Hogwarts Legacy: Próba Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Trial)
Ta strona solucji opisuje drugą próbę z gry Hogwarts Legacy – główny quest Próba Parsifala Rackhama. Z poradnika dowiecie się jak zbadać wieżę z profesorem Figem, jak zaliczyć wszystkie zagadki Pierwszej Próby i jak pokonać bossa Obrońca Myślodsiewni.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Dziedzictwo Hogwartu możecie znaleźć opis przejścia głównej misji Próba Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Trial). W naszej solucji objaśniamy jak zbadać wieżę razem z profesorem Figem, jak rozpocząć próbę, jak rozwiązać zagadki środowiskowe Pierwszej Próby, jak pokonywać ożywione posągi i jak wyeliminować bossa (Obrońca Myślodsiewni).
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Profesorem Figem w wieży (Meet Professor Fig at the tower)
- Zbadanie obecności goblinów (Investigate the goblin presence)
- Przeszukanie wieży (Search the tower)
- Znalezienie wejścia do pierwszej próby (Find the Entrance to the first trial)
- Ukończenie próby Parsifala Rackhama (Complete Percival Rackham's trial)
- Pokonanie wartowników (Defeat the Guards)
- Poznanie sekretu próby (Learn the trial's secret)
Nagrody za ukończenie questu
- XP;
- odblokowanie głównego questu Zajęcia o zwierzętach (Beasts Class);
- odblokowanie głównego questu Księżycowa niedola woźnego (The Caretaker's Lunar Lament);
- odblokowanie głównego questu Hełm Urtkota (The Helm of Urtkot).
Spotkanie się z Profesorem Figem w wieży (Meet Professor Fig at the tower)

Quest ten wymaga awansowania na 11 poziom doświadczenia. Wieża (San Bakar's Tower), do której musicie dotrzeć, znajduje się na północnym krańcu mapy świata w regionie Torfowiska Północnej Przeprawy (North Ford Bog). Najwygodniej jest tam dolecieć na miotle, a unikniecie starć z potworami m.in. z Zakazanego Lasu.
Zbadanie obecności goblinów (Investigate the goblin presence)

Gobliny mają swoje obozowisko przed wieżą i automatycznie załączy się tu samouczek ze skradania i ataków skrytobójczych. Możecie dzięki temu pozbyć się przynajmniej części przeciwników bez staczania bezpośredniej walki.
Aktywujcie Zaklęcie Kamelona żeby rozpocząć skradanie się, ale pamiętajcie, że kamuflaż to nie całkowita niewidzialność. Po zakradnięciu się do goblina możecie aktywować Petrificus Totalus - atak ten może od razu obezwładniać standardowych wrogów i osłabiać elitarnych. Oczyśćcie obóz z goblinów dzięki atakom z ukrycia lub wygrywając standardową bitwę.

Zajrzyjcie do namiotu, w którym znajdziecie notatkę (Goblin Note) z rozkazami od Ranroka. W obozie pojawi się nowa grupa goblinów. Pamiętajcie o używaniu odpowiednich zaklęć żeby niszczyć ich żółte lub czerwone tarcze.
Przeszukanie wieży (Search the tower)

Udajcie się do wieży i zaczekajcie aż otworzy ją profesor Fig. Wybierzcie prawe schody i dotrzyjcie zniszczonymi balkonikami do portretu Parsifala Rackhama. Wysłuchajcie rozmowy z nim.
Znalezienie wejścia do pierwszej próby (Find the Entrance to the first trial)

Powróćcie na parter wieży i znajdźcie krąg pradawnej magii. Interakcja z nim odsłoni sekretne przejście. Wybierzcie je i dotrzyjcie do bramy do Pierwszej Próby (The First Trial).
Ukończenie próby Parsifala Rackhama (Complete Percival Rackham's trial)
W trakcie zaliczania tej próby musicie przejść przez rozległy loch. Nasz opis przejścia skupia się na obowiązkowych czynnościach do ukończenia próby. Możecie też szukać opcjonalnych bocznych lokacji i skrzyń z losowym lootem.

Dotrzyjcie do sali z brakującym fragmentem mostu. Zejdźcie po schodach i aktywujcie krąg pradawnej magii. Na górze pojawi się magiczna brama i możecie przez nią przejść.

Biegnijcie prosto po schodach poddających się transformacji. W nowej sali znajdźcie kolejny krąg pradawnej magii.
W tej samej lokacji aktywowała się magiczna brama. Przebiegnijcie przez bramę od niebieskiej strony, a będziecie mogli kontynuować eksplorację lochu.

Dotrzecie do komnaty, w której ożywią się posągi i musicie się z nimi wszystkimi rozprawić. Uważajcie na silniejszego obrońcę (Protector).
Pomocne może tu być zaklęcie Expelliarmus - możecie wyrywać posągom używaną broń, a także opcjonalnie odrzucać ją w stronę przeciwników (wymagany talent Biegłość rzutu starożytnej magii - Ancient Magic Throw Expertise).

Po bitwie dotrzyjcie do lewitującej platformy - przyciągnijcie ją zaklęciem Accio po to żeby na nią wejść.

Ponownie użyjcie Accio, tym razem na zaczepie zlokalizowanym na wprost. Po tym jak się do niego zbliżcie aktywujcie Accio na prawym zaczepie (obrazek), a przyciągniecie się do nowych balkoników.

W nowej lokacji od razu znajdziecie krąg pradawnej magii - wejdźcie w interakcję z nim. Obok aktywuje się magiczna brama. Musicie tu:
- przejść przez niebieską bramę;
- obrócić się o 180 stopni i przejść przez czerwoną bramę (obrazek).

Ponownie wskoczcie na lewitującą platformę, którą niedawno podróżowaliście. Możecie użyć Accio na nowym prawym zaczepie - pokazuje go dołączony obrazek. Ominiecie w ten sposób magiczną bramę i dotrzecie do nowej części lochu.

W kolejnej lokacji trzeba pokonać kolejne ożywione posągi i walka ta nie wyróżnia się niczym szczególnym w porównaniu z poprzednią bitwą.
Po bitwie dotrzyjcie na oddalone balkoniki. Ustawcie się w miejscu z obrazka i użyjcie Accio na lewitującej platformie.

Po przyciągnięciu platformy wskoczcie na nią, a odkryjecie krąg pradawnej magii (jest on w miejscu dostępnym jedynie z lewitującej platformy) - zbadajcie go.

Na dole aktywowała się magiczna brama. Przebiegnijcie przez niebieską bramę i powróćcie na górne balkoniki.
Przeskoczcie na lewitującą platformę. Możecie użyć Accio na odległym zaczepie z powyższego obrazka (dzięki przejściu przez niebieską bramę zniknął centralny pomost).

Przeszukajcie skrzynię z lootem i zeskoczcie na dół.
Przebiegnijcie przez czerwoną bramę i powróćcie na górny pomost. Przyciągnijcie lewitującą platformę stojąc na centralnym pomoście.

Wejdźcie na lewitującą platformę. Ostatni krok to przyciągnięcie się do zaczepu na wprost. Pozwoli to Wam opuścić tę lokację.

Skorzystajcie z ruchomych schodów i dotrzyjcie do dużej sali z ożywionymi posągami. Musicie je wszystkie wyeliminować.
Po bitwie zlokalizujcie krąg pradawnej magii (obrazek) i aktywujcie go.

Przyciągnijcie platformę z użyciem Accio, wskoczcie nią i złapcie się zaczepu na wprost (obrazek). Dotrzecie w pobliże balkoników z magiczną bramą.

Nie schodźcie z lewitującej platformy. Obróćcie się w lewo i użyjcie Accio na lewym zaczepie z dołączonego obrazka.

Nie przemieszczajcie się do samego końca. Zrównajcie się z magiczną bramą, obróćcie się w prawo i złapcie się lewitującej platformy po drugiej stronie magicznej bramy (powyższy obrazek).

Dzięki Waszym staraniom obie lewitujące platformy powinny dotrzeć do magicznej bramy i możecie przez nią przejść (z jednej platformy na drugą).

Kontynuujcie na nowej platformie używanie Accio - złapcie się lewego zaczepu, a następnie oddalonego prawego zaczepu z obrazka. Opuścicie tę lokację.

Wyjdźcie po schodach na górę i dotrzyjcie do dużej skrzyni. Jest w niej zapas eliksiru wiggenowego - warto go zabrać, bo przed Wami główna bitwa tego questu.
Pokonanie wartowników (Defeat the Guards)
Skorzystanie z mostu doprowadzi Was na dużą arenę walk. Do rozegrania będą tu walki z nowymi ożywionymi posągami.

Musicie najpierw pokonać grupę mniejszych ożywionych posągów. Podczas bitwy ponownie polegajcie na zaklęciu Expelliarmus - możecie chwytać bronie wrogów oraz próbować je odrzucać. Pilnujcie się żeby nie spaść z areny i trzymajcie się z dala od jej krawędzi.
Pamiętajcie o wykonywaniu uników przy czerwonych atakach oraz w tych sytuacjach, w których posągi wzbiją się w powietrze - oddalajcie się od okręgów na ziemi, które symbolizują miejsca lądowania. W okolicy są przedmioty, którymi możecie rzucać. Nie zużywajcie natomiast już teraz starożytnej magii, bo przyda się ona bardziej w starciu z głównym bossem.

Boss Obrońca Myślodsiewni (Pensieve Guardian) pojawi się po pokonaniu pierwszej grupy posągów - skupcie na nim swoje kolejne ataki.
Bardzo pomocna w osłabianiu bossa może być starożytna magia (L1+R1/LB+RB). Trafiony boss straci dużo punktów zdrowia i na chwilę uklęknie, dzięki czemu stanie się łatwym celem dla Waszych kolejnych ataków. Dobrze jest mieć w gotowości dwa czerwone zaklęcia po to żeby korzystać z czarów zadających większe obrażenia.

Boss co pewien czas przygotowuje się do potężnego ataku kulą - postarajcie się go zatrzymać zanim zostanie odpalony, bo nie będziecie mogli go wtedy uniknąć i kula energii zada Wam spore obrażenia.
Użyjcie zaklęcia o tym samym kolorze, co przygotowywana przez bossa kula, a więc przykładowo:
- Accio jeśli boss wygenerował fioletową kulę;
- Levioso jeśli boss wygenerował żółtą kulę.
Poprawnie trafiona kula eksploduje i planowany atak zostanie przerwany.

W trakcie walki z bossem musicie ponownie uważać na czerwone ataki - odskakujcie na boki tuż po tym jak nad głową bohatera pojawi się czerwony okrąg. Boss może też strzelać pociskami i stosujcie blok Protego lub uniki.
Pozbawcie Obrońcę Myślodsiewni całego paska zdrowia żeby wygrać pojedynek.
Poznanie sekretu próby (Learn the trial's secret)

Skorzystajcie z nowo odblokowanego mostu, który prowadzi do ostatniej komnaty lochu. Możecie tu pozbierać loot. Na koniec zbadajcie wspomnienia Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Memories).
Zdobędziecie artefakt myślodsiewni (Pensieve Artifact). Skorzystajcie z portalu, by powrócić do Komnaty map. Pojawi się w niej portret Charlesa Rookwooda, z którym trzeba porozmawiać. Quest zakończy się i powrócicie do dormitorium Waszego Domu.
0
- Hogwarts Legacy - poradnik do gry
- Hogwarts Legacy: Opis przejścia
- Hogwarts Legacy: Główne questy
- Hogwarts Legacy: Droga do Hogwartu (The Path to Hogwarts)
- Hogwarts Legacy: Witaj w Hogwarcie (Welcome to Hogwarts)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z zaklęć (Charms Class)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z obrony przed czarną magią (Defence Against the Dark Arts Class)
- Hogwarts Legacy: Weasley po zajęciach (Weasley After Class)
- Hogwarts Legacy: Witaj w Hogsmeade (Welcome to Hogsmeade)
- Hogwarts Legacy: Tajemnica medalionu (The Locket's Secret)
- Hogwarts Legacy: Sekrety działu Ksiąg Zakazanych (Secrets of the Restricted Section)
- Hogwarts Legacy: Księgi i zwoje (Tomes and Tribulations)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z zielarstwa (Herbology Class)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z eliksirów (Potions Class)
- Hogwarts Legacy: Dziewczyna z Uagadou (The Girl from Uagadou)
- Hogwarts Legacy: Łamigłówki Merlina (Trials of Merlin)
- Hogwarts Legacy: Poszukiwania brakujących stron (The Hunt for the Missing Pages) - quest Gryffindoru
- Hogwarts Legacy: Ostatnia nadzieja Zgrzytka (Scrope's Last Hope) - quest Slytherin
- Hogwarts Legacy: Pamiątka Ollivandera (Ollivander's Heirloom)
- Hogwarts Legacy: Spoczynek Jackdawa (Jackdaw's Rest)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z latania (Flying Class)
- Hogwarts Legacy: Pókój Życzeń (The Room of Requirement)
- Hogwarts Legacy: W cieniu krypty (In the Shadow of the Undercroft)
- Hogwarts Legacy: Komnata map (The Map Chamber)
- Hogwarts Legacy: Próba Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Trial)
- Hogwarts Legacy: Księżycowa niedola woźnego (The Caretaker's Lunar Lament)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia o zwierzętach (Beasts Class)
- Hogwarts Legacy: Hełm Urtkota (The Helm of Urtkot)
- Hogwarts Legacy: Skrzat, cap-sakwa i krosno (The Elf, The Nab-Sack, and the Loom)
- Hogwarts Legacy: W cieniu posiadłości (In the Shadow of the Estate)
- Hogwarts Legacy: Wielki Donżon (The High Keep)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z astronomii (Astronomy Class)
- Hogwarts Legacy: Z powrotem na ścieżce (Back on the Path)
- Hogwarts Legacy: Próba Charlesa Rookwooda (Charles Rookwood's Trial)
- Hogwarts Legacy: Ogień i fałsz (Fire and Vice)
- Hogwarts Legacy: W cieniu kopalni (In the Shadow of the Mine)
- Hogwarts Legacy: To po goblidegucku (It's all Gobbledegook)
- Hogwarts Legacy: Rozmowa z dyrektorką (The Headmistress Speaks)
- Hogwarts Legacy: Wielosokowa intryga (The Polyjuice Plot)
- Hogwarts Legacy: Próba Niam Fitzgerald (Niamh Fitzgerald's Trial)
- Hogwarts Legacy: W cieniu góry (In the Shadow of the Mountain)
- Hogwarts Legacy: Lojalność Lodgoka (Lodgok's Loyalty)
- Hogwarts Legacy: Próba Sana Bakara (San Bakar's Trial)
- Hogwarts Legacy: Mistrzowska różdżka (Wand Mastery)
- Hogwarts Legacy: Ostatni skarbiec (The Final Repository)
- Hogwarts Legacy: Czujne oko Weasley (Weasley's Watchful Eye)
- Hogwarts Legacy: Puchar domów (The House Cup)
- Hogwarts Legacy: Główne questy
- Hogwarts Legacy: Opis przejścia
Komentarze czytelników
krzysztof1987 Junior
Witam potrzebuje pomocy .
Nie moge ukończyć gry Dziedzictwo Hogwartu ponieważ w miejscach w których mom zaznaczone rzeczy
Np. Skrzynie skarbów , czy strony z przewodnika.
Po przybyciu na miejsce tych rzeczy niema .
Co moge zrobić??
Trzeba grać od początku ??
Darek12346 Centurion
Autorowi tego „poradnika" radzę zagrać. Może wtedy nie będzie takich baboli. Na przykład żeby wejść na arenę walk nie trzeba rozbić 10 waz i pokonać iluś przeciwników trzeba tylko rozbić 20 waz. A przeciwników to się pokonuje jak się wejdzie na arenę. W grze są dwie.
Mostowiaq Junior
No to niezły GTX 3090 na ultra, popraw to ktoś bo nie wiem jak innym ale mi trochę przeszkadza.
haniak2 Junior
Pomocy, chcę posadzić roślinę większą, niż jest zwykłą doniczka, aby zrobić miksturę, ale nie wiem gdzie indziej mogę ją posadzić. Ma ktoś jakiś pomysł?
konic89330185cd Junior
Jak otworzyć drzwi na poziomie 2, żeby zebrać posążek, jeśli woźny ma nas dopiero tego nauczyć po przyniesieniu posążków?
enixe_2 Junior
Pomocy!!! Przy łamigówce merlina zgubiłam tą dużą kule i teraz nie ma jej nigdzie,zbugowało sie czy co?? Co mam zrobic,jest jakiś restart tego?? Ostatnia zagadka została HELP!
kimii Junior
Mam problem ze zdobyciem trofea 'kończące muśnięcie'. Zrobiłam listę i odhaczałam każdego przeciwnika, na którym użyłam magii, ale wciąż jej nie moge zdobyć
CayeCayz Junior
Hej! Mam problem z misją: zadanie profesor hecat 2
Bez problemu uniknęłam ataków ale nie ważne ile razy użyję Incendio na wrogach to mi się nie zalicza i mam 3/5 a chyba już 100 wrogów pokonałam samym incendio
Natiiiii Junior
Jak nazywają się lojaliści potrzebni do kończącego muśnięcia, bo mam zapisanych 5 i może przez to jeszcze nie zdobyłam tego osiągniecia????? Może ktoś coś wie na ten temat??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
