Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Eksploracja statku

Kiedy będziesz w stanie nieważkości, użyj szklanej kuli na łapce, aby dodać ją do ekwipunku. Następnie użyj łapki, aby zdobyć metalowego buta. Cały zestaw użyj na wielkiej dłoni, która cię przyciągnie za pomocą magnesu. Następnie udaj się do włazu statku.

Odsuń przeszkodę - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Odsuń przeszkodę

Udaj się w głąb statku i przejdź przez pierwsze drzwi. Porozmawiaj z robotem i przejdź do dalszej części lokacji. Odsuń znajdującą się na twojej drodze przeszkodę i przejdź przez drzwi prowadzące do pomieszczenia, w którym wcześniej znajdował się komputer,

Podejdź do drzwi - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Podejdź do drzwi

Udaj się do następnego pomieszczenia poprzez wejście z lewej. Będąc w środku naciśnij na drzwi pokazane na obrazku, porozmawiaj z nimi i przejdź dalej.

Przeglądnij pamiątki - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Przeglądnij pamiątki

Będąc w sypialni Shaya, wejdź do szybu wentylacyjnego. W pomieszczeniu zobaczysz Marka przygniecionego elementami statku. Porozmawiaj z nim. Następnie korzystając z drzwi przejdź do kolejnego pomieszczenia. Kiedy dotrzesz do pokoju z regałem, obejrzyj znajdujące się na nim przedmioty. Przejdź przez portal.

Wróć do drzwi - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Wróć do drzwi

Następnie udaj się ponownie do zamkniętych drzwi. Będziesz musiał odpowiedzieć na kilka pytań. Po chwili drzwi otworzy kobieta i rozpocznie się cutscenka.

Zabierz widelec - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Zabierz widelec

Zabierz widelec znajdujący się misce. Po naciśnięciu na szybę ponownie pojawi się Marek, z którym możesz porozmawiać. Załóż na głowę hełm pozwalający dowodzić statkiem. Dzięki niemu otwórz wszystkie drzwi oraz przywróć zasilanie na statku. Po wykonaniu zadania uruchomi się cutscenka.

Unieś kamień - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Unieś kamień

Ponownie skorzystaj z hełmu. Przejdź do sypialni Shaya i zabierz z łóżka kamień.

Zabierz lalkę - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Zabierz lalkę

Kiedy zdejmiesz hełm, skorzystaj z drzwi po prawej stronie zniszczonego okna. Z przewróconego stołu zabierz dmuchaną podobiznę Shaya. Wyjdź z kuchni i udaj się do głównego pomieszczenia.

Nadmuchaj lalkę - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Nadmuchaj lalkę

Dostań się do miejsca z górą lodów. Użyj dmuchanego Shaya na zaworze, aby napełnić go powietrzem.

Napełnij miskę lodami - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Napełnij miskę lodami

Następnie załóż buty do chodzenia po chmurach i wejdź wyżej, do miejsca, w którym znajduje się zabawkowy samochód wypełniony lodami. Użyj na nim szklaną kulę, aby ją napełnić.

Porozmawiaj z konduktorem - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Porozmawiaj z konduktorem

Kolejnym miejscem, do którego musisz się udać, jest pokój z kolejką. Kiedy wejdziesz do środka, porozmawiaj z płaczącymi zabawkami. Następnie porozmawiaj z konduktorem.

Kolejka - Eksploracja statku | Rozdział 2 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Kolejka

Użyj na pociągu dmuchanej podobizny Shaya aby móc rozpocząć przejazd. Po wycieczce i wyrzuceniu z pomieszczenia, w swoim ekwipunku użyj widelca na pozostałościach wełnianej zabawki.

Podobało się?

0

Broken Age

28 stycznia 2014

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2016-11-04
20:04

pieterkov Senator

pieterkov

Poradnik jest BARDZO przeciętny. Dużo zagadek pominięto i ich całkowicie nie wyjaśniono.
Najgorzej jest w 2 części np.
"Następnie udaj się ponownie do zamkniętych drzwi. Będziesz musiał odpowiedzieć na kilka pytań. Po chwili drzwi otworzy kobieta i rozpocznie się cutscenka." - świetnie, tylko, że najpierw trzeba rozwiązać 3 pytania-zagadki.
"Załóż na głowę hełm pozwalający dowodzić statkiem. Dzięki niemu otwórz wszystkie drzwi oraz przywróć zasilanie na statku." - znowu świetnie, tylko co z tego, jak trzeba wykonać całkiem skomplikowaną zagadkę polegającą na sterowaniu całym statkiem w odpowiedniej kolejności.
Poradnik przez to jest mało użyteczny, bo odpowiedzi na nurtujące mnie zagadki nie znajduję tutaj, a na angielskich poradnikach...

Komentarz: pieterkov
2016-11-05
15:24

pieterkov Senator

pieterkov
😡

Zmieniam zdanie. Poradnik w obecnym stanie jest FATALNY i uniemożliwia ukonćzenie gry bez korzystania z innych stron (ja korzystałem z ign).

Poniżej wszystkie błędy które znalazłem w 2 części poradnika (1 była całkiem ok, tylko 1 błąd).

1. „Użyj na pociągu dmuchanej podobizny Shaya aby móc rozpocząć przejazd. Po wycieczce i wyrzuceniu z pomieszczenia, w swoim ekwipunku użyj widelca na pozostałościach wełnianej zabawki.” – szkoda, że autor zapomniał dodać, że w czasie jazdy trzeba wybrać „Yeah, let’s do the wave” by owa wełniana zabawka wyciągnęła ręce, nawinęła się na gałąź i zamieniła w kłębek wełny… bo inaczej nic się nie dzieje i można tak sobie jeździć w nieskończoność.

2. „W momencie, kiedy odkurzać (literówka!) zbierze płatki, jak najszybciej udaj się pod drzwi prowadzące do kolejki. Kiedy odkurzać (literówka!) będzie chciał wyrzucić płatki do kosza, naciśnij na niego. Płatki pojawią się w ekwipunku.” – szkoda, że autor zapomniał dodać, że najpierw trzeba przesunąć złom w korytarzu by spowolnić robota i nie biec bezpośrednio za nim, a okrężną drogą przez 3 teleporter, a następnie kliknąć na robocie używając miski z lodami. Zwykłe kliknięcie nic nie daje. Idiotyzm tej gry – pomimo tego, że bombę wkładamy chwilę później w oddzielnej interakcji to i tak musimy jej użyć na robocie, pomimo tego, że bohaterka tylko macha pustą ręką…

3. „Następnie udaj się do pomieszczenia, w którym wcześniej spotkałeś leżącego Marka.” – może warto byłoby dodać, że trzeba to zrobić przez pokój Shaya, bo drogi przez kanał obok przędącego dziadka oraz przez pokój z trofeami są zablokowane?

4. „Następnie skieruj się w lewo aż dotrzesz do kolejnego drzewa, z którego zejdzie na Ciebie wąż. Kiedy w końcu pozbędziesz się go z siebie, zabierz go do ekwipunku.” – szkoda, że autor zapomniał dopisać, że trzeba DŁUGO POCZEKAĆ aż wąż się na nas udusi, nie robiąc nic, zamiast dmuchać w róg…

5. „Użyj go na plamie żywicy znajdującej się obok drzewa. Następnie udaj się do domku na obrzeżach. Ze skrzynki wyjmij ogłoszenie o zaginięciu Velli. Wejdź do środka i porozmawiaj z właścicielem domu. Daj mu także przedmiot, który wcześniej zostawiłeś, aby nasiąknął żywicą, aby go dla ciebie zmienił.” – samo położenie przedmiotu na ziemi nic nie da! Trzeba wyjęte ze skrzynki ogłoszenie o zaginięciu pokazać drzewu, żeby zwymiotowało na leżący na ziemi przedmiot z piasku! Dopiero wtedy można go dać drwalowi!

6. „W zamian otrzymasz ołówek, który powinieneś dać kobiecie stojącej obok jeziora. W zamian dostaniesz zapisaną kartkę. Wróć do chatki i wejdź po drabinie na chmury.” – otóż NIE!
Ołówek dostaniemy od Alexa dopiero PO tym jak pójdziemy do panienki od haczyków stojącej nad jeziorem i poprosimy ją o pomoc. JEDNAKŻE ta opcja dialogowa nie pojawi się dopóki nie pójdziemy do miasta w chmurach! Więc NAJPIERW idziemy do miasta w chmurach, żeby z drabiny zauważyć węzeł, potem schodzimy na dół poprosić o pomoc babkę nad wodą, uzyskujemy informację, że potrzebny będzie ołówek i dopiero na końcu idziemy do Alexa pożyczyć go! Potem już wg poradnika - wracamy do niej, uzyskujemy rysunek i z nim idziemy do miasta w chmurach.

7. „Porozmawiaj ze strażnikiem, po czym wejdź na drabinę. Kiedy się zniży pokaż strażnikowi kartkę i działaj wg. Instrukcji” – trochę mało powiedziane. Jest kilka kombinacji węzłów, a cała zagadka jest dość skomplikowana i wymaga dość zaawansowanej wyobraźni, bo opisy typu „ukradnij banana” do obrazka prezentującego rozwiązywanie węzła nie pomagają. Wypadałoby dać wszystkie możliwe węzły i ich nazwy, oraz nazwy wszystkich możliwych czynności które trzeba wykonać. Wcale nie jest to intuicyjne, a jedna pomyłka oznacza zmianę węzła i kolejne próby wyszukania mu odpowiedniej nazwy i kombinacji… Spędziłem na tej durnej zagadce z pół godziny prawie-zgadywania, tymczasem wystarczyło żeby autor zrobił i opisał kilka screenów…

8. „Podejdź teraz do kobiety stojącej na brzegu jeziora i daj jej przedmiot widoczny na obrazku. W zamian otrzymasz żyłkę.” – no nie bardzo. Pokazanie jej haka nic nie daje, bo stwierdza, że tak duży jej niepotrzebny. Dopiero pokazanie jej ryby uzyskanej z drzewa i POTEM haka (którym rzekomo złapaliśmy ową rybę) sprawi, że przyjmie go.

9. „Napraw ją w sposób widoczny na obrazku.” – no nie bardzo. Za każdym razem rozwiązanie jest inne i trzeba je wziąć z fotki rodzinnej widocznej w statku obok matki, gdy przełączymy się na Vellę. Każdy z 6 punktów w robocie to inny symbol. Trzeba je połączyć w odpowiedniej kolejności. Są 3 wiersze po 2 symbole (na zdjęciu) i tak trzeba je ułożyć w robocie – 1 rząd jest niebieski, 2 żółty, a 3 czerwony.

10. „Kiedy wyjdziesz z lokacji z drzewem, użyj szpikulca na jaju niebieskiego ptaka.” – wszystko pięknie, tylko jakiego szpikulca? Oh wait, autor chyba „zapomniał” wspomnieć, że w lokacji z druidami i drzewem trzeba spaść na dół przy drzewie, gdzie spotkamy łowcę pijącego sok z owoców właśnie przez ów „szpikulec”. Po rozmowie z nim dostaniemy go i dopiero wtedy mamy z czym iść rozbić jajo.

11. „Zanieś płytki do pokoju z instrumentami” – chyba raczej „zaprowadź” bo po pokazaniu im zabawki zaczynają podążać za nami.
Autor kompletnie pokręcił tutaj kolejność. Samo zaprowadzenie nie wystarczy. Trzeba zabrać zabawkę na górę i ponownie ją przeprogramować kablami, podobnie jak wcześniej tyle, że teraz wg innego wzoru – tego, który jest widoczny w książce na dole, obok drabiny. Dopiero przeprogramowanego robota zabieramy do pokoju muzycznego i „używamy” go na harfie. Ten zacznie na niej grać i pozostałe robociki przyciągnięte muzyką zostaną w tym pokoju, zamiast podążać za nami.
Dopiero wtedy jesteśmy w stanie przejść przez most i pociągnąć dźwignię! Co więcej, trzeba przejść za filar i pociągnąć właściwą dźwignię, ponieważ 1 jest tylko młotkiem do grania na bębnie – oczywiście w poradniku nie ma o tym ANI SŁOWA (chociaż screen jest poprawny).

Następnie trzeba połączyć zabawkę z młotkiem (znowu ani słowa!), jednakże samo użycie zabawki z młotkiem na bębnie ponownie nie da efektu – ponieważ była zaprogramowana do grania na harfie! Żeby zagrała na bębnie potrzebujemy układu, który uzyskamy dopiero grając Vellą!

12. „Następnie przejdź do pomieszczenia, w którym znajduje się maszyna nawigacyjna. Ustaw obwody jak na obrazku powyżej.” – no nie bardzo, bo obwody trzeba ustawić wg znaków spalenizny. Jest to dość proste bo mamy oznaczone połączenia i kolory, trzeba tylko ustawić odpowiedni kierunek przepływu prądu. To ustawienie (machanie latarką) to właśnie to czego potrzebuje Shay aby przeprogramować robota na granie na bębnie.

Następnie Vella musi ustawić w swoim robocie kombinację do grania na harfie uzyskaną od Shaya. Dopiero takiego ustawienia używamy na przędącym dziadku. To co pokazano na screenie to totalna bezużyteczna bzdura i zły układ.

Komentarz: pieterkov
2016-12-10
19:19

Takashi89 Junior

Takashi89

Dzięki pieterkov. Z Twoim komentarzem to było duże ułatwienie.
Bo sam poradnik to DNO totalne w mojej opini.

Komentarz: Takashi89

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl