleczy, nie wciskam niczego, a Chris i tak sam dziękuje. Może to tego wina?
Potem już będzie coraz mniej fajnie. No chyba, że jesteś bezkrytycznym maniakiem serii RE. W takim przypadku - przepraszam.
RE 5 miażdży! Jestem dopiero w 2-2, ale jest fajnie. Z bratem przechodzimy. W 4 grałem na PS2 i była jakby lepsza, ale wiadomo, cała ta nowa generacja psuje gry. :D
Re 5 to najgorsza część serii.
Klimatu zero. Horroru zero. Tylko strzelanie i zero strachu.
To nie powinno nawet mieć nazwy resident evil, bo to jakaś strzelanka, a nie horror.
Ale wiadomo od Re 4 seria się popsuła choć RE 4 i tak lepsze od RE 5 i RE 6.
RE 1 1996 - 10/10
RE 2 1998 - 9,5/10
Re 3 1999 - 8,5/10
RE code veronica 2000 -9/10
RE 1 remake 2002 - 10/10
RE 0 2002 - 9/10
RE 4 2005 - 8,5/10
RE 5 2009 - 7/10
RE 6 2012 - 7,5/10
RE Revelations 2012 - 7,5/10
RE Revelations 2 2015 - 7,5/10
RE 7 2017 - 9/10
No bo widzisz... grałeś z nastawieniem na horror. Niestety z horrorem to nie ma wiele wspólnego. W tym aspekcie również ta gra mnie zawiodła, ale reszta w pełni zadowalająca :)
Dobrych TPP nigdy za wiele, a na ten czekałem cztery lata i na pewno jeszcze przez długi czas będę grał na MP :)
Prisonbull - ja cię podziwiam. To tak na marginesie.
Ta gra robi się nudna mniej więcej od 5 rozdziału. Zmęczyłem ją do końca (samo zakończenie zapożyczone ze znakomitego "Condemned 2") i z ulgą zabrałem się za "F.E.A.R.2".
jedyne czego brakuje w tym poradniku to lista i opis osiągnięć/trofeów(X360/PS3)
Who Do You Trust?
Build up a certain level of trust with your partner.
30 Punktów
Najłatwiej Osiągnięcie zrobić wgrywając grę i dając Shevie dużo leczniczych miksturek. Następnie
pozwalamy ranić się przeciwnikom tak, by Sheva mogła nas często leczyć. Po każdym „zabiegu” leczenia wciskamy przycisk B, by jej podziękować. Po kilkunastu takich próbach Osiągnięcie powinno wpaść.
Dziobi2000 -> o to ci chodziło...??
Jeszcze cię to boli? Oj jeśli poczułeś się gorszy to przepraszam...
Dziobi2000 - dajesz partnerce dużo ziółek i dajesz się ranić. Jak będzie ci je dawać wciskaj B (X360) lub kółko (Ps3)
Ja skatowałem re5 na wszystkich 4 trybach trudnosci, gra fajna ale banalnie łatwa od poprzedników. Został mi jeden achievment do wykonania, jak ktos wie jak szybko zaliczyc "Build A Certain Level of Trust" (x360) niech da znać na pw.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














