Patrician 4: Szlaki handlowe i zarządca kantoru
Aktualizacja:
Szlaki handlowe i zarządca kantoru
![]() 279
| ![]() 280
|
Zanim zabierzesz się za zakładanie swojego pierwszego szlaku handlowego zwróć uwagę na budynek ratusza i karczmy - czerwone ikonki nad nimi świadczą, że są tam dostępne dodatkowe zadania [279] (te w karczmie często są moralnie wątpliwe). Zadania [280] mają różny charakter - więcej o nich przeczytasz w odpowiednim rozdziale poradnika. Jeśli zlecenie będzie po twojej myśli możesz się podjąć jego wykonania mając na uwadze zakreślony termin.
![]() 281
| ![]() 282
|
Czas utworzyć pierwszy szlak handlowy. Na bocznym panelu kliknij odpowiednią ikonkę, a następnie przycisk "nowy szlak handlowy" [281]. Twoim oczom ukarze się mapa. Na początek dobrze jest wyznaczyć krótki szlak aby zorientować się w działaniu tego mechanizmu. Wyznacz więc miasta, które ma po kolei odwiedzać konwój: Lubeka, Aalborg i Malmo [282].
![]() 283
| ![]() 284
|
Następnie z górnego "koszyka" towarów przekładasz te, którymi ma odbywać się handel. Przekładając je do koszyka "handel automatyczny" [283] zostawiasz decyzje o kupnie/sprzedaży kapitanowi, ale bez obaw - będzie on kupował towary tam gdzie jest tanio i sprzedawał tam gdzie jest drogo. Wprowadź do niego kilka towarów np. sól, narzędzia, drewno, cegły, ziarno i mięso. Przejdź do kolejnego miasta na liście po lewej i kliknij przycisk skopiowania ustawień z poprzedniego miasta [284]. Uczyń tak samo z trzecim miastem i zamknij okno szlaku.
![]() 285
| ![]() 286
|
Nie zapomnij zrobić najważniejszego - aktywować tego szlaku zaznaczając wskazane pole [285]. Pamiętaj, że szlak zawsze możesz edytować dodając kolejne produkty czy też ustalając handel według specyfikacji (o tym przeczytasz w odpowiednim rozdziale poradnika). Potem już tylko obserwuj jak statek przemierza szlak i jak handel odbywa się automatycznie [286].
![]() 287
| ![]() 288
|
Czas zająć się kantorem. Wejdź do Lubeki, a następnie do kantoru i przejdź do zakładki "zarządca", a następnie kliknij na dole "najmij" [287]. Wtedy możesz wyznaczyć towary, które ma on sprzedawać: w pierwszej kolumnie ustalasz liczbę powyżej której ma wszystko sprzedać, a w drugiej cenę. Klikając na dole przycisk tryb handlu [288] przejdziesz do okna gdzie możesz wyznaczyć jakie towary ma on kupować np. potrzebne do manufaktury drewno czy metal.
Dzięki tym dwóm narzędziom (szlak handlowy, zarządca) możesz zautomatyzować funkcjonowanie handlu jak też i produkcji i zająć się rozbudową kompanii w kolejnych miejscach.
- Patrician IV - poradnik do gry
- Patrician 4: Poradnik do gry
- Patrician 4: Kampania
- Patrician 4: Kampania w Patrician IV
- Patrician 4: Witaj w Lubece
- Patrician 4: Udany handel
- Patrician 4: Awans społeczny
- Patrician 4: Nowy statek
- Patrician 4: Przywileje w gildii
- Patrician 4: Wytwarzanie towarów
- Patrician 4: Rozwój handlu
- Patrician 4: Szlaki handlowe i zarządca kantoru
- Patrician 4: Nowy kantor
- Patrician 4: Bitwy morskie
- Patrician 4: Awansuj na rajcę
- Patrician 4: Władcy
- Patrician 4: Wpływy polityczne
- Patrician 4: Urząd burmistrza; Ostatnie zadanie kampanii
- Patrician 4: Dalsza gra swobodna
- Patrician 4: Kampania
- Patrician 4: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany380842 Legend
Fajny poradnik, dzięki.
Ja mam pytanie do autora czy ten obrazek z logiem gry to jest on naprawde z gry? Tak rozbudowane miasto? Jakoś nie widziałem w grze swojej.
https://www.gry-online.pl/Galeria/Html/Poradniki/1147/90399140.jpg - mówię o tym :)
Psycho_Mantis Senator
Azazell3 > To jest oczywiście szkic, a nie screen :) A widzisz tam żurawie portowe, domy patrycjuszy i katedrę - nic czego nie można by w grze stworzyć :)
zanonimizowany990153 Junior
witam mam problem jak zwiększyć kapitanowi nawigacje?
dorotatr Legionista
Niezły poradnik, ale te młotki wełny, tak konsekwentnie stosowane, kompletnie mnie rozwaliły. Rozumiem, że dzierganie jest strasznie przestarzałym sposobem spędzania wolnego czasu, ale dobrze jednak wiedzieć, że wełna występuje w motkach, nie w młotkach.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










