Penumbra Black Plague: Część 1

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Część I

1 - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry
Weź znajdującą się w jednej z szafek monetę [#01 ] - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry

Weź znajdującą się w jednej z szafek monetę [#01 ]. Teraz podejdź do biurka. Z szuflad w [#02 ] zabierz notatkę oraz racę. Wsadź zabraną wcześniej monetę do imadła [#03 ]. Przekręć wajchę imadła tak, by zagnieść monetę.

2 - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry
Odsuń metalową półkę z rogu pomieszczenia - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry

Odsuń metalową półkę z rogu pomieszczenia. Tam - na śrubkach kraty szybu wentylacyjnego [#04 ] - użyj znalezionej wcześniej monety. Po wyjściu z szybu zabierz leżącą na podłodze notatkę. Zwróć uwagę na automat [#05 ]. Zabierz znajdujące się koło niego baterie i flarę. Na drugim końcu pomieszczenia (przy czarnych skrzyniach) również znajdziesz baterie. Wejdź do dalszej części szybu.

3 - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry
Przy rozwidleniu idź w kierunku na wprost szybu - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry

Przy rozwidleniu idź w kierunku na wprost szybu. Dojdziesz do zablokowanego przejścia, przy którym leżą baterie. Teraz wróć do rozwidlenia i zatrzymaj się przed drugim przejściem [#06 ]. Poza ostrzeżeniem na ścianie widać też niestabilne podłoże, które runie w dół już po wykonaniu pierwszych kroków. Aby przejść na drugą stronę, można użyć znajdujących się zaraz obok wejścia desek lub przytaszczyć z wcześniejszej sali jedną z czarnych skrzyń i wrzucić ją do powstałej dziury. Przechodząc dalej, dostrzeżesz, że przejście po prawej blokuje wylatujący z rury strumień pary. Po lewej stronie znajduje się chłodnia, w której odszukaj zepsuty termostat [#07 ]. Teraz wróć do automatu stojącego przy wejściu do szybu i wrzuć do niego zdobytą w celi monetę. Zabierz napój, który wypadnie i wróć z nim do termostatu. Użyj na termostacie napoju. Problem zablokowanej części szybu został rozwiązany. Wejdź w jego dalszą część.

4 - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry
Wyjdziesz w pomieszczeniu, którego dalszą część blokują lasery - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry

Wyjdziesz w pomieszczeniu, którego dalszą część blokują lasery. Najpierw obejrzyj leżące na ziemi zwłoki i podnieś leżące koło nich zapiski. Zabierz znajdujące się w prawym rogu beczki i ustaw jedną z nich w miejscu [#08 ]. Wskocz na beczkę i przeskocz lasery. Zwróć uwagę na czytnik [#10 ]. Teraz odsuń szafy z [#09 ] i przejdź przez znajdujące się za nimi drzwi.

5 - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry
Wejdź w pierwsze z otwartych drzwi - Poradnik do gry - 02 Część I | Penumbra Czarna plaga - Penumbra: Czarna plaga - poradnik do gry

Wejdź w pierwsze z otwartych drzwi. Zabierz stamtąd leżące na półkach przedmioty (kaseta, flara, alkohol i baterie). Kasetę włóż do odtwarzacza [#11 ]. Po wysłuchaniu nagrania możesz zapisać grę, używając przedmiotu [#12 ] na półce. Drzwi do obu kolejnych pomieszczeń są zamknięte. Jedno z nich to początkowa cela. Na końcu korytarza znajduje się skrzynka z przewodami [#13 ]. Zabierz leżący przy rogu ściany odłamek [#14 ] i rzuć nim w skrzynkę. Kiedy pokrywa odpadnie, zerwij główny przewód. W ten sposób otworzysz drzwi do zablokowanych pokoi.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze5
2008-06-09
20:21

Jaro7788 Konsul

A kiedy recka? Zarówno "Plagi" jak i "Początku"?

Komentarz: Jaro7788
2008-08-11
01:40

Baalderoth Legionista

I tu jest właśnie problem, ponieważ beczka już się pali w pomieszczeniu obok, iskry wcale się nie sypią... a gdzie jest ten cholerny czujnik sam Bóg raczy wiedzieć :)

Gdyby ktoś raczył podesłać jakąś podpowiedź byłbym wdzięczny. Gra jest fajna i rozluźniająca, ale mogłoby być całkiem fajnie pójść dalej... ;)

pozdrawiam

Komentarz: Baalderoth
2008-08-11
03:47

Cypher. Generał

👍

Komentarz: Cypher.
2008-09-11
21:02

saintadrian Legionista

Cypher > wszystko dokładnie tak jak napisałeś. Taka sama informacja jest również w poradniku.

Komentarz: saintadrian
2009-12-06
18:53

zanonimizowany563473 Legionista

gra ukończona w 5h30 min <lol> tak mi wyszło po końcowych napisach ,a zdawało mi się że grałem o wiele dłużej :p gierka spoko tzn. klimat, fabuła, moja ocena 8+/10

Komentarz: zanonimizowany563473

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl