Doświadczenie i rangi | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
Aktualizacja:
Doświadczenie i rangi
Wraz z kolejnymi bitwami, postać, którą sterujesz, zdobywa kolejne punkty doświadczenia. Nie chodzi tu tylko o wygrane walki, również wracając na tarczy czegoś się nauczysz, choć tu już w mniejszej skali. Zdobyte punkty przekładają się na rangi. Im większą będziesz ją posiadał, tym liczniejszą armię jesteś w stanie operować. W grze występuje sześć stopni wojskowych i każda wymaga osiągnięcia konkretnej liczby punktów doświadczenia:
Ranga | Wymagane doświadczenie |
Porucznik | 0 |
Kapitan | 500 |
Major | 4000 |
Pułkownik | 12000 |
Generał | 25000 |
Marszałek | 50000 |
Praktyka nie jest liczona tylko skutecznością w bitwie. Sporą dawkę doświadczenia dostaniesz również za zajęty sektor, pokonanie wrogiego dowódcy (jeżeli uczestniczy w potyczce), a także za wykonanie pobocznych zadań w sektorze, o czym szerzej będzie później.
Nauka nie dotyczy tylko postaci z którą się identyfikujesz. Wraz z kolejnymi krucjatami uczą się także Twoje jednostki. Trzeba bowiem wiedzieć, iż poruszasz się po Europie tymi samymi oddziałami, które uczestniczyły w poprzednich walkach. Jak wielki ma wpływ doświadczenie na funkcjonalność formacji dowiedziałeś się już wcześniej. Idąc dalej tym tropem należy kolejny raz poruszyć temat jakości poszczególnych typów żołnierzy. Jako, że zaczynasz zawsze skromnie od słabych jednostek, typu muszkieterzy, musisz się poważnie zastanowić nad wymianą ich w kolejnych etapach gry, kiedy np. będziesz miał dostęp do, powiedzmy, grenadierów. Kiedy już dostaniesz taką szansę, głupotą byłoby nie włączenie ich do swojej armii. Ale należy także pamiętać o wkładzie słabeuszy. Przez ten czas zyskali sporo morale i posiadają tzw. przeze mnie status weteranów, czyli oddziałów świetnie sprawujących się w walce. Najlepszym wyjściem z takiego impasu jest wykorzystanie silnych, ale nieopierzonych w boju formacji do pobierania praktyki u boku bardziej doświadczonych. Może to oznaczać np. zajmowanie wiosek, czy też dobijanie wykruszonych szeregów nieprzyjaciela. Z czasem okrzepną i będziesz mógł z czystym sumieniem wymienić rolami oba typy oddziałów i przykładowych muszkieterów przesunąć na swoje tyły, czyli do rezerwy. Opisana sytuacja odnosi się do okoliczności, kiedy przegrywasz mało bitew i nie tracisz podczas nich swoich oddziałów. Zniszczonej formacji już nic nie uratuje i pozostanie tylko zwerbowanie nowych ludzi.

Tutaj możesz na spokojnie przejrzeć dokonania Twoich podopiecznych.
0
- Kozacy II: Wojny Napoleońskie - poradnik do gry
- Kozacy II: Wojny Napoleońskie - poradnik do gry
- Bitwa o Europę
- Wstęp | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Surowce | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Strategia na mapie | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- O obronie i ataku słów kilka | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Sabotaże | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Dyplomacja | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Doświadczenie i rangi | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Misje poboczne i oferty | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Taktyka na mapie | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Walki w Europie | Bitwa o Europę | Kozacy II Wojny Napoleońskie
- Bitwa o Europę
- Kozacy II: Wojny Napoleońskie - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.