Kozacy Europejskie Boje: Sicz Zaporoska Kampania Ukraińska
Aktualizacja:
Sicz Zaporoska
Szykuje się na naprawdę wielkie stracie. Bo oto pokaźne siły polskie mają stawić czoła połączonym siłą ukraińskim i tatarskim. Naszym zadaniem będzie doprowadzić tą potyczkę do zwycięskiego końca.
![]() | ![]() |
Po rozpoczęciu misji udajemy się do stojącego nieopodal Bogdana Chmielnickiego. Ten wydaje nam rozkaz by dostarczyć Tatarom transport z kosztownościami, za które otrzymamy obiecaną pomoc. Nasza droga prowadzić będzie najpierw na zachód, a później na północ. Puszczamy więc przodem naszych kozaków by oczyścili pobliskie wzgórza [89] ze strzelców - furmanki prowadzimy z tył. Gdy będziemy już pod samym portem czeka nas większe starcie z oddziałem strzelców - uważajmy na transportujące konie by nie znalazły się zbyt blisko. Teraz wystarczy załadować jednostki na transportowiec i przepłynąć na drugi brzeg. Musimy jednak uważać na wrogie statki - dlatego też jacht, który stoi obok transportowca wysyłamy na północ [90] aby odciągnął wroga, a ładunek bezpiecznie transportujemy kierując się lekko na południe.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do brzegu kierujemy się w głąb lądu na spotkanie z dowódcą wojsk tatarskich i przekazujemy mu zapłatę, za co ten udostępnia nam swoje wojsko. Niestety w międzyczasie polskie siły zajęły port. Dostajemy więc od Chmielnickiego niewielki oddział by odbić port co pozwoli na przetransportowanie wojsk tatarskich. Szczególnie pomocna w walce okazuje się haubica [91]. Przy odrobinie cierpliwości jesteśmy w stanie zabić nią zdecydowaną większość wrogów. Musimy pamiętać, że mamy przejąć ponownie port czyli podejść do budynku, aby zmienił barwy na nasz kolor. Następnym naszym zadaniem jest zajęcie polskiego obozu w południowo-wschodniej części mapy. Przesuwamy więc w te okolice całe nasze siły wraz z otrzymanymi armatami. Jeśli bramy obozu są otwarte to możemy użyć jazdy [92] w przeciwnym razie jesteśmy skazani na armaty - chociaż ta opcja wydaje się lepsza. Po przejęciu obozu może dokonać ulepszeń naszej artylerii poprzez przejętą akademię.
![]() | ![]() |
Kolejnym zadaniem będzie dokonanie zwiadu przy pomocy rosyjskich doboszy. Dwóch wysyłamy na wschód, a dwóch na zachód (jeden może zostać w zapasie, na wszelki wypadek gdyby któraś grupa została zabita przez wroga). Pierwsi muszą wejść na wzniesienie tuż za obozem kupieckim [93] (wschód), a drudzy powinni wdrapać się na wzgórze za portem (który wcześniej odbijaliśmy), z tym jednak, że powinniśmy starać się dostać jak najbardziej w głąb polskiej bazy [94] (obok składu).
![]() | ![]() |
Gdy to już uczynimy będziemy musieli zająć się wzgórzem w centralnej części mapy. Jest ono obsadzone licznymi wrogimi strzelcami. Tu powinniśmy podziałać szybka konnicą lub artylerią [95] - w ostateczności możemy ruszyć całymi siłami. Gdy przejmiemy już to wzgórze powinniśmy obstawić je naszymi serdiukami oraz artylerią (będą pomocni podczas ostatecznej bitwy). W między czasie zostajemy wysłani do kupców [96](wchód) aby przekupić ich by wprowadzili nasze wojsko do polskiej bazy. Udajemy się więc do kupieckiej osady i przekazujemy pieniądze.
![]() | ![]() |
Następnie czekamy, aż niewielki oddział kozaków zostanie wprowadzony. Gdy przejmiemy dowodzenie nad wspomnianymi jednostkami od razu bierzemy się do przejęcia pierwszego składu. Następnie udajemy się na północ omijając łukiem z prawej strony stacjonujące tam wojsko. Kolejno kierując się szybko na zachód przejmujemy najpierw drugi skład [97], a potem trzeci. Pamiętajmy, że wystarczy tylko przejąć skład - sam zaczyna się palić i po chwili zostają po nim zgliszcza. Po pewnym momencie polskie wojska ruszają do ataku. My pozostajemy na środku i ze wzgórza prowadzimy walkę [98]. Jazda powinna walczyć w okolicach wzniesienie i strzec je od strony wejścia. Pozostałe wojsko będzie walczyć skrzydłami. Podczas walki otrzymamy jednak informację, że zginął główny dowódca więc całe wojsko łącznie z tatarskim przejdzie pod naszą komendę. Po dłuższej walce i przetrzepaniu polskich oddziałów może zacząć cieszyć się z ukończenia kolejnej misji.
- Kozacy: Europejskie Boje - poradnik do gry
- Kozacy: Europejskie Boje - poradnik do gry
- Kozacy Europejskie Boje: Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Wojna o niepodległość Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Wojna z Tatarami Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Na służbie królowi Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Powstanie Pawluka Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Twierdza Kudak Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Sicz Zaporoska Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Wyprawa Jeremiego Wiśnioweckiego Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Rozejm Kampania Ukraińska
- Kozacy Europejskie Boje: Kampania Ukraińska
- Kozacy: Europejskie Boje - poradnik do gry
Komentarze czytelników
wypas poradnik!!!wiele sie dowiedzialem!!!!dzieki!!!!!!!!!!!!
Jednak Portal www.gry-online.pl ma w sobie to coś i nie tylko poradnik najlepszy w necoe ale i Portal o grach
poradnik to jest najleprzy w necie!! nigdzie takiego nie znalazlem wszystko jest w nim uporzadkowane i poukladane- opisane kampanie i wszystko oby bylo wiecej tyle poradnikow
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










