Misja 3 - Francuski ruch oporu | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
Aktualizacja:
Misja 3 - Francuski ruch oporu

Po obejrzeniu ciekawego filmu wprowadzającego nas w historię Hawkinsa podczas pobytu we Francji uzyskujemy kontrolę nad postacią i dostajemy jasny cel - znaleźć naszą przyjaciółkę. Jako że nasz kompan ze wstępu został w ukryciu musimy działać w pojedynkę uzbrojeni jedynie w pistolet.

Po przejściu kilkunastu kroków dojdziemy do kamiennego murku, za którym powinniśmy się czym prędzej schować, ponieważ niedaleko spaceruje dwóch Niemców. Zabijamy ich na odległość za pomocą pistoletu, a następnie zabieramy im broń. Do wyboru mamy albo karabin maszynowy albo strzelbę.

Idąc dalej drogą w dół zobaczymy w oddali francuskie miasteczko, w którym stacjonują niemieckie oddziały. Przy pomocy lornetki możemy poszukać wszystkich wrogich żołnierzy wśród zabudowań, a następnie oznaczyć ich, aby byli widoczni na minimapie. Teraz czas na zakradnięcie się do obozu nieprzyjaciela.

Będąc na terenie Niemców możemy poświęcić nieco czasu na zabawę w skrytobójcę i po cichutku wyeliminować wszystkich strażników (przydatna może okazać się funkcja podnoszenia ciał) lub też pójść na żywioł i wymordować wszystkich niczym Rambo. Niemniej jednak finalnie powinniśmy przemierzyć sad jabłkowy i wejść do budynku, który znajduje się blisko rzeki i młyna wodnego.

Po wyjściu z niego drugą stroną zobaczymy główną siedzibę Nazistów w tym punkcie, w którym będą bronić się ostatni żołnierze. Naturalnie wybijamy wszystkich, a na końcu wchodzimy na wyższe piętro, żeby znaleźć leżące na stoliku akta poszukiwanej przez nas kobiety.

Po zejściu na dół usłyszymy dźwięk silnika i po chwili zauważymy kilku Niemców, którzy właśnie nadjechali z odsieczą swoim kumplom. Gdy wszystkich zabijemy podążamy dalej dróżką za wskaźnikiem na minimapie.

Po pewnym czasie natrafimy na domostwo, w którym znajdziemy umierającego Francuza. Ranny mężczyzna poprosi nas o pomoc w uratowaniu jego żony, którą przetrzymują Niemcy gdzieś w pobliżu, niestety jednak po chwili umrze z powodu poniesionych ran.

Po wysłuchaniu jego przemowy czym prędzej musimy schować się za drewnianym murkiem tuż obok drugiego wejścia, gdyż po chwili skorzystają z niego dwaj żołnierze. Gdy będą odwróceni do nas tyłem wystarczy posłać im salwę w plecy i problem z głowy. Po wykonaniu całej akcji wychodzimy na podwórze.

Po pokonaniu kolejnego odcinka drogi dotrzemy do domu, który jest ostrzeliwany ze wszystkich stron przez niemieckich szeregowców. Rzecz jasna zabijamy wszystkich, po czym wchodzimy do środka, aby porozmawiać z partyzantami. W ten sposób wykonamy dodatkowe zadanie w tym rozdziale. Wewnątrz znajdziemy prócz dwóch rebeliantów żonę zmarłego mężczyzny oraz 1 z 4 sekretów na poddaszu.

Po wyruszeniu w dalszą drogę za wskaźnikiem celu misji dotrzemy do niewielkiego miasteczka, w którym stacjonują wrodzy żołnierze. Wybicie całego ich oddziału nie powinno dla nas jak zawsze stanowić większego problemu. Można obrać dowolną taktykę - Hitman albo Rambo.

Gdy pozbędziemy się agresorów musimy podejść do ocalałego członka ruchu oporu, który stoi w jednym z budynków w mieście. Po podziękowaniu za udzieloną pomoc Francuz przekaże nam nieco informacji na temat poszukiwanej przez nas kobiety.

Idąc dalej w głąb mieściny dotrzemy do rzeki, za którą zobaczymy gromadę żołnierzy chcących zabić bezbronnego Francuza. Rzecz jasna udaremniamy ich plany i likwidujemy wszystkich w najbliższym otoczeniu. Następnie zmierzamy za wskaźnikiem gry w stronę ocalałego mężczyzny.

Niestety na naszej drodze stanie kilku kolejnych szeregowców, ale tym razem w towarzystwie pancernego czołgu. Taka sytuacja wymusi na nas natychmiastowe ukrycie się przed zmasowanym ostrzałem maszyny i poszukanie broni cięższego kalibru, która poradzi sobie z pojazdem. Na terenie zabudowań można znaleźć bazookę, ale również dwa granaty, które należy rzucić nie w pojazd (bo się odbiją) tylko tuż obok niego.

Po wygranym starciu, w którym nietrudno o śmierć przyjdzie czas odnaleźć ocalałego członka ruchu oporu, który schował się przerażony gdzieś w zabudowaniach. Przy pomocy niezawodnego już wskaźnika odnajdujemy mężczyznę, a następnie podążamy za nim do sekretnego składu broni w piwnicy.

Na dole nasz kumpel urządził sobie niezły arsenał, a co najlepsze w ramach podzięki postanowił podzielić się z nami jego zawartością. W takim razie bierzemy wszystkie najlepsze kąski - w tym granaty oraz lepszy model karabinu - i ruszamy w dalszą podróż. Przedtem jednak warto zajrzeć do pomieszczenia obok, gdyż znajdziemy 2 z 4 sekret w tej misji.

W trakcie dalszej wędrówki natrafimy na małe domostwo oraz kilku kłócących się Niemców. To dobra okazja na ciche podkradnięcie się w ich pobliże, a następnie rozstrzelanie wszystkich jedną salwą karabinu. No i po kłopocie.

Tuż obok położona jest większa posesja, która również (a jakby inaczej) w całości jest opanowana przez niemieckie siły. Aby przedostać się na jej teren możemy wykorzystać normalne wejście, czyli bramę wjazdową, ale także mniej konwencjonalne przejście.

Mowa tutaj o dosyć dużej wyrwie w murze, który oddziela całą parcelę od zewnętrznych terenów i drogi przejazdowej. Skorzystanie z niej jest obiektywnie rzecz biorąc nieco lepszym pomysłem niż frontowe wtargnięcie na teren wroga, jednak kto co lubi.

Bez względu na nasze dalsze posunięcia po jakimś czasie wywiąże się otwarte starcie, w którym będziemy musieli wyrżnąć całą obstawę na dziedzińcu oraz rozsadzić nadjeżdżającą ciężarówkę. Następnie przyjdzie pora na lokatorów pięknego dworku, w tym niemieckiego oficera - ostatniego obrońcę w budynku.

Na jednym ze stolików w pobliżu radiostacji odnajdziemy mapę, dzięki której poznamy oficjalną lokalizację poszukiwanej przez nas kobiety. Czas ruszać w dalszą drogę, jednak przedtem warto zajrzeć jeszcze do piwnicy, gdzie ulokowany jest 3 z 4 sekretów możliwych do zebrania na tej planszy.

Dalsze kroki kierujemy pod górkę, aż w pewnym momencie dojdziemy do zabarykadowanego stanowiska, którego strzeże kilku żołnierzy. Niestety nie wypełnią oni dzisiaj powierzonego im zadania, gdyż zginą w ekspresowym tempie z naszej ręki.

Następnie naszym oczom ukażą się ruiny starego zamku, którzy niemieccy żołnierze obrali sobie za siedzibę główną. Pierwszy napotkany oponent jest odwrócony do nas tyłem, więc łatwo można go zabić nie wywołując przy tym żadnego hałasu, jednakże należy zwrócić bezkompromisowo uwagę na dwie istotne sprawy. Po pierwsze w pobliżu patroluje jeszcze drugi szeregowiec, który może zauważyć nasze poczynania (należy ukryć ciało pierwszego Nazisty bądź szybko i równie cicho pozbyć się także drugiego nieprzyjaciela), a po drugie w oknach zamku czają się niezwykle niebezpieczni snajperzy. Jak taki jeden łupnie to trupnie!

Wkroczenie na dziedziniec zamku równa się prawie na 100% zauważeniem przez któregoś z wrogich żołnierzy, więc w tym przypadku nie mamy większych szans na uniknięcie walki. W takiej sytuacji mordujemy wszystko co się rusza i bacznie śledzimy wskaźnik misji. Przed wyruszeniem do ostatniej części zabudowań dobrze by było zajrzeć jeszcze do jednej ze zniszczonych wież, gdzie na samym dole znajdziemy 4 z 4 sekretów w tym zadaniu.

Na ostatniej prostej znowu stajemy przed wyborem drogi, którą chcemy dostać się do siedziby niemieckiego oficera. Możemy ruszyć zwykłą ścieżką i wyjść praktycznie na widok wszystkim Hitlerowcom, albo też skorzystać z innego przejścia.

W pobliżu możemy zauważyć wysoką wieżę z podłamanymi, ledwo trzymającymi się w jednym kawałku schodami, z których warto skorzystać, jeżeli chcemy dostać się od razu blisko miejsca zasłoniętego murkiem - dobra pozycja strzelecka.

Aczkolwiek niezależnie od obranej metody staniemy oko w oko z ostatnią zgrają Niemców na tym terenie, w tym z kilkoma niezłymi snajperami, których warto wyeliminować w pierwszej kolejności, jeżeli nie chcemy zaliczyć headshota.

Po oczyszczeniu placu biegniemy do niewielkiego pomieszczenia i wyważamy z impetem zamknięte drzwi. Tuż po tym celnie pakujemy kilka kulek dwóm przeciwnikom w środku i w ten sposób ratujemy naszą przyjaciółkę - de facto przywódczynię francuskiego ruchu oporu.

Na koniec rozsiadamy się wygodnie w fotelu i delektujemy scenką końcową, która wyjaśnia dalsze poczynania głównego bohatera oraz losy jego przyjaciół. Misja 3 zakończona.
0
- Enemy Front - poradnik do gry
- Enemy Front - poradnik do gry
- Kampania dla jednego gracza
- Misja 1 - Pierwsze zwycięstwo | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 2 - Bitwa o Święty Krzyż | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 3 - Francuski ruch oporu | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 4 - Oblężenie Świętego Krzyża | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 5 - Sabotaż w Dolinie Loue | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 6 - Polowanie w Dolinie Loue | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 7 - Atak na posiadłość w Dolinie Loue | Kampania dla jednego gracza
- Misja 8 - Tu mówi Warszawa | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 9 - Szturm na PAST-ę | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 10 - Zima w Vemork (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 10 - Zima w Vemork (2) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 11 - Twierdza Oscarsborg (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 11 - Twierdza Oscarsborg (2) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 12 - Zwycięstwo Armii Krajowej | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 13 - Atak V2 | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 14 - Ogień z nieba (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 14 - Ogień z nieba (2) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 15 - Ostatni dzień | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja 16 - Upadek Warszawy | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja dodatkowa - Saint-Nazaire (1) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Misja dodatkowa - Saint-Nazaire (2) | Kampania dla jednego gracza w Enemy Front
- Kampania dla jednego gracza
- Enemy Front - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany565620 Legionista
Recenzja jest ty ciulu
Yaboll Generał
Gdzie jest recenzja tej gry gdzie, gramy z niej? Coś niedobrego się dzieje ostatnio z tym portalem.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.