Clock Tower - poziom w Dead Cells
Aktualizacja:
W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji Clock Tower w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.
Charakterystyka lokacji

Wieża zegarowa Clock Tower to lokacja domyślnie odwiedzana w trakcie przechodzenia gry, tj. dostępna zanim wejdziesz w posiadanie specyficznych run i odblokujesz sobie dzięki nim alternatywne przejścia (mogą ci one pozwolić całkowicie ominąć wieżę). W dalszej części gry możesz też korzystać z alternatywnego przejścia do Clock Tower od strony lochu Slumbering Sanctuary.
Clock Tower to jedna z dwóch lokacji piątego rzędu. Oznacza to potyczki z jeszcze silniejszymi przeciwnikami, wśród których wielu z nich dysponuje umiejętnościami mogącymi zadać bohaterowi spore obrażenia lub łatwo się do niego zbliżyć. Lokacja ta ma dosyć nietypową strukturę. Składa się ona z maksymalnie czterech wież i eksploracja polega na docieraniu do ich wyższych pięter. Wieże połączone są ze sobą mostami, na których umieszczono teleporty. Pozwolą ci one zaoszczędzić czas po tym jak zbadasz aktualną wieżę i będziesz szybko chciał dotrzeć do kolejnej.
W trakcie eksploracji wieży pilnuj się szczególnie tam gdzie bohater może przenieść się na drugą stronę drzwi. Bardzo często jest tak, że tuż po znalezieniu się w nowym miejscu nagle zostaniesz otoczony przez potwory. Musisz wtedy szybko działać i w miarę możliwości przemieścić się na sąsiednią półkę skąd możliwe będzie spokojniejsze zaplanowanie dalszych ataków. Uważaj też w trakcie ewentualnych spotkań z elitarnymi potworami.
Wieża zegarowa niemal zawsze oferuje możliwość natrafienia na skrzynię z klątwą. Otwieranie tego typu skrzyń nie jest wskazane. Możesz utracić sporo postępów i wynika to z tego, że wiele potworów dysponuje umiejętnościami mogącymi łatwo trafić bohatera. Sprawdzona taktyka z rozrzucaniem pułapek na półkach z potworami niekoniecznie więc sprawdzi się.
Podczas badania wieży zegarowej rozglądaj się przede wszystkim za komnatą z kluczem zegarmistrza Clockmaker's Key. Przykładową tego typu lokację pokazuje dołączony obrazek. Jej wygląd jest losowy, ale zawsze musisz spodziewać się kolców i obracającej kuli. Klucz Clockmaker's Key jest używany do odblokowania wyjścia z lokacji. Musisz odnaleźć drzwi, do których pasuje i dotrzeć windą na najwyższy poziom gdzie jest wyjście.

Na terenie wieży zegarowej znajdują się jeszcze jedne zamknięte drzwi i do ich otwarcia potrzebny jest klucz do dzwonnicy Bell Tower Key. Zdobycie tego klucza jest trudniejsze, bo musisz rozwiązać zagadkę z dzwonami.
Na mapie w losowych miejscach zawsze znajdują się cztery wielkie dzwony. Postaraj się zlokalizować je, zapamiętać ich położenie i w miarę możliwości odblokować znajdujące się ich w pobliżu teleporty. Dodatkowo uderz w każdy dzwon dowolną bronią i zapamiętaj jego dźwięk. W celu rozwiązania zagadki musisz uderzać w dzwony w odpowiedniej kolejności - zaczynając od tego, który najsłabiej dzwoni, a kończąc na tym dzwonie, który jest najbardziej donośny. Zdobędziesz temu klucz i będziesz mógł zbadać sekretny obszar z planem tarczy.
Przeciwnicy i inne zagrożenia
Wieża zegarowa cechuje się dość wymagającymi potyczkami. Wynika to po części z napotykania przeciwników z potężnymi umiejętnościami, a po części z samej konstrukcji mapy, która utrudnia unikanie niektórych ataków. Pośpiech w docieraniu do wyższych pięter nie jest wskazany. Podczas badania mapy musisz też uważać na kolejne pułapki, ale do nich powinieneś już być przyzwyczajony.
Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.
Wygląd | Nazwa | Charakterystyka i sposób na przeciwnika |
| Undead Archer | Jego ataki ograniczają się do wystrzelenia pojedynczej strzały z łuku i uskoku w tył dla zwiększenia zasięgu. Turlaj się pod strzałami lub wybieraj przykucnięcie (dolny kierunek). Łucznika możesz atakować własną bronią dystansową lub, lepszy pomysł, w zwarciu. Możesz też ogłuszyć przeciwnika, jeśli jest częścią większej grupy oponentów. |
| Bat | Nietoperz staje się aktywny gdy wejdziesz w jego zasięg. Porusza się ignorując ściany i podłogę. Przez chwilę ładuje szarżę, która jest bardzo sygnalizowana, a czerwony promień wskazuje jej kierunek. Przeciwnik umiera po pojedynczym ciosie lub trafieniu z broni dystansowej. Wystarczy ominąć szarżę lub zaatakować go gdy ją ładuje. |
![]() | Dark Tracker | Potwory same w sobie nie są silne, ale są w stanie teleportować się i mogą błyskawicznie znaleźć się za plecami bohatera. Mogą one go też śledzić jeśli zdecydujesz się na ucieczkę. Najlepiej przygotować się wcześniej do walk np. rozrzucając pułapki na dużej półce. Po pokazaniu się Trackerowi możesz go zwabić w to miejsce i łatwiej pokonać. |
![]() | Bombardier | Bombardier mocno przypomina Grenadierów spotykanych we wcześniejszych lokacjach gry. Także i ten potwór korzysta z granatnika, ale wystrzeliwane granaty rozpadają się na kilka mniejszych i dopiero wtedy eksplodują. Uniknięcie wszystkich granatów może być więc trudniejsze szczególnie jeśli nie masz dużego pola do manewru. Staraj się szybko zbliżyć do każdego Bombardiera żeby zaatakować go w walce wręcz i powstrzymać przed wystrzeleniem kolejnych granatów. |
![]() | Cannibal | Przeciwnicy ci dążą przede wszystkim do walki wręcz, w której mogą wyprowadzić serię trzech ataków bronią białą. Jeśli nie zdołasz ich uniknąć to możesz odnieść spore obrażenia. Oprócz tego musisz być przygotowany na uniknięcie pojedynczego granatu, który Cannibal niespodziewanie może po sobie pozostawić. |
Kolejne lokacje
Z Clock Tower możesz udać się jedynie do lokacji Clock Room. Przejście do niej jest na najwyższym poziomie, za drzwi otwieranymi kluczem Clockmaker's Key. Wyjście to prowadzi do miejsca stoczenia pojedynku z drugim bossem gry (The Time Keeper).
0
- Dead Cells - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Świat gry
- The Prisoners' Quarters - poziom w Dead Cells
- The Promenade of the Condemned w Dead Cells
- The Toxic Sewers w Dead Cells
- Prison Depths - poziom w Dead Cells
- The Ramparts w Dead Cells
- The Ancient Sewers w Dead Cells
- Ossuary - poziom w Dead Cells
- The Black Bridge - poziom w Dead Cells
- Insufferable Crypt - poziom w Dead Cells
- Stilt Village - poziom w Dead Cells
- Slumbering Sanctuary - poziom w Dead Cells
- Graveyard - poziom w Dead Cells
- Clock Tower - poziom w Dead Cells
- Forgotten Sepulcher - poziom w Dead Cells
- Clock Room - poziom w Dead Cells
- High Peak Castle - poziom w Dead Cells
- Throne Room - poziom w Dead Cells
- Świat gry
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zen91 Junior
W kwestii finalnego bossa warto zwrócic szczególną uwage na kolce przy bocznych scianach areny. upadek na nie zaowocuje dużym ubytkiem hapsów nawet przy buildzie na stamine.
I propo buildu. Moim skromnym zdaniem najprościej jest ukonczyc gre stawiając właśnie na survi. Duzo hp plus dmg resist robi swoje, bo sam boss zadaje ogromne obrazenia a walka trwa dosc dlugo. Jako ze bossa nie idzie sensownie zamrozić, do walki z nim polecam dobra bron do walki wrecz najlepiej z bleedem/poisonem/burnem(najlepiej colorless, chyba ze lubimy duże i powolne bronie) no i rzecz jasna tarcze, a jesli chodzi o skille to polubilem wolf trapy i crushera (obie pułapki skalują się ze staminą). Jeśli się nie ma dzikiej wprawy to ten build bedzie najprostszym rozwiązaniem
i mały pro tip - elitarni przeciwnicy zazwyczaj zaczynaja się teleportowac gdy pasek życia im spadnie do połowy, co moze utrudnic znaczaca ubicie ich przy pomocy pułapek. można jednak (jeśli jest możliwość) ulokować się na drabince/łańcuchu/czymkolwiek co zwisa i można się po tym wspinać(byle zostać w zasiegu aktywowania pułapek) i biedak nawet nie drgnie z miejsca
be_silent Legionista
Zaktualizujcie do 1.2, bo tam są dwie nowe lokacje, zmiany w poziomach trudności (Boss Stem Cell), dwóch nowych bossów, nowi przeciwnicy, nowa runa i nowe bronie
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





