Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Gniazdo

Gniazdo uwite w chmurach - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Gniazdo uwite w chmurach

Ptak zabierze cię do dziwnego miejsca przypominającego gniazdo. Na początku porozmawiaj z postaciami, które stoją na pobliskiej platformie. Następnie udaj się na platformę obok i porozmawiaj z kobietą. Kiedy podejdziesz, wystraszy się i upuści nóż. Okaże się, że produkuje ona buty do chodzenia po chmurach, jednak nie może ich wykonać, ponieważ nie ma noża.

Porozmawiaj z kobietą wiszącą nad gniazdem - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Porozmawiaj z kobietą wiszącą nad gniazdem

Kiedy zejdziesz na dół, spotkasz kobietę wiszącą mad gniazdem. Porozmawiaj z nią a da ci buty, w których będziesz mógł bez obaw poruszać się po chmurach, wróć na górę.

Porozmawiaj z dziewczynką - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Porozmawiaj z dziewczynką

Następnie udaj się do lokacji po prawej stronie. Kiedy porozmawiasz z dziewczynką, dostaniesz od niej drabinę. Zwróć uwagę, że po prawej stronie tej lokacji wbity jest nóż, który wypadł ci podczas lotu.

Użyj drabiny i zabierz nóż - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Użyj drabiny i zabierz nóż

Użyj drabiny, aby się do niego dostać. Zabierz go i wróć do kobiety, która tworzy buty, przeciągnij nóż na jej postać. W zamian za pomoc otrzymasz od niej buty, jednak są na ciebie nieco za duże.

Dostań się do złotego jaja - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Dostań się do złotego jaja

W kolejnej lokacji znajduje się złote jajo. Kiedy użyjesz drabiny, aby wspiąć się do gniazda, pojawia się ptak, który uniemożliwia ci zabranie jaja. Aby dostać się na górę, wejdź do menu ekwipunku i przeciągnij buty na drabinę. Użyj drabiny na gnieździe. Wejdź na górę i zabierz jajo.

Użyj drabiny, aby wejść na wyższy poziom - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Użyj drabiny, aby wejść na wyższy poziom

Wróć do głównej lokacji tego poziomu i użyj drabiny przy niebieskim ptaku. Przejdź obok niego i dostań się do kolejnej lokacji. Kiedy usłyszysz głos, podejdź do drzewa, spadniesz w dół.

Postać wisząca na drzewie poprosi o pomoc - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Postać wisząca na drzewie poprosi o pomoc

Przejdź po korzeniu w prawo. Zobaczysz wiszącą na gałęzi postać. Porozmawiaj z nią. Poprosi cię abyś pomógł mu uwolnić się z drzewa. W tym celu wejdź na górę i wskocz do dziury w chmurze. Zejdź znowu po drzewie do korzeni i zabierz niebieskie jajo.

Strąć owoce z drzewa - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Strąć owoce z drzewa

Podejdź do gałęzi i kliknij na niej, aby strącić owoce.

Zabierz owoce - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Zabierz owoce

Zejdź niżej i zabierz owoce z gniazda. Możesz już opuścić tą lokację.

Oddaj ptakowi niebieskie jajo - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Oddaj ptakowi niebieskie jajo

Wróć do niebieskiego ptaka i oddaj mu jajo. Przygarnie swoje i odda złote. Zabierz je. Zejdź niżej.

Umieść jedno jajo w koszyku - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Umieść jedno jajo w koszyku

Udaj się do lokacji po lewej stronie. Podejdź do strażnika i porozmawiaj z nim. Kiedy zapytasz czy wie jak wydostać się z chmur wyśle cię do Mr. Lightening. W tym celu umieść jedno jajo w koszyku. Blokada przy drabinie zostanie zdjęta i będziesz mógł wejść na górę.

Porozmawiaj z Mr. Lightening - Gniazdo | Rozdział 1 - Vella | Broken Age - Broken Age - poradnik do gry
Porozmawiaj z Mr. Lightening

Na górze swoje gniazdo ma Mr. Lightening. Porozmawiaj z nim. W pewnym momencie zrzuci na dół złote jajo. Po skończonej rozmowie zejdź na dół i zabierz jajo. Teraz masz już wszystkie trzy. Umieść po jednym w każdym koszyku i wejdź na drabinę. Rozpocznie się cutscenka.

Podobało się?

0

Broken Age

28 stycznia 2014

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2016-11-04
20:04

pieterkov Senator

pieterkov

Poradnik jest BARDZO przeciętny. Dużo zagadek pominięto i ich całkowicie nie wyjaśniono.
Najgorzej jest w 2 części np.
"Następnie udaj się ponownie do zamkniętych drzwi. Będziesz musiał odpowiedzieć na kilka pytań. Po chwili drzwi otworzy kobieta i rozpocznie się cutscenka." - świetnie, tylko, że najpierw trzeba rozwiązać 3 pytania-zagadki.
"Załóż na głowę hełm pozwalający dowodzić statkiem. Dzięki niemu otwórz wszystkie drzwi oraz przywróć zasilanie na statku." - znowu świetnie, tylko co z tego, jak trzeba wykonać całkiem skomplikowaną zagadkę polegającą na sterowaniu całym statkiem w odpowiedniej kolejności.
Poradnik przez to jest mało użyteczny, bo odpowiedzi na nurtujące mnie zagadki nie znajduję tutaj, a na angielskich poradnikach...

Komentarz: pieterkov
2016-11-05
15:24

pieterkov Senator

pieterkov
😡

Zmieniam zdanie. Poradnik w obecnym stanie jest FATALNY i uniemożliwia ukonćzenie gry bez korzystania z innych stron (ja korzystałem z ign).

Poniżej wszystkie błędy które znalazłem w 2 części poradnika (1 była całkiem ok, tylko 1 błąd).

1. „Użyj na pociągu dmuchanej podobizny Shaya aby móc rozpocząć przejazd. Po wycieczce i wyrzuceniu z pomieszczenia, w swoim ekwipunku użyj widelca na pozostałościach wełnianej zabawki.” – szkoda, że autor zapomniał dodać, że w czasie jazdy trzeba wybrać „Yeah, let’s do the wave” by owa wełniana zabawka wyciągnęła ręce, nawinęła się na gałąź i zamieniła w kłębek wełny… bo inaczej nic się nie dzieje i można tak sobie jeździć w nieskończoność.

2. „W momencie, kiedy odkurzać (literówka!) zbierze płatki, jak najszybciej udaj się pod drzwi prowadzące do kolejki. Kiedy odkurzać (literówka!) będzie chciał wyrzucić płatki do kosza, naciśnij na niego. Płatki pojawią się w ekwipunku.” – szkoda, że autor zapomniał dodać, że najpierw trzeba przesunąć złom w korytarzu by spowolnić robota i nie biec bezpośrednio za nim, a okrężną drogą przez 3 teleporter, a następnie kliknąć na robocie używając miski z lodami. Zwykłe kliknięcie nic nie daje. Idiotyzm tej gry – pomimo tego, że bombę wkładamy chwilę później w oddzielnej interakcji to i tak musimy jej użyć na robocie, pomimo tego, że bohaterka tylko macha pustą ręką…

3. „Następnie udaj się do pomieszczenia, w którym wcześniej spotkałeś leżącego Marka.” – może warto byłoby dodać, że trzeba to zrobić przez pokój Shaya, bo drogi przez kanał obok przędącego dziadka oraz przez pokój z trofeami są zablokowane?

4. „Następnie skieruj się w lewo aż dotrzesz do kolejnego drzewa, z którego zejdzie na Ciebie wąż. Kiedy w końcu pozbędziesz się go z siebie, zabierz go do ekwipunku.” – szkoda, że autor zapomniał dopisać, że trzeba DŁUGO POCZEKAĆ aż wąż się na nas udusi, nie robiąc nic, zamiast dmuchać w róg…

5. „Użyj go na plamie żywicy znajdującej się obok drzewa. Następnie udaj się do domku na obrzeżach. Ze skrzynki wyjmij ogłoszenie o zaginięciu Velli. Wejdź do środka i porozmawiaj z właścicielem domu. Daj mu także przedmiot, który wcześniej zostawiłeś, aby nasiąknął żywicą, aby go dla ciebie zmienił.” – samo położenie przedmiotu na ziemi nic nie da! Trzeba wyjęte ze skrzynki ogłoszenie o zaginięciu pokazać drzewu, żeby zwymiotowało na leżący na ziemi przedmiot z piasku! Dopiero wtedy można go dać drwalowi!

6. „W zamian otrzymasz ołówek, który powinieneś dać kobiecie stojącej obok jeziora. W zamian dostaniesz zapisaną kartkę. Wróć do chatki i wejdź po drabinie na chmury.” – otóż NIE!
Ołówek dostaniemy od Alexa dopiero PO tym jak pójdziemy do panienki od haczyków stojącej nad jeziorem i poprosimy ją o pomoc. JEDNAKŻE ta opcja dialogowa nie pojawi się dopóki nie pójdziemy do miasta w chmurach! Więc NAJPIERW idziemy do miasta w chmurach, żeby z drabiny zauważyć węzeł, potem schodzimy na dół poprosić o pomoc babkę nad wodą, uzyskujemy informację, że potrzebny będzie ołówek i dopiero na końcu idziemy do Alexa pożyczyć go! Potem już wg poradnika - wracamy do niej, uzyskujemy rysunek i z nim idziemy do miasta w chmurach.

7. „Porozmawiaj ze strażnikiem, po czym wejdź na drabinę. Kiedy się zniży pokaż strażnikowi kartkę i działaj wg. Instrukcji” – trochę mało powiedziane. Jest kilka kombinacji węzłów, a cała zagadka jest dość skomplikowana i wymaga dość zaawansowanej wyobraźni, bo opisy typu „ukradnij banana” do obrazka prezentującego rozwiązywanie węzła nie pomagają. Wypadałoby dać wszystkie możliwe węzły i ich nazwy, oraz nazwy wszystkich możliwych czynności które trzeba wykonać. Wcale nie jest to intuicyjne, a jedna pomyłka oznacza zmianę węzła i kolejne próby wyszukania mu odpowiedniej nazwy i kombinacji… Spędziłem na tej durnej zagadce z pół godziny prawie-zgadywania, tymczasem wystarczyło żeby autor zrobił i opisał kilka screenów…

8. „Podejdź teraz do kobiety stojącej na brzegu jeziora i daj jej przedmiot widoczny na obrazku. W zamian otrzymasz żyłkę.” – no nie bardzo. Pokazanie jej haka nic nie daje, bo stwierdza, że tak duży jej niepotrzebny. Dopiero pokazanie jej ryby uzyskanej z drzewa i POTEM haka (którym rzekomo złapaliśmy ową rybę) sprawi, że przyjmie go.

9. „Napraw ją w sposób widoczny na obrazku.” – no nie bardzo. Za każdym razem rozwiązanie jest inne i trzeba je wziąć z fotki rodzinnej widocznej w statku obok matki, gdy przełączymy się na Vellę. Każdy z 6 punktów w robocie to inny symbol. Trzeba je połączyć w odpowiedniej kolejności. Są 3 wiersze po 2 symbole (na zdjęciu) i tak trzeba je ułożyć w robocie – 1 rząd jest niebieski, 2 żółty, a 3 czerwony.

10. „Kiedy wyjdziesz z lokacji z drzewem, użyj szpikulca na jaju niebieskiego ptaka.” – wszystko pięknie, tylko jakiego szpikulca? Oh wait, autor chyba „zapomniał” wspomnieć, że w lokacji z druidami i drzewem trzeba spaść na dół przy drzewie, gdzie spotkamy łowcę pijącego sok z owoców właśnie przez ów „szpikulec”. Po rozmowie z nim dostaniemy go i dopiero wtedy mamy z czym iść rozbić jajo.

11. „Zanieś płytki do pokoju z instrumentami” – chyba raczej „zaprowadź” bo po pokazaniu im zabawki zaczynają podążać za nami.
Autor kompletnie pokręcił tutaj kolejność. Samo zaprowadzenie nie wystarczy. Trzeba zabrać zabawkę na górę i ponownie ją przeprogramować kablami, podobnie jak wcześniej tyle, że teraz wg innego wzoru – tego, który jest widoczny w książce na dole, obok drabiny. Dopiero przeprogramowanego robota zabieramy do pokoju muzycznego i „używamy” go na harfie. Ten zacznie na niej grać i pozostałe robociki przyciągnięte muzyką zostaną w tym pokoju, zamiast podążać za nami.
Dopiero wtedy jesteśmy w stanie przejść przez most i pociągnąć dźwignię! Co więcej, trzeba przejść za filar i pociągnąć właściwą dźwignię, ponieważ 1 jest tylko młotkiem do grania na bębnie – oczywiście w poradniku nie ma o tym ANI SŁOWA (chociaż screen jest poprawny).

Następnie trzeba połączyć zabawkę z młotkiem (znowu ani słowa!), jednakże samo użycie zabawki z młotkiem na bębnie ponownie nie da efektu – ponieważ była zaprogramowana do grania na harfie! Żeby zagrała na bębnie potrzebujemy układu, który uzyskamy dopiero grając Vellą!

12. „Następnie przejdź do pomieszczenia, w którym znajduje się maszyna nawigacyjna. Ustaw obwody jak na obrazku powyżej.” – no nie bardzo, bo obwody trzeba ustawić wg znaków spalenizny. Jest to dość proste bo mamy oznaczone połączenia i kolory, trzeba tylko ustawić odpowiedni kierunek przepływu prądu. To ustawienie (machanie latarką) to właśnie to czego potrzebuje Shay aby przeprogramować robota na granie na bębnie.

Następnie Vella musi ustawić w swoim robocie kombinację do grania na harfie uzyskaną od Shaya. Dopiero takiego ustawienia używamy na przędącym dziadku. To co pokazano na screenie to totalna bezużyteczna bzdura i zły układ.

Komentarz: pieterkov
2016-12-10
19:19

Takashi89 Junior

Takashi89

Dzięki pieterkov. Z Twoim komentarzem to było duże ułatwienie.
Bo sam poradnik to DNO totalne w mojej opini.

Komentarz: Takashi89

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl