Hogwarts Legacy: Próba Charlesa Rookwooda (Charles Rookwood's Trial)
Na tej stronie solucji do Hogwarts Legacy opisujemy główny quest Próba Charlesa Rookwooda. Z poradnika dowiecie się jak rozpocząć Drugą Próbę, jak zaliczyć wszystkie zagadki próby Rookwooda, jak pokonać bossa Obrońca Myślodsiewni i jak dotrzeć do wspomnień Rookwooda.
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Dziedzictwo Hogwartu zawiera szczegółowy opis przejścia głównej misji Próba Charlesa Rookwooda (Charles Rookwood's Trial). Z poniższej solucji dowiecie się jak przystąpić do Drugiej Próby (The Second Trial), jak rozwiązać wszystkie zagadki środowiskowe w lochu, jak eliminować ożywione posągi, jak pokonać Obrońcę Myślodsiewni oraz jak dotrzeć do komnaty ze wspomnieniami Charlesa Rookwooda.
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Figiem w zamku Rookwood (Meet Fig at Rookwood Castle)
- Wejście do zamku Rookwood (Enter Rookwood Castle)
- Znalezienie portretu Charlesa Rookwooda (Find Charles Rookwood's portrait)
- Połączenie się z pradawną magią (Connect with ancient magic)
- Ukończenie próby Charlesa Rookwooda (Complete Charles Rookwood's trial)
- Kontynuowanie eksploracji próby Charlesa Rookwooda (Continue exploring Charles Rookwood's trial)
Nagrody za ukończenie questu
- XP;
- odblokowanie zimowej scenerii - nie ma to wpływu na eksplorację świata czy sposoby zaliczania questów;
- odblokowanie głównego questu Ogień i fałsz (Fire and Vice).
Spotkanie się z Figiem w zamku Rookwood (Meet Fig at Rookwood Castle)

Zamek Rookwood jest w regionie Feldcroft. Dotrzyjcie na małe wzgórze i ustawcie się w okręgu żeby zaczekać na pojawienie się profesora Figa.
Wejście do zamku Rookwood (Enter Rookwood Castle)

Zamku pilnują gobliny - lojaliści Ranroka. Możecie przystępować do bezpośrednich walk, bądź też skradać się z użyciem Zaklęcia Kameleona i eliminować ich atakami z zaskoczenia.
Po dotarciu do murów zamku użyjcie zaklęcia Wingardium Leviosa żeby przenieść skrzynię do dziury w murze. Pozwoli to Wam wdrapać się i dostać na teren zamku (nie można tu latać na miotle).

Na zamkowym dziedzińcu przebywają kolejne gobliny i pojawią się też czarnoksiężnicy. Pamiętajcie o reagowaniu na okręgi bloku/uniku, a także o niszczeniu tarcz wrogów odpowiednimi zaklęciami. Szczególnie niebezpieczni są zabójcy (Assassins) i atakujcie ich jako pierwszych.
Po walkach wybierzcie ścieżkę prowadzącą na zamkowe mury. Skręćcie w prawo i dotrzyjcie do wejścia do zamku.

Zeskoczcie na najniższy poziom. Znajdziecie się przed zamkniętą bramą. W okolicy są 3 przełączniki, w które musicie trafić zaklęciem podstawowym - możecie je łatwo zlokalizować zaklęciem Revelio (będą oznaczone na niebiesko). Jeden z przełączników jest za barykadą i trzeba ją wcześniej zniszczyć. Odblokuje się wejście do piwnicy Rookwood (The Rookwood Cellar).
Znalezienie portretu Charlesa Rookwooda (Find Charles Rookwood's portrait)

Pełna eksploracja piwnicy nie jest konieczna, ale możecie dzięki niej znaleźć więcej lootu. Ślady goblinów doprowadzą Was do czerwonego źródła magii. Skręćcie w prawo, a dotrzecie do komnnaty z portretem Rookwooda na ścianie. Możecie z nim porozmawiać dopiero po tym jak pojawi się tu profesor Fig.
Połączenie się z pradawną magią (Connect with ancient magic)

Wyraźcie gotowość do rozpoczęcia próby. W pomieszczeniu pojawi się krąg pradawnej magii - wejście w interakcję z nim odblokuje bramę drugiej próby (The Second Trial). Przenieście się do nowego lochu.
Ukończenie próby Charlesa Rookwooda (Complete Charles Rookwood's trial)
Poniższa solucja dotyczy obowiązkowych zagadek i walk w drodze do finalnej komnaty lochu. Możecie też decydować się na opcjonalną eksploracją i np. natrafiać na skrzynie z losowym lootem.

Dotrzyjcie do większej sali i wybierzcie prawe schody. Prowadzą one na mały balkonik, na którym jest pierwszy krąg pradawnej magii.

Powróćcie na dół. Jest tu interaktywna skrzynka - przenoście skrzynię z użyciem zaklęcia Wingardium Leviosa i umieśćcie ją w miejscu z obrazka, tzn. pod niedostępnym balkonikiem.

Przejdźcie przez niebieską magiczną bramę. Obiekt, który wcześniej był filarem, jest teraz kwadratową skrzynką. Podnieście skrzynę z pomocą Levioso i przenieście ją na poprzednią (powyższy obrazek). Upewnijcie się, że stabilnie na niej stoi.

Przejdźcie przez czerwoną magiczną bramę. Użyjcie Wingardium Leviosa do wysunięcia dolnej skrzyni. Możecie się na nią wdrapać i następnie na wyższy filar po to żeby wspiąć się na wyższy balkonik i opuścić tę lokację.

Przebiegnijcie po ruchomych schodach i ruchomym moście. Dotrzecie do sali z drugim kręgiem pradawnej magii.

Po prawej stronie jest interaktywny przełącznik i trafcie w niego zaklęciem podstawowym - dojdzie o obrócenia magicznej bramy o 180 stopni.

Przejdźcie przez niebieską bramę. Użyjcie Wingardium Leviosa do przyciągnięcia do siebie skrzynki (w tym wymiarze nie jest ona wieżą).

Możecie ponownie przejść przez bramę i ponownie trafić w przełącznik. Dzięki przesunięciu skrzynki w aktualnym wymiarze przesunięta została wieża i odblokowało to wyjście z sali.

W kolejnej lokacji odblokowana zostanie arena i musicie pokonać ożywione posągi:
- Pilnujcie się żeby nie spaść z areny, bo będzie to oznaczało śmierć. Walczcie trzymając się z dala od jej krawędzi.
- Warto używać zaklęcia Expelliarmus do rozbrajania posągów i rzucania ich broniami.
- Reagujcie unikami na ostrzeżenia o planowanych atakach.

Skorzystajcie z nowego wyjścia i dotrzyjcie do trzeciego kręgu pradawnej magii.
Pozostańcie w tym samym miejscu i trafcie w przełącznik za niebieską bramą (powyższy obrazek).

Brama obróci się w prawo o 90 stopni. Przejdźcie przez niebieską bramę i obróćcie się. Trafcie ponownie w przełącznik (obrazek).

Brama powróci do swojego pierwotnego położenia. Możecie wyruszyć prosto i skorzystać z wyjścia z tej lokacji (nie było ono dostępne w drugim wymiarze).

W nowej lokacji czwarty krąg pradawnej magii zlokalizowany jest po prawej stronie - wejdźcie w interakcję z nim.

Na dole aktywuje się dwóch większych strażników. Utrudnieniem tej walki jest to, że każdy z ożywionych posągów jest w innym wymiarze. Skupiajcie się na atakowaniu potworu z Waszego wymiaru i unikajcie strażnika z drugiego wymiaru (rozpoznacie go po lewitującej broni i ostrzeżeniach o atakach). Wymiary możecie oczywiście zmieniać przechodząc przez magiczną bramę.

Po bitwie upewnijcie się, że przeszliście przez niebieską bramę, tzn. znajdujecie się w wymiarze, w którym widać górny most.
Powróćcie w okolice miejsca startu i trafcie zaklęciem podstawowym w boczny przełącznik. Doprowadzi to do obrócenia mostu o 180 stopni.

Użyjcie Levioso na skrzynce (w tym wymiarze nie ma jej górnej części). Pozwoli to Wam wdrapać się na nią i następnie na most.

Stojąc na moście nie przechodźcie przez magiczną bramę, tylko ponownie trafcie w prawy przełącznik. Most po raz drugi obróci się o 180 stopni i uzyskacie dostęp do wyjścia z sali (musicie do niego doskoczyć).

Przebiegnijcie po kolejnych ruchomych schodach. W nowej sali aktywują się nowe ożywione posągi. Musicie je pokonać i dopiero po rozprawieniu się z nimi odblokuje się wyjście (na wprost od miejsca startu).
Dotrzyjcie do schodów - na górze są skrzynia z eliksirami wiggenowymi oraz przejście do miejsca stoczenia głównej bitwy questu.

Finałowe starcie tego etapu jest bardzo podobne do próby Parsifala Rackhama. Najpierw musicie rozprawić się z grupą mniejszych strażników. Pamiętajcie o reagowaniu na ich czerwone ataki oraz twarde lądowania, a także o możliwości rozbrajania posągów (zaklęcie Expelliarmus) i rzucania w nich obiektami z otoczenia.

W drugiej częśći bitwy do pokonania jest boss - Obrońca Myślodsiewni. Przypomnienie ogólnej taktyki walki z tym bossem znajdziecie w rozdziale Bossowie.
Obrońca może stosować w tej walce nowy rodzaj ataku i uderzać kulą na magicznym łańcuchu. Zaczekajcie na pojawienie się żółtego okręgu nad głową bohatera i przytrzymajcie przycisk bloku.
Kontynuowanie eksploracji próby Charlesa Rookwooda (Continue exploring Charles Rookwood's trial)

Przejdźcie po nowo odblokowanym moście. W ostatniej komnacie lochu pozbierajcie loot i obejrzyjcie wspomnienia Charlesa Rookwooda (Charles Rookwood's Memories). Zdobędzie artefakt myślodsiewni (Pensieve Artifact).
Możecie już skorzystać z bramy pozwalającej opuścić próbę. W Komnacie map porozmawiajcie z Rookwoodem oraz z postacią z nowego portretu - to Niamh Fitzgerald. Rozmowa z Figiem zakończy quest i w Hogwarcie nastanie zima.
0
- Hogwarts Legacy - poradnik do gry
- Hogwarts Legacy: Opis przejścia
- Hogwarts Legacy: Główne questy
- Hogwarts Legacy: Droga do Hogwartu (The Path to Hogwarts)
- Hogwarts Legacy: Witaj w Hogwarcie (Welcome to Hogwarts)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z zaklęć (Charms Class)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z obrony przed czarną magią (Defence Against the Dark Arts Class)
- Hogwarts Legacy: Weasley po zajęciach (Weasley After Class)
- Hogwarts Legacy: Witaj w Hogsmeade (Welcome to Hogsmeade)
- Hogwarts Legacy: Tajemnica medalionu (The Locket's Secret)
- Hogwarts Legacy: Sekrety działu Ksiąg Zakazanych (Secrets of the Restricted Section)
- Hogwarts Legacy: Księgi i zwoje (Tomes and Tribulations)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z zielarstwa (Herbology Class)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z eliksirów (Potions Class)
- Hogwarts Legacy: Dziewczyna z Uagadou (The Girl from Uagadou)
- Hogwarts Legacy: Łamigłówki Merlina (Trials of Merlin)
- Hogwarts Legacy: Poszukiwania brakujących stron (The Hunt for the Missing Pages) - quest Gryffindoru
- Hogwarts Legacy: Ostatnia nadzieja Zgrzytka (Scrope's Last Hope) - quest Slytherin
- Hogwarts Legacy: Pamiątka Ollivandera (Ollivander's Heirloom)
- Hogwarts Legacy: Spoczynek Jackdawa (Jackdaw's Rest)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z latania (Flying Class)
- Hogwarts Legacy: Pókój Życzeń (The Room of Requirement)
- Hogwarts Legacy: W cieniu krypty (In the Shadow of the Undercroft)
- Hogwarts Legacy: Komnata map (The Map Chamber)
- Hogwarts Legacy: Próba Parsifala Rackhama (Percival Rackham's Trial)
- Hogwarts Legacy: Księżycowa niedola woźnego (The Caretaker's Lunar Lament)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia o zwierzętach (Beasts Class)
- Hogwarts Legacy: Hełm Urtkota (The Helm of Urtkot)
- Hogwarts Legacy: Skrzat, cap-sakwa i krosno (The Elf, The Nab-Sack, and the Loom)
- Hogwarts Legacy: W cieniu posiadłości (In the Shadow of the Estate)
- Hogwarts Legacy: Wielki Donżon (The High Keep)
- Hogwarts Legacy: Zajęcia z astronomii (Astronomy Class)
- Hogwarts Legacy: Z powrotem na ścieżce (Back on the Path)
- Hogwarts Legacy: Próba Charlesa Rookwooda (Charles Rookwood's Trial)
- Hogwarts Legacy: Ogień i fałsz (Fire and Vice)
- Hogwarts Legacy: W cieniu kopalni (In the Shadow of the Mine)
- Hogwarts Legacy: To po goblidegucku (It's all Gobbledegook)
- Hogwarts Legacy: Rozmowa z dyrektorką (The Headmistress Speaks)
- Hogwarts Legacy: Wielosokowa intryga (The Polyjuice Plot)
- Hogwarts Legacy: Próba Niam Fitzgerald (Niamh Fitzgerald's Trial)
- Hogwarts Legacy: W cieniu góry (In the Shadow of the Mountain)
- Hogwarts Legacy: Lojalność Lodgoka (Lodgok's Loyalty)
- Hogwarts Legacy: Próba Sana Bakara (San Bakar's Trial)
- Hogwarts Legacy: Mistrzowska różdżka (Wand Mastery)
- Hogwarts Legacy: Ostatni skarbiec (The Final Repository)
- Hogwarts Legacy: Czujne oko Weasley (Weasley's Watchful Eye)
- Hogwarts Legacy: Puchar domów (The House Cup)
- Hogwarts Legacy: Główne questy
- Hogwarts Legacy: Opis przejścia
Komentarze czytelników
krzysztof1987 Junior
Witam potrzebuje pomocy .
Nie moge ukończyć gry Dziedzictwo Hogwartu ponieważ w miejscach w których mom zaznaczone rzeczy
Np. Skrzynie skarbów , czy strony z przewodnika.
Po przybyciu na miejsce tych rzeczy niema .
Co moge zrobić??
Trzeba grać od początku ??
Darek12346 Centurion
Autorowi tego „poradnika" radzę zagrać. Może wtedy nie będzie takich baboli. Na przykład żeby wejść na arenę walk nie trzeba rozbić 10 waz i pokonać iluś przeciwników trzeba tylko rozbić 20 waz. A przeciwników to się pokonuje jak się wejdzie na arenę. W grze są dwie.
Mostowiaq Junior
No to niezły GTX 3090 na ultra, popraw to ktoś bo nie wiem jak innym ale mi trochę przeszkadza.
haniak2 Junior
Pomocy, chcę posadzić roślinę większą, niż jest zwykłą doniczka, aby zrobić miksturę, ale nie wiem gdzie indziej mogę ją posadzić. Ma ktoś jakiś pomysł?
konic89330185cd Junior
Jak otworzyć drzwi na poziomie 2, żeby zebrać posążek, jeśli woźny ma nas dopiero tego nauczyć po przyniesieniu posążków?
enixe_2 Junior
Pomocy!!! Przy łamigówce merlina zgubiłam tą dużą kule i teraz nie ma jej nigdzie,zbugowało sie czy co?? Co mam zrobic,jest jakiś restart tego?? Ostatnia zagadka została HELP!
kimii Junior
Mam problem ze zdobyciem trofea 'kończące muśnięcie'. Zrobiłam listę i odhaczałam każdego przeciwnika, na którym użyłam magii, ale wciąż jej nie moge zdobyć
CayeCayz Junior
Hej! Mam problem z misją: zadanie profesor hecat 2
Bez problemu uniknęłam ataków ale nie ważne ile razy użyję Incendio na wrogach to mi się nie zalicza i mam 3/5 a chyba już 100 wrogów pokonałam samym incendio
Natiiiii Junior
Jak nazywają się lojaliści potrzebni do kończącego muśnięcia, bo mam zapisanych 5 i może przez to jeszcze nie zdobyłam tego osiągniecia????? Może ktoś coś wie na ten temat??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
