Patrician 4: Awansuj na rajcę
Aktualizacja:
Awansuj na rajcę
![]() 303
| ![]() 304
|
Awansowanie na rajcę zajmie ci już nieco czasu. Aby nim zostać będziesz musiał przebrnąć przez rangę doświadczonego kupca, a następnie wielkiego kupca. A to już wymaga budowy dodatkowych statków, uruchomienia nowych manufaktur i wybudowania nowych domów, wreszcie wybudowania trzeciego kantoru; dobrze jest też prowadzić ekspedycję na Morze Śródziemne.
W Lubece więc uzyskaj (o ile tego wcześniej nie uczyniłeś) prawo do produkcji specjałów tego miasta (tj. piwa). Możesz także już teraz uzyskać prawo do poprowadzenia ekspedycji [303]. W ten sposób w swoim mieście uzyskasz wszystkie cztery przywileje [304].
![]() 305
| ![]() 306
|
A więc w Lubece wybuduj nowe domy oraz tężnie, browary etc. Swoje obiekty masz zaznaczone niebieskim symbolem (będąc w mieście kliknij "Ctrl") [305]. Pamiętaj, że zapewne aby przyspieszyć budowę będziesz musiał sprowadzić do miasta cegły i drewno. Nie zapomnij, że browar potrzebuje ziarna - wybuduj więc nowe gospodarstwa (ich liczba zależy od liczby postawionych browarów). Wszystko zależy od tego ile masz pieniędzy. Teraz kluczową sprawą jest ustalenie dobrego szlaku handlowego oraz wydanie odpowiednich zarządzeń w kantorze. Pamiętaj, że wzrost liczby manufaktur oznacza, że będą one potrzebować więcej drewna i metalu. Szlak ustal w ten sposób by sprowadzał do twojego kantoru te dwa surowce np. przy każdym transporcie po 50 sztuk. Jednocześnie zakupiony w Bergen i Oslo metal dowieź do Lubeki bez sprzedawania go w Malmo - na ekranie szlaku w mieście Malmo usuń ikonę tego towaru z pola handlu (przesuń je do górnego koszyka "nie handluj"), jednocześnie na potęgę kupując maksymalne ilości drewna [306].
![]() 307
| ![]() 308
|
Ziarno będą zapewniać twoje gospodarstwa. Z drugiej strony wydaj zarządzenie by konwoje zabierały z kantoru wszystkie produkowane surowce (nie licząc ziarna, którego trochę potrzebujesz dla browarów). Oczywiście niech konwój handluje innymi towarami w Lubece w sposób automatyczny [307]. Konwój dalej może podążać trasą na północ odwiedzając kilka miast. Ten szlak będzie zarabiał pieniądze potrzebne do budowy kolejnych łodzi.
Gdy już co nieco się dorobisz w stoczni rozpocznij budowę nowych statków - kog [308]. Jeśli cię stać zleć budowę po jednym statku w Lubece i Aalborg (produkowanie obu w jednym mieście dłużej potrwa).
![]() 309
| ![]() 310
|
Wyprodukowane kogi maksymalnie ulepsz, stwórz z nich konwój, najmij w karczmie dodatkowych marynarzy oraz ustaw oba okręty na funkcję eskorty [309]. Następnie wyznacz szlak na wschód [310] - z Lubeki przez Szczecin, Gdańsk, Rygę, Rewel, Sztokholm i Visby. Kogi jako duże okręty nie mogą wpływać do portów rzecznych, a jedynie do tych nadmorskich, dlatego też nie mogą popłynąć do Torunia czy Nowogrodu.
![]() 311
| ![]() 312
|
Ustal handel w ten sposób, aby odbywał się we wszystkich miastach w sposób automatyczny wszystkimi dostępnymi towarami [311]. Jeśli w Lubece czegoś potrzebujesz dokonaj małej zmiany - jeśli potrzebujesz np. więcej drewna wyłącz handel nim w miastach gdzie nie jest on produkowany, a w Lubece ustaw przeładowanie wszystkiego nagromadzonego podczas podróży drewna do kantoru [312].
![]() 313
| ![]() 314
|
Następnie musisz rozpocząć budowę kolejnych statków (kog) aby wyznaczyć inny szlak. Wyprodukowane dwie kogi ulepsz, stwórz z nich konwój i ustaw jako eskortę. Następnie skieruj tym razem na zachód (np. w ten sposób [313]) stosując takie same ustawienia jak na wschodniej trasie. W ten sposób trzy szlaki handlowe obsługują znaczną część kontynentu.
Warto wysłać ekspedycję nad Morze Śródziemne, jednak aby tego dokonać musisz uzyskać do tego prawo (pisałem o tym wcześniej), stworzyć konwój złożony z kog oraz posiadać kapitana, który ma trzeci poziom nawigacji [314].
![]() 315
| ![]() 316
|
Zwróć uwagę, że jeden z już zatrudnionych kapitanów podróżujących w konwoju może mieć wystarczające doświadczenie np. ten ze wschodniej trasy. Na jego dotychczasową trasę wyślij inny, nowy konwój (opcja zapisz - wczytaj trasę), a jego wraz z 2-3 kogami skieruj na zachód. Kliknij na przycisk [315] by otworzyć panel ekspedycji [316].
![]() 317
| ![]() 318
|
Jako, że nie masz odkrytego żadnego miasta musisz wskazać fragment wybrzeża, który zostanie zbadany. Na dole wyznacz też miasto do którego konwój powróci po podróży [317].
Konwój wyruszy, a cała podróż zajmie mu sporo czasu (bez względu na to czy będzie owocna czy też nie). Czas więc powrócić do głównego celu czyli zostania rajcem. Wystarczającą liczbę okrętów już masz, o nowe domy i manufaktury powinieneś zadbać już wcześniej (możesz się skupić tylko na Lubece, bądź też rozwinąć interesy także w Aalborg). Czas wybudować trzeci kantor. Do tego celu polecam położony daleko na zachodzie Londyn [318]. A więc wykorzystując jeden z konwojów (np. dwie kogi) sprowadź do Londynu wszystko czego mu potrzeba, czyli drewno oraz wszystkie inne towary nie licząc tych tutaj produkowanych (czyli cegieł, ziarna, młotków wełny, narzędzi, płótna). W nabiciu sobie 30% reputacji możesz pomóc sobie datkami w kościele parafialnym.
![]() 319
| ![]() 320
|
Tak jak w przeszłości najpierw uzyskaj członkostwo w gildii [319]. Następnie u architekta miejskiego zbuduj kantor [320].
- Patrician IV - poradnik do gry
- Patrician 4: Poradnik do gry
- Patrician 4: Kampania
- Patrician 4: Kampania w Patrician IV
- Patrician 4: Witaj w Lubece
- Patrician 4: Udany handel
- Patrician 4: Awans społeczny
- Patrician 4: Nowy statek
- Patrician 4: Przywileje w gildii
- Patrician 4: Wytwarzanie towarów
- Patrician 4: Rozwój handlu
- Patrician 4: Szlaki handlowe i zarządca kantoru
- Patrician 4: Nowy kantor
- Patrician 4: Bitwy morskie
- Patrician 4: Awansuj na rajcę
- Patrician 4: Władcy
- Patrician 4: Wpływy polityczne
- Patrician 4: Urząd burmistrza; Ostatnie zadanie kampanii
- Patrician 4: Dalsza gra swobodna
- Patrician 4: Kampania
- Patrician 4: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany380842 Legend
Fajny poradnik, dzięki.
Ja mam pytanie do autora czy ten obrazek z logiem gry to jest on naprawde z gry? Tak rozbudowane miasto? Jakoś nie widziałem w grze swojej.
https://www.gry-online.pl/Galeria/Html/Poradniki/1147/90399140.jpg - mówię o tym :)
Psycho_Mantis Senator
Azazell3 > To jest oczywiście szkic, a nie screen :) A widzisz tam żurawie portowe, domy patrycjuszy i katedrę - nic czego nie można by w grze stworzyć :)
zanonimizowany990153 Junior
witam mam problem jak zwiększyć kapitanowi nawigacje?
dorotatr Legionista
Niezły poradnik, ale te młotki wełny, tak konsekwentnie stosowane, kompletnie mnie rozwaliły. Rozumiem, że dzierganie jest strasznie przestarzałym sposobem spędzania wolnego czasu, ale dobrze jednak wiedzieć, że wełna występuje w motkach, nie w młotkach.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















