Rozdział 2 - Coś jest nie tak | Opis przejścia Evil Within 2
Aktualizacja:
Podczas drugiego rozdziału poznasz główne mechanizmy rozgrywki i wreszcie powalczysz z pierwszymi przeciwnikami.
- Podążaj za uciekającym funkcjonariuszem Mobiusa
- Odszukaj w STEM drużynę poszukiwawczą Mobiusa, by dowiedzieć się czegoś o Lily

Drugi rozdział rozpoczyna się w wyimaginowanym biurze głównego bohatera. Twoim pierwszym zadniem po odzyskaniu kontroli jest zaznajomienie się ze zdjęciami członków poprzedniej drużyny, które znaleźć możesz na tablicy po prawej stronie. Po drugiej stronie pomieszczenia znajdziesz także rysunek wykonany przez córkę głównego bohatera, a na ścianie przy kanapie odznaczenie, któremu można się przyjrzeć.

Następnie przejdź do kolejnego pomieszczenia i zbierz leżący na biurku Slajd - jest to pierwsza znajdźka, na którą trafisz w grze. Możesz teraz wykorzystać projektor stojący na biurku, by przeglądnąć zawartość zebranego przedmiotu. Kolejne slajdy, które uda ci się znaleźć, także będzie można tutaj przeglądać.

Odejdź teraz od projektora i zbierz leżący na podłodze słoik z Zielonym Żelem. Przedmiot ten to tutejsza waluta - służy do ulepszania postaci, co zostanie opisane w oddzielnym rozdziale. W dalszej części pomieszczenia znajdziesz maszynę służącą do zapisywania gry - warto robić to za każdym razem, gdy jest ku temu możliwość. Przy maszynie znajdziesz też pęknięte lustro, które powinno zacząć świecić (jeśli nie, wróć do pierwszego pomieszczenia i ponownie przejrzyj zdjęcia wiszące na ścianie). Wejdź w interakcję z lustrem, by przejść dalej.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, przejdź przez drzwi, a w nowym pomieszczeniu udaj się na wprost - zignoruj drzwi po bokach, gdyż nie da się z nimi nic zrobić. Zbliż się do obrazu, na którym namalowane są drzwi z numerem 102. Obróć się teraz o 180 stopni, a w miejscu przejścia, którym tu dotarłeś, znajdziesz te same drzwi, co na obrazie - wykorzystaj je, by przejść dalej.

Podążaj teraz korytarzem, ignorując poboczne drzwi, aż trafisz do pomieszczenia z miejscem zbrodni. Zbliż się do lewitującego ciała i wejdź z nim w interakcję, a następnie zrób to samo z aparatem znajdującym się obok. Udaj się do kolejnego pomieszczenia i kontynuuj wędrówkę, aż trafisz do ciemni - na blacie przy zlewie znajdziesz pierwsze w grze Akta [Photo of William Baker], czyli przedmiot z kolejnej grupy znajdziek.

Stojąc przed blatem z Aktami, obróć się w prawo i podążaj w stronę regałów z segregatorami. Na końcu pomieszczenia znajdziesz regał, który blokuje przejście - wejdź z nim w interakcję, by je odblokować. Podążaj korytarzem przed siebie i odbij w prawo, by dotrzeć do głównego holu. Przy ścianie po prawej stronie będzie telefon - wejdź z nim w interakcję. Teraz udać musisz się na górę - wszystkie inne wejścia są w tej chwili zablokowane.

Po dotarciu na górne piętro, podążaj wzdłuż barierki, lecz nie wbiegaj jeszcze na górę - zamiast tego odbij w lewo, przejdź pod kratami i zbierz kolejne Akta [Extravagant Letter] leżące na stoliku. Wróć na korytarz i podejdź do podwójnych drzwi, by wywołać małą scenkę, a następnie wbiegnij po schodach na górę i skieruj się do przejścia z zasłonami. Po chwili dotrzesz do podwójnych drzwi, a za nimi czeka cię mały etap skradankowy.

Postać znajdująca się po drugiej stronie pomieszczenia uśmierci drugą osobę, a następnie zacznie szukać ciebie. Musisz schować się za kanapą (na ekranie wyświetlona zostanie pomoc dotyczące tego mechanizmu), a po chwili udać się do jej lewej krawędzi i schować się za bokiem mebla. Gdy wróg odejdzie, wyjdź zza kanapy i wejdź w interakcję z człowiekiem, który przed momentem został zabity. Przejdź przez podwójne drzwi i przebiegnij korytarzem, by ponownie trafić do znajomego holu, tym razem skąpanego w ciemności.

W pierwszej kolejności skręć w prawo, włącz latarkę i wejdź do pomieszczenia za drzwiami z numerem 103. Podejdź do przodu i przeskocz przez stół, a następnie zbierz leżące na stole Akta [Photo of Anoter Victim]. Wróć teraz do holu i wbiegnij na górę, a następnie przejdź przez podwójne drzwi, gdzie wcześniej miała miejsce scena z kobietą.

Przemieszczaj się korytarzem za tajemniczą postacią, aż dotrzesz na otwarty teren. Zbliż się do miejsca rzezi i wejdź w interakcję z pobliską tabliczką. Jest tutaj cała masa drzwi, jednak wszystkie są zamknięte - wejdź więc do windy i udaj się na wyższe piętro. Tutaj przejść musisz przez dziurę w siatce po lewej stronie pomieszczenia.

Nie ma tu nic do zebrania, więc kontynuuj marsz do miejsca z wiszącymi zwłokami. Zbliż się do symbolu krwawego oka. Wygląd pomieszczenia zmienił się - musisz teraz pokręcić kamerą dookoła, aż w pobliżu pojawi się aparat na statywie. Stań za aparatem, a w oddali pojawią się drzwi, z którymi trzeba wejść w interakcję, by wywołać kolejną scenę.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, udaj się w przeciwną stronę do ściany z krwawym okiem i zbierz wiszącą na szybie fotografię. Po chwili pojawi się wróg, z którym nie dasz rady walczyć. Obiegnij pudełka dookoła i wbiegnij w korytarz, z którego przybył potwór. Uciekaj sprintem do momentu, aż dotrzesz za drzwi.

Musisz teraz wdrapać się do szybu wentylacyjnego znajdującego się po drugiej stronie pomieszczenia i przedostać się na jego drugą stronę. Po chwili znajdziesz się w zabarwionym na czerwono pomieszczeniu, gdzie, jak nietrudno się domyślić, wkrótce pojawi się potwór. Gdy tak się stanie, biegnij w stronę korytarza, by wywołać kolejną scenę przerywnikową - podczas niej będzie miał miejsce element QTE (Quick Time Event), gdzie trzeba będzie szybko naciskać wskazany na ekranie przycisk.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, otrzymasz swoją pierwszą broń - Nóż Surwiwalowy. Przejdź przez drzwi i zbierz Strzykawkę leżącą na stole - gra w tym momencie wyjaśni, jak z niej skorzystać, co należy też zrobić. Wylecz postać i wejdź do pomieszczenia znajdującego się na lewo od drzwi wyjściowych z domu - wewnątrz znajdziesz kolejne Akta [Journal in Abandoned House]. Wyjdź z pomieszczenia, a następnie skorzystaj z drzwi wyjściowych, by dostać się na zewnątrz domu. W tym momencie postać samodzielnie zbierze pierwszą broń palną (Pistolet Samopowtarzalny), a także kolejne Akta [Photo of Castellanos Family].

Po wejściu na zewnątrz gra wytłumaczy ci, jak ekwipować i korzystać z broni. Wybiegnij na ulicę i skręć w prawo - przy prawej krawędzi znajdziesz Zioła, które służą do wytwarzania przedmiotów (o czym dowiesz się w rozdziale 3). Zawróć teraz i podążaj wzdłuż ulicy, aż trafisz w pobliże domu, co też zapoczątkuje scenę przerywnikową. Przygotuj się - czeka cię pierwsza walka w grze.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, wyceluj przy pomocy pistoletu i poślij dwie kulki w głowę zmutowanej kobiety. Gdy padnie na ziemie, zbliż się do niej, by zebrać słoik z Zielonym Żelem i wejdź w interakcję z trupem, by rozpocząć rozmowę z Kidman. Wbiegnij teraz na wyższe piętro i w jedynym dostępnym tam pomieszczeniu zbierz Proch Strzelniczy - służy on do wytwarzania amunicji (o czym również dowiesz się w rozdziale 3).

Wyjdź z domu i tuż za drzwiami skręć w prawo - znajdziesz tam kolejne Zioła. Kontynuuj wędrówkę wzłuż ulicy, aż dojdziesz do rozwidlenia, gdzie miejsce będzie miał wstrząs. Odbij w lewą stronę i zniszcz rozrzucone pudła przy pomocy noża - w nich znajdziesz amunicję do pistoletu i kolejny Proch Strzelniczy. Odbij teraz w drugą stronę i idź przed siebie, aż aktywujesz kolejną scenę przerywnikową.
Podążaj za uciekającym funkcjonariuszem Mobiusa

Gdy odzyskasz kontrolę, schowaj się za samochodem, by nie zwracać na siebie uwagi. Poczekaj, aż wróg się oddali, a następnie zbierz leżącą na lewo od auta Butelkę. Jest to jeden z przedmiotów, które regularnie będziesz zbierać - służy on do odwracania uwagi wrogów (a także, po wykupieniu ulepszenia, do oswabadzania bohatera, gdy ten zostanie złapany). Możesz wykorzystać ją, by ściągnąć uwagę wrogów w dane miejsce. Jeśli bardzo chcesz, możesz spróbować wybić tutejszych wrogów, jednak nie jest to wymagane.

Podążaj teraz w lewą stronę, chowając się za samochodami, aż dotrzesz do białego SUV-a. Za nim znajdują się kontenery na śmieci, a przy nich kolejna Butelka i Zioła. Zbierz je, a następnie odwróć się w stronę budynku. Zbliż się po cichu do wroga pożerającego zwłoki przy samochodzie i po cichu go zlikwiduj, wciskając podany na ekranie przycisk. Przeszukaj zwłoki i zbierz Zielony Żel, a następnie zrób to samo z wrogiem dobijającym się do drzwi. Przeszukaj go i wejdź do środka, wykonując polecenie wyświetlone na ekranie.
Odszukaj w STEM drużynę poszukiwawczą Mobiusa, by dowiedzieć się czegoś o Lily

Gdy dostaniesz się do środka, przeszukaj szafkę stojącą między stołem i kanapą, gdzie znajdziesz Proch Strzelniczy. Nie ma tu już nic co zebrania, udaj się więc korytarzem i przejdź przez drzwi prowadzące do piwnicy, by wywołać scenę przerywnikową i zakończyć rozdział 2.
0
- Evil Within 2 - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Opis przejścia
- Rozdział 1 - W płomienie | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 2 - Coś jest nie tak | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 3 - Rezonanse | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 4 - Za kurtyną | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 5 - Zasadzka | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 6 - Łowy | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 7 - Pożądanie sztuki | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 8 - Premiera | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 9 - Kolejne zło | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 10 - Ukryty od początku | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 11 - Ponowne połaczenie | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 12 - Bezdenna jama | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 13 - Twierdza | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 14 - Spalenie ołtarza | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 15 - Koniec świata | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 16 - Pustka | Opis przejścia Evil Within 2
- Rozdział 17 - Droga ucieczki | Opis przejścia Evil Within 2
- Opis przejścia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Sick_00 Pretorianin

Dlaczego nie można pobrać poradnika na dysk? W nowym wolfie to samo WTF!?
zanonimizowany784443 Generał
Czego recki do dzisiaj ni ma?
Tom69 Junior
Witam.
Mam pytanie.. Czy można cofnąć się w tej grze Evil within 2 (przemieszczać miedzi komputerami, ale nie liniowo). Chciałem się cofnąć z post plus do pierwszej mapy... Zapomniałem zebrać część do naprawy snajperki??
Pozdrawiam
młoda foka Centurion

Zazwyczaj korzystam z poradników na tej stronie (skoro już wykupiłem abonament) i ten jest wyjątkowo udany. Szacun dla autora.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.