Football Manager 2009: Interakcja - Media
Aktualizacja:
Interakcja - Media
Dziennikarze biegający za Tobą z mikrofonem to raczej zmora, niż coś pozytywnego. Niestety, nie można uciekać mediom bez końca. Warto więc nauczyć się poprawnego zachowania w kontaktach z nimi - rola rozmów z prasą i serwisami internetowymi w FM09 dodatkowo wzrosła, a już w poprzednich odsłonach potrafiła mieć spory wpływ na sytuację w drużynie.
W nowej odsłonie serii praktycznie przed każdym meczem czeka Cię konferencja prasowa.

Dwie tabelki u góry zawierają informacje o zespole (po lewej) oraz osobie (po prawej). W pierwszej z nich pojawiają się dane na temat twojego klubu, albo drużyny rywala. Druga będzie dotyczyć twojego skromnego alter ego ze świata FM lub zawodnika, którego bezpośrednio dotyczy pytanie. Poniżej informacje o dziennikarzu - warto zwracać na nie uwagę, gdyż pozwoli to skuteczniej dostosować odpowiedź. Na prawo mało istotne szczegóły na temat konferencji.
Szczególnie powinno interesować Cię największe pole tego ekranu. Wyświetlane są tam pytania oraz możliwe warianty odpowiedzi. Masz też trzy opcje dodatkowe.
Bez komentarza - to po prostu odmowa odpowiedzi na pytanie. Nie używaj zbyt często, bo zostaniesz uznany za silnie niemedialną osobę
Wyjdź z hukiem - oburzasz się i opuszczasz konferencję, trzaskając drzwiami. Raczej nie polecam tej opcji.
Nie mam więcej czasu... - kiedy konferencja zaczyna Cię nużyć, możesz zaznaczyć tę opcję przy odpowiedzi - wtedy dziennikarze mogą zadać już tylko ostatnie pytanie.
Porada:
Podczas konferencji prasowych musisz być czujny. Czytaj dokładnie pytania i wybieraj logiczne odpowiedzi. Jeśli grasz słabym klubem, a w kolejnym meczu spotykasz się z pretendentem do tytułu, nie krzycz na konferencji, że na pewno uda wam się zdobyć komplet punktów. Na pewno nie podniesie to zawodników na duchu, ba - poczują się zestresowani i wyjdą na boisko jeszcze bardziej spięci. Na plotki transferowe staraj się nie reagować, ewentualnie neguj je, jeśli rzeczywiście są to informacje wyssane z palca. Zawodnik może się poczuć zaniepokojony kiedy dowie się, że prawdopodobnie chcesz ściągnąć mu rywala do walki o pozycję. Bądź ostrożny także podczas konferencji dotyczącej nowo podjętej pracy - nie rzucaj bezpodstawnie stwierdzeniami, że powalczycie o mistrzostwo, jeśli sytuacja w drużynie skazuje ją raczej na dolną część tabeli. W kontaktach z mediami musisz być konsekwentny. Jeśli mówisz, że dany gracz będzie według Ciebie liderem drużyny i zamierzasz na niego stawiać, rób to - inaczej zarzucą Ci gołosłowność i brak pokrycia wypowiadanych zdań czynami.
Dodatkowe opcje, które opisałem powyżej, są w istocie "dodatkowe". Nie zalecam częstego korzystania z nich. Bez komentarza przydaje się do wymijania plotek transferowych, ale nie można używać tego wariantu zbyt często. Wyjście z hukiem nie powinno Ci się zdarzać, gdyż media szybko wejdą Ci na głowę, nie dając spokoju i określając mianem zamkniętego w sobie gbura. Nie mam więcej czasu może zdenerwować dziennikarzy, gdyż jest to - obscenicznie mówiąc - olanie ich. W FM09 prasa potrafi być niezwykle wredna, także należy ją traktować grzecznie i szukać w reporterach sojusznika, a nie wroga.
Poza konferencjami prasowymi dziennikarze będą chcieli rozmawiać z Tobą również w formie wywiadu. Czekają Cię pytania o spalonego, po którym strzeliliście bramkę, niesłusznie podyktowanego karnego czy oczywiście plotki transferowe. Zachowuj się podobnie, jak na konferencjach - rozważnie, wybierając opcje najbliżej kompromisu.
Komentarze czytelników
zanonimizowany556983 Konsul
Zaróbcie poradnik do sapera czy też pasjansa ...
zanonimizowany203141 Legend
Poradnik autorstwa kolesia ktory robil recenzje, juz wiem czego sie spodziewac... haha
bridgeburner Pretorianin
Prawda
Ten człowiek po recenzji stracił w moich oczach całkowicie wiarygodność
Nawet nie czytam tego poradnika bo po co sie irytować niepotrzebnie
andrzej1 Senator
Ga prosta jak konstrukcja cepa :-))))) ale fajna.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
