Death Stranding: Sterowanie
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Death Stranding znajdziesz pełny opis sterowania. Przygotowaliśmy oddzielne zestawienia dla sterowania podczas pieszych przechadzek oraz kontrolowania pojazdów. Dodatkowo zamieściliśmy informacje na temat dostępnych ustawień sterowania.
- Sterowanie w Death Stranding - poruszanie się pieszo
- Sterowanie w Death Stranding - używanie pojazdów
- Dodatkowe ustawienia sterowania
Sterowanie w Death Stranding - poruszanie się pieszo
![]() | Poruszanie się. |
![]() | Bieg / Zatrzymanie. |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Zmiana pozycji kamery - można ustawić ją za lewym lub prawym ramieniem bohatera. |
![]() | Tryb kompasu - musisz przytrzymać przycisk. |
![]() | Akcja lewą ręką - bohater może np. trzymać w lewej ręce jakiś przedmiot, chwycić się lewą ręką plecaka, celować z broni albo przygotować się do rzutu przedmiotem. |
![]() | Zmiana postawy - masz wybierać pomiędzy pozycją stojącą i przykucniętą. |
![]() | Interakcja - często trzeba przytrzymać przycisk. |
![]() | Ładunek - załadowanie przedmiotu na plecy. |
![]() | Skok / Wspinaczka - możesz przytrzymywać przycisk żeby wspinać się automatycznie na kolejne obiekty. |
![]() | Akcja prawą ręką - bohater może np. trzymać w prawej ręce jakiś przedmiot, chwycić się prawą ręką plecaka, oddać strzał z broni albo rzucić przedmiotem. |
| Próba złapania równowagi - przydaje się to gdy pojawia się ryzyko przewrócenia, np. w wyniku przechylenia się niesionego ładunku czy walki z nurtem rzeki. |
![]() | Pojedyncze wciśnięcie przycisku - Skaner terenu. Przytrzymanie przycisku - Wstrzymanie oddechu (pomocne w unikaniu wykrycia przez wynurzonych). |
![]() | Wybór sprzętu - musisz wybrać interesujący cię przedmiot z rozwijanego menu. |
![]() | Wybór przedmiotów - musisz wybrać interesujący cię przedmiot z rozwijanego menu. |
![]() | Wybór narzędzia / broni - musisz wybrać interesujący cię przedmiot z rozwijanego menu. |
![]() | Wybór obiektu - musisz wybrać interesujący cię przedmiot z rozwijanego menu. |
![]() | Zawołanie. |
![]() | Pauza / Kajdanki. W menu pauzy znajdziesz m.in. mapę, inwentarz, listę zleceń oraz opcje systemowe. |
Sterowanie w Death Stranding - używanie pojazdów
![]() | Sterowanie pojazdem. |
![]() | Użycie dopalacza - pozwala szybciej przemieszczać się, ale o wiele szybciej zużywa się baterię. |
![]() | Rozglądanie się. |
![]() | Tryb kompasu - musisz przytrzymać przycisk. |
![]() | Hamulec / Wsteczny bieg. |
![]() | Użycie pojazdu / Wyjście lub zejście z pojazdu. |
![]() | Hamulec. |
![]() | Podskoczenie pojazdem - nie zawsze będzie dostępne i inaczej może wyglądać w zależności od rodzaju maszyny. |
![]() | Gaz. |
![]() | Skaner terenu. |
![]() | Zawołanie. |
![]() | Pauza / Kajdanki. W menu pauzy znajdziesz m.in. mapę, inwentarz, listę zleceń oraz opcje systemowe. |
Dodatkowe ustawienia sterowania

Dodatkowe ustawienia sterowania znajdziesz w menu Control Settings oraz Camera Settings. Najważniejsze z nich to:
- Auto-Aim - Możesz korzystać z asystenta celowania. Jest on domyślnie włączony.
- "Keep Balance" Control Sensitivity - Możesz ustalić czy gra ma priorytetowo traktować przytrzymanie L2 i R2 po to żeby odzyskać równowagę. Najlepiej nie zmniejszać domyślnej wartości, bo w przeciwnym razie gra może częściej odpalać inne akcje powiązane z tymi przyciskami i w rezultacie częściej możesz upadać na ziemię i uszkadzać przenoszone ładunki.
- Minimum Button Hold Duration - To ilość czasu potrzebnego do zarejestrowania danej akcji jako przytrzymanie przycisku zamiast wciśnięcia go. Domyślna wartość 1 w zupełności wystarcza do rozróżniania wciśnięć i przytrzymań.
- Controls for Soothing BB - Możesz ustalić w jaki sposób chcesz uspokajać ŁD. Gra domyślnie proponuje używanie sensorów ruchowych pada (musisz nim poruszać np. na przemian w górę i w doł), ale jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz z nich korzystać możesz wybrać żeby alternatywnie używać R2 do wykonywania tej akcji.
- Left Stick and Right Stick Dead Zones - Możesz zmienić parametry tzw. martwej strefy dla gałek analogowych. Wybierz wyższą wartość jeśli masz problemy ze zbyt dużą czułością lub źle działający kontroler, który np. "ściąga" w lewo lub w prawo.
- Camera Speed - Możesz zmienić poziom czułości przemieszczania kamery oddzielnie dla osi X i osi Y. Dodatkowo są oddzielne ustawienia dla widoków tpp i fpp.
- Camera Movement - Możesz odwrócić sterowanie kamerą oddzielnie dla osi X i osi Y. Dodatkowo są oddzielne ustawienia dla widoków tpp i fpp.
- Aim Acceleration / Deceleration - Możesz ustalić poziomy przyśpieszenia sprzętowego dla celowania. Domyślne wartości 1 są jak najbardziej w porządku.
Komentarze czytelników
Czy można sprawdzić (naciskając jakoś guzik na padzie ps4) jakie zlecenia mają inne bazy dla danej bazy. Chodzi mi i to że np. najeżdża kursorem na bazę lekarza i klikam np.kwadra na mapie i wiem jakie inne bazy mają zlecenia dla niego?
A jakie mapowanie na xboxa? Nie znam tych SONY hieroglifów...
Czworonożna bestia. Jak trzeba zanieść słodką mamuśkę, nie walczyłem tylko uciekłem bo nie miałem nic przy sobie oprócz tej laseczki. Czy za pokonanie bestii tej coś się zyskuje. Czy unikając walki coś się straciło ?
Za bestię dostaje się kilkanaście kryształów chiralnych i satysfakcję z ubicia tej ciekawej maszkary.
W grze Death Stranding można zabijać bronia palna, wybuchowa, przejeżdżać pojazdami! Recenzenci i twórcy poradników o grze lepiej niech wyjaśnia i pomogą co zrobić i jak zrobić żeby nie było Rozróżni. Gra nie promuje zabijania ale smierć w grze (bez znaczenia jaka, kto kogo itp) jest motywem przewodnim a świat w grze stara się być realny tym samym można spokojnie doszukać się info co zr
JESTEM na rozdziale 13.Scenariusz Gry jest NIESAMOWITY !!????Ktoś napewno zrobi film na jego odniesieniu!Serce mi pęka że nie ma z dwóch NG++ i bardziej rozbudowanej Walki ,Brak Super Romansu,Za mało sprzętu Motocykli pojazdów!!????Gra Niesamowicie Zaskakujaca Orginalna Nietuzinkowa!-Moze w Następnej Części Kojima Wykorzysta Dużo Mocniej Potencjał Świata Gry!!-Bez NG+ Niestety nie mam motywacji aby zagrać od 0 !!Pozdro dla Fanow
Ile jest przedmiotów /broni/pojazdów gdzie mają poziomy, gdzie i kiedy je dostaniemy i jaki jest największy poziom danej rzeczy?
Zlecenie nr 17 POJAWIA SIĘ W GRZE. Jest to zlecenie od gościa, który nazywa się Fan Ludensa. Nazwa zadania "Dostawa flagi Ludensa: Węzeł Portowy".
Ja dostałem to zadanie po wbiciu 5 gwiazdek o Fana Ludensa. Po zabiciu Kałamarnicy w porcie nie należy od razu płynąć do dalszego etapu, lecz jeszcze pozbierać trochę zleceń na tym obszarze. Postanowiłem wbić 5 gwiazdek w Węźle Portowym i robiłem w tym celu jeszcze kilka zleceń. I właśnie wtedy otrzymałem to wyżej wspomniane zadanie nr 17.
Jaka jest szansa na spotkanie swojego znajomego w grze? Ewentualnie jak to zrobić. Dotarliśmy do jeziornego i dalej nie możemy sie spotkać.
Fajna obsada taka nie cała gdzie jeszcze polscy aktorzy którzy dubbingowali?
Mam problem z Nestorem i 5* u niego. Na początku nie farmilem gwiazdek leciałem z fabula. W Episodzie 15 postanowiłem wbić platynę jednak pojawia się problem z Nestorem który nie chce mi dać 5 gwiazdek pomimo otrzymania ponad 1000 lajków na 4*... Czemu nie chce dać? Bo dziad nie żyje...... Ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc z tym?
Słabiutki poradnik jeśli chodzi o nośniki pamięci. Tekst widać, że pisany na szybko, bo posiada błędy językowe i zawiera nieprecyzyjne lokalizacje. Niektóre nośniki są tak opisane, że kompletnie niewiadomo gdzie szukać. Jeden nośnik w waszym poradniku występuje dwa razy. Jakim cudem puściliście coś takiego? Musiałem posiłkować się anglojęzycznym poradnikiem i od połowy korzystałem już tylko z niego, gdzie wszystko było dokładnie opisane i zawsze załączone było dokładne zdjęcie z lokalizacją. Totalna fuszerka, aby tylko było. Raczej już nie kupię więcej premium. Szkoda pieniędzy na takie "poradniki".
Czy ten poradnik zostanie w ogóle kiedykolwiek ukończony czy zostanie olany jak pozostałe? Zupełnie zniechęcacie do płacenia za Premium...
Gdyby ktoś potrzebował to zamieszczam film z lokalizacjami wszystkich nośników danych:
ja po 20 h rogrywki miałem już serdecznie dość przerywników filmowych więc pomijałem je skupiłem się tylko na watku głównym i ok 30 godzin zajęło ukończenie gry. Teraz do platynki ok 80 jeszcze :)))
Ok, obiekty są widoczne dla innych graczy. Ale - czy są już tam na stałe, nawet jak opuścimy grę? czy są dostępne tylko podczas pobytu w danej sesji i tylko dla ludzi z naszej sesji ?
Poradnik świetny, bardzo pomaga w rozgrywce ale widzę w nim jedną małą nieścisłość opiszę ją w spojlerze na wypadek gdyby ktoś nie chciał zaglądać do info o zakończeniu
Rozdziały są czasowo skrajnie nierówne, więc nie ma się czym denerwować. Aczkolwiek do końca pozostało Ci jeszcze sporo :)
Nie przypominam sobie, aby któryś z ostatnich poradników nie został ukończony. A co do tego konkretnego, to ja przepraszam najmocniej, ale nie dostajemy gier na 2 miesiące przed premierą, żeby móc opublikować poradnik do niej w całości za jednym zamachem. Ale akurat ten powinien być gotowy jeszcze w tym tygodniu. Wersję PDF/EPUB opublikujemy najpewniej po weekendzie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
































