Atakowanie baz | Porady | Grey Goo
Aktualizacja:
Atakowanie baz
Niszcz budynki z głową. Atakując wrogą bazę pamiętaj o kolejności. Wpierw atakuj wieżyczki oraz mury, przy czym te drugie tylko, jeśli blokują przejście. Jeśli będziesz atakowany przez garnizon, rozdziel wojsko. Niech jednostki oblężnicze niszczą budynki, a reszta wrogie jednostki. Następnie zajmij się fabrykami przeciwnika. Na samym koncu zniszcz HQ/Core. Kierując się tą kolejnością wpierw pozbawisz wroga obrony, potem możliwości tworzenia jednostek, a na końcu również budynków. Poza tym zwiększysz szansę powodzenia ataku, gdyż twoje jednostki nie będą masakrowane przez wrogie wieżyczki. Rafinerie zostaw na samym końcu, gdyż i tak są bezbronne.
W przypadku atakowania Human sprawdź, jak połączone są budynki. Jeśli znajdują się blisko siebie, stosuj standardową kolejność. Jeśli nie, możesz pokusić się o zniszczenie conduits, zwłaszcza jeśli łączą Core z fabrykami, rafineriami albo wieżyczkami. Pamiętaj tylko, że niektóre technologie pozwalają wieżyczkom Human działać nawet bez połączenia z Core.
Ignoruj drugorzędne budynki. Dobudówki do fabryk są mniej ważne od samych fabryk. Silosy są mniej istotne od rafinerii. Większość murów jest całkowicie nieistotna. Jeśli nie musisz, zignoruj te konstrukcje i skup się na ważniejszych. Niszczenie ich zostaw sobie na koniec, gdy nie będziesz miał nic pilniejszego do zrobienia.
Niszcz mury z głową. Każdy mur składa się z dwóch elementów: fragmentów łączących, w przypadku Beta wieżyczki, oraz ściany między nimi. Niszczenie ścian opłaca się w momencie, gdy są duże i łatwo będzie przejść przez stworzony w nich wyłom. W innej sytuacji lepiej pozbyć się jednego z elementów łączących, co spowoduje zniszczenie również połączonych z nią ścian. Element łączący posiada więcej punktów wytrzymałości, lecz w większości przypadków różnica nie będzie odczuwalna.
W obu przypadkach nie niszcz całych murów, tylko wybrane fragmenty, gdyż twoim celem jest przejście na drugą stronę, a nie zniszczenie wszystkiego na swojej drodze. Wyjątkiem mury Beta, których elementy łączące służą również jako wieżyczki obronne. W ich przypadku najlepiej pozbyć się wszystkich wieżyczek, ale tylko, jeśli są obsadzone lub w krótkim czasie mogą zostać obsadzone.
Wybierz kolejność niszczenia baz. Beta i częściowo Human mogą tworzyć placówki niezależne od głównej bazy. Fakt ten wymusza na tobie podjęcie decyzji - albo niszczysz wpierw mniejsze bazy, a dopiero na końcu główną, albo odwrotnie. Mniejsze bazy służą głównie jako miejsca wydobycia surowców oraz stawiania dodatkowych fabryk. Baza główna z kolei, zwłaszcza w przypadku Human, posiada HQ/Core, jeden z budynków, które trzeba zniszczyć w celu uzyskania zwycięstwa. Stąd opłacalne może być zarówno uderzenie na mniejsze bazy, co pozbawi wroga możliwości produkcyjnych i ograniczy dostęp do surowców, jak i szturmy na główną bazę w celu pozbycia się HQ/Core. Decyzja powinna być uzależniona od sytuacji na planszy. Jeśli mniejszych baz jest dużo i stoją na drodze do głównej, lepiej zacząć od nich. Jeśli jest ich niewiele i nie pełnią istotnej roli, możesz zostawić je na później. Nie zapomnij tylko wpierw sprawdzić, gdzie się znajdują. Inaczej możesz zostać zmuszonym do przeszukania całej mapy w celu znalezienia ostatniej bazy przeciwnika, co niepotrzebnie przedłuży rozgrywkę.
0
- Grey Goo - poradnik do gry
- Grey Goo - poradnik do gry
- Porady
- Ogólne | Porady | Grey Goo
- Mechanizmy rozgrywki | Porady | Grey Goo
- Zasoby | Porady | Grey Goo
- Budowa i zarządzanie bazą | Porady | Grey Goo
- Obrona | Porady | Grey Goo
- Zwiad | Porady | Grey Goo
- Poruszanie się | Porady | Grey Goo
- Walka | Porady | Grey Goo
- Atakowanie baz | Porady | Grey Goo
- Grey Goo - wymagania sprzętowe | Porady | Grey Goo
- Porady
- Grey Goo - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mieszkopol Legionista
W kategoriach jednostki, budynki, rasy brakuje zdjęć i statystyk postaci. Popatrzcie sobie poradniki do innych strategów jak Age of Empires czy StarCraft tam każda jednostka ma swoje zdjęcie, a anwet swój trójwymiarowy model a w tym poradniku brakuje tego elementu który powinien zostać nadrobiony.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
